Семінарське заняття №30. Творчість Вільяма Теккерейя (2 год.)



План

1. Життя і творчість В.Теккерейя.

2. Роман “Ярмарок суєти”: панорамна картина життя англійського суспільства вікторіанської доби, протиставлення головних героїв твору.

3. Традиції шахрайського і романтичного роману в «Ярмарку суєти».

4. Своєрідність змісту і поетики роману.

Твори для прочитання: В. Теккерей “Ярмарок суєти”.

Література

Основна

1. Шахова К. Вільям Мейкпіс Теккерей // Теккерей В. Ярмарок суети. – Харків: Фоліо, 2003.

2. История всемирной летиратуры: В 9 т. – М.: Наука., 1991. – Т.7.

Додаткова

1. Гениева Е.Ю. Английская литература. Развитие критического реализма // История всемирной литературы: В 9 т. - Т.6. -М., 1989.

2. Ивашева В.В. Английский реалистический роман XIX в. в его
современном звучании. - М., 1974.

 

Семінарське заняття №31. Проблема «зайвої людини» в творчості І.С.Тургенєва (2 год.)

План

1.Суспільно-історичні причини звернення І.С.Тургенєва до зображення передової дворянської інтелігенції 30-40-х pp. XIX ст. Задум роману.

2.«Рудін» та його творче втілення. Прототипи героїв.

3.Образ Рудіна: основні етапи життя, драматизм долі, трагічний фінал.

4.Сюжетно-композиційні особливості роману «Рудін». Своєрідність
тургенєвського психологізму («таємна» психологія).

5.Соціальна i психологічна характеристика героя  пана Н. у повісті
«Ася».

6.Нове в тургенєвській трактовці теми «зайвих людей». Стаття «Гамлет i
Дон Kixoт».

7.Жіночі образи: Наталія Ласунська, Ася. Майстерніть Тургенєва у втіленні oбpaзiв прекрасних російських жінок (тип тургенєвської дівчини).

Твори для прочитання: Тургенєв «Рудін», «Ася», «Гамлет і Дон Кіхот».

Література

Основна

1. Чернишевський Н.Г. Русский человек на rendez-vous (будь-яке видання).

3. Лебедев Ю.В. Иван Сергеевич Тургенев // История русской литературы
XIX века. Вторая половина. - 1987. - С.58-62, 71-79.

4. Маркович В.М. Тургенев и русский реалистический роман XIX века. - Л., 1982.

5. Щербина В.Р. Тургенев //История всемирнной литературы: В 9 т. - М.,
1990.- Т.7.-С.41-50.

Додаткова

1. Тихомиров В.Н. Тургеневская женщина и проблемы эмансипации //
Зар.літ.в навч.закл. - 2004. - № 3. - С.11-13.

2. Гуйван И.В. Бессилие перед поступком. Урок-творческая беседа по
повести И.С.Тургенева «Ася» // Рус .словесность в школах Украины. -
2003.-№6.-С.32-34.

Семінарське заняття №32. Творчість А.П.Чехова-прозаїка (2 год)

План

1. Життя і творчість А.П.Чехова.

2. Тематика, проблематика малої прози А.Чехова

3. Специфіка чеховського психологізму. Форми та прийоми психологічного зображення в оповіданнях Чехова

Твори для прочитання: А.Чехов «Палата №6», «Пані з собачкою», «Іменини».

Література

Основна

1. Громов М.П. Портрет, образ, тип// В творческой лаборатории Чехова. – М.: Наука,1975 - 315c.

2. Дерман А.Б. О мастерстве Чехова.- М.: Сов. писатель,1959.- 208с.

3. Есин А.Б. Психологизм русской классической литературы: Кн. Для учителя.- М. Просвещение, 1988.-176с

Додаткова

1. Гинзбург Л.Я. О психологической прозе. – М.: Худож. лит, 1977 – 412с.

2. Гиршман М.М. Ритм художественной прозы.- М.: Сов. писатель, 1982. – 367с. С. 203-241

СЕМЕСТР VII

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 9

Література межі століть XIX – XX СТ.

Семінарське заняття №31. Еміль Золя як теоретик і письменник французького натуралізму (2 год.)

