Стихира на Господи воззвах, глас 8



 

На Серафимех страшных, в вышних Христе носимый, яко Бог же, и всех Творец, Сам на жребя на земли всести идеши, яко сый по нам человечески. Вифаниа веселится, приимши Тя Спасе: Иерусалим радуется, яко чаяй Тя прияти: смерть умертвися, предощутивши Лазаря, приити из мертвых: и мы с ваиами сретение совершающе в радости, воспеваим державу благости Твоея Господи.

 

В пяток ваий

 

 

По 3‑м стихословии седален, глас 8

 

Двоица ученик посылается днесь, жребя привести Владыце всех: грядет всести, носимый серафимскими множествы. Начинает боятися Лазарем, миродержица всеядица смерть, первее пленившая род человеческий.

Крестобогородичен: При страсти Сына Чистая стоящи, рыдающи горько восклицаше песньми: како Тя немолчно ангельскими песньми славословимаго, дети еврейстии, увы Мне, Пилатову судищу Сыне представиша? Песнословлю Твое Слове многое и неизреченное благоутробие.

 

Трипеснец. Глас 8

 

Песнь 5

Ирмос: Мрак души моея разжени светодавче Христе Боже, началородную тьму изгнав бездны, и даруй ми свет повелений Твоих Слове, да утренюя славлю Тя.

Двоицу ученик Твоих, внегда хотел еси достигнути в Вифанию Христе, посылаеши привести Тебе жребя, на неже никтоже от человек вседе (Мк. 11:1–2): кроме бо Тебе Спасе никтоже безсловесныя языки повину.

Снидеся иудеов от Иерусалима в Вифанию множество, и с сродницами Лазаревыми днесь страждут: наутрие же разумевше сего из гроба скачуща, движутся на убиение Христово (ср. Ин. 12:10).

Троичен: Троице Пресвятая Отче, и Сыне, и Душе Вседетельный, блаженное Божество, безначальное Существо, и трисиянный Свете, всезрительная Державо, рабы Твоя сохрани.

Богородичен: На Кресте Тя видящи пригвожденна гвоздьми Христе Мати Твоя, и из ребр животных текущую кровь и воду (Ин. 19:34), уязвляшеся матерним милосердием, Сына бо Тя позна Своего.

Се уготовася Христос предстати Иерусалиму, иже в горах вси и пустынях, соберитеся монаси, Того радостию усрести, со всею поднебесною.

 

Песнь 8

Ирмос: Ангели и небеса, на престоле славы седящаго и яко Бога непрестанно славимаго, благословите, пойте и превозносите Его во веки.

Двоица ученик посланная привести подъяремника на облацех Восходящему, Егоже вся поют, и превозносят во вся веки.

При дверех Христос, прочее Вифание не сетуй: в радость бо преложит плачь твой, твое воспитание воздвиг Лазаря из гроба, поюща и превозносяща Христа во веки.

Троичен: Един Бог убо Троица, ни Отцу изступившу в сыновство, ниже Сыну пременившуся во исхождение: но свойственная и обое, Свет Бога три, славлю во веки.

Богородичен: Едина нетленная раждаеши, едина доиши Младенца небрачная, едина Зиждителя раждаеши и Владыку Твоего, аще и Матерь и Раба: Тя Дево Мати поем во веки.

Сады добродетелей, и чувственно ветвьми яко сугуба Христа уготовимся вси прияти, носима на жребяти: Егоже превозносим во вся веки.

 

Песнь 9

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Ныне посылая ученики, Христос рече: отрешивше Мне жребя приведите всести, да разрешу языки от безсловесия, и покорю яко Сын Отцу.

Грядет Господь, отверзи твоя двери Вифание, приими верою Владыку: ибо грядет воскресити от гроба Лазаря, яко един всесилен.

Троичен: Трисиянное Господи Твоего единоначалия, светлыми сияньми, ум наш облистая, от лести многообразныя обращает нас к соединительному обожению.

Богородичен: Радуйся палато всех Царя, Еюже Царство Небесное отверзеся сущим на земли, Богородице Дево, и со Ангелы житие.

В пустынях и горах, и в вертепех сущии, приидите соберитеся с нами ваиеносцы, срести Царя и Владыку: грядет бо спасти души наша.

