Семінарське заняття №27. Роман В. Скота «Айвенго» як художня реалізація моделі історичного роману доби романтизму (2 год.)



План

1. Славетний шотландець Вальтер Скотт i його історичні романи. Загальна характеристика «англійських» i «шотландських» романів В. Скотта.

2. Передмова до «Айвенго» i викладені у ній вимоги до історичного
роману.

3. Історична епоха, що зображена в «Айвенго», її  важливість як етапного
моменту для формування нації i закладення основ великого королівства.

4.  Характеристика образу головного героя: романтика пригод i кодекс честі лицаря,

5.  Роман «Айвенго» - фольклорний вapiaнт, запозичений з народних
легенд i балад, долі короля Ричарда Левове Серце. Інші  фольклорні образи в твopi.

5. Містичні (готичні) мотиви в романі. Доля Урфріди та  історія її родини. Образ замку Торкілстон.

8. Позиція автора, функціональне навантаження авторських комектарів.

Твори для прочитання: В.Скотт «Айвенго».

Література

Основна

1. Пирсон X. Вальтер Скотт, его жизнь и личность: жизнь замечательных
людей / Пирсон X. - М.: Радуга, 1978. - 380 с,

2. Орлов С.А. Исторический роман Вальтера Скотта / Орлов С.А. - Горький: Изд-во Горьковского ун-та, 1960. - 256 с.

4. Реизов Б.Г, Творчество Вальтера Скотта / Реизов Б.Г. - М.-Л.: Худож.лит., 1965.-500 с.

5. Урнов Д.М. Английская литература. Романтизм / Урнов Д.М. // История всемирной литературы: В 9 т.-Т.6.-М: Наука, 1989, - Т.6.-С. 87- 112.

Додаткова

1. Белей H.I. Лицарі в yci часи i вci епохи: Урок-роздум за романом
«Айвенго» / Белей H.I. // Зар. літ. в навч. закладах. - 2002. -№11,- С.57.

2. Клименко Ж.В. Вальтер Скотт «Айвенго» / Клименко Ж.В. // Всесвіт.літ.в сер. навч. закл. УкраТни. - 2001. - № 9. - С.24-27.

3. Дойчес Д. Сэр Вальтер Скотт и его мир / Дойчес Д. / Перевод, предислов., коммент, В.Скороденко. - М: Радуга, 1987. - 320 с.

4. Долинин А. История, одетая в роман: Вальтер Скотт и его читатели /
Долинин А,- М: Книга, 1988.-240 с.

Семінарське заняття №28. Роман В.Гюго «Собор Паризької Богоматері» (2 год.)

План

1. Історія задуму i створення роману.

2. Складові моделі історичного роману доби романтизму.

3. Зображення життя міських низів середньовічного Парижа в дусі

«живописного романтизму».

4. Гротеск в системі естетики В. Гюго (передмова до драми «Кромвель»).

5. Гротескні образи i «місцевий колорит» у романі «Собор Паризької
Богоматері».

6. Образ Квазімодо як реалізація теми пробудження душі.

7. Мотив фатуму i фатального випадку як сюжетостворюючі основи в
романі В.Гюго.

8. Образ Собору, його місце i функція в структурі роману.

Твори для прочитання:Гюго Передмова до драми «Кромвель»,  «Собор Паризької Богоматері».

Література

 1. Наливайко Д.С. Biктop Гюго. Життя i творчість / Наливайко Д.С. - К.:
Дніпро, 1976,- 146 с.

2. Карельский А.В. / История всемирной литературы: В 9 т. - Т.6. - М.: Наука, 1989.-С.160-163, 166-167.

3. Реизов Б.Г. Французский исторический роман в эпоху романтизма /
Реизов Б.Г. -Л.: Наука,1958.-346 с

4. Реизов Б.Г. Из истории европейских литератур / Реизов Б.Г. - Л.: Наука, 1970.-294 с.

 Додаткова

1. Назарець В.М. «Кам'яна симфонія i кохання «короля блазнів»: штрихи до аналізу образу Квазімодо / Назарець В.М. // Зар. літ. в навч. закл. -
2000. - № 6. - С.43-44.

2. Назарець В.М. «Загадка Есмеральди»: «Собор Паризької Богоматері»
В.Гюго / Назарець В.М. // Зар.літ. в навч. закл. -2001. -№ 1.-С.48-51.

