Українська новелістика кінця ХІХ – початку ХХ ст.: 



Шлях від традиціоналізму до модернізму

План

1. Творчість Тимотея Бордуляка як явище “інтуїтивного” модернізму.

2. Образ “маленької” людини в художній спадщині М.Левицького та Л.Пахаревського.

3. Екзистенційна проблематика новелістики О.Плюща.

4. Викриття міщанської етики та моралі в творах М.Чернявського.

      

                                      Література

1. Денисюк І.О. Українська новелістика кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Українська новелістика кінця ХІХ – початку ХХ ст.: Оповідання. Новели. Фрагментарні форми (ескізи, етюди, нариси, образки, поезії в прозі) - К.: Наукова думка, 1989. – С. 5 – 26.

2. Дмитренко Ж. Чи прочитано Бордуляка до кінця? // Слово і час. – 1997. - № 11-12. – С.63-68.

3. Єременко О. “Чим не служити Україні добре…” О.Плющ: Літературний портрет. – К.: Держкомстат України, 2003. – 173 с.

4. Засенко О. Тимотей Бордуляк // Бордуляк Т. Твори. – К.: Держлітвидав, 1958. – 358 с.

5. Засенко О. Тимотей Бордуляк (Критично-біографіний нарис) // Літературно-критичні нариси і статті. – К.: Наукова думка, 1962. – 188 с.

6. Ліпницька І. Мала проза Модеста Левицького (до проблеми художньої еволюції української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст.) // Дивослово. – 2004. – № 4. – С. 2-5.

7. Історія української літератури 70-90-х рр. ХІХ ст. / За ред. Гнідан О.Д. : У 2 т. – К.: Вища школа, 2002. – Т. 1. – С. 413-429.

8. Покальчук Ю. “Добром налите серце…”// Слово і час. – 1996. - № 7. – С. 6-10.

9. Приходько І. Тимофій Бордуляк // Творчі портрети українських письменників ХХ століття . – Тернопіль, 1993. – 222 с.

10. Франко І. З останніх десятиліть ХІХ віку // Зібр. Тв.: У 50 т. – К.: Наукова думка, 1984. - Т. 41. - С. 471-529.

 

                                                Тексти

Т.Бордуляк: Дай, Боже, здоровля корові!; Мати; Дід Макар;, Для хорошого Федя; Жебрачка; Ось куди ми підемо, небого!; Бузьки; Іван Бразілієць. М.Левицький: Злочинниця; Забув; Заяць; Коляда; Тяжка дорога; Ніобея; Порожням ходом. Л.Пахаревський: Тоді, як акації цвіли; Чужий; Сентиментальне оповідання. О.Плющ: Огляд торби; Сповідь, Плач шаленого; Страшна помилка; Палкий мисленник і учитель. М.Чернявський: Кінець гри; Варвари.

Завдання № 3

Художня своєрідність української історичної прози

Кінця ХІХ – початку ХХ ст.

1. Осмислення трагічності українства в історичних творах А.Чайковського (“За сестрою”, “На уходах”).

2. Національно-визвольний пафос історичної прози А.Кащенка (“Над Корсунем”, “У запалі боротьби”, “Зруйноване гніздо”)

3. Образ Мазепи в однойменній пенталогії Б.Лепкого. Полемічний характер творів письменника.

4. Проблема національного вождя у романі “Авірон” Гната Хоткевича.

 

                                               Література

1. Бєляєв Б. “…Україна стоїть повсякчас перед очима” //Кащенко А.Ф. Зруйноване гніздо. – к.: Дніпро, 1991. – С. 599-642.

2. Вальнюк Б. Історична повість Б.Лепкого “Мотря”: хронотопічна структура твору // Дивослово. – 1998. - № 1. – С. 3-5.

3. Гуляк А., Кейда Ф. Художня модель героїчної минувшини у прозі А.Кащенка // Дивослово. – 2004. - № 6. – С. 62-68.

4. Донцов Д. Гетьман Мазепа в західноєвропейській культурі // Дивослово. – 1998. - № 1. – С. 6-8.

5. Жулинський М, Із забуття – в безсмертя. – К.: Дніпро, 1990. – С. 33-42.

