К некоторым святым, пребывающим в изгнании



 

Насколько нам, господин мой божественнейший, всё бóльшие и следующие друг за другом воздвигающиеся волны искушений нагоняют страх, настолько от свирепых нападений вихрей и противных ветров они делают нас более испытанными, мудрыми и опытными; насколько преумножаются скорби, настолько нам источается и вечная благодать щедрого Духа.

Ибо по мере, как умножаются в вас страдания Христовы, умножается, как сказано апостолом, и утешение (2 Кор. 1:5), от Него направляемое.

Насколько чувственный этот человек непрерывно находящими скорбями тлеет, настолько тот, что внутри, со дня на день обновляется (2 Кор. 4:16), как сказано, и силу приобретает, как вновь учит тот же апостол.

Насколько сие изваяние, сделанное из праха, слабеет, настолько душа укрепляется против нападающих на нее и утверждается соприсутствием и содействием Духа.

Насколько вам борьба за благо сверх меры достается, настолько же и многие вам от увенчивающей десницы Высшего сплетаются венцы. Насколько у вас подвиги и борения возрастают, настолько награды за победу и неувядающие воздаяния умножаются. Насколько в отношении нынешних благ вы гонимы и стеснены, настолько же к Богу, Истинной Красоте, возводительно возвышаетесь и, приближаясь к будущим благам, преизобилуете и расширяетесь.

И насколько ложную и достойную попрания славу вы попираете и ни во что не ставите, настолько привлекаете к себе истинную и небесную [славу].

И насколько бедность ради Бога и нужда в потребностях вас истощает и смиряет, то настолько же в небесных сокровищах и великие и непомыслимые кладовые обетованных (859) благ вас прославят, обогатят и насытят (ср. 1 Кор. 4:8) и наслаждений подадут таких, которых и изречь невозможно.

Посему вам подобает благодушествовать, веселиться, радоваться, петь, играть, ликовать, быть совершенно радостными, боговещанный владыка, потому что нынешние обстоятельства заслуживают радости, веселия, благодушия и бодрости, радующего сердце душевного наслаждения, ибо они доставляют Царство Небесное, беспечальную и безграничную жизнь и становление богами по благодати и причастию – большее и главное, если говорить о Божественных дарованиях; если только с Ним страдаем, как говорит глаголющий во Христе Павел, чтобы с Ним и прославиться (Рим. 8:17), если терпим, то с Ним и царствовать будем (2 Тим. 2:12). А какие неизреченные и небесные таинства громогласно провозгласил славный Иоанн? Возлюбленные! мы теперь дети Божии; но еще не открылось, что будем. Знаем только, что, когда откроется, будем подобны Ему, потому что увидим Его, как Он есть (1 Ин. 3:2). Если немного пострадаем ныне, то великую и неизреченную славу в будущем унаследуем. Ибо… нынешние временные страдания ничего не стоят в сравнении с тою славою, которая откроется в нас (Рим. 8:18), как мы слышали. Ибо кратковременное, говорит, легкое страдание наше производит в безмерном преизбытке вечную славу, когда мы смотрим не на видимое, но на невидимое: ибо видимое временно, а невидимое вечно (2 Кор. 4:17) и непоколебимо. Близки венцы и награды, близка слава, близко чаемое упокоение нескончаемых благ. Не ослабевайте, не ложитесь уснуть даже на краткое время. Ведь усердие наших врагов, пока они берут верх, окружает вас неусыпно. Подождите еще немного, очень немного, и Грядущий придет и не умедлит (Евр. 10:37); придет и праведными наградами за обильные поты ваши очень милостиво вас удостоит; придет и чистых благ наследие, которого не видел того глаз, не слышало ухо, и не приходило то на сердце человеку, что приготовил Бог любящим Его (1 Кор. 2:9) от всей души, (860) благосклоннейше вам доставит. Терпите (ибо вы служители Христовы) нынешние ужасы. Да, заклинаю, держитесь, и патриархов предстояния, хор пророков, престолы апостолов, иерархов чины, войско мучеников, сонмы преподобных, подвижников толпы и весь остальной список праведных от века в свои нетленные жилища вас без сомнения приимет, пострадавших так же, как и они, прошедших то же поприще подвига, доблестно проливших пот в таких же борениях, потому что мы знаем, что спасение – удел того, кто до конца был стоек в борьбе.

[Однако] немалого нас уныния исполнило, честнейшая моя глава, ваше отлучение и отдаление друг от друга. Этим вы внедряете в душу коварство и многокозненность сатаны, ибо такие дела суть нрав и козни того злодея.

 

560. <К епископам и игуменам, порицавшим Петра, что на Прекрасной горе>

 

Не следовало бы вам, друзья, зная Священные Богоизреченные словеса, изощрять язык против Творца, ибо и освящающий и освящаемые все – от Единого (Евр. 2:11). Поскольку же вы, будучи одержимы неведением или уязвляемые завистью, не принимаете достойного Христова служителя Петра, хотя Он теперь испускает Божественную Свою благодать и через него, как чрез апостолов, в знамениях и чудесах, но провозглашаете его колдуном и нечестивцем, мы не можем умолчать о его безупречной жизни. Ибо мы, исследовав его жизнь и веру, не нашли его в чем‑либо погрешающим, а скорее и превосходящим многих подвижников в наши времена. С верою принимающие его братия суть точнейшие исследователи святых литургий и евангельских словес (861) и Церкви Христовой священнейшие общники. Те же, кто не принимает повеленное нами, ничтожными, не приемлет и богоглаголивое евангельское изречение, говорящее ясно: верующий в Меня, дела, которые творю Я, и он сотворит, и больше сих сотворит (Ин. 14:12); таковые, как ревнители невоспитанности и одержимые нечестия виной, подпадают под анафему апостольским решением и отеческим правилом.

 

561. К игумену[1650]

 

562. <К богоспасаемому игумену>

 

562. <К господину Исаакию>

 

562. <К Филарету архиерею>

 

Творения гимнографические

 

Творения преподобного Феодора Студита в Триоди Постной[1651]

 

В субботу мясопустную[1652]

 

 

Канон. Глас 8[1653]

 

Песнь 1

Ирмос: Песнь возслем людие чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопиюще: поим Тебе единому Владыце.

Вси помолимся Христу, творяще память днесь от века мертвых, да вечнаго огня избавит я в вере усопшия, и надежде жизни вечныя.