3. Нестуля Л.А. Собор Паризької  Богоматері — шедевр французької готики / Нестуля Л.А. / Всесвіт.літ. та культ, в навч. закл. України. - 2000. - N° 6. -С.45-47.

4. Рабинович В.Л. Алхимический миф и химеры собора Парижской

Богоматери / Рабинович В.Л. //Заблуждающийся разум. Многообразие всенаучного знания. - М.: Наука, 1990. - С. 36-51.

Семінарське заняття №29. Творчість В.Ю.Лермонтова (2 год.)

План

1. Творчий шлях поета.

2. Провідні мотиви лірики поета.

3. Естетика байронізму в поемах Лермонтова: структура поеми, тип героя, шкала моральних цінностей (поема «Демон»).

4. Образ світу в’язниці в романтичних поемах Лермонтова (поема «Мцирі»).

5. Поеми Лермонтова «Мцирі» і «Демон»: спорідненість та антагонізм головних героїв.

Твори для прочитання: «Мцирі», «Демон», «Ні, я не Байрон», «Кинджал», «Поет», «І нудно, і сумно», «На дорогу йду я в самотині» та ін.

Література

Основна

1. Назарець В.М. «Ні, я не Байрон, я інший…» Творчість Михайла Лермонтова // Зарубіжна література в школах України. – 2010. - №3. – С. 12-15.

2. Вацуро В.Э. Лермонтов / Вацуро В.Э. // История всемирной литературы: В 9 т. – Т.6. – М.: Наука, 1989.

3. Висковатий М.П. М.Ю.Лермонтов: жизнь и творчество / Висковатий М.П. – М.: Просвещение, 1988. – 360с.

Додаткова

1. Коровин В.И. Творческий путь М.Ю.Лермонтова / Коровин В.И. – М.: Просвещение, 1988. – 360с.

2. Лермонтовская энциклопедия. – М.: СЭ, 1981. – 740с.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 8

Література доби Реалізму

Семінарське заняття №29. «Пані Боварі» Г.Флобера як новий тип реалістичного психологічного роману (2 год.)

План

1. Творча історія роману Г.Флобера «Пані Боваpi». Проблема прототипів. Смислове навантаження підзаголовку роману.

 2. Тематика та проблематика твору. Специфіка жанру.

Розробка теми «втрачених ілюзій».

 3. Сюжетно-композиційні особливості роману. Специфка конфлікту.

Романний хронотоп.

4. Характеристика образу головної героїні: виховання, освіта, погляди на

життя. Боварі i боварізм.

5. Другорядні персонажі в романі. Символічне навантаження образу сліпого
     жебрака.

6. Об'єктивний метод Флобера в романі «Пані Боварі». Особливості психологізму.

Твори для прочитання: Г.Флобер «Пані Боварі».

Література

Основна

1.  Наливайко Д.С. Роман, що започаткував новітню прозу // Флобер Г. «Пані Боварі».  Проста душа. — Харків, 2002. — С.3-18.

2.  Ніколенко О.М. Від  Флобера до Аполлінера. Французька лігература другої пол. ХІХ-поч. XX ст. Посібник. -К, 2005.- С.9-37.

3.  Реизов Б.Г. Творчество Флобера. - М., 1955.

4.  Реизов Б.Г. Французский роман XIX века. -М, 1969. - С.171-214.

5.  Ржевская Н.Ф. Гюстав Флобер // История всемирной литературы: В 9 т. - М., 1990. - Т.7. - С.254-264.

Додаткова

1. Еременко О. У полоні романтичних уявлень, або Обережно: боварізм (за романом Г.Флобера «Пані Боварі // Всесвітня літ в сер.навч.закл. України.
-1999. -№7.- С.42-44.

2.Крячек Н.Ю. Вивчати не зовнішню канву змісту твору, а його художню романність. Естетико-стильовий аналіз роману Г.Флобера «Пані Боварі) // Всесвгг.лгг. в сер.навч.закл. України. - 2001. - № 6. — С.35-39.

3. Дитькова С. «Счастье — обман, поиски которого причиняют все житейские бедствия...». Проблемное изучение романа Г.Флобера «Госпожа Бовари» в 10 классе // Всесвіт.літ. та культ, в навч, закладах Украши. - 2000. - № 6 - С.29-33.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 1289; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!