Семінарське заняття №16.  Творчість В.Шекспіра  (2 год.)



План

1. Загальна характеристика творчості. Періодизація творчості Шекспіра. "Шекспірівське питання".

2. Сонет як жанр літератури, його особливості та ознаки. Англійський сонет. Цикл сонетів Шекспіра, їх загальна характеристика.

3. Трагедія "Гамлет. Принц Датський"(1601 р.). Джерело сюжету трагедії.

4. Тематика, проблематика, система образів трагедії.

5. В чому трагедія Гамлета. Зміст проблеми “бути чи не бути”. 

6. Значення творчості В.Шекспіра для розвитку європейської літератури.

Твори для прочитання: В.Шекспір сонети, «Гамлет».

Література

Основна

1. Анікст О. Діалектика Гамлета // Зарубіжна література. – 2006. - №6(454). – С.12-22.

2. Беркун О. Шекспір і його сонети // Зарубіжна література. – 2002. – № 8. – С. 46 – 47.

3. Казак Я. «Бути чи не бути?». Трагедія зіткнення Гамлета зі злом реального світу. Проблема морального вибору у творі. // Зарубіжна література. – 2004. - №41. – С.14-16.

4. Торкут Н. Месник або жертва? // Зарубіжна література. – 2006. - №6(454). – С.1-2.

5. Тутко Н. Сонети Шекспіра // Зарубіжна література. – 2005. – № 10. – С. 37 – 38.

6. Шалагінов Б. Відродження в Англії. Шекспір // Всесвітня література та культура. – 2003. – № 9. –С. 48 – 56.

7. Аникст А. Трагедия Шекспира «Гамлет». – М., 1963.

Додаткова

1. Берестовська Д. Епоха Відродження в особах // Всесвітня література. – 2004. – № 12. – С. 34 – 37.

2. Борецький М. Література Ренесансу. Вільям Шекспір // Тема. – 2002. – № 3. – С. 72 – 99.

3. Ніколенко О., Мацапура В. Літературні епохи, напрями, течії. Відродження // Тема. – 2004. – № 1. – С. 41 – 49.

4. Франко І. Передмови до п’єс В. Шекспіра: «Гамлет», «Приборкання непокірливої», «Макбет», «Юлій Цезар» // Зібрання творів: У 50 т. – К.: Наукова думка, 1981. – Т. 32.

5. Рогозинський В. Театр доби Відродження. Британська сцена // Всесвітня література та культура. – 2005. – № 7. – С. 9 – 16.

6. Туранська М. та ін. В.Шекспір // Зарубіжна література. – 2004. – Листопад. – Число 41. – С. 1– 23.

СЕМЕСТР V

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 5

Західноєвропейська література XVII століття

Семінарське заняття №17. Драматургія бароко. Педро Кальдерон  “Життя — це сон” (2 год.)

План

1. Особливості комедійної творчості П.Кальдерона.

2. «Життя – це сон». Особливості композиції, тематика і проблематика, поетична мова твору.

3. Зображення світу та людини в драмі.

4. Алегорико-філософське значення драми (християнське Провидіння, поганський фатум, ілюзорність земного буття, поняття свободи волі тощо).

Практичне завдання:

1. Простежте своєрідність втілення мотиву «життя-це сон» (нечіткість, примарність меж між життям і сном) у другому монолозі Сехисмундо (хорнада 2, сцена 19).

2. Знайдіть у драмі приклади «темного стилю».

Твори для прочитання: Педро Кальдерон  “Життя — це сон”.

Література

1. Захарченко Н. «Життя – це сон» П.Кальдерона – взірець барокової драми // Зарубіжна література. – 2001. - №42. – С.2,7.

2. Наливайко Д. Бароко і драма Кальдерона «Життя – це сон» // Тема. – 2000. – №1.3. Мережковський Д.С. Педро Кальдерон // Всесвітня література та культура. – 2005. - №8. – С. 21-26. 4. Ніколенко О.М. Бароко і класицизм як художні системи 17 ст.: Матеріал до уроку-огляду // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2002.- 11.5. Коваленко Т.І. Доба бароко як новий етап у розвитку світової культури. Іспанське бароко і Педро Кальдерон. 9 кл., урок 28-29 // Зарубіжна література в навчальних закладах. - 2002.- 12.6. Андроник А.В. Победить в себе зверя (Материалы к урокам по изучению пьесы П.Кальдерона «Жизнь есть сон») // Всесвітня література в навчальних закладах України. – 1998. – № 11.Додаткова література1. Білоусова Н. Культура доби бароко // Зарубіжна література. - 2001.- 17 трав.2.Шалагінов Б.Б. Естетика і поетика літератури Бароко // Зарубіжна література в навчальних закладах. - 2003.- 12.3. Шалагінов Б.Б. Творчість письменників Бароко // Зарубіжна література в навчальних закладах. - 2004.- 1.4. Штейн А.Л. История испанской литературы. – М., 1994.5. Штейн А. Литература испанского барокко. – М., 1983.

Семінарське заняття №18. Барокова лірика. Джон Донн, Луїс де Гонгора-і-Арготе (2 год.)

План

1. Школа метафізичної поезії як явище англійського бароко.

2. Художня своєрідність поезії Джона Донна.

3. Луїс де Гонгора-і-Арготе — творець «культистської» барокової поезії.

4. Основні теми та мотиви поезії Л. де Гонгори.

5. Реалізація принципів «темного стилю» в творах Гонгори.

Твори для прочитання: лірика Дж.Донна («Штиль», «Шторм», «С добрым утром», «Разбитое сердце» та ін.) та Луїса де Гонгора-і-Арготе (сонети «До ревності», «До троянди», вірш «Галерник» та ін.).

Література

Основна

1.Английская лирика первой половины XVII века (составление, общая редакция А.Н. Горбунова) – М., 1989. 2. Горбунов А. H. Джон Донн и английская поэзия XVI—XVII веков.— М., 1993.3. Мендес Пидаль Р. темный и трудный стиль культеранистов и консептистов // Мендес Пидаль Р. избранные произведения. – М., 1961.

4. Немиришин П.И. Литература барокко. Анализ сонетов Луиса де Гонгора – и- Арготе // Всесвітня література та культура. – 2005. - №8. – С. 12-18.

5. Пискунова С. Золотой век испанской поэзии // Поэзия испанского Возрождения. – М., 1989.

Додаткова


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 658; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!