Глубиною судеб Твоих Христе, Всепремудре, Ты предопределил еси коегождо кончину жизни, предел и образ. Темже яже[1654] покры гроб во всякой стране, на Суде спаси Всещедрый.

Пределы жизни нашея давый, темже усопшия от житейския нощи, дне невечерняго сыны покажи Господи, священники православныя, и вся верныя люди Твоя.

Яже покры вода, и брань пожат, трус же яже объят, и убийцы убиша, и огнь яже попали, верныя, Милостиве в части учини праведных.

Вся презираяй плотския долги наша Спасе наш, во всяком возрасте всего рода человеча, пред судищем Твоим постави неосуждены, Тебе Создателю отвещающия.

Троичен: Три единаго Естества пою, Лица самоипостасная, нерожденна Отца, Сына рождшагося, и Духа Святаго: безначальное Царство, власть, Божество едино.

Богородичен: Воистинну Ты явилася еси небо на земли, большее вышняго небесе, Безневестная Дево: из Тебе бо возсия Солнце в мире, владычествуяй правдою (ср. Мал. 4:2).

 

Песнь 2

Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.

Видите, видите, яко Аз есмь Бог ваш, праведным судом водрузивый пределы жизни, в нетление от тли приемляй вся усопшия в надежди вечнаго воскресния.

От четырех конец Господи, приемляй верно усопшия, в мори, или на земли, или в реках, источницех, или езерех, или в ровенницех снедь зверем бывшия, и птицам, и гадом, вся упокой.

В Твоей длани всяческая Господи, предразсудил еси, разрешшияся в составы четыри[1655]: в пришествии Твоем собрав воскреси, вся яже в неведении, и разуме[1656], прощая тем прегрешения.

О страшнаго Твоего втораго, Господи, пришествия! Зане яко в виде молнии на землю пришед (см. Лк. 17:24), воздвигнеши все создание Твое судитися, в вере Тебе тогда поживших, сретших Тя с Тобою быти сподоби.

Троичен: Пресовершенная Единице, Пребожественная, Триипостасная, нерожденне Отче и Сыне Единородне, Душе от Отца исходяй, Сыном же являйся (Ин. 15:26): Существо едино и Естество, Господство, Царство, спаси всех нас.

Богородичен: Неизглаголанное чудо Твоего Рождества Мати Дево: како бо и раждаеши, и Чиста еси в томже? Како Отроча раждаеши, и не веси искуса мужеска отнюд? Якоже весть паче естества от Тебе новолепно Слово Божие рождшееся.

 

Песнь 3

Ирмос: Утверждей рукою Твоею, Слове Божий небеса (ср. Пс. 101:26), просвещением Твоего истиннаго познания, утверди и нас на Тя надеющихся сердца.

Прешедшия жития течение, в славе благочестной праведным одеятися венцем сподоби Боже, и вечных благ насладитися.

Напрасно[1657] восхищенныя, попаляемыя от молнии, и измерзшия мразом, и всякою раною, упокой Боже, егда огнем вся искусиши (ср. 1 Кор. 3:13).

Присномутное[1658] жития море преплывшия Христе, в нетленное Твоего жития сподоби пристанище притещи, православным житием окормленыя.

Ихже всякое естество морских и птиц небесных, прият снедение Христе, Твоими судьбами, воскреси Боже, в последний день со славою.

Троичен: Умно Божественную Единицу, в три Лица просто купно еже пресещи совокупляю несекомая: якоже бо скорость молнии, трисияющая видится во единстве.

Богородичен: Недоуменное Твое чудо: без мужа бо раждаеши, и девство Твое Чистая, соблюдаеши рождши. Темже Ангел множество, и человеческий род поет Тя во веки.

Седален, глас 5: Нас ради претерпевый Крест и смерть, и умертвивый ад, и совоскресивый мертвыя, преставльшияся от нас Спасе, упокой, яко Человеколюбец Бог, и в трепетное и страшное пришествие Твое Жизнодавче, яко имеяй множество милости, Царствия Твоего сподоби.

Богородичен: Скорый Твой покров, и помощь и милость покажи на рабех Твоих, и волны Чистая, укроти суетных помышлений, и падшую душу мою возстави Богородице: вем бо, вем Дево, яко можеши, елика и хощеши.

 

Песнь 4

Ирмос: Из горы приосененныя Слове, пророк, единыя Богородицы, хотяще воплотитися, боговидно усмотри, и со страхом славословите силу Твою (ср. Авв. 3:3).

Отцы и праотцы, деды и прадеды, от первых и даже до последних, во благозаконии умершия и благоверии, вся помяни Спасе наш.

В горе, на пути, на местех пустых житие оставльшия в вере, монахи же и бельцы[1659], юноши и старцы, со святыми Христе всели.

От печали и радости прешедшия ненадежно, верою абие пременившия житие, в благоденствии пострадавшия, или злоденствии, вся упокой Спасе наш.

Яже уби мечь, и конь совосхити, град, снег и туча умноженная: яже удави плинфа, или персть посыпа[1660], Христе Спасе наш упокой.

Троичен: Странно яко едино, и три, Божество все по единому Лицу нераздельно: Отец бо, Сын, и Дух Святый есть покланяемь, яко един Бог.

Богородичен: Направи нас Дево, молитвами Твоими, окормляющи обуреваемыя волною греха, во спасительная пристанища, Господородительнице, избавляющи от всяких лютых.

 

Песнь 5

Ирмос: Утренюет дух мой к Тебе Боже, зане свет повеления пришествия Твоего: имиже убо озари ум наш Владыко, и настави на стезю жизни.

Коегождо память умерших благочестно от века днесь творяще Господи, прилежно Ти вопием: вся упокой со святыми Твоими.

От всякаго, яже приял еси, рода и рода в царех, в князех, или монашествующих православныя, Щедре, вечнаго избави мучения.

Всех яже создал еси полезная ведый, имже попустил еси Господи, внезапными падежьми ненадежно[1661] умрети, избави муки всякия Боже наш.

Огня присно палящаго, и от тьмы несветимыя, скрежета зубнаго, и червия безконечно мучащаго и всякаго мучения избави Спасе наш, вся верно умершия.

Троичен: Единопрестольная, безначальная, Триипостасная Единице, разделением Единство, и вопротив Лицы Естество имущая, во едино нас совокупи хотение Твоих заповедей.

