Художня майстерність Марка Черемшини



                                       План

1. Особливості стилю Марка Черемшини. Синкретизм неоромантичної естетичної концепції.

2. Жанрова своєрідність новелістичної повісті “Село за війни”. Проблематика, образність, фольклоризм.

3. Психологічна виразність як домінанта творення образу-персонажа в циклі “Парасочка”.

 

Завдання: Зробити діараму Вена, порівнявши тексти новел “Злодій” В.Стефаника та “Злодія зловили” Марка Черемшини.

                                         

                                    Література

1. Гнідан О.Д. Марко Черемшина: Нарис життя і творчості. – К.: Дніпро, 1985. – 187 с.

2. Гоян Я.П. Чистий, як душа українця: Літературний портрет Марка Черемшини.- Веселка, 2004. – 32 с.

3. Денисюк І. Розвиток української малої прози кінця ХІХ – початку ХХ ст. – Л., 1999. – С.

4. Живий у пам’яті народній: Відзначення сторіччя від дня народження Марка Черемшини. – К., 1975.

5. Засенко О. Марко Черемшина: Життя і творчість. – К., 1951. – 250 с.

6. Зеров М. Марко Черемшина і галицька проза. //Зеров М. Українське письменство. – К.: Основи, 2003. – С. 474-486.

7. Левчик Естетична парадигма творчості Марка Черемшини // “Покутська трійця” й літературний процес в Україні кінця ХІХ – початку ХХ ст. (До 130-річчя від дня народження Василя Стефаника і Леся Мартовича): Матер. наук. конф. – Дрогобич: Вимір, 2001. – С. 172-182.

8. Лесин В.М. Марко Черемшина: До сторіччя з дня народження. – К., 1974. –74 с.

9. Руснак І. Між Еросом і Танатосом // “Покутська трійця” й літературний процес в Україні кінця ХІХ – початку ХХ ст. – С. 246-252.

10. Семанюк Н. Співець Гуцульщини: Спогади про Марка Черемшину. – Ужгород, 1974. – 119 с.

11.Чопик Р. Карби і кафлі Марка Черемшини (синтеза) // Чопик Р Переступний вік (Українські письменники на зламі ХІХ – ХХ ст.) . – Л.; Ів.-Франківськ: Лілея-НВ, 1998. – С. 32-57.

                             Практичне заняття № 15

                    Мистецтво сатири Леся Мартовича

План

1. Особливості творчої манери Л.Мартовича. І.Франко про сатирика.

2. Жанр сатиричної казки в творчості Леся Мартовича (“Стрибожий дарунок”, “Винайдений рукопис про руський край”).

3. Викриття австрійської буржуазної конституції, антинародна система виборів у новелах “Хитрий Панько”, “Квіт на п’ятку”, “Смертельна справа”, “Війт”.

4. Ідейно-художній аналіз сатиричної повісті “Забобон”:

а) проблематика, соціальна масштабність;

б) стильова манера (особливості сатири: комізм характерів і       комізм ситуацій).

 

Завдання: написати реферат на тему: “Покутська трійця” – феномен української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст.”

 

                                    Література

1. Білецький Ф.М. Лесь Мартович: Семінарій: навч. посібник для студ. філол. спец. - К: ІСДО, 1994. – 96 с.

2. Білецький Ф.М. Лесь Мартович. – К.. 1961. – 40 с.

3. Білецький Ф.М. Особливості жанру сатиричної казки в українській прозі кінця ХІХ - поч. ХХ ст. // Українське літературознавство. – 1983. – Вип. 41. – с. 80-88.

4. Засенко О.Є. Видатний сатиричний твір Леся Мартовича// Засенко О.Є. Літ.-критич. Нариси і ст. – К., 1962. – с. 432-471.

5. Зеров М. Лесь Мартович (1871-1916) // Зеров М. Українське письменство. – К.: Основи, 2003. – С. 737-740.

6. Лесин В.М. Лесь Мартович: Літературний портрет. – К., 1971. – 94 с.

7. Марчук Г. Сатира Леся Мартовича в контексті сатиричних жанрів доби. – К., 1999. – 142 с.

8. Погребенник Ф.П. Лесь Мартович: Життя і творчість. – К., 1971. – 191 с.

