Правила підбору кольорових сполучень



1. Всі пастельні кольори добре сполучаються один з одним.

2. Ахроматичні кольори сполучаються один з одним та з хроматичними.

3. Теплі кольори добре сполучаються з теплими, холодні з холодними. Але при сполученні теплого з холодним – холодного треба більше.

4. Однокольорове сполучення кольорів, які відрізняються по світлоті та насиченості (коричневий + бежевий).

5. Аналогічна гармонія – це два кольори, які лежать в кольоровому фоні поруч або через один (червоний + жовтий).

6. Переважаюча гармонія – сполучення кольорів, які відрізняються різними кольоровими відтінками при одному і тому ж кольорі (зелений + жовтий).

7. Гармонія контрастних кольорів – діада – сполучення двох контрастних кольорів, які лежать по діаметру кольорового поля.

8. Тріада – співвідношення трьох кольорів, які лежать в кольоровому полі в рівнобічному трикутнику.

 

Кольорові пропорції

    В кольорових вирішеннях візерунка мають велике значення масштабне відношення кольорових площин. Види:

    - різномасштабні;

    - рівномасштабні.

    Основані на явищі просторового контрасту. За допомогою зору кожен колір змінює свою масштабність: на темному фоні світлий візерунок буде вважатися більшим, ніж той же візерунок на світлому. Виступаючі кольори більш близькі і більш великі, відступаючі – більш малі і більш далекі.

 

Основи формування і проектування візерунків круглов’язаних полотен

    Принцип побудови оснований на графічному відображені і заповнені рапорту мотивами візерунка. На в’язальних машинах пропонується рапортна базисна схема для створення різних композицій на законах симетрії.

 

 

а – композиція симетрична, мотиви візерунка розміщені в площині симетрії і дзеркально відображені;

б – композиція поворотна, мотиви візерунка розміщені в площині, вісі симетрії в п-му порядку;

в – композиція зміщена вздовж вісі О-О, мотиви візерунка розміщені в площині симетрії ковзаю чого відображення;

г – композиція асиметрична, мотиви не мають елементів симетрії;

д – антисиметрична композиція, мотиви переходять із темних елементів у світлі і навпаки.

Основні прийоми формування і проектування візерунків

    Візерунчасті штовхачі на круглов’язальній машині по-різному розташовані в пазах циліндра. Побудова рапортної композиції основана на діагональному дзеркальному чи комбінованому розташуванні штовхачів.

1. При діагональному: перенесення візерунків вздовж осі переносів по горизонталі за рахунок поступового зміщення рапортів.

 

    2. При дзеркальному: симетричне відображення рапорту на поверхні полотна поперемінно в один чи інший бік вздовж осі переносу.

   

    3. При комбінованому: можуть сполучатися повторення усіх переносів та відображення рапорту поперемінно в одну чи обидві сторони в одному напрямку. Можуть використовуватися для створення монорапортних композицій.

   

 

Схема розташування візерунчастих штовхачів

 

 

Вона свідчить про можливість зміни мотиву рапорту за рахунок зміни розташування візерунчастих штовхачів.

 


Дата добавления: 2018-02-15; просмотров: 972; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!