Богородичен: Паче огнезрачных Серафимов явилася еси Чистая Честнейшая, порождши сим неприступнаго Спаса, воплощением обожившаго земнородных смешение.

 

Песнь 6

Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче, грехи многими и припадающа щедротам Твоим, яко пророка Господи, и спаси мя.

Смерти разрешив болезни, пострадав Начальниче жизни (Деян. 3:15) Боже наш, усопшия от века рабы Твоя упокой.

Неизглаголанными Твоими судьбами, яже убиша чаровная напоения, отравы, костная удавления, со святыми Господи упокой.

Егда судити будеши всяческим, стоящим нагим и откровеным пред лицем Твоим: тогда Щедре, пощади послужившия Ти верно Боже.

Последнею убо трубою вострубившу Твоему Архангелу (1 Кор. 15:52), в воскресение жизни всех, тогда Христе, рабы Твоя упокой.

От века яже приял еси верныя Боже, род всякий человеческий сподоби, во веки со служащими Тебе, славити Тя.

Троичен: Богоначалие Трисвятое, единопрестольное, Отче, Сыне со Святым Духом, Ты еси Бог мой, вседержительством Твоим содержай все.

Богородичен: От корене Твоего возсия цвет жизни, Иессее праотче (ср. Рим. 15:12) взыграй спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог.

Кондак: Со святыми упокой Христе, души раб Твоих, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание (Ис. 35:10), но жизнь безконечная.

Икос: Сам един еси безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отыдеши (Быт. 3:19): аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание, творяще песнь: аллилуиа.

 

Песнь 7

Ирмос: В начале землю основавый (Пс. 101:26), и небеса Словом утвердивый (ср. Пс. 32:6), благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

Благочестно от века преставльшихся память творяще, вопием: благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

Внезапу благочестно умершия, и от стремнины всяческия падшия, древа, железа, всякаго камене, упокой Боже усопшия верныя.

В страшное Твое пришествие Щедре, одесную овец Твоих постави, православно Ти в жизни послужившия Христе, и преставльшияся к Тебе.

В лице Христе, избранных Твоих вчини Твоя рабы, вопити Тебе: благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

От земли персть содетельствовавый, плоть Духом оживотворивый, Спасе Щедрый, яже приял еси, упокой Боже, в нестареющем животе.

Троичен: Якоже треми солнцы Божество, единым света срастворением[1662] да воспоется, Отец, и Сын, и Божественный Дух, един Естеством, но три Ипостасьми.

Богородичен: Давидское согласно воспеваем Ти пение, гору Тя Божию (Пс. 67:16) нарицающе Дево, в нейже вселився плотию Слово, обоготвори нас духовно в Себе.

 

Песнь 8

Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго (Исх. 3:2), Господа пойте и превозносите во вся веки.

Сокрушивый первее сень смертную, возсияв яко солнце из гроба, сыны Воскресения Твоего сотвори, Господи славы, вся умершия в вере, во веки.

Безвестных и сокровенных Сведетелю, егда имаши открыти дела тьмы и советы сердец наших, тогда не истяжи слова со всеми верою усопшими.

Егда имаши сести на престоле, и повелиши на суд предстати, собранным трубою от конец земли: тогда пощади всех Христе, яко Милостивый.

Умершим напрасно от случаев, от клича же зельнаго и скораго течения, заушения, удавления же, и лягания, Господи славы, верою усопшим ослаби во веки.

Троичен: Яко Единицу Существом пою Тя, яко Троицу Лицы Тя чту: Отче, и Сыне, и Душе Пресвятый, безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки.

Богородичен: Струи живыя источник запечатленный, показалася еси Богородице Дево: без мужа бо Господа рождши, безсмертия верныя напаяеши водою во веки.

 

Песнь 9

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине Рождество Приснодевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Идеже есть веселящихся жилище (Пс. 86:7) святых Твоих Господи, вся от века усопшия, в вере же и надежди радоватися сподоби.

Умершия Божиим прещением, смертных громов всяких с небесе изнесенных, земли разседшейся, морю возшумевшуся, вся верныя Христе, упокой.

Всякий возраст, старцы и юныя, младенцы и дети, и ссущия млеко, мужеское естество и женское, упокой Боже, яже приял еси верныя.

От ядовитых угрызений умершия, от поглощения змиев, от попрания коней, и от удавления, и обешения от искренняго, верою Ти послужившия упокой.

Коегождо по имени в вере умершия, от века и от рода родов, неосужденно предстати Тебе Слове, в пришествии Твоем сподоби.

Троичен: Единый в Троице Боже, слава Тебе непрестанно: аще бо и Бог Кийждо, но един Естеством есть, Отец, и Сын, и Дух, трисветлыми свойствы.

Богородичен: Паче ума Рождество Твое: раждаеши бо прежде Сущаго, и млеком питаеши несказанно, Пищедавца миру (ср. Ин. 4:34): держиши же содержащаго вся, Христа единаго Избавителя нашего, Всенепорочная.

Ексапостиларий: Живыми и мертвыми обладаяй яко Бог, упокой Твоя рабы в селениих избранных: аще бо и согрешиша, Спасе, но не отступиша от Тебе.

Упокой рабы Твоя во стране живых (Пс. 114:8) Господи, отонудуже отбеже болезнь, печаль вкупе и воздыхание: очисти яко Человеколюбец, яже в житии согрешиша: един бо безгрешный еси и милостивый, мертвых и живых Владыка.

Богородичен: Марие Богоневесто, Христа непрестанно моли о нас рабех Твоих, с богоглаголивыми пророки, и мученик соборы, иерархи же и преподобными, и всеми праведными, снаследники быти Небеснаго Царствия.

 

На хвалитех стихиры, глас 8

 

Приидите прежде конца вси братие, персть нашу видяще, и естества нашего немощное, и худость нашу и конец узрим, и органы сосуда плотнаго, и яко прах человек, снедь червием и тление, яко сухия кости наша всяко не имущия дыхания. Во гробы вникнем, где слава? где доброта зрака? где благоглаголивый язык? где брови? или где око? Вся прах и сень: темже пощади Спасе, всех нас.

Что прельщается человек хваляся? что всуе смущается? брение и сам вмале? Что не помышляет персть, яко прах, смешение, и гноя и тления отложение? Аще убо брение есмы человецы, что прилепихомся земли? И аще Христу есмы сродни, что не притекаем к Нему? И вси отвергше привременную и текущую жизнь, жизни нетленней последующе, яже есть Христос, просвещение душ наших.

