Skim the text for gist . Write down the gist of the text.



From the very earliest periods, artisans had produced small figurines in terracotta, many for use as votive offerings. South Italy continued to be a conspicuous center of production, along with Asia Minor and Athens. In Italy, the appearance of terracotta figurines of actors neatly complements their appearance on the phlyax vases, and gives us a splendid idea of what these performers looked like. Toward the end of the 4th century bce, a new series of terracottas, the so-called Tanagra figurines, made their appearance. They take their name from the town of Tanagra in Boeotia, where they were first found. The best-known Tanagra type is the standing draped female, which enjoyed great popularity in the Hellenistic period.

The use of several molds—to make different parts of figures in different postures—and the addition of handmade sections made production of differing types easier. Thus, these artefacts readily met the Hellenistic desire for variety and realism and the draped female appeared seated as well as standing, playing games, or dancing. The standing figure typically adopts a stylized, easy stance, is heavily draped, and often gazes downward. A small head, slim shoulders, and broad hips are characteristic. Hundreds of these figurines have been found, and often the paint with which they were decorated is preserved. Blue paint and gilding are used on an elegant woman of the 3d century bce from Tanagra, who carries a fan and wears a sunhat. Male figures were also made, but in far fewer numbers; of these, the flying Eros figure enjoyed some favor. The whole of this period is full of puzzles, not least in sculpture, and there are serious uncertainties of attribution, chronology, regional style, and even of subject identification, but the broad outlines are reasonably clear.

 

Translate the following text in English.

Cамыми знаменитыми скульптурными школами эпохи эллинизма были пергамская и родосская. Пергамская школа развивала художественные принципы Скопаса, трактуя их в русле веяний своего времени. Примерами творчества пергамской школы являются скульптурные группы галлов (умирающий галл; галл, убивающий себя и свою семью), в которых реалистически передан внешний облик галлов и дана глубокая психологическая разработка характера. Образцом эллинистической архитектуры
и скульптуры является Пергамский алтарь – мемориальный комплекс, построенный Эвменом II в честь побед над галатами
в 180 году до н. э. Его цоколь был покрыт фризом, на котором изображена борьба богов и гигантов за власть над миром
и людьми. Участь титанов решена, боги, олицетворение цивилизованного греческого начала, торжествуют победу. Родосская школа, развивавшая традиции Лисиппа, разрабатывала образ сильных, атлетически сложенных людей. Но это не гражданин классического времени, а правитель или его сатрап
с властным, надменным взглядом (статуя «Эллинистический правитель»). Другими шедеврами родосской школы были скульптурные группы «Лаокоон и его сыновья» (I век до н. э.), изображающая смерть троянского жреца и его сыновей от змей,
и многофигурная группа, изображающая казнь царицы Дирки сыновьями Антиопы – «Фарнезский бык» (II век до н. э.). Одной из самых грандиозных скульптур этой школы стал Родосский колосс – 30-метровая бронзовая статуя бога Гелиоса, созданная учеником Лисиппа, мастером Харесом из Линда в 276 году до н. э., которая украшала порт и одновременно служила маяком. В 220 году до н. э. во время землетрясения Родосский колосс был разрушен.

 

Write a critical review of the Text.

Write an essay on one of the topics.

1. Masterpieces of High Hellenistic sculpture.

2. Revolutionary approaches to Hellenistic sculpture.

3. The range of subject matter of Hellenistic sculpture.

 


Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 158; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!