 

В Великий Пяток

 

 

На утрени стихира, глас 3

 

Кийждо уд святыя Твоея плоти безчестие нас ради претерпе: терние, глава: лице, оплевания: челюсти, заушения: уста, во оцте растворенную желчь вкусом: ушеса, хуления злочестивая: плещи, биения: и рука, трость: всего телесе протяжения на Кресте: членове, гвоздия: и ребра, копие. Пострадавый за ны и от страстей свободивый нас, снизшедый к нам человеколюбием и вознесый нас, Всесильне Спасе, помилуй нас.

 

 

[PG. T. 99. Col. 1768] Канон победный

 

 

Другой канон[1688]

 

Поется на восстановление святых икон. Произведение св. Феодора Студита.

Глас тяжелый второй. Помощник и покровитель и т. д.

 

[Песнь 1]

Радостную песнь Благодетелю Богу всяческих поем, вернии, яко воздвиже рог спасения (Лк. 1:69), Царство крепкое, Православия защиту. [Col. 1769]

Явилась истинно Божественная благодать вселенней, слава и честь проявилась, возвеселилась Церковь, приняв одежду для [покрытия] своей наготы.

Хитон Христов, раздираемый прежде обманщиком и волшебником Иоанном, божественные отцы исткали верно, и Церкви передали.

Господень образ восприяша Церковь, радуется и ликует с чадами своими, словно победный жребий восприняв от Него, Православия символы.

Се бо, постыдились и посрамились исступленные: Лизик ужасный, и Антоний с Иоанном, и с ними Феодор, отрицатели веры[1689].

Ианний и Иамврий законодателю Моисею противоставши древле (2 Тим. 3:8), постыждены были. Ныне же обманщик Иоанн с Антонием обличаются.

Ты разлучил Христе, эту пару богоборцев и одеяние Церкви вернув, за которую яко благ, Ты кровь Свою излиял.

[Троичен:] Троицу богословлю и покланяюся Твоей Божественной силе и избави меня от искушений всяческих. Ибо верую в Тебя – Отца, Сына и Духа Всесвятаго.

[Богородичен:] В царскую ризу из Тебя, Дево, Бог облекся, виден стал смертным человекообразен, по сущности двойствен, Егоже облика вид в поклонении имеем.

 

Песнь 3

Возвеселитесь все хоры отцов и апостолов, совершая поклонение иконам, которое ясно [вы нам] передали.

Красоту свою прияла и в одежду свою облеклась, – вопиет всенепорочная Церковь, которую Иоанн обнажил.

Постыдились беззаконные, против Господа глаголющие, ибо воплотился Он и явлен на иконе, которую мы почитаем относительным поклонением.

Скверные догматы и противозаконные учения безумного Иоанна кто исповест? Кто образы дельфийские представит?

Анафема же Лизику и Иоанну вместе с Антонием, Феодору безбожному и богохульному вместе с Феодотом помешанным.

Кровь вопиет, излитая за Божественное подобие плотоносного Владыки, которую Иоанн излиял. [Col. 1772]

Изгнал Господь эту пару чужаков и воздал своя своим, слава же Его благости.

[Троичен:] Безначальной воле, власти и Царству Троицы поклоняемся православно, Ария всегда клеймяще.

[Богородичен:] Поистине Госпоже, исповедуем Тебя – Бога родившую, последуя не речам Нестория, но отцов догматам.

 

Песнь 4

Возрадуйся Церковь и всякие город и страна в веселии, да открываются теперь монастыри и девственниц обители, да украшаются, мощи же и иконы мучеников да почитаются поклонением.

Христос вас призывает, приидите охотно божественные отцы, и о Божественного Его Воплощения чудесах и страданиях апостольски воспросите, как то и пишет Божественное Евангелие.

Соберитесь радуяся сонмы монахов с дерзновением. Ибо если дурно возмогать будут, вновь побеждены будут жалкие, и какой совет задумают таковые – рассеет Господь.

Бичи отцов, кровь ран поистине остались, изгнания частые прекратились, и мир для всех водворяется, и более уже не превозмогает драма колдовского обольщения. Яко Бог с нами есть (Ис. 8:10).

Виноградник порока протянул побеги нечестия и грозд горький вырос, и ярость аспидов (Втор. 32:33) вино его, из коего народ Господень напоили подлинно пагубным зломыслием.

Осквернили храм Твой беззаконными рукоположениями ради денег, и канонически посему извержены и Божественной славы отпали Симон Волхв и вместе с ним Иоанн и ужасный Антоний.

Зверям и богоборцам, Антонию скверному и Иоанну преступнику сатаномысленному и борцу против Церкви как волчцам тяжцым (Мф. 7:15), анафемы вернии возопием.