Рукою Твоею создавый Адама, и поставивый предел нетления и мертвости Спасе, и жизни во благодати, тления же пременивый, к первой преложив жизни, Сам рабы Твоя Владыко, яже приял еси от нас, с праведными упокой, и в лице избранных: и сих имена написав в книзе животней (Флп. 4:3), и воскресив во гласе архангелове, и трубы шуме (1 Фес. 4:16), сподоби я Небеснаго Царствия Твоего.

Христос воскресе, разрешив узы Адама первозданнаго, и адову разрушив крепость. Дерзайте вси мертвии: умертвися смерть, пленен бысть и ад с нею, и Христос воцарися, распныйся и воскресый: Той нам дарова нетление плоти, Той воздвизает нас, и дарует воскресение нам, и славы оныя с веселием вся сподобляет, в вере непреклонней веровавшия тепле в Него.

Мертвен: Яко цвет увядает, и яко сень мимо грядет, и разрушается всякий человек. Паки же гласящей трубе, мертвии вси яко в трусе востанут к Твоему сретению Христе Боже: тогда Владыко, яже преставил еси от нас, во святых Твоих учини селениих духи, Владыко, Твоих рабов присно.

Богородичен: Радуйся Марие Богородице, храме неразоримый, паче же святый, якоже вопиет пророк, святый храм Твой, дивный в правду (ср. Пс. 64:5).

 

В Неделю мясопустную

 

 

Канон. Глас 6[1663]

 

Песнь 1

Ирмос: Помощник и покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися (Исх. 15:2).

День страшный всенеизглаголаннаго Твоего пришествия страшуся помышляя: убоявся провижду, воньже предсядеши судити живыя и мертвыя, Боже мой Всесильне.

Егда приидеши Боже, во тьмах и тысящах ангельских, небесных начал, и мене окаяннаго, срести Тя Христе на облацех сподоби.

Гряди, приими душе моя, той час и день, егда Бог яве надстанет: и рыдай, плачи, обрестися чиста в час истязания.

Ужасает мя и страшит огнь негасимый геенский, червь горький, скрежет зубов: но ослаби ми, остави, и стоянию мя Христе, избранных Твоих соучини.

Возжеленнаго Твоего гласа, святыя Твоя зовущаго на радость, да услышу и аз окаянный, и обрящу Царствия Небеснаго неизреченное наслаждение.

Не вниди со мною в суд, носяй моя деяния, словеса изыскуяй, и исправляяй стремления: но щедротами Твоими презирая моя лютая, спаси мя Всесильне.

Троичен: Триипостасная Единице, начальнейшая Госпоже всех, совершенноначальное Преначалие, Сама нас спаси, Отче и Сыне и Душе Пресвятый.

Богородичен: Кто роди Сына, несеянна отчим законом? Сего убо раждает Отец без матере. Преславное чудо! Ты бо родила еси Чистая, Бога вкупе и Человека.

 

Песнь 3

Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко един Свят еси, и Господь.

Господь грядет, и кто стерпит страх Его? кто явится лицу Его? Но готова буди, о душе, ко сретению.

Предварим, плачем, примиримся Богу прежде конца: страшно бо судище, на немже вси обнажени станем.

Помилуй Господи, помилуй мя, вопию Ти, егда приидеши со Ангелы Твоими отдати всем по достоянию деяний.

Нестерпимый, Господи, гнев, како стерплю суда Твоего, преслушав Твое повеление? Но пощади, пощади мя в час суда.

Обратися, воздохни душе окаянная, прежде даже жития торжество конца не приимет, прежде даже двери чертога не затворит Господь (ср. Мф. 25:10).

Согреших, Господи, якоже иный никтоже от человек, прегрешив паче человека: прежде суда милостив буди ми, Человеколюбче.

Троичен: Троице простая, несозданная, безначальное Естество в Троице воспеваемое Ипостасей, спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей.

Богородичен: Прозябла еси Пречистая безсеменным Рождеством живое Слово, воплощенное во утробе Твоей, непреложное: слава Богомати, Рождеству Твоему.

Седален, глас 6: Помышляю день страшный, и плачуся деяний моих лукавых: како отвещаю безсмертному Царю? коим же дерзновением воззрю на Судию блудный аз? Благоутробный Отче, Сыне Единородный, Душе Святый, помилуй мя.

Слава: Во юдоли плача, в месте еже положил еси, егда сядеши Милостиве, сотворити праведный суд, не объяви моя тайная, ниже посрами мене пред Ангелы: но пощади мя Боже и помилуй мя.

И ныне, Богородичен: Упование мира благая Богородице Дево, Твое и единое страшное предстательство молю: умилосердися на удобообстоятельныя люди, умоли милостиваго Бога, избавитися душам нашим от всякаго прещения, едина благословенная.

 

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Наста день, уже при дверех суд, душе бодрствуй, идеже царие вкупе и князи, богатии и убозии собираются и восприимет по достоянию содеянных от человек кийждо.

В чину своем, монах и иерарх, старый и юный, раб и владыка истяжется, вдовица и дева исправится: и всем горе тогда, не имевшим житие неповинное.

Неумытный суд Твой, неутаенное Твое судище хитрословия, не витий художество крадущее, не свидетелей непщевание отражающее праведное: в Тебе бо Бозе всех сокровенная предстоят.

Да не прииду в землю плача, да не вижду место тьмы Христе мой Слове, ниже связан буду рукама и ногама, вне чертога Твоего изверженный (ср. Мф. 22:13), одежду нетления оскверненную имеяй всеокаянный.

Внегда отлучиши грешныя от праведных, судяй миру, единаго от овец мя Твоих сопричти, от козлищ разлучая мя Человеколюбче, во еже услышати гласа онаго благословеннаго Твоего (см. Мф. 25:33).

Испытанию бываему, и книгам отверзаемым содеянных (ср. Дан. 7:10), что сотвориши, о душе окаянная? Что отвещаеши на судищи, не имущая правды плоды принести Христу, и Содетелю твоему?

Слыша богатаго во пламени муки рыданословия (Лк. 16:23), плачуся и рыдаю окаянный, тогожде сый осуждения, и молюся: помилуй мя Спасе мира, во время Суда.