9. Хоцянівська І.В. Мистецтво сатири Леся Мартовича. – К., 1999. – 178 с.

10. Франко І. Українська література // Зібр. тв. у 50 т. – К., 1982. – Т. 33. – С. 142-144.

11. Франко І. З останніх десятиліть ХІХ віку // Зібр. тв. у 50 т.. – К., 1982. – Т. 41. – С. 525.

 

 

                                  Практичне заняття № 16

Молода Муза” в контексті української та світової літератури

План

1. Естетичні декларації та орієнтації молодомузівців.

2. Естетичні пошуки П.Карманського-лірика.

3. Новаторський характер поезії В.Пачовського.

4. Творчі досягнення поетів С.Чарнецького, С.Твердохліба, О.Луцького в контексті модерністських літературних течій Європи.

 

Завдання: написати доповідь на тему: “Естетичний дискурс молодомузівців”.

                                          Література

1. Барка В. Лірик-мислитель // Українське слово: Хрестоматія укр. літ. та літ. критики ХХ ст. : В 4 кн. – Кн. 1– К.: Рось, 1994. – С. 286-294.

2. Боньковська О. Духовна лірика Петра Карманського // “Молода Муза” і літературний процес к. ХІХ – поч. ХХ ст. в Україні і Європі: Тези доповідей наукової конференції. – Львів, 1992. – С. 64-66.

3. Василь Пачовський у контексті історії та культури України: Наук. зб. – Ужгород: Закарпаття, 2001. – 420 с.

4. Гузар З. Слово Петра Карманського і його контекст // Дзвін. – 1997. - № 2. – С. 144-147.

5. Зеров М. Нова книжка Карманського // Зеров М. Українське письменство. – К.: Основи, 2003. – С. 229-233.

6. Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн. – К.: Либідь, 1998. – Кн. 1. – С. 87-91.

7. Ільницький М. Від “Молодої Музи” до “Празької школи”. – Львів, 1995. - 318 с.

8. Ляшкевич П. Петро Карманський: Нарис життя і творчості. – Л., 1998. – 72 с.

9. Лучук В. Повернення навіки // Молода Муза : Антологія західноукраїнської поезії поч. ХХ ст. – К.: Молодь, 1989. – С. 5-33

10. Неврлий М. “Молода Муза“ на тлі своєї доби //Неврлий М Минуле й сучасне: Збірник слов’янознавчих праць. – К., 2009. – С.332-344.

11. Остап Луцький – молодомузівець. – Нью-Йорк, 1968. – 234 с.

19. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К.: Либідь, 1997. – С. 111-116.

20. Пачовський В. Українська богема // Молода Муза: Антологія західноукраїнської поезії поч. ХХ ст. – К.: Дніпро, 1989. – С. 5-33.

21. Пачовський В. Конструктивні ідеї державності та космічна місія української нації: Реферат, виголошений в “Молодій громаді” в Перемишлі 22 січня 1933 р. // Хроніка 2000. – Вип. 5(7). – К., 1993. – С. 184-197.

22. Піхманець Р. За золотий вінець України // Хроніка 2000. – Вип. 5 (7). – К.: Довіра, 1993. – С. 175-183.

12. Прісовський Є.М. Національно-патріотичне і загальнолюдське начала в поезії П.Карманського // “Молода Муза” і літературний процес . – С. 61-61

13. Погребенник В. Поети-молодомузівці і фольклор// Слово і час . – 1990. - № 9. – С. 56-61.

14. Рильський М. Про Петра Карманського // Петро Карманський. Поезії. – К.: Укр. письменник, 1992. – С. 8-12.

23. Салига Т. “…Така праця не йде марно…”: Спроба літературознавчого нарису про Петра Карманського на тлі “молодомузівців” // Салига Т. Продовження: Літературно-критичні студії. – Л.: Каменяр, 1991. – С. 5-33.

24. Рубчак Б. Пробний лет // Розсипані перли. Поети “Молодої Музи”. – К.: Рад. письменник, 1991. – С. 18-41.

25. Хоменко Г. Трансформація романтичних традицій у творчості П.Карманського // Українське літературознавство. – Вип. 51. – Л., 1988. – С. 32-41.

 

Практичне заняття № 17


Дата добавления: 2018-06-27; просмотров: 544; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!