[Троичен:] Нетварное Единоначалие – Отец, Сын и Дух, Тебе покланяемся, Которого Херувимы многоочитые и Серафимы шестикрылые воспевают вопия: Свят, Свят, Свят (Ис. 6:3) Вседержитель высочайший…

[Богородичен:] Святых святейшую и всех высочайшую созданий, едину явльшуюся Матерь Деву, яко Саму носившую Творца Своего, через святой образ Твой, Богородительнице, в поклонении имеем.

 

Песнь 5

Христос победил, ликует земля, смятение прекращается, прекращается рыдание Господних рабов. Вера распространилась во всем мире. [Col. 1773]

В иконе видяще распятие, почитая любим, лобызая Христа и Его знаки, и покланяемся им, хотя и не как богов почитаем.

Дух болтливый и богохульный Лизика замолк в непрестанной своей болтовне день за днем против Божественного лика Христова и святых.

Почему ты, трижды несчастный, возненавидел лик пречистый воплощения Христова и всех святых? Ибо разве идолам глухим мы верные поклоняемся?

Орудиями нечестия ставши, собрали собор нечестивых иереев против Бога Вышнего, как иудеи прежде – Анна и Каиафа (Ин. 18:24).

В день Суда, всенесчастный, станут обличители безбожной твоей души – сонм отцов, чью плоть безмерными ударами ты обнажил.

Церкви все вопиют, возглашают все, лишенные тобой лика Господня и святых Его священных икон.

[Троичен:] Все содержащая властию Своею, слава Тебе, слава Тебе, Триипостасная Единица, Отец, Сын и Дух, верующих в Тебя избави от всякаго зла.

[Богородичен:] Как златоукрашенный светильник, Тебя, Госпоже, почитаем, Свет умный рождшая миру, и мрачную мглу умалившая.

 

Песнь 6

Вопияли бессонные стражи Церкви Христа, к Нему вопрошающе дать мир, и Он услышал и внял молению.

Обличены заблуждения врага учениями отцов, и Бог воспевается, плотью оформленный, неописанным по Божеству пребывая.

Заблуждения содетели – постыдились и погибли вместе с Антонием Феодот и Лизик, и Феодор, бездна погибели.

Уста свои отверзши, несчастный, не в песнях духовных, но в богохульствах, против Владыки твоего, преследуя честное иконотворение.

Опровергнув отцов догматы и апостольские учения, и другое иначе написавая, по своему богопочитанию незаконному, Иоанн христоборец.

Дым твой слезы вызывал у благочестивых очей, но ветрами Божественных учений он был расточен, суетномудрствующий Иоанн.

Ты одежду Божественную раздрав, словно древле Арий Христов хитон, посему из Церкви далеко извергнут, изгнан словно пес.

[Троичен:] Единое начало прославлю Божества в Ипостасях трех, [Col. 1776] ибо един Бог есть – Отец, Сын и Дух, разделяемый тремя свойствами и Лицами.

[Богородичен:] Пророчески чистый град Богопрославленный явивши Бога, из Которого родился Сам Творец Твой, по Рождестве Тебя как и прежде [рождества] сохраняя.

 

Песнь 7

Пещь ереси, господствовавшей четырежды по семь лет[1690], ныне погасила Божественная благодать, попаляющая духовных халдеев, и прохлаждающая Троицы поклонников (Дан. 3).

Разноцветно облачилась и украсилась Церковь, облика Воплощения и страстей Господа всяческих нося символы по причине Божественных установлений.

Празднуй, восхваляй, христоименный народ Господень, видя Церковь вновь просветившуюся, красота Божественного образа, которую Бог сущий понес, как Человек ради нашего спасения.

Бедствовал, голодал и жаждал [Бог] Слово, ибо это признаки человеческого существа, которыми Он и описуется. И Он же по божеству прост и неописуем есть.

Погублены гадания и прорицания Христоборца. Равным бо показался эллинам в своей гордости, и их писаниям, которых справедливо сокрушили гласы праведных.

Тайные и скверные, и душепагубные учения твои какой язык исповест, разве что пророчества чревовещательницы твоей (ср. 1 Цар. 28), Иоанн лжеименный и предтеча антихриста сатаны?

Не подобает тебе, беззаконный называться таким именем, но лучше – Пифагором или Кроносом или Аполлоном, или кого‑то из других богов, коих жизни ты соревновал, наслаждаясь их бесчинствами.