Троичен: Сына от Отца, и Духа славлю, яко от солнца свет и лучу: Оваго убо рождественне, зане и рождение, Оваго же происходне, зане и происхождение, собезначальную Божественную Троицу, покланяемую от всякия твари.

Богородичен: Дева Младенца родившая, и чистоту соблюдшая, Чистая Ты явилася еси Бога рождши и Человека, единаго Того во обою зраку (Флп. 2:6–7): чудо Твое Дево Мати, ужасает всякий слух и помысл.

 

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Трепет неисповедимый, и страх тамо: приидет бо Господь, и дело с Ним коегождо от человек: и кто отсюду прочее себе не восплачет?

Река огненная (Дан. 7:10) смущает мя, истаявает мя, стружет мя скрежет зубов, тьма бездны: и како, или что содеяв, Бога умилостивлю?

Пощади, пощади Господи, раба Твоего, да не когда предаси мене горьким мучителем аггелом лютым: в нихже несть тамо покоя обрести.

Князь и вождь тамо вкупе, богатый и безславный, великий купно и малый исправится равно: горе комуждо прочее неуготовленному.

Ослаби, остави Господи, и прости елика Ти согреших, и не покажи мя тамо пред Ангелы во осуждении огня, и студа некончаемаго.

Пощади, пощади Господи, создание Твое: согреших, ослаби ми, яко естеством чистый, Сам еси един, и иный разве Тебе никтоже есть вне скверны.

Троичен: Единицу естеством Тя Троице воспеваю, безначальную, непостижную, начальственное, царское, пресовершенное единство, Бога, и Света, и Живота, и Содетеля миру.

Богородичен: В Рождестве Твоем паче естества Чистая, закони естества Тебе разоришася яве: ибо без семене раждаеши Превечнаго Бога, от Отца рожденнаго.

 

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Во страшнем Христе пришествии Твоем, егда явишися с Небесе, и поставятся престоли, и книги разгнутся (Дан. 7:10): пощади, пощади тогда Спасе, создание Твое.

Тамо ничтоже помощи может, Богу сущу Судии, ни тщание, ни козни, ни слава, ни дружба: разве от дел крепость твоя, о душе моя!

Тамо вкупе князь и вождь, нищий и богатый, душе, ни отец возможет ни мати помогающи, ни избавляяй брат осуждения.

Страшное душе, истязание помышляющи Судиино, ужаснися отсюду, уготови слово, да не осудишися узами вечными.

Возми твое, да не услышу Господи, отсылаемь от Тебе, ниже, еже поиди во огнь проклятых (Мф. 25:41): но возжеленнаго гласа праведных.

Адских врат избави мя Господи, пропасти, и тьмы несветимыя от преисподних, и огня негасимаго, и всякия иныя муки вечныя.

Троичен: Троичнаго единства Божество пою, Отца, и Сына, и Божественнаго Духа, единаго начала державу, соразделяемаго треми начертаньми.

Богородичен: Дверь Ты еси, Юже един пройде вшедый и изшедый, и ключи не разрешивый девства Чистая, Иисус создавый Адама, и Сын Твой.

Кондак, глас 1: Егда приидеши Боже на землю со славою, и трепещут всяческая: река же огненная пред судищем влечет, книги разгибаются, и тайная являются (Дан. 7:10): тогда избави мя от огня неугасимаго, и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

Икос: Страшное судище Твое помышляя преблагий Господи, и день судный, ужасаюся, и боюся, от совести моея обличаемь, егда имаши сести на престоле Твоем, и творити испытание: тогда отрещися грехов никтоже возможет, истине обличающей, и боязни содержащей: вельми убо возшумит тогда огнь геенский, грешницы же возскрежещут. Темже мя помилуй прежде конца, и пощади мя Судие праведнейший.

 

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою (Пс. 105:6), ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам: но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Припадем и восплачемся прежде Суда онаго вернии, егда небеса погибнут, звезды спадут, и вся земля поколеблется (Мк. 13:25), да милостива обрящем в конец отцев Бога.

Неумытное истязание, страшный есть тамо Суд, идеже Судия неутаен есть, идеже лица несть в дарех прияти: тогда пощади мя Владыко, и избави всякаго гнева Твоего страшнаго.

Господь грядет судити, кто стерпит видение Его? Вострепещи душе окаянная, вострепещи, и уготови исходищу дела твоя, да милостива и милосерда обрящеши Его, отцев Бога благословенна.

Негасимый огнь смущает мя, горчайший червей скрежет, ад душетленный страшит мя, благоумилен отнюд не бываю. Но Господи, Господи, прежде конца утверди мя страхом Твоим.

Припадаю Ти, и приношу Тебе якоже слезы глаголы моя: согреших, якоже не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли. Но ущедри Владыко, творение Твое, и призови мя.

Обратися душе, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная едине Спасе, но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей (Пс. 50:1).

Троичен: Три, едино Существом, и едино Лицами, Три пою Сия: Отец, Сын, и Святый Дух, едина сила, хотение и действо. Един Бог Трисвятый, Царство едино единоначальнейшее.

Богородичен: Проходит краснейший от чертога чрева Твоего Бог, якоже Царь одеянный боготканною багряницею, обагрения тайнаго пречистых кровей Твоих, Безневестная, и царствует землею.

 

Песнь 8

Ирмос: Егоже Воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Страшнаго втораго Твоего, Господи, пришествия помышляя сретение, трепещу прещения Твоего, боюся гнева Твоего: от сего мя часа зову, спаси во веки.

Тебе Богу судящу всяческая, кто стерпит земнороден, сый страстен? Негасимый бо огнь тогда, и червь скрежещущий вельми, осужденныя приимет во веки.

Всякое дыхание егда призовеши, еже разсудити Христе вкупе: великий страх тогда, велия нужда, токмо помогающим деянием во веки.

Всех Судие Боже мой и Господи, да услышу тогда гласа Твоего вожделеннаго, да увижду свет Твой великий, да узрю вселения Твоя, да узрю славу Твою, радуяся во веки.

Правосуде Спасе помилуй, и избави мя огня и прещения, егоже мне на Суде праведно подъяти: ослаби ми прежде конца, добродетелию и покаянием.

Егда сядеши Судие, яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою Христе: о кий страх тогда, пещи горящей, и всем боящимся нестерпимаго судища Твоего!

Троичен: Единаго Бога по Существу чту, Три Ипостаси пою определительне, иныя, но не инаковыя: понеже Божество едино в триех Лицех: ибо Отец, и Сын, и Божественный Дух.

