СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛДЖЕРЕЛ



1. Голубєва З. Нові грані жанру: Сучасний український радянський роман. – К., 1978.

2. Гречанюк С. До слова чесного, живого: Літературно-критичні статті. – К., 1987.

3. Дімаров А. “Зрештою життя прекрасне” )Василь Земляк) // Слово і час. – 1998. – № 4-5. – С. 16-20.

4. Дончик В. Грані сучасної прози. – Київ, 1987.

5. Жулинський М.Г. “Я проведу вас у вічність