День святой Троицы. Пятидесятница (Неделя 8-я по Пасхе)



 

Тропарь, глас 8-й

Благословен еси, Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, низпослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную, Человеколюбче, слава Тебе.

Иже премудры ловцы явлей — Который рыбаков сделал премудрыми. И теми уловлей вселенную — и через них уловил вселенную.

Кондак, глас 8-й

Егда снишед языки слия, разделяше языки Вышний; егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва; и согласно славим Всесвятаго Духа.

Еща — когда. Снишед — сойдя. Языки слия — смешал языки. Разделяше языки — (этим) разделил народы. Раздаяше — раздал. В соединение вся призва — все призвал к единству.

Егда снишед языки слия, разделяше языки Вышний — речь идето построении Вавилонской башни:

На всей земле был один языки одно наречие… И сказали они: постпроим себе город и башню, высотою до небес, и сделаем себе имя, прежде нежели рассеемся по лицу всей земли.

И сошел Господь посмотретъ город и башню, которые строили сыны человеческие. И сказал Господь: вот, один народ, и один у всех язык; и вот что начали они делатъ, и не отстанут они от того, что задумали делатъ; сойдем же и смешаем там язык их, так чтобы один не понимал речи другого. И рассеял их Господъ оттуда по всей земле; и они перестали строитъ город [и башню]. Посему дано ему имя: Вавилон, ибо там смешал Господъ язык всей земли, и оттуда рассеял их Господь по всей земле (Быт. 11,1-9).

Егда же огненныя языки раздаяше… При наступлении дня Пятидесятницы все они были единодушно вместе. И внезапно сделался шум с неба, как бы от несущегося силъного ветра, и наполнил весъ дом, где они находилисъ. И явилисъ им разделяющиеся языки, как бы огненные, и почили по одному на каждом из них. И исполнилисъ всеДуха Святаго, и начали говоритъ на иных языках, как Дух давал им провещеватъ(Деян. 2,1-4).

Величание

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и чтим Всесвятаго Духа Твоего, / Егоже от Отца послал есй / божёственным учеником Твойм.

Задостойник

Припев: Апостоли, сошёствие Утешителя зряще, удивишася: како в виде огненных язык явйся Дух Святый.

Ирмос 9-й песни 2-го канона: Радуйся, Царице, Матеродевственная славо; всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста витийствовати не могут, Тебе пети достойно; изумевает же ум всяк Твое рождество разумети; темже Тя согласно славим.

Матеродевственная славо — славная Матерь-Дева. Удобообращательная — искусные, подвижные. Благоглаголивая — красноречивые. Витийствовати — убедительно, красноречиво говорить. Тебе пети — Тебя воспевать. Изумевает — изумляется, недоумевает. Твое рождество разумети — (пытаясь) уразуметь рождение Тобою. Темже — поэтому.

Второй канон праздника (и соответственно задостойник) — творение преподобного Иоанна Дамаскина (первый канон написан преподобным Космой Маиумским).

Преображение Господне (6/19 августа)

Тропарь, глас 7-й

Преобразился еси на горе, Христи Боже, / показавый учеником Твоим славу Твою, / якоже можаху; / да возсияет и нам грешным / свет Твой присносущный, / молитвами Богородицы, / Светодавче, слава Тебе.

Якоже можаху — насколько они могли (ее видеть). Присносущный — вечный.

Кондак, глас 7-й На горе преобразился еси, / и якоже вмещаху ученицы Твой, / славу Твою, Христе Боже, видеша; / да егда Тя узрят распинаема, / страдание убо уразумеют вольное, / мирови же проповедят, / яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Якоже вмещаху — насколько они вмещали. Ученицы — ученики. Егда — когда. Страдание убо уразумеют вольное — уразумеют, что Твое страдание добровольно.

Величание

Величаем Тя, Живодавче Христе, и почитаем пречистыя плоти Твоея преславное преображение.

Задостойник

Припев: Величай, душе моя, на Фаворе преобразившагося Господа.

Ирмос 9-й песни канона: Рождество Твое нетленно явйся; Бог из боку Твоею пройде, яко плотоносец явйся на земли, и с человеки поживе: Тя, Богородице, тем вси величаем.

Рождество Твое нетленно явися — роды Твои были девственны. Из боку Твоею — из чрева Твоего. Яко плотоносец — воплоти. Тем — поэтому.

Канон (и соответственно задостойник) — творение преподобного Космы Маиумского.

Успение пресвятой Богородицы (15/28 августа)

Тропарь, глас 1-й

В рождестве девство сохранила еси, во успении мира не оставила есй, Богородице, преставилася еси к животу, Мати сущи Живота, и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша.

Преставилася еси к животу — Ты перешла к жизни. Мати сущи Живота — так как Ты — Мать Жизни.

Кондак, глас 2-й

В молитвах неусыпающую Богородицу, / и в предстательствах непреложное упование, / гроб и умерщвление не удержаста: / якоже бо Живота Матерь, / к животу престави, / во утробу Вселивыйся приснодевственную.

И в предстательствах непреложное упование — и непреложно надежную Заступницу. Не удержаста — не удержали (* двойств. число). К животу престави — переселил к жизни.

* Якоже бо Живота Матерь, к животу престави, во утробу Вселивыйся приснодевственную: (Тебя), как Мать Жизни, переселил к жизни Вселившийся в (Твою) приснодевственную утробу.

Величание


Дата добавления: 2019-07-17; просмотров: 175; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!