Богородичен: Из светлейшаго чрева Твоего прошед, яко Жених из чертога возсия Христос, Свет велий сущим во тьме (ср. Мф. 4:17): ибо правды Солнце (Мал. 4:2) облистав, просвети Чистая мир.

 

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко богоневестную Матерь, православно величаем.

Господь грядет грешныя мучити, праведныя же спасти: восплачемся, и возрыдаим, и приимем чувство онаго дне, воньже безвестная и тайная открыв, человеком отдаст по достоянию.

Пристрашен и трепетен бысть Моисей, видя Тя от задних (см.: Исх. 33:23): како же постою, лице Твое видя тогда аз окаянный, егда приидеши с Небесе? Но пощади мя Щедре, милостивным Твоим призрением.

Даниил убояся часа истязания, аз же окаянный что постражду от него, грядый Господи, страшнаго дне, но даждь ми прежде конца благоугодно Тебе послужити, и улучити Царствие Твое.

Огнь готовится, червь устрояется: веселие, слава, ослабление, свет невечерний, радость праведных: и кто блаженный избегнути не восхощет мучения первых, наследивый вторая?

Да мя не отвратит от лица Твоего Господи ярость Твоего гнева: ниже да услышу гласа клятвеннаго, во огнь отсылающаго, но да вниду в радость нетленнаго Твоего чертога и аз тогда со святыми Твоими.

Ум уязвися, тело острупися, болезнует дух, слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. Темже окаянная моя душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя?

Троичен: Единаго Единородителю, единороднаго Сына Отче, и едине единаго Свете, Света сияние: и единый едине единаго Бога, Святый Душе, Господа Господь, воистинну сый. О Троице Единице Святая! Спаси мя богословяща Тя.

Богородичен: Чудо Рождества Твоего удивляет мя Всенепорочная, како зачинаеши безсеменно необыменнаго: рцы, како девствуеши рождши яко Мати? Еже паче естества верою прием, Рожденному поклонися: елика хощет бо, и может.

Ексапостиларий: Страшный день Суда, и неизреченныя Твоея славы, помышляя трепещу Господи всяко, и трясыйся страхом вопию: на землю егда приидеши судити Христе Боже всяческая со славою, от всякаго избави мя мучения, одесную Тебе Владыко сподобивый мя стати.

Се день грядет Господа Вседержителя, и кто стерпит страх пришествия онаго? День бо ярости есть, и пещь горящая, воньже Судия сядет, и по достоянию деяний комужде отдаяй.

Богородичен: Час испытания, и страшнаго пришествия Человеколюбца Владыки помышляя, весь трепещу, и сетуя, вопию Ти: Судие мой праведнейший, и едине Многомилостиве, кающася приими мя Богородицы молитвами.

 

На хвалитех стихиры, глас 6

 

Помышляю день оный и час, егда имамы вси нази и яко осуждени, неумытному Судии предстати, тогда труба возшумит вельми, и основания земли подвижатся, и мертвии от гробов воскреснут, и возрастом единем вси будут, и всех тайная явленна предстанут пред Тобою и возрыдают, и восплачутся, и во огнь кромешный отыдут, иже никогдаже покаяшася: и в радость и веселие, праведных жребий внидет в чертог Небесный.

О каковый час тогда, и день страшный, егда сядет Судия на престоле страшном! Книги разгибаются, и деяния обличаются, и тайная тьмы явлена бывают, Ангели обтекают, собирающе вся языки. Приидите, услышите царие и князи, раби и свободни, грешницы и праведницы, богатии и нищии: яко грядет Судия, хотяй судити всей вселенней. И кто претерпит пред лицем Его, егда Ангели предстанут обличающе деяния, помышления, и мысли, яже в нощи и во дни? О каковый час тогда! Но прежде даже не приспеет кончина, потщися зовущи душе: Боже, обратив спаси мя, яко един благоутробен.

Даниил пророк, муж желаний быв (Дан. 10:11), властительное Божие видев, сице вопияше: Судия седе, и книги разгнушася (Дан. 7:10). Блюди душе моя, постиши ли ся? Ближняго твоего не презри. От брашен воздержиши ли ся? Брата твоего не осуждай: да не во огнь отсылаема сгориши яко воск, но да без поткновения введет тя Христос в Царствие Свое.

Предочистим себе братие, царицею добродетелей[1664]: се бо прииде, богатство нам благих подающи: страстей утоляет дмения[1665], и Владыце примиряет прегрешившия. Темже с веселием сию приимем, вопиюще Христу Богу: воскресый из мертвых, неосуждены нас сохрани, славословящия Тя единаго Безгрешнаго.

 

В понедельник сырной седмицы

 

 

Трипеснец. Глас 1

 

Песнь 1

Ирмос: Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою, и спасшему Израиля, яко прославися.

Се предотверзеся покаяния дверь боголюбцы: приидите убо, потщимся внити тою, прежде даже не заключит сию Христос, яко недостойным нам.

Весну возвещающая приближися сия, ныне предочистительная седмица всечестная, священных постов, телеса и души всех просвещающая.

Троичен: Неслитная, несозданная, Троице Святая, Единице преблагая, Отче, и Сыне, и Душе сродный, покланяющияся Тебе верно, присно спасай.

Богородичен: Победишася, Всечестная, в Тебе пределы Дево естества: пребываеши бо рождши без мужа Бога, якоже прежде рождества Чистая, паки невредима.

 

Песнь 8

Ирмос: Песнь Тебе приносим безплотных, якоже отроцы в пещи, и поюще глаголем: благословите вся дела Господня Господа (Дан. 3:57).

Сие время есть покаяния, темже благомудренно начнем братие, вопиюще: благословите дела Господня Господа.

Днесь брашен отрекшеся, потщимся делом и прегрешений достойно каятися: благословите дела Господня Господа.

Троичен: Слава Тебе невидимая Троице Святая, во Единице покланяемая, Юже верно славим: спасай рабы Твоя от всякаго вреда.

Богородичен: Радуйся всеблаженная Чистая Дево: радуйся Господня Рабо, и Мати: радуйся покрове мира Богородице благословенная, Марие всесветлая.

 

Песнь 9

Ирмос: Тебе виденую дверь Иезекиилем пророком, Еюже никтоже пройде, токмо Бог един, Богородице Дево, песньми почитаем.

