Благовещение пресвятой Богородицы (25 марта / 7 апреля)
Тропарь, глас 4-й Днесь спасения нашего главизна, / и еже от века таинства явление: / Сын Божий Сын Девы бывает, / и Гавриил благодать благовествует. / Темже и мы с ним Богородице возопиим: / радуй- ся, Благодатная, / Господь с Тобою.
Главизна — начало, основание (греческое слово κεφαλαου многозначно, как и русское «глава» оно означает: и «голова», и «глава в книге», и «сущность, главное», и «итог, завершение». Еже от века таинства — извечной тайны. Бывает — здесь: становится.
Кондак, глас 8-й
Взбранной Воеводе победйтельная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твой, Богородице, но яко имущая державу непобедймую, от всяких нас бед свободй, да зовем Ти: радуйся, Невёсто Неневестная.
Величание
Архангельский глас вопием Ти, Чистая: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Задостойник
Припев: Благовествуй, земле, радость велию, хвалите небеса Божию славу.
Ирмос 9-й песни канона: Яко одушевленному Божию кивоту, да никакоже коснется рука скверных, устне же верных Богородице немолчно, глас Ангела воспевающе, с радостию да вопиют: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Объяснение задостойника см. при празднике Введения во храм Пресвятой Богородицы.
Вход Господень в Иерусалим (Неделя Ваий) (воскресенье перед Пасхой)
Тропарь, глас 1-й
Общее воскресение / прежде Твоея страсти уверяя, / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе Победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен грядый во имя Господне.
|
|
Ин тропарь, глас 4-й
Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, / безсмертныя жизни сподобихомся воскресением Твойм, / и воспевающе зовем: / осанна в вышних, / благословен грядый во имя Господне.
Уверяя — удостоверяя. Яко отроцы — как дети (еврейские). Победы знамения — знаки победы (пальмовые ветви, а на нашей русской почве — замещающие их веточки вербы). Спогребшеся Тебе крещением — погребшись вместе с Тобою в крещении (в Таинстве Крещения). Сподобихомся — мы сподобились.
+ Осанна в вышних, благословен грядый во имя Господне… Слова, которыми встречали въезжающего в Иерусалим Господа Иисуса Христа (эти слова — из псалма: О, Господи, спаси же! О, Господи, споспешествуй же! Благословен грядущий во имя Господне! — Пс. 117:25-26).
Кондак, глас 6-й
На престоле на небесй, на жребяти на земли носимый, Христе Боже, Ангелов хваление и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: благословен еси, грядый Адама воззвати.
На жребяти — на молодом осле. Грядый Адама воззвати — идущий призвать Адама.
Благословен еси, грядый Адама воззвати. Кондак дополняет евангельское и псаломское «Благословен грядущий во имя Господне» словами грядый Адама воззвати: Господь Иисус Христос входит в Иерусалим во исполнение от века предначертанного таинства Распятия и Воскресения, силою которого воззовет падшего Адама из ада (как на иконе Воскресения Христова) — и с ним весь род человеческий.
|
|
Величание
Величаем Тя, / Живодавче Христе, / осанна в вышних, / и мы Тебе вопием: / благословен грядый во имя Господне.
Вознесение Господне (40-й день по Пасхе, четверг)
Тропарь, глас 4-й
Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / радость сотворйвый учеником, / обетованием Святаго Духа, / извещенным им бывшим благословением: / яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира.
Извещенным им бывшим — когда они были утверждены (в вере).
…Радость сотворйвый учеником (чем, каким образом?) — обетованием Святаго Духа…
…извещенным им бывшим благословением — снова дательный самостоятельный; перевести можно так: после того как (когда) Твое благословение утвердило их (в чем?) — яко Ты есй Сын Божий, Избавитель мира — что Ты Сын Божий, Избавитель мира.
Кондак, глас 6-й
Еже о нас исполнив смотрение, / и яже на земли соединив небесным, / вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / никакоже отлучаяся, / но пребывая неотступный, / и вопия любящим Тя: / Аз есмь с вами, и никтоже на вы.
|
|
Еже о нас исполнив смотрение — совершив Твой Промысл о нас, устроение нашего спасения. Яже на земли — то, что на земле, земное. И никтоже на вы — и никто — против вас.
Величание
Величаем Тя, Живодавче Христе, и почитаем еже на небеса с пречистою Твоею плотию Божественное вознесение.
Задостойник
Припев: Величай, душе моя, вознесшагося от земли на небо Христа Жизнодавца.
Ирмос 9-й песни канона: Тя паче ума и словесе Матерь Божию, в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, вернии единомудренно величаем.
Паче ума и словесе — превыше ума и слов (то есть непостижимо и невыразимо). В лето Безлетнаго — во времени — Вечного.
Канон (и соответственно задостойник) праздника — творение преподобного Иоанна Дамаскина.
Дата добавления: 2019-07-17; просмотров: 199; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!