[Троичен:] Вечной Всемогущей, Непостижимой Троице вернии поклонимся, Отцу и Сыну и Духу, и возбогословим стройно возглашая: Свят, Свят, Свят (Ис. 6:3) еси Боже.

[Богородичен:] Всепетая многославная Матерь Дева Богоносившая, избави от тяжких обвинений почитающих Твое пречистое чревоношение, ибо иного заступления разве Тебе, не имеем, Богоневеста.

 

Песнь 8

Пророчески возрадуемся и возвеселимся вси вернии [Col. 1777] таинственно. Ибо сей есть день, в который Христос Слово дал одеяние Церкви Своей.

Словно враги восстали на Христов образ единодушные Лизик с Иоанном, велиарова чета, секирой порока посекая Церковь.

Кто не оплачет великую дерзость, Божественный видя образ на медных вратах дворца мужами беззаконными камнями забрасываемый, по научению Иоаннову?

Как же ты не уразумел, всежалкий слепец с ослепленным умом, поднебесную видя украшенную Христовым образом, но имеешь разумение иудейское?

Ты совершенно уничтожить решил Божественных церквей плотосветлый Господень образ и всех святых, но Божественная благодать уничтожила твою тиранию.

Священным мощам святых и их иконам Лизик ужасный вкупе с Иоанном беззаконно велели вовсе не покланяться, отрицатели благочестия.

[Троичен:] Вседействующее Богоначалие почитаем все благочестно, в триех личных свойствах, безначального Отца, собезначального Сына, Духа сосиятельного, прославляем во веки.

[Богородичен:] Христиан верная твердыня, похвало верных и прибежище, Госпоже Богородице, Сама суща едина, всем помогающая и спасающая от опасностей.

 

Песнь 9

Народы рукоплещите, лики отцов усердствуйте. Подвижники и те, что на горах – собирайтесь! Придите гонимые прежде от заблудшего и нечестивого Иоанна, обличить волшебства и гадания.

Возрадуйся пустыня и вселенная вся, горы всяческая, сладость источайте, холмы возвеселитесь, яко Христос Слово мир даровал жителям земли и Божественным церквам – единство веры.

Бог отмщений не обинулся есть (Пс. 93:1), Христос предстал, укрепляя Божественных учителей, с дерзновением говорить о снисхождении Его, и твердо – об описуемости Его воплощения на иконе.

Долготерпеливе Господи, яко дивны дела Твоя! Кто исчислит человеколюбие Твое? Как видя влекомых ради иконы Твоей, священников Твоих и подвижников, не сжег заблуждающихся, но переносил дерзновенных?

Утвердивши незыблемо Церковь, Господи, так что и врата ада не одолеют ее (Мф. 16:18), Сам мир Твой даруй народу Твоему, чтобы Тебе все мы ясно, в едином славословии, [Col. 1780] поклонялись и [Тебя] прославляли.

Анафема да будет не почитающим очертания Твоего вотелесения, Владыко, прежде всех – Иоанну, вкупе с Антонием и Феодором нечестивым, Феодотом и другими, ненавистниками веры.

Давший мир Твой апостолам, Владыко, и теперь даруй тишину всем, собирая в руку Твою рассеянных, словно овец словесных, и причисли к ограде Святой Церкви Твоей.

[Троичен:] Славлю Божество – Отца и Сына и Святого Духа, единое естество в трех Ипостасях, существо нераздельное, разделяемое Лицами, единоцарственное, вседейственное, всемогущее, совершенноначальное, содержащее всяческая.

[Богородичен:] Всех помоще и прибежище и защита, яви, яко можешь предстательствовать за всех к Тебе прибегающих, и прогони нечестивых силой Сына Твоего, ибо яко Матерь [Его] вся можеши.

 

Творения преподобного Феодора Студита в Октоихе[1691]

 

 

Степенны, глас 1[1692]

 

Антифон 1

Внегда скорбети ми (Пс. 17:6), услыши моя болезни, Господи, Тебе зову.

Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, мира сущим суетнаго кроме[1693].

Святому Духу честь и слава, якоже Отцу подобает, купно же и Сыну, сего ради да поем Троице Единодержавие.

 

Антифон 2

На горы Твоих вознесл мя еси законов, добродетельми просвети Боже, да пою Тя.

Десною Твоею рукою приим Ты Слове, сохрани мя, соблюди, да не огнь мене опалит греховный.

Святым Духом всякая тварь обновляется, паки текущи на первое, равномощен бо есть Отцу и Слову.

 

Антифон 3

О рекших мне, внидем во дворы Господни, возвеселися (Пс. 121:1) мой дух, срадуется сердце.

