Дайте характеристику жанрам живопису



Розрізняють такі жанри живопису:

-монументальний

-декоративний

-станковий

Монументальний-монументальгий живопис тісно пов»язаний з архітектурою.Твори живопису великого розміру ,створені для прикрас архітектурних споруд та ансамблів(стінні розписи,гобелени,мозаїка,тощо). Особливість монументального живопису полягає в тому, що він

потребує ясності та лаконізму композиції, чіткості та узагальнення

малюнка; великих кольорових мас, особливого осмислення ракурсів і

перспективи з урахуванням сприймання з великої відстані й під різним

кутом зору. У рамках цих загальних вимог можлива велика різноманітність

художніх рішень.

Декоративний- пов’язаний з архітектурним ансамблем і призначений (на відміну від монументального живопису) для оздоблення або підкреслення конструкцій і функцій споруди.

 

Станковий живопис об’єднує твори самостійного значення, не по_

в’язані із яким_небудь художнім ансамблем або суто утилітарними

функціями. Він відрізняється найбільше широкими можливостями

відтворення життя. Творам станкового живопису притаманна тонка,

психологічно багатогранна характеристика образів і багатство нюансів

форми.

 

 

Скласти конспект заняття з аплікації в середній групі.

Тема «Тарілочка».

Завдання: вчити викладати і наклеювати візерунок на формі круга за мотивами української кераміки; розташовувати елементи візерунка симетрично в певній послідовності: квітку з пелюстками посередині, листочки по каймі. Виховувати інтерес до української кераміки. Розвивати окомір, чуття ритму і симетрії Закріпити вміння користуватись клеєм, серветкою.

Матеріал: керамічні тарілки, зразок, аркуші круглої форми з коричневим тлом; готові вирізані пелюстки квіток червоного кольору, листочки зеленого кольору, кружечки, клей, пензлі, серветки, підставки.

Попередня робота: розгляд керамічних виробів, візерунків на них, заняття з ліплення «Тарілочка».

Хід заняття

Вступна частина

Вихователь. Подивіться, діти, які гарні тарілочки принесла нам Оленчина мама. Ці тарілочки зробили наші ужгородські майстри кераміки. Називаються вони декоративними, бо прикрашені гарними візерунками. Використовують їх для прикрашання приміщення. Які гарні, яскраві квіти, листочки, крапки, лінії – це елементи візерунка. Щоб візерунок був красивішим, елементи мають бути різними. Розглянемо ось цю керамічну тарілочку. Запитання до дітей:

– Де розташований візерунок?

– З яких елементів він складається?

– Якого кольору пелюстки квітки, листя?

Вихователь. Подобаються вам тарілочки? А ви хотіли б мати такі тарілочки?

Мотивація

Добре, тоді ви теж будете маленькими умільцями і прикрасите візерунком кожний свою тарілочку. Ось як прикрасила свою тарілочку я. Посередині восьмипелюсткова квітка, а по краю тарілочки листочки. Пелюстки у квітки червоного кольору, симетрично розміщені.

Основна частина

Викладіть свої візерунки на тарілках. Спочатку шукаємо середину і ставимо кружечок – це середина квітки. Потім розміщуємо пелюстки: спочатку зверху, знизу, зліва, справа, а інші між ними. Листочки викладаємо по каймі навпроти кожної пелюстки. Виклали? А тепер можете наклеювати. Старайтесь працювати акуратно, щоб вийшло як у справжніх майстрів. Найгарніші тарілочки подаруємо лялькам, щоб вони змогли прикрасити ними свої кімнати.

Заключна частина

Аналіз дитячих робіт.

Підсумок заняття.

Живопис як вид зображувального мистецтва. Його види.

Живопис є одним із основних видів образотворчого мистецтва, в

якому завдання пізнання, тлумачення і образного відображення навко_

лишньої дійсності вирішуються за допомогою фарб, які наносяться на

будь_яку тверду поверхню. У художніх творах живопису використову_

ються: колір у тісному зв’язку з малюнком, світлотінь, виразність мазків,

фактура й композиція, за допомогою яких художник відтворює на пло_

щині колористичне багатство світу.

Живопис може передавати стан нерухомості й відчуття стрімкого руху.

У ньому можливі розгорнуте оповідання і складний сюжет, що дає мож_

ливість не тільки наочно втілювати видимі явища реального світу, відоб_

ражати різноманітне життя людей, але й розкривати суть історичних про_

цесів.

Його види:

-Історичний жанр дає змогу уявити історичні постаті та відтворює істо_

ричні події та історичні особистості, які мають велике значення як для

минулого так і для сучасного суспільства. Історичний живопис більш, ніж

інші жанри, пов’язаний з наукою.

-Батальний жанр (від франц. “ЬаtаiІІе” — битва) присвячений

військовій тематиці, яка включає, головним чином, зображення битв, а

також інших епізодів, пов’язаних з війною.

-Побутовий жанр в образотворчому мистецтві присвячений відобра_

женню повсякденного поодинокого й суспільного життя (за звичаєм, су_

часного художнику). Він розповсюджений переважно в живописі, графіці

та скульптурі.

-Портрет (від франц. “portrait” — зображувати) — жанр, присвячений

зображенню певної людини або групи людей, які існували чи існують у

дійсності. Як відомо, найважливіший кри_

терій портретності — схожість зобра_

ження з оригіналом. Але вона дося_

гається не тільки вірним відображен_

ням зовнішності тієї чи іншої особи,

але й розкриттям її духовної суті.

-Пейзаж (від франц. “pausage” —

місцевість, край) — жанр живопису,

який присвячений зображенню нату_

ральної (дикої) або в тій чи іншій мірі

зміненої людиною природи. У пейзажі

відображаються реальні або уявні різно_

види місцевостей, архітектурних будов

(міський, архітектурний пейзаж — ве_

дута), індустріальних споруд (індустрі_

альний пейзаж), морських видів (марі_

на) та інше.

-Натюрморт (від франц. “nature

morte” — мертва природа) — жанр,

який присвячений зображенню ото_

чуючих людину речей, які розміщені,

як правило, у реальному побутовому

середовищі та композиційно органі_

зовані в єдину групу.

-Анімалістичний жанр (від “animal” — тварина) з найдавніших жанрів

на землі. Зображення тварин з’явилося вперше в наскельних малюнках

епохи палеоліту (наприклад, у печері Альтамира в Іспанії), а потім у виг_

ляді стилізованих, символічно умовних чудовиськ перейшли на середнь_

овікові карти та рукописи, врешті, набули свого справжній вигляд у твор_

чості майстрів Відродження. Художники так захопилися зображенням

тварин, що це викликало втручання інквізиції, яка заборонила малювати

собак і кішок у картинах релігійного змісту.

 


Дата добавления: 2020-04-08; просмотров: 151; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!