Введеся время душе моя покаяния, не небрези: алчущим даждь хлеб, молися Господеви на всякий день, и нощь, и час, да спасет тя.

Мяс, и прочих брашен якоже удаление сотворихом, тако и всякия вражды к ближним вкупе, блуда же и лжи, и всякия злобы убежим.

Троичен: Единому покланяюся Естеством безначальному Божеству, треми же Лицами славлю в Троице Единицу нераздельную, и сопрестольную.

Богородичен: Ты еси верных Дево похвала, упование и предстательство: Тя песньми пений славим непрестанно Богородице Марие, спаси рабы Твоя.

 

Во вторник сырной седмицы

 

 

Трипеснец. Глас 2

 

Песнь 2

Ирмос: Внемлите людие Мои закону Моему, приклоните ухо ваше во глаголы уст Моих (Пс. 77:1): яко имя Твое Господи, призвах (Пс. 114:2).

Время покаяния наста, потщимся христолюбцы очиститися всех прегрешений, и явитися Владыце блаженни.

Пост чистый, безгрешный потщимся совершити ныне непрестанно, да обрящем прегрешений оставление.

Еси бо Христе Многомилостив всех Блаже, присно приемляй в покаяние: темже вси Тя присно славим.

Троичен: Троицу во Единице прославим, несекомую, неслиянну, нераздельну Существом, раздельна же Лицы Бога.

Богородичен: Чистая Дево Мати, умоли, Егоже воплотила еси яко Человека Дево, и Слова: да спасет от бед рабы Твоя.

 

Песнь 8

Ирмос: В купине Моисею Девы чудо, на Синайстей горе, прообразившаго иногда, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Предочистимся ныне, не брашны токмо, но и деяньми, и начнем вернии теплым помышлением: да Создателю светли явимся во веки.

Сице нам поститися подобает, не во вражде и брани, не в зависти и рвении, не во тщеславии и лести сокровенней, но якоже Христос, в смиренномудрии.

Милующии, рече нищия, Спасу взаим дают разумно (Притч. 19:17). О радости неуподобимыя! подает бо богатно воздаяния добрых, во вся веки.

Троичен: Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу: един бо Бог, три. Со Ангелы непрестанно человецы восхваляем Тя, Всесвятая Троице: во вся веки.

Богородичен: Радуйся Дево Чистая Богородице Марие, очистилище мира, православных рог, моли избавитися от негасимаго огня, Тя славословящим во вся веки.

 

Песнь 9

Ирмос: Девство Твое Богородице Нескверная, еже не опали огнь Божественный, величаем.

Ныне предочистимся в посте и слезах, и в велиих исправлениих, да обрящем велию милость.

Ныне подражаим мудрыя девы христолюбцы, и потщимся Христа усрести со свещами светлыми (Мф. 25:1‑13).

Ныне подражаим Илию постившася, и бежавша от лукавыя Иезавели, да тако вознесемся от земли.

Троичен: Святый, Святый, Святый, Трисвятый, Отче Вседержителю, и Сыне Единосущне со Духом, едино Божество.

Богородичен: О Тебе хвалимся, и к Тебе прибегаем, Чистая, Приснодево Честная, мучения избави вся ны.

 

В среду сырной седмицы

 

 

Трипеснец. Глас 2

 

Песнь 3

Ирмос: Неплодствовавший мой ум, плодоносен Боже покажи ми, делателю добрых, насадителю благих, благоутробием Твоим.

Вознесшуся Ти Спасе, волею на Крест, вся тварь земная подвижеся, и раздрася храмная завеса (Мф. 27:51).

Уязвился еси на Кресте Иисусе мой мене ради, и прободен в ребра Блаже: отнюдуже верою покланяюся Божественней державе Твоей.

Троичен: Преклонь колена на землю, Отцу, покланяюся, Сына славлю, и Духа воспеваю, единовольное начало, и Триипостасное.

Богородичен: Непостижимо есть таинство Чистая, Твоего рождения: раждаеши бо Марие неискусомужно Бога, и пребываеши нетленна.

Постное время, силою Твоею Христе, освятив, спаси вся ны сетей вражиих, покланяющияся Тебе.

 

Песнь 8

Ирмос: В купине Моисею Девы чудо, на Синайстей горе, прообразившаго иногда, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Вознесыйся на Крест всех Владыко, Адама со Евою паки воззвал еси, и в рай Христе Спасе ввел еси, Тя воспевающия во вся веки.

Тебе вознесшуся Христе на Крест волею, лучи солнечныя страхом помрачишася, и зайде день (Лк. 23:45): отонудуже Тя разбойник Бога исповеда во вся веки (Лк. 23:42).

Троичен: Равна Отцу Сына, и Святаго Духа веровахом быти Святую Троицу в Божестве едином: Ейже верою покланяемся, Ариево учение присно попирающе.

Богородичен: Како Тя воспою, якоже подобает, Богородице Дево, смрадными грехами аз ныне помраченный? Но убо Пресвятая, прости мое дерзновение убогаго моего пения.

Кресте, верных упование, царей оружие, священников славо, монашествующих крепосте, твоею силою вся тя славословящия спасай во веки.

 

Песнь 9

Ирмос: Преестественно плотию заченшую во чреве, от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, в песнех немолчных величаем вернии.

На древе Крестнем волею пригвождься, всех нас свободил еси клятвы законныя (Гал. 3:13), тем Тя по долгу величаем Христе.

Вси покланяемся страстем Твоим Спасе, яже волею восприял еси, да свободиши род человеческий работы вражия.

Троичен: Присносущно Отец и нетленно Сына роди, и Дух есть единосущен Отцу же и Сынови, нераздельная Троица.

Богородичен: Дати прощения прегрешений Марие преблагословенная, от Тебе воплощшагося моли Спаса, нам грешным.

Лобызающия тя, силою твоею Кресте, постное время прейти в мире сподоби, и избави работы вражия.

 

В четверток сырной седмицы

 

 

Трипеснец. Глас 2

 

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам Господи воплощься, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей Господи.

Расточивше невоздержания мглу апостоли, учений ваших сияньми, просветисте воздержанием вся грешныя и праведныя, яко всехвальнии.

Якоже яснии бисерие Слова апостоли, вся украсисте воздержанием концы, и удоботворивше душ наших воистину ныне благородие.

Пещь страстей росою поста апостоли увядивше, вся человеки научисте, град сей некрадомый и жилище имети освящения.