В дому Давидове страх велик, тамо бо престолом поставленным, судятся вся племена земная, и языцы.

Святому Духу честь, поклонение, славу и державу, якоже Отцу достоит, и Сынови подобает приносити: единица бо есть Троица естеством, но не Лицы.

 

Степенны, глас 2[1694]

 

Антифон 1

На небо очи пущаю моего сердца, к Тебе, Спасе, спаси мя Твоим осиянием.

Помилуй нас согрешающих Тебе много, на всякий час, о Христе мой, и даждь образ прежде конца покаятися Тебе.

Святому Духу, Еже царствовати подобает, освящати, подвизати тварь: Бог бо есть, Единосущен Отцу и Слову.

 

Антифон 2

Аще не Господь бы был в нас (Пс. 123:1), кто доволен целы сохранен быти от врага, купно и человекоубийцы?

Зубом их не предаждь, Спасе, твоего раба: ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои.

Святому Духу живоначалие и честь: вся бо созданная, яко Бог сый силою соблюдает[1695] во Отце, Сыном же.

 

Антифон 3

Надеющиися на Господа, уподобишася горе святей (Пс. 124:1): иже никакоже движутся прилоги вражиими.

В беззаконии рук своих да не прострут (Пс. 124:3) божественне живущии: не оставляет бо Христос жезла на жребии (Пс. 124:5) Своем.

Святым Духом точится всяка премудрость: отсюду благодать апостолом, и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят.

 

Степенны, глас 3[1696]

 

Антифон 1

Плен Сионь (Пс. 125:1) Ты изъял еси от Вавилона: и мене от страстей к животу привлецы, Слове.

В юг сеющии слезами (Пс. 125:5) Божественными, жнут класы радостию присноживотия.

Святому Духу всякое благодарение, якоже Отцу и Сыну сооблистает, в Немже вся живут и движутся.

 

Антифон 2

Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся (Пс. 126:1), душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.

Плода чревна (Пс. 126:3) Духом сынотворенное Тебе Христу якоже и Отцу святии всегда суть.

Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость: осуществует бо всякую тварь: тому послужим, Бог бо, яко Отцу же и Слову.

 

Антифон 3

Боящиися Господа блажени (Пс. 127:1), в пути ходяще заповедей: снедят бо животное всеплодие.

Окрест трапезы твоея (Пс. 127:3) возвеселися, зря твоя пастыреначальниче исчадия, носяща ветви благоделания.

Святым Духом всякое богатство славы, от него же благодать и живот всякой твари: со Отцем бо воспеваемь есть, и с Словом.

 

Степенны, глас 4[1697]

 

Антифон 1

От юности моея мнози борют мя страсти, но Сам мя заступи, и спаси, Спасе мой.

Ненавидящии Сиона, посрамитеся от Господа, яко трава бо огнем будете изсохше.

Святым Духом всяка душа живится, и чистотою возвышается, светлеется Троическим единством священнотайне.

 

Антифон 2

Воззвах Тебе Господи тепле, из глубины души моея, и мне да будут на послушание Божественная Твоя ушеса.

На Господа надежду всяк кто стяжав, вышший есть всех скорбящих.

Святым Духом точатся благодатные струи, напаяюща всяку тварь ко оживлению.

 

Антифон 3

Сердце мое к Тебе Слове да возвысится, и да ничтоже усладит мя от мирских красот на сладость.

К матери своей якоже имать кто любовь, ко Господу тепльше люблением должни есмы.

Святым Духом боговедения богатство, зрения и премудрости, вся бо в сем отеческая веления Слово открывает.

 

Степенны, глас 5[1698]

 

Антифон 1

Внегда скорбети мне, Давидски пою Тебе, Спасе мой: избави душу мою от языка льстиваго (Пс. 119:2).

Пустынным живот блажен есть, Божественным рачением воскриляющимся.

Святым Духом одержатся вся, видимая же с невидимыми: Самодержавен бо сый, Троицы Един есть неложно.

 

Антифон 2

На горы, душе, воздвигнемся, гряди тамо, отнюдуже помощь идет (ср. Пс. 120:1).

Десная твоя рука, и мене Христе касающися, от лести всякия да сохранит.

Святому Духу богословяще рцем: Ты еси Бог, живот, рачение, свет, ум; Ты благостыня, Ты царствуеши во веки.

 

Антифон 3

Орекшихмне: во дворы внидем Господня (Пс. 121:1; 83:3): радости многия исполнен быв, молитвы возсылаю.

