Уявлення А. Августина про «град Божій»



Перш за все, слід підкреслити своєрідність соціально-політичних ідей А. Августина у порівнянні з постановкою соціально-політичних ідей античними філософами. Далі студентові необхідно описати два гради, про які оповідає в своїй роботі «Про град Божій» Августин: град праведників і нечестивців, або «Град небесний» і «Град Земний». При розкритті даного питання також потрібно звернути увагу на своєрідну періодизацію історичного процесу в принципово новій версії, незнайомій античному світорозумінню, яка має початок і кінець творіння створеного світу з граничним моментом у вигляді воскресіння і страшного суду.

Л ітература

1 Антология мировой философии: В 4 т. – Т.1. – Ч.2. – М. : Мысль, 1969. – С. 601 – 605.

2 Скирбекк, Г., Гилье, Н. История философии : Учебное пособие для студ. высш.учеб.завед. / Пер. с англ. В.И.Кузнецова; Под ред. С.Б. Крымского. – М. : Изд. центр ВЛАДОС, 2001. – С. 183 – 187.

3 Чанышев, А. Н. Курс лекций по древней и средневековой философии / А.Н. Чанышев. – М. : Высш.шк.., 1979. – С. 430 – 445.

4 Чанышев, А. А. «Град земной» в эсхатологической перспективе Аврелия Августина / Вопросы философии. – 1999. – №1. – С. 124 – 136.

Новий Органон Ф. Бекона: від «ідолів» пізнання до індуктивного методу

Англійський філософ Ф. Бекон (1561 - 1626) вважається одним з основоположників філософії Нового часу. У ході розкриття питання студент повинен показати, в чому полягає ідеал нової науки; що заважає досягненню істини (вчення про «ідолів» пізнання); розкрити сутність методу емпіричної індукції Ф. Бекона.

Л ітература

1 Антология мировой философии: В 4-т. – Т.2. – М. : Мысль, 1970. – С. 193 – 222.

2 История философии в кратком изложении / Пер. с чешск. И.И.Богута – М. : Мысль, 1991. – С. 346 – 364.

3 Нарский, И.С. Западно-европейская философия ХYII ст. – М. : Высшая школа, 1974. – С. 11 – 76.

 

Тестове завдання.

У чому полягає сутність релігійного світогляду?

А) теоретична форма світогляду, що відображає світ у поняттях і обгрунтованих знаннях

В) форма світогляду, що розділяє світ на надприродний і земний і ставить земний світ в залежність від божественного

С) синкретична форма світогляду, що відображає світ у чуттєво-наочному образі

Д) синкретична форма світогляду, що відображає світ у художньому образі

Е) форма світогляду, що відображає світ в емпіричних знаннях


2. Який напрямок у філософії розглядає свідомість як атрибут матерії?

А) соліпсизм

В) агностицизм

С) дуалізм

Д) ідеалізм

Е) матеріалізм

У чому Демокріт вбачає першооснову природи?

А) «Початок всього є безмежний час»

В) «Ідеї перебувають в природі як у вигляді зразків, інші ж речі схожі з ними і суть їх подібності»

С) «Початок Всесвіту-атоми і порожнеча, все ж інше існує лише в думці»

Д) «Цей космос один і той же для всіх, не створений ніким з богів, ні з людей, але він був і буде вічно живим вогнем»

Е) «Людина-міра всіх речей, існуючих, що вони існують, неіснуючих, що вони не існують»


4. У чому полягає суть ідеалізму Г. В. Ф. Гегеля?

А) природа, духовна культура, свідомість людини є інобуття абсолютної ідеї, яка існує

незалежно від людини

В) першооснову світу складає духовна субстанція, що володіє вродженими ідеями

С) першооснову світу складає суб'єктивний духовний світ людини

Д) першооснову світу складає суспільна свідомість

Е) першооснову світу складає Бог


5. Кому належить вислів «Я мислю, отже, існую»?

А) Т. Гоббс

В) Ф. Бекон

С) Ш. Монтеск 'є

Д) П. Гольбах

Е) Р. Декарт

 

Варіант 11

Вчення Ар истотеля про державу

Розкриваючи питання, слід показати, що, на думку Аристотеля, об'єднує людей у державу, яка її природа, якою має бути її соціальна структура, щоб держава була стійкою. Необхідно показати критерій, за яким Аристотель поділяє форми держави на правильні й неправильні, дати коротку характеристику цих форм.

Л ітература

1 Асмус, В.Ф. Античная философия / В.Ф. Асмус. – М. : Высш. шк., 1976. – С. 374 – 400.

2 Богомолов, А.С. Античная философия / А.С. Богомолов. – М. : МГУ, 1985. – С. 218 – 224.

 

Спосіб виробництва. Діалектика продуктивних сил і виробничих відносин .

Розкриваючи питання, необхідно дати поняття суспільного виробництва, підкреслити, що матеріальне виробництво становить основу буття і розвитку суспільства, розкрити зміст поняття «спосіб виробництва», його структуру, а також охарактеризувати структурні елементи способу виробництва - продуктивні сили і виробничі відносини. На цій основі розкрити суть закону відповідності виробничих відносин характеру і рівню розвитку продуктивних сил.

Л ітература

1 Миголатьев, А.А. Философия: Учебник для вузов / А.А. Миголатьев. – М. : Юнити-Дана, 2001. – С. 425 – 430.

2 Скирбекк, Г., Гилье Н. История философии: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Пер. с англ. В.И.Кузнецова; Под ред. С.Б. Крымского. – М. : Изд. центр Владос, 2001. – С. 543 – 546.

3 Социальная философия: Учебник / Под общей ред. Андрущенко В.П. –Киев – Харьков: Изд. центр «Единорог», 2002. – С. 292 – 316.

Тестове завдання.


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 376; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!