План

1. Е.Золя як теоретик натуралізму. Еволюція естетичних поглядів
письменника.

2. Цикл романів «Ругон-Маккари» - природнича й соціальна icтopiя однієї родини в добу Другої  Імперії. Історія створення, тематика, проблематика,специфіка жанру.

3. Роман «Кар'єра Ругонів» як інтродукція до циклу, визначення в ньому провідних тем i мотивів усього циклу.  

4. Історична основа та соціальна панорама роману.

5. Teopiя спадкового впливу в контексті дослідження родоводу Ругон-
Маккарів.

Твори для прочитання: Е.Золя «Кар'єра Ругонів».

Література

1. Ніколенко О.М. Від  Флобера до Аполлінера. Французька література другої половини XIX - поч. XX століття: Посібник // Тема. — 2005. - № 3-4.

2. Барбюс А. Золя. - М., 1961.

3. Кучборская Е.П. Реализм Э.Золя. - М., 1973.

4. Манн Г. Речь о Золя в Праге // Манн Г. Полн.собр.соч.-. в 8-ми т. Т.8.- М., 1958.

5. Потапова З.М. Натурализм. Эмиль Золя // История всемирной литературы: В 9 т. - Т.7. - М., 1990. - С. 288-296.

Додаткова

1. Гусев В.А. Типологические схождения в теории натуралистического романа // Зарубежный роман в системе литературного направления. – Днепропетровск, 1989.

2. Куборская Е.П. Эмиль Золя – литературный критик. – М., 1978.

3. Реизов Б.Г. Французкий роман ХІХ века. – М., 1969. – С.247-290

Семінарське заняття №32. Втілення принципів символістської драми у п’єсі М.Метерлінка «Синій птах» (2 год.)

 План

1. Загальна характеристика творчості Метерлінка, концепція «театру мовчання» (або «театр смерті»).

2. Принципи символістської драми за Метерлінком (на прикладі п’єси «Сліпі»).

3. «Синій птах» - світла лірична феєрія про вищі цінності людського буття.

4.  Символічний сенс сюжету пошуків Синього птаха та символістська картина світу в п’єсі.

5. Образи Тільтіля та Мітіль – символ людства, що робить перші кроки в осягненні сенсу й гармонії буття.

6. Багатозначність образу Синього птаха.

Твори для прочитання: М.Метерлінк «Сліпі», «Синій птах».

Література

1. Борецький Л.М. Ключ до твору – в його символіці: до вивчення драми «Синій птах» М. Метерлінка // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1997. – № 9. – С. 39-41.

2. Волощук Є.В. Подорож у невідоме: Методичні нотатки щодо аналізу «Синього птаха» М. Метерлінка // Зарубіжна література. – 2000. – № 42. – С. 1-2, 7-8.

3. Ков’як Т.В. У пошуках Синього птаха // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1997. – № 9. – С. 42-44.

4. Ніколенко О. «Нова драма» і символічний характер образів п’єси М. Метерлінка «Синій птах». 11 кл. // Всесвітня література та культура в середніх навчальних закладах України. – 2000. – № 9. – С. 54-56.

5. Філософсько-символічний характер змісту та системи образів п’єси-феєрії «Синій птах» // Тема. – 1999. – № 3. – С. 87-80.

6. Шахова К. Навздогін блакиті: М. Метерлінк // зарубіжна література. – 2003. – березень (№12). – С. 19-21.

Додаткова

1. Андреев Л.Г. Сто лет бельгийской литературы. – М.: Изд-во МГУ, 1967. – 461 с.

2. Лакшина В.А. Бельгийская драматургия ХІХ – ХХ ст. – М.: Искусство, 1990. – 365 с.

3. Литвинов П.В. Лекции по бельгийской литературе (Де Костер и Бельгия). – Баку, 1973. –174 с.

4.  Федоров А.В. Театр А. Блока и драматургия его времен. – Л.: Изд-во Ленинградского университета 1972. – 144 с.

5. Шкунаева И.Д. Бельгийская драма от Метерлинка до наших дней. Очерки. – М.: Искусство, 1973. – 254с.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 572; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!