В дому Давидове страшная совершаются: огнь бо тамо паля всяк срамный ум.

Святому Духу живоначальное достоинство, от Него же всякое животно одушевляется, яко во Отце, купно же и Слове.

 

Степенны, глас 6[1699]

 

Антифон 1

На Небо очи мои возвожу, к Тебе, Слове: ущедри мя, да живу Тебе.

Помилуй нас уничиженных, устрояя благопотребныя Твоя сосуды, Слове.

Святому Духу, всякая всеспасительная вина, аще коему Сей по достоянию дхнет, скоро вземлет от земных: восперяет, возращает, устрояет горе.

 

Антифон 2

Аще не Господь бы был в нас (Пс. 123:1), никто же от нас противу возмогл бы вражиим бранем одолети: побеждающии бо от зде возносятся.

Зубы их да не ята будет душа моя яко птенец, Слове: увы мне, како имам от врага избыти грехолюбив сый!

Святым Духом обожение всем, благоволение, разум, мир и благословение: равнодетелен бо есть Отцу и Слову.

 

Антифон 3

Надеющимся на Господа (Пс. 124:1) врагом страшни, и всем дивни, горе бо зрят.

В беззакония рук своих (Пс. 124:3), праведных жребий, помощника тя имея Спасе, не простирает.

Святаго Духа держава на всех: емуже вышняя воинства покланяются, со всяким дыханием дольным.

 

Степенны, глас 7[1700]

 

Антифон 1

Плен Сионь (Пс. 125:1) от лести обратив, и мене Спасе, оживи, изымая работныя страсти.

В юг сеяй скорби постныя со слезами, сей радостныя пожнет рукояти присноживопитания (ср. Пс. 125:6).

Святым Духом источник Божественных сокровищ, от Него же премудрость, разум, страх: тому хвала и слава, честь и держава.

 

Антифон 2

Аще не Господь созиждет дом душевный, всуе труждаемся (Пс. 126:1), разве бо того, ни деяние, ни слово совершается.

Плода чревна (Пс. 126:3), святии духодвижно прозябают отеческая предания, сыноположения.

Святым Духом, всяческая еже быти имут, прежде бо всех Бог, всех господьство, свет неприступен, живот всех.

 

Антифон 3

Боящиися Господа (Пс. 127:1), пути живота обретше, ныне и присно ублажаются славою нетленною.

Окрест трапезы твоея (Пс. 127:4), яко стеблие видя исчадия твоя, радуйся и веселися, приводя сия Христови Пастыреначальнику[1701].

Святым Духом глубина дарований, богатство славы, судеб глубина велия: единославен Отцу, и Сыну, служимь бо.

 

Степенны, глас 8[1702]

 

Антифон 1

От юности моея враг мя искушает, сластьми палит мя: аз же надеяся на Тя Господи, побеждаю сего.

Ненавидящии Сиона (Пс. 128:5), да будут убо прежде исторжения яко трава: ссечет бо Христос выя их, усечением мук.

Святым Духом, еже жити всяческим: Свет от Света, Бог Велик: со Отцем поем Ему, и с Словом.

 

Антифон 2

Сердце мое страхом твоим да покрыется смиренномудрствующе: да не вознесшееся отпадет от Тебе Всещедре.

На Господа имевый надежду, не устрашится тогда, егда огнем вся судити имать, и мукою.

Святым Духом, всяк кто божественный видит, и предглаголет, чудодействует вышняя, в триех единаго Бога поя: аще бо и трисияет, единоначальствует Божество.

 

Антифон 3

Воззвах Тебе Господи, вонми, приклони ми ухо Твое вопиющу, и очисти, прежде даже не возмеши мене отсюду.

В матери своей земли отходяй всяк, паки разрешается, прияти муки, или почести живущих.

Святым Духом богословие, Единице Трисвятая: Отец бо безначален, от Негоже родися Сын безлетно, и Дух сопрестолен, сообразен, от Отца спросиявший.

 

Антифон 4

Се ныне что добро, или что красно? Но еже жити братии вкупе (Пс. 132:1): в сем бо Господь обеща живот вечный.

О ризе своей, Иже крины сельныя украшаяй, повелевает, яко не подобает пещися (см.: Лк. 12:28).

Святым Духом, единовидною виною, вся содержатся мироподательне: Бог бо Сей есть, Отцу же и Сыну единосущен господственне.

 

Творения преподобного Феодора Студита в службах Минеи[1703]

 


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 294; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!