Український поетичний символізм



1. Особливості української поезії на межі століть. Громадсько-патріотичний пафос лірики. Концептуальні риси українського символізму.

2. Образ України в поезії початку ХХ ст.

3. Модерністська концепція творчості Миколи Вороного. Поетичний триєдиний комплекс Краси, Бунту і Віри у творчості митця.

4. Онтологія Всесвіту, гносеологічна проблематика концепція Богокосмосу в поезії В.Самійленка (поема “Гея”).

5. Специфіка поетичного мислення О.Олеся (функція контрастів, драм, туги та меланхолії). Філософсько-естетичне осмислення світу та особистості у поезії.

 

Завдання: 1) Законспектувати статтю І.Франка “Наша поезія в 1901 році// І.Франко. Зібр. тв.: В 50-ти т. – К., 1982. – Т. 33. – С. 172-198.

              2) Написати письмову роботу на тему: "Порівняльний аналіз втілення інтимного почуття в ліриці Миколи Вороного та Олександра Олеся“.

 

                                       Література

1. Гайсан Т. «Україно! Мамо люба!..» Ідея повернення історичної пам’яті та пробудження національної свідомості у поемі Миколи Вороного «Євшан-зілля» // Українська література в загальноосвітній школі.— 2004.— 2004.—№4.— С.35—37.

2. Голомб Л.Г. Особа й суспільство в українській ліриці ХІХ – початку ХХ ст. – К., 1988.  

3. Гуляк А. Необорима сила любові: Інтимна лірика Миколи Вороного: До 100-річчя від дня народження Миколи Вороного // Київська старовина – 2005. - № 1.- С.152-160.

4. Гуляк А., Кейда Ф. Ліричний цикл Миколи Вороного «За брамою раю» (спроба комплексної аналізи) // Визвольний шлях.— 2003.—№1.— С.93—103.

5. Гундорова Т.І. Ранній український модернізм: До проблеми естетичної свідомості // Рад. літературознавство. – 1989. - № 12. – С. 3-7.

6. З невідомих Олесевих поезій // Слово і час . – 1994. - № 4-5. – С. 14-16.

7. Зеров М. Володимир Самійленко і український гумор. Поезія Олеся і спроба нового її трактування. – Твори: В 2-х т. – Т. 2. – С. 526-547.

8. Єфремов С. Муза гніву і зневір’я // Єфремов С. Літературно-критичні статті. – К., 1993. – С. 153-171.

9. Кузьменко В. Палімпсести М.Вороного // Дивослово. – 1986. - № 12.- С. 72-74.

10. Кузьменко В. З творчої спадщини М.Вороного // Слово і час. – 1996. - № 7. – С. 72-74.

11. Кузьменко В.І. Микола Вороний // Ґроно нездоланих співців: Літературні портрети українських письменників ХХ сторіччя, твори яких увійшли до оновлених шкільних програм. – К.: Укр. письменник, 1997. – С. 16-26.

12. Неврлий М. О.Олесь: Життя і творчість. – К., 1994. – 175 с.

13. Оксененко Г. Олесева ностальгія // Укр. мова і літ. в сер. школах, гімн., ліцеях, колегіумах. – 2002. - № 3. – С. 129-134.

14. Петров В. Проблема Олеся // Укр. слово. Хрестоматія укр. літ. та літ. критики ХХ ст. : У 4 кн. – К., 1994. – Кн. 1. - С. 275 – 285.

15. Радишевський Феномен Олександра Олеся // Літ. Україна. – 2000. – 9 бер. – С. 6.

16. Рильський М.Т. Володимир Самійленко // Рильський М. Статті про літературу. – К., 1980.

17. Славутич Я. Розстріляна муза. – К., 1992. – С. 53-57.

18. Ткаченко А. Здобудем людських прав // Слово і час 1991. - № 12. – С. 8-11.

19. Хропко П. Трагедія серця // Дивослово. – 1998. - № 7. – С. 48-50.

20. Филипович П. Олесь // Филипович П. Літературно-критичні статті. – К.: Дніпро, 1991. – С. 196-218.

21. Чернова І. Міфологема долі в художньому світі О.Олеся // Слово і час. – 1998. - № 12. – С. 19-21.

22. Чорнопиский М. Московський імперіалізм у гротеску Володимира Самійленка // Дивослово. – 2004. - № 11. – С. 68-72.

23. Яременко В.М. М.Вороний // Українське слово: Хрестоматія: У 4 кн.. – Кн. 1. – К.: Либідь, 1998. - С. 215-216.

 

                                       Практичне заняття № 9

Новаторські тенденції розвитку драматургії початку ХХ ст.

1. Драматургія С.Черкасенка як міфопоезія. Філософізм і символізм драматичних поем митця (“Казка старого млина”, “Про що липа шелестіла”).

2. Поетика символізму в драматичних творах О.Олеся. Глибина символіки (“По дорозі в Казку”, “Над Дніпром”).

3. Фольклорна рецепція фольклорних джерел в драмі “Чураївна” В.Самійленка.

 

Завдання: законспектувати статтю: Мороз Л. Про символізм в українській драматургії // Сучасність. – 1993. - №4. – С. 94-106.

 

                                           Література

1. Дем’янівська Л.С. Символізм як один з напрямів української літератури // Укр. мова і літ. в школі. – 1991. – С. 25-28.

2. Жицька Т. Знахідки на узбіччі пам’яті (С.Черкасенко в оцінці сучасників) // Київ . – 1998. – С. 146-150.

3. Жицька Т. Майже казкова історія драматичної “Казки” // Вітчизна. – 1998. - № 5-6. – С. 131-135.

4. Жицька Т. Історична драматургія Спиридона Черкасенка/ Т.Жицька // Київська старовина. -1999. -№ 5. - С. 127-134.

5. Історія української літератури ХХ ст. У 2 кн. – Кн. 1.: 1910-1930 –ті роки: Навч. посібник / За ред. В.Г.Дончика – К.: Либідь, 1993. – С. 481-502.

6. Історія української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст. / За ред. П.П.Хропка. – К.: Вища школа, 1991. – С. 177-179; 186-189..

7. Історія української літератури к. ХІХ – п. ХХ ст. / За ред. Н.Й.Жук, В.М.Лесина. – К.: Вища школа, 1989. – С. 165-192.

8. Кудрявцев М.Г. Драма ідей в українській новітній літературі ХХ ст. – Кам.-Подільський, 1997. – 228 с.

9. Кудрявцев М. Світові сюжети в українській драматургії: На прикладі творчості Спиридона Черкасенка // Українська мова та література. - 2004. -№ 39. - С. 20-24.

10. Мишанич О. Спиридон Черкасенко // Слово і час. – 1991. - № 7. – С. 19-29.

11. Олійник О. Концепція людини в українській символістській драмі // Слово і час .- 1993.- № 11. – С. 62-66.

12. Пархомик О.О. По дорозі в казку українського модернізму – Запоріжжя: Дике поле, 1996. – 128 с.

13. Хороб С. Українська драматургія: крізь виміри часу (Теоретичні та історико-літературні аспекти драми). - Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 1999.- С. 69- 81.

14. Школа В. Драматургія С.Черкасенка (Еволюція індивідуального стилю). – К., 2001. – 130 с.     

 

 

                                       Практичне заняття № 10


Дата добавления: 2018-06-27; просмотров: 983; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!