Семінарське заняття №36. Явище літературного екзистенціалізму. Творчість Альбера Камю (2 год.)



План

1. Домінанти літературного екзистенціалізму: особливості конфлікту, типу героя, вибору сюжетів.

2. Фiлософські й естетичні погляди Камю. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість митця.

3. Характеристика головного героя роману А.Камю «Сторонній».

4. «Нульовий градус письма» як стиль роману Камю «Сторонній».

5. Роман Камю «Чума» як знаковий твір для філософських пошуків письменника.

6. Дидактика роману «Чума».

Твори для прочитання: А.Камю «Сторонній», «Чума».

Література

Основна

1. Горідько Ю. Вивчення творчості Альбера Камю // ЗЛ – 2005. - № 3. – С. 5 – 16.

2. Зарудня І.О. До змісту роману – через осмислення особливостей його художнього простору, часу та системи символів: Уроки аналітичної роботи за романом “Чума” А.Камю // ВЛ – 2006. - №. 3. - С. 49-61.

3. Наливайко Д. Інтелектуальна проза Альбера Камю // Камю А. Вибрані твори в 3-х т. – Т.3. – Х., 1997.

4. Наливайко Д. Трагічний гуманізм Альбера Камю // Камю А. Вибрані твори. – К., 1991.

5. Рикун І. П. “Сторонній” А. Камю. Роздуми про абсурдний роман // Вісник. – Запоріжжя, 2001. - № 4: Філологічні науки. – С. 106 – 111.

Додаткова

1. Волощук Є.В. Духовні й художні здобутки літератури екзистенціалізму // Газ. ЗЛ – 2000. - № 20. – С. 1-8.

2. Величковский С. “Проклятые вопросы” Камю // Альбер Камю. Избранное. – М., 1988. – С.5-38.

3. Малигіна Л. Ідея відповідальності кожної людини за опір злу // Газ.ЗЛ – 2001. - № 7. – С.4-5.

4. Попович М. Альбер Камю – художник і мислитель //Вікно у світ–2000. - № 1. – С. 130-138.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 10

Література другої половини ХХ - початок ХХІ століття

Семінарське заняття №37. Американський антимілітаристський роман. Курт Воннегут «Бійня №5» (2 год.)

План

1. Загальна характеристика творчості К.Воннегута.

2. Тема правди про війну в романі К.Воннегута «Бійня №5».

3. Метафора «хрестового походу дітей» в романі.

4. Зіставлення образів оповідача (наратора), письменника (Курта Воннегута) та Біллі Пілігрима.

5. Американська школа чорного гумору. Реалізація засобів школи чорного гумору в романі.

Твори для прочитання: К.Воннегут «Бійня №5».

Література

Основна

  1. Губко Н.П. Антивоенный роман Курта Воннегута / Н.П. Губко // Звезда. – 1971. - №6. – С.56-72.
  2. Денисова Т.Н. Історія американської літератури ХХ століття / Т.Н.Денисова. – К.:Довіра, 2002. – 320с.
  3. Овчаренко Н.Ф. Американский антимилитаристский роман / Н.Ф.Овчаренко. – К.: Вища школа, 1980. – С.273.

Додаткова

  1. Аствацатуров А. Молчание абсурда в романе Курта Воннегута «Бойня номер пять» // Воннегут К. Бойня номер пять, или Крестовый поход детей. СПб.: «Азбука-классика», 2000.
  2. Кикило В. Курт Воннегут знал, ради чего стоит жить // Эхо планеты, 2006

Семінарське заняття №38. Театр абсурду. Самюель Беккет, Ежен Йонеско, Едвард Олбі (2 год.)

План

1. Феномен театру абсурду як заперечення принципів традиційного театру: алогізм, без фабульність, пародіювання «трьох єдностей», відсутність звичного повчання.

2. Концепція людини та людства у п’єсі Беккета «Чекання на Годо».

3. Часопростір (хронотоп) п’єси Беккета «Чекання на Годо».

4. Універсалізм – складова творчого методу драматургів-абсурдистів.

5. Образ Беранже у п’єсі Йонеско «Носороги» - узагальнення людства в його найкращих рисах.

6. Характеристика особливостей американського варіанту театру абсурду на основі аналізу п’єс Олбі («Випадок у зоопарку»).

Твори для прочитання: Беккет «Чекання на Годо», Йонеско «Носороги», Олбі «Випадок у зоопарку».

Література

Основна

1. Васильев Е. М. Парадокс як основа сюжетної ситуації в драматургії Е. Йонеско // Актуальні проблеми вивчення теоретико-літературних і мовознавчих дисциплін у вищих навчальних закладах. — Рівне, 1995. — C.30–31.

2. Горідько Ю.Л. “Драма абсурду”: стильові особливості п’єси Е.Йонеско “Носороги ”// ВЛ – 2001. - № 9.-С.52-54.

3. Денисова Т.Н. Нотатки про драматургію США / Т.Н.Денисова // Вікно у світ.Література США. – 1999. - №5. – С.54-59

4. Назарець В.М., Васильєв Є.М. До проблеми розуміння змісту п’єси-притчі Ежена Йонеско “Носороги” // ЗЛ – 2009. - № 5. – С.2-4.

5. Пінітіна Г. Символічний сенс сюжету п’єси “Носороги” Е.Йонеско//ЗЛ -2005. -№13. – С.23-24.

6. Стамат Т.В. Осягаючи естетику абсурдистської драми // ВЛ - 2006. - № 12. – С.23 – 24.

Додаткова

1. Вітченко А.. Вивчення драматургії Е. Йонеско в контексті наукових і мистецьких інтерпретацій // Гуманітарний вісник. — Тернопіль, 2006. — Вип. 8: Педагогіка. Психологія. Філологія. Філософія.-С.45–51.

2. Ганіч Н. Західна драматургія // Газ. З.Л.–2005.- №13. - С.20-21.

3. Орлова О.В. Театр, який спонукає задуматись над абсурдністю нашого життя: Конспект уроків за п’єсою “Носороги” Е.Йонеско // ВЛ – 2006. - № 4. – С. 52-59.

4. Проскурникова Т. Французская анти–драма. – М., 1968.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 530; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!