У якому законі Г. В. Ф. Гегель відобразив механізм розвитку?



А) закон переходу кількісних змін у якісні

В) закон самозбереження

С) закон збереження енергії і маси

Д) закон єдності і боротьби протилежностей

Е) закон заперечення заперечення

 

 

Варіант 3

Вчення про буття у філософії Середньовіччя. Креаціонізм .

Перш за все, при розкритті даного питання, слід дати визначення поняття «буття». Показати, в чому специфіка постановки проблеми буття саме в середньовічній філософії. Як її вирішували такі видатні мислителі, як А. Августин і Ф. Аквінський. Дати повне визначення поняття «креаціонізм».

Л ітература

1 Антология мировой философии: В 4 т. – Т.1. – Ч.2. – М. : Мысль, 1969. – С. 581 – 592, 606 – 620, 787 – 890.

2 Канке, В.А. Философия: Исторический и систематический курс: Учебник для вузов. – М. : Логос, 2000. – С. 54 – 55.

3 Скирбекк, Г., Гилье, Н. История философии / Пер. с англ. В.И.Кузнецова; Под ред. С.Б.Крымского. – М.: Изд. центр ВЛАДОС, 2001. – С. 198 – 203, 213 – 227.

4 Чанышев, А. Н. Курс лекций по древней и средневековой философии / А.Н. Чанышев – М.: Высш. шк., 1979. – С. 485 – 490, 509 – 513.

 

Соціально-філософські ідеї у «Повчанні» В. Мономаха і «Слові про Закон і Благодать» Іларіона.

Володимир Мономах (1053 - 1125) відомий не тільки як видатний державний і політичний діяч, але і як талановитий письменник і мислитель. Слід показати, що філософські уявлення В. Мономаха розвивалися в контексті середньовічного християнського теоцентризму. У поглядах на суспільство він приділяв виняткову увагу проблемам суспільного примирення, гармонії. В. Мономах учив не ображати слабких, поважати старших і молодших, боятися користолюбства і клятвопорушення, уникати ліні, пияцтва і перелюбства, бо в них гине душа і тіло людини. Іларіон Київський (XII ст.) У поглядах на буття також дотримувався теоцентрістскіх позицій. При розгляді думки Іларіона про суспільство зверніть увагу на його учення про три періоди людської історії: «язичницький», «іудейський», період християнської «благодаті та правди».

Л ітература

1 Історія філософіі: Підручник для вищої школи – Харків: Прапор, 2003. – С. 421 – 422.

2 Ильин, В.Р.История философии: Учебник для ВУЗов / СПб.: Питер, 2003. – С. 472 – 474.

3 Філософія: Навч. Посіб. / За ред. І.Ф.Надольного. – К.: Вікар, 2001. – С. 122 – 123.

4 Філософія: Підручник / За ред. М.І.Горлача, В.Г.Кременя, В.К. Рибалка – Харків: Консум, 2001. – С. 275 – 276.

 

Тестове завдання.

1. Як називається світогляд, що відображає світ у формі раціонального знання?
А) філософія
В) релігія
С) наука
Д) міф
Е) мистецтво

 

2. Хто з філософів вперше висунув доктрину «природної філософії», засновану на дослідному знанні?
А) Ф. Бекон
В) Р. Декарт
З) Б. Спіноза
Д) Г. Лейбніц
Е) З. Фрейд

 

3. За що Арістотель критикує теорію ідей Платона?
А) за діалектичний підхід у розгляді ідей
В) за приписування ідеям самостійного існування, за подвоєння світу
С) за раціоналізм у розумінні суті ідей
Д) за матеріалістичний розгляд тілесності речей
Е) за запозичення досягнень попередньої філософії

 

       4. Який напрямок у філософії вважає, що ідея існує поза свідомістю людини?
А) агностицизм

В) об'єктивний ідеалізм

С) суб'єктивний ідеалізм

Д) пантеїзм

Е) гілозоїзм

 

В якій роботі Августин Блаженний аналізує свій внутрішній світ і є прикладом самопізнання?

А) Про Трійцю

В) Про град Божий

С) Сповідь

Д) Про безсмертя

Е) Про вільне вирішення

 

Варіант 4

Синтез християнства і античної філософії в контексті мислителів середньовіччя

       Питання вимагає звернення до витоків виникнення середньовічної філософії. Потрібно показати, які ідеї, поняття, категорії, проблеми античності знайшли своє продовження і відгук у Середні століття. Слід показати, як вчення про буття Платона зробило вплив на формування поглядів А. Августина, а також як вчення про буття і пізнання Аристотеля переробив в дусі середньовічної схоластики Ф. Аквінський.

Л ітература

1 Антология мировой философии: В 4 т. – Т.1. – Ч.2. – М.: Мысль, 1969. – С. 581 – 620, 787 – 794, 823 – 862.

2 Миголатьев, А.А. Философия: Учебник для вузов / А.А. Миголатьев. – М. : ЮНИТИ – ДАНА, 2001. – С. 27 – 45.

3 Скирбекк, Г., Гилье Н. История философии: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед. / Пер. с англ. В.И.Кузнецова; Под ред. С.Б. Крымского. – М. : Изд. центр ВЛАДОС, 2001. – С. 177 – 230.

4 Чанышев, А. Н. Курс лекций по древней и средневековой философии / А.Н. Чанышев. – М. : Высш. шк., 1979. – С. 498 – 503.

Г . В. Ф. Гегель про діалектичний характер процесу пізнання

Розкриваючи питання, слід показати, як Гегель розуміє мету пізнання і шлях до неї, чому історія людського пізнання є повторення діалектики абсолютного духу. Необхідно показати, в чому Гегелівське вчення про істину відрізняється від розуміння істини Кантом.

Л ітература

1 Введение в философию: Учеб. пособие для вузов / Авт.кол. И.Т. Фролов. и др. – М. : Республика, 2003.– С. 103 – 106.

2 Гегель, Г.В.Ф. Работы разных лет: В 2 т. – Т.2. – М. : Мысль, 1973. –С. 146 – 147, 171 – 172.

3 Гегель, Г.В.Ф. Наука логики: В 3 т. – Т.3.-М.: Госполитиздат, 1972. – С. 233 – 281.

4 Гегель, Г.В.Ф. Энциклопедия философских наук: В 3 т. – Т.3, – М. : Мысль, 1974. – С. 223 – 235.

5  Гегель, Г.В.Ф. Философия религии: В 2 т. – Т.1. – М. : Мысль, 1977. – С.112,178,250,312,320,367, 379; Т. – 2 – С. 214 – 215, 219, 231 – 232, 284 – 285, 309, 495.

 

Тестове завдання


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 324; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!