Слава: Согреших паче всех человеков окаянный, и не покаяхся, яко Манассиа согреших; нравы покаяния ми сотвори Господи, прежде даже не разрешит мя смерть.

Богородичен: Тебе пристанище спасения, и стену нерушимую Богородице Владычице, вси вернии вемы: Ты бо молитвами Твоими от бед свобождаеши души наша.

 

Песнь 8

Ирмос: Устрашися отроков благочестивых, сообразнаго души несквернаго тела, и устранися воспитанный в безмерном веществе, неутружден огнь; присноживущу же, изувядшу пламеню, вечнующая песнь воспевашеся: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.

Вас якоже свет, Христос, в концы всея вселенныя апостолы давый, шедше, рече, научите во языцех (Мф. 28:19), да в плоти Мя суща увидите воздержанием живуща, и вражию всю силу попирающа, и путь человеком являюща правый.

Явил еси грядущее Христе воздержание, во очищение человеком, страстей же отлучение: сим бо Твои апостоли благоугодиша, и светлии светильницы на земли явишася, проповедающе Господа в трех Лицех, во едином же Существе, всем воспевающим Его.

Языком проповедницы вы послани бысте от Учителя Христа, о ученицы, ученьми Божественными просвещати их помышления, страстей же и брашен удержаватися, желати же воздержания, и Господа знати Сего, и Создателя, и Творца всех и Благодетеля.

Слава: Якоже иногда Каин убийца, не принесох души моея жертву непорочную Христе, нечистым разумом содержимь. Не возгнушайся мене приходяща к Тебе постом Спасе Преблагий, но призри на дары, яже любовию несу Тебе Боже мой, во время пощения.

Богородичен: Блаженное бысть чрево Богоматере, яко приимшее Слово, дебельством плоти от Нея смесившееся человеческому зраку, по ипостаси: и явися град Божий, в немже жити Вышний благоволи, и Господь Бог. Темже вопием Ти: радуйся благодатная, Чистая Богородице.

 

Песнь 9

Ирмос: Невместимаго Бога, во чреве вместившая, и радость миру родившая, Тя поем Богородице Дево.

Апостолов лик пост показа, вселенней всей возсияющий, и светлостию Божественною просвещающий мир.

Ученик Твоих Иисусе лик Человеколюбче, языческия роды научи, воздержания сокровиществовати богатство.

Дванадесятострунное вещание ученик Твоих состояние, воздержания богатство дарствует человеком, и источник спасения.

Слава: Блуднаго Ти гласом взываю Господи: Отче, согреших (ср. Лк. 15:21), спаси Щедре, да не славы Твоея отлучиши мя.

Богородичен: Во чреве Твоем Бога яко Человека поносившая, и живот миру источившая, Тя воспеваем Всесвятая Дево.

 

В пяток сырной седмицы

 

 

Трипеснец. Глас 8

 

Песнь 5

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Кресту Твоему покланяюся Господи Человеколюбче, имже мя спасл еси, и пою страсти спасительныя и Божественныя Владыко, имиже страстей моих болезненных избавихся Слове, в жизнь преходя невредную.

Кресту надеющеся, лести противных отвращаемся, в нем водрузившеся, вернии познани быхом Богу, яко агнцы новорожденнии избраннии, и нелестное млеко испихом.

Троичен: Отца, и Слово вси, и Святаго Духа, славим во едином Естестве, познание светлое излагающе: покланяющеся обоим, и разделяюще Лицы, неслиянно, непреложно служаще.

Богородичен: Упование концем, радость рабом Твоим Ты еси Дево Чистая, чтущия любовию образ Твой, сохраняй Пречистая: и Твоими молитвами всех нас чуждаго свободи, яко премилосерднейшая.

Правый путь Твой Господи, исправи всем рабом Твоим чтущим любовию, поста поприще утверди, и приведеньми на лучшее святаго Твоего Царствия нас сподоби.

 

Песнь 8

Ирмос: Ангели и небеса на престоле славы Седящаго, и яко Бога непрестанно славимаго (ср. Мф. 25:31), благословите, пойте, и превозносите Его во веки.

Пригвожденнаго плотию на Кресте Щедре, видящи Тя тварей естество пременяшеся: свет дне во тьму, движашеся земля, и вся колебахуся (Мф. 27:51).

На высоту Креста человеческое естество совозвысив, и от ребр Твоих Божественных богатство источил еси спасения, верою покланяющимся Спасе пречистей страсти Твоей.

Троичен: Един Бог убо Троица, ни Отцу изступившу в сыновство, ниже Сыну пременившуся во исхождение: но свойственная и обое, Свет, Бога, три славлю во веки.

Богородичен: Како родила еси рцы, от Отца безлетно предпросиявша, и со Святым Духом воспеваема? Или якоже весть един, благоволивый родитися из Тебе во веки.

Покаяние наше, яко благий естеством прием, вражиих сетей избави Господи, да верою и любовию Твое ныне воспоим святое владычество.

 

Песнь 9

Ирмос: Чужде матерем девство, и странно девам деторождение: на Тебе Богородице обоя устроишася. Тем Тя вся племена земная непрестанно величаем.

Язвам покланяемся Твоим Жизнодавче, имиже греха страстей избавльшеся, честным Крестом Твоим познахомся запечатствовани, во спасение и заступление от всякаго прилога вражия.

Озари Креста Твоего сияньми, укрествовавыйся волею за всех спасение, души поющих страсти Твоя Всемилостиве: и на стезю жизнь нашу управи и настави.

Согрешихом преступивше заповеди Твоя, и пути Божественных зачинений Твоих Спасе, уклонихомся далече Человеколюбче, нерадением: но Щедрый, воззови от лести души наша.

Троичен: Хвала, честь Троице лепотствует, и слава яко единому Господству, и единому Царству, неслитно, несечно, Единице Божеством покланяемой, несечной бо Естеством, непрестанно величаемей.

Богородичен: Умилостивися молитвами Всечистыя Матере Твоея Всещедре Всецарю славы, егда приидеши судити рабы Твоя, яко милостив: в Тя бо вси веровахом, и Тя Бога знаем.

Светоносный ныне надходящий пост, приемлет трапезу подвигов предложенную, сего ради сея трезвенно вси, честную чашу чистительных слез восприимем вернии: да неисцельными слезами не искусимся тамо.

 

В субботу сырную[1666]

 

 


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 219; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!