Композиційне вирішення орнаменту



Орнаменти можуть мати одну вісь симетрії, не мати симетрії, бути асиметричні.

 

 

а) – асиметрична;

б) – одна площина симетрії і одна вісь симетрії;

в) – одна вісь симетрії і перетинаючі площини симетрії.

Орнаментальні мотиви можуть бути:

- геометричні;

- правильні;

- лінійні;

- фігурні;

- складні (мотив „огірок”) побудовані із правильних і неправильних форм.

Мотив, як і монорапортний орнамент, може бути замкнутим, незамкнутим (важкі, легкі), статичним і динамічним, симетричним і асиметричним.

По графічному вирішенню: лінійний, силуетний.

По образотворчому вирішенню: предметний, тематичний, образотворчий, геометричний.

Види лінійно-рапортних орнаментів

 

Види сітчато-рапортних орнаментів

 

 

 

Види рапортних фігур

Рапортом орнаменту називається мінімальна по формі площина, яку займає мотив. Розрізняють 8 типових рапортних фігур.

а)-г) – 4 паралелограми (квадрат, прямокутник, ромб, паралелограм);

 

д)-з) – 4 шестикутника (2 витягнутих і похилий);

 

и) – складна по формі фігура, яку будують в прямокутній сітці, домальовують ломані чи криві.

 

 

Варіанти заповнення рапортної сітки мотивами

 

Варіанти комбінованих орнаментів

 

а), б), в) – основні варіанти комбінування лінійно-рапортних і сітчато-рапортних;

г) – комбінування лінійно-рапортних і монорапортних;

д) – комбінування трьох (лінійно-, моно- і сітчато-рапортних);

е) – гладке обрамлення центрального поля;

ж) – обрамлення центрального поля з рівномірно розташованими мотивами;

з) – акцент на кути виробу;

и) – верхня і нижня частини посилення;

к) – нижня частина посилення.

    При виборі композиційного вирішення плоских штучних виробів необхідно враховувати їх призначення.

    До плоских відносяться: покривала, ковдри. Вони займають горизонтальне положення і для них характерна рівновага. В гардинних необхідно підкреслити низ. В мереживних виробах може бути акцент на кайму.

 

Художнє проектування трикотажних полотен і виробів

    Це творчий процес, може називатися художньо-технологічною розробкою полотен та виробів. Складається з наступних етапів:

1. Розробка ескізу полотна з урахуванням орнаменту структури переплетення всіх заправочних даних.

2. Розробка ескізу виробу з урахуванням конструктивного вирішення.

3. Виготовлення зразків полотен і виробів з полотна.

4. Впровадження створених полотен і виробів в виробництво.

    Художнє проектування трикотажних полотен і виробів – це художня і технологічна розробка для наступного промислового виробництва.

    Художнє проектування – це створення такого виробу з одного боку, який відповідає вимогам споживача, з другого – конкретним технологічним умовам його виготовлення – вимогам виробництва.

    Проектування виробу починається з урахуванням функціональних вимог. На форму виробу впливає:

1. Матеріал – полотно (фізичні та естетичні властивості його).

2. Спосіб його формування (структура переплетення і орнамент).

3. Замисел чи ідея художника, який створює відповідний художній образ.

    Основою художнього проектування є два методи:

- ескізно графічний;

- монетно матеріальний.

Процес розробки полотен, виробів складається з п’яти етапів:

1) підготовчого (перед проектного дослідження);

2) попереднє ескізування;

3) розробка робочого ескізу (ескізу патрона);

4) складення проектної документації;

5) виготовлення дослідного зразка.

    В промисловості різновиди масової продукції можуть бути досягнуті різними способами і змінення кольорового рішення, співвідношенням різних орнаментів і фактури полотна, використання оздоблення, фактури і т. д.

    Одна з важливих проблем художнього проектування – проблема вибору сировини для полотна, сировина може мати різні характеристики, орнамент полотна і характеристики тісно пов’язані з сировиною.

 


Дата добавления: 2018-02-15; просмотров: 1146; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!