6. Кирчів Р. Цикл шляхетських повістей Андрія Чайковського // Чайковський А. Твори у 8 т. – Т. 5. – Львів: Червона калина, 1994. – С. 5-25.

7. Литвиненко Історіософські аспекти пенталогії “Мазепа” // Слово і час. – 1997. - № 11-12. – С. 31-32.

8. Маковей О. Андрій Чайковський // Історія української літературної критики і літературознавства: Хрестоматія: У 3 кн. – Кн. 2. – К.: Либідь, 1998. – С. 290-299.

9. Пінчук С. Слово про Андріяна Кащенка // Кащенко А. Оповідання про славне Військо Запорозьке низове. – К,: Веселка, 1992. – С. 7-20.

10. Погребенник Ф. Богдан Лепкий . – К., 1993. – 64 с.

11. Приходько І. Гнат Хоткевич // Приходько І. Творчі портрети українських письменників ХІХ-ХХ століть: Посібник для вузів і шкіл . – К.: Логос, 1997. – С. 115-137.

11. Продан І. Чайковський    і його роман “Сагайдачний” // Слово і час. – 1993. - № 10. – С. 78-80.

12. Рудницький М. Богдан Лепкий // Слово і час. – 1992. - № 11. – С. 28-31.

13. Сивітський К. Богдан Лепкий Життя і творчість - К.: Дніпро, 1993. – 375 с.

14. Слабошпицький М. Мазепин дзвін // Дивослово. – 1994. - № 7. – С. 3-5.

15. Фасоля А. Творчість Б.Лепкого в школі // Дивослово. – 1995. - № 2. – С. 54-63.

16. Шумило Н.Б. Б.Лепкий: на перехресті традиційного й нового // Слово і час. – 1998. - № 9-10. - С. 44-48.

17. Шумило На шляху до великої прози // Стильові тенденції української літератури ХХ століття . – К. Фоліант, 2004. – С. 244-264.

 

                                      Завдання № 4

Стрілецька поезія - феномен української лірики початку ХХ ст.

1. О.Маковей – засновник стрілецької поезії. 

2. Жанр маршової пісні (“Не пора, не пора” І.Франка, “Грає сурма, в ряд ставай В.Лебедової, “Гей, там на горі Січ іде!” К.Трильовського та ін.).

3. Творчість поетів-офіцепів Стрілецької армії Р.Купчинського, В.Бобинського, М.Голубця, Ю.Шкрумелюка.

4. Фольклорна образність стрілецької пісні (Л.Лепкого, С.Яричевського, Д.Макогона).

 

                                         Література

1. Василик С. Стрілецькі пісні на слова поетів “Молодої Музи” // Народна творчість. - 1999 - № 3 . – С. 136-138.

2. Гей, там на горі “Січ” іде : Пропам’ятна книга січей. – К.: Віпол, 1993. – 432 с.

3. Ільницький М. Олесь Бабій – поет із стрілецького коша // Укр. мова і літ. в школі.- 1993. - № 4. – С. 13-14.

4. Історія української літератури ХХ ст. – Кн. 1. – К.: Либідь, 1993. – С. 277-287.

5. Погребенник Ф. Наша дума, наша пісня. – К.: Музична Україна, 1991. – С. 163-200.

6. Правдюк О.Січові стрільці в піснях і в реальній дійсності // Народна творчість та етнографія. – 1991. - № 3 . – С. 3-10.

7. Приходько І. Роман Купчинський // Приходько І. Творчі портрети українських письменників ХІХ-ХХ століть: Посібник для вузів і шкіл . – К.: Логос, 1997. – С. 157-178.

8. Стрілецька Голгофа: Спроба антології . – Л.: Каменяр, 1992. – 399 с.

9. Салига Т. Гей, Січ іде, красен мак цвіте // Салига Т. Продовження: Літературно-критичні студії. – Л.: Каменяр, 1991. – С. 33-60.

10. Федорів Р. Чотири поети з коша Січових стрільців // Жовтень. – 1989. - № 5. – С. 16-18.

                                        

                                                 Тексти

Стрілецька Голгофа: Спроба антології . – Л.: Каменяр, 1992. – 399 с.


Дата добавления: 2018-06-27; просмотров: 805; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!