ЖАНРОВО-СТИЛЬОВІ ЗДОБУТКИ В ДРАМАТУРГІЇ 60-90-Х РР



План.

1. Загальні тенденції розвитку драматургії у 1960-1990-х рр.

2. Монодрама Я.Стельмаха „Синій автомобіль”. Драматизм, гострота, сконденсованість образів.

3. Формування нового типу свідомості очима Я.Верещака („Весільний генерал”). Деміфологізація історії як оновлення суспільства.

4. Карнавалізація радянського минулого в творах О.Ірванця («Маленька п’єса про зраду для однієї актриси», «Прямий ефір») та В.Діброви («Двадцять такий то з’їзд нашої партії»)

 

ЗАВДАННЯ:запропонувати тлумачення поняттям: псевдокатарсис, драма-агітка, біфуркаційна зона, ентропія, „нова хвиля” в драматургії, іронія, карнавалізація.

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Бондар Л. Творчість Ярослава Стельмаха в контексті "нової хвилі" української драматургії 80-х років ХХ ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук. – Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с.

2. Бондарева О. Драматизм міфу і міфологізм драми: Моногр. – Херсон: Персей, 2000.–188 с.

3. Голобородько Я. Прозора непроза Олександра Ірванця / Я. Голобородько. // Голобородько Я. Артеграудн. Український літературний істеблішмент. — К. : Факт, 2006. — С. 93—101.

4. Даниленко В. Театр у шухляді / Володимир Даниленко // Даниленко В. Лісоруб у пустелі. Письменник і літературний процес. — К. : Академвидав, 2008. — С. 317—323.

5. Драматургія. 60-90-ті роки // Історія української літератури ХХ століття: у 2 кн. Кн. 2: Друга половина ХХ ст. Підручник / За ред. В.Г.Дончика. – К.: Либідь, 1998. – 456 с. – С. 384-391.

6. Залеська-Онишкевич Л. Персонажі і проблеми Ідентичності: історія, нація, релігія і ґендер в українській пострадянській драматургії // Українське суспільство на шляху перетворень: західна інтерпретація / За ред. В. Ісаїва: Пер. з англ. – К.: Вид. дім «КМ Академія», 2004. – С.279-292.

7. Крикун А. Олександр Іранець : мовлення в прямому ефірі / А. Крикун // Українська мова та л-ра. — 2007. — № 2—4 (498—500).

8. Літературознавчий словник-довідник / За ред. Р.Т.Гром’яка, Ю.І.Коваліва, В.І.Теремка. – К.: ВЦ „Академія”, 2006. – 752 с.

9. Макаренко Є. Синій автомобіль щастя / Є.Макаренко // Український театр. — 1999. — № 1—2. — С. 17—18.

10. Скибицька Ю. Сучасна українська драма: мотиви та поетика / Ю.Скибицька // Укр. л-ра в загальноосвітній шк. — 2006. — № 1. — С. 8—15.

11. Стельмах Я. „У драматургію я прийшов не одразу”. (Бесіда з драматургом про його твори / Записала О. Мельник) // Український театр. – 1991. – № 5. – С. 4 - 5.

12. Стельмах Я. Не заради себе. (Бесіда з письменником Я.Стельмахом / Записала Л. Вороніна) // Київ. – 1986. – № 5. – С 147 – 170.

13. Шаповал М. Новітня конфігурація української драми: путівник ілюзорного світу / М. Шаповал // Страйк ілюзій. Антологія сучасної української драматургії. — К. : Основи, 2004. — С. 9—15.

14. Шаповал М. Час без героя / М. Шаповал // Українська мова та література. — 2004. — Ч. 39. — С. 29—32.

РЕКОМЕНДОВАНІ WEB-ДЖЕРЕЛА

http://stelmakh.com.ua

 


Практичне заняття № 9

НЕОАВАНГАРДИЗМ В ЛІТЕРАТУРІ ПОСТТОТАЛІТАРНОЇ ДОБИ

План.

1. Особливості літературного дискурсу зламу епох (1980-1990-ті рр.). Літературну організації 1990-х рр. Художня творчість літугруповання „БУ-БА-БУ”. Представники, концепція, домінанти творчості Ю.Андруховича, О.Ірванця, В.Неборака.

2. Роман „Рекреації”, «Московіада» Ю.Андруховича: від бурлеску до іронії.

3. Психологічна поліморфія у творчості О.Забужко (“Польові дослідження з українського сексу”).

4. Онтологічні проблеми сучасності в оповіданнях та повістях прозі О.Забужко («Сестро, сестро», «Мілена», «Дівчатка», «Інопланетянка», «Казка про калинову сопілку»)

ЗАВДАННЯ:подати тлумачення поняттям: постмодернізм, герменевтика, конструктивізм, феноменологія, структуралізм, денотація, конотація, конструкт, марґінес, наратологія, перцепція, сублімація, ізоморфізм, модус.

 

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. 3боровська Н. Завершення карнавалу: „Перверзія” Ю.Андруховича // Вітчизна. –1997. – №5-6. – С. 145–152.

2. 3боровська Н.Завершальний карнавал Ю.Андруховича // Українська мова та література. – 2001. –Грудень (№48). – С. 3-4.

3. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: Український літературний постмодерн. — К.: Критика, 2005.

4. Дусова Ж. Некулінарні дослідження сирого тіста: (про „Польові дослідження з українського сексу” О.Забужко) // Сучасність. – 1997. – №2. – С. 105-107.

5. Зборовська Н. Завершення Епохи, або українська літературна ситуація кінця 1980-90 рр. // Кур‘єр Кривбасу. – 1996. – Ч. 61–64.

6. Каменська Л. Синтез масового й елітарного: на матеріалі прози Ю.Андруховича // Слово і час. – 1998. – №2. – С. 18–22.

7. Корабльова О. Сексуальність як вияв самотності у прозі О.Забужко // Слово і час. – 2003. – №7. – С. 76–83.

8. Лавринович Л. Сучасний український постмодернізм – напрям? стиль? метод? // Слово і час. – 2001. – №1. – С. 39–46.

9. Масенко Л. Визначальні мотиви „Польових досліджень з українського сексу” Оксани Забужко // Слово і час. – 1997. – №2. – С. 28–31.

10. Несилюк О. „Енеїда” І. Котляревського та „Рекреації” Ю.Андруховича як знакові твори української літератури //Українська мова та література. – 2000. – №42. –С. 1–2.

11. Павлишин М.Що перетворюється в „Рекреаціях” Ю.Андруховича // Сучасність. – 1993. – №12. – С. 115–127.

12. Шерех Ю. Го-Гай-Го: про прозу Ю.Андруховича і з приводу // Сучасність. – 1996. – № 10. – С. 123–128.

 


Дата добавления: 2018-04-04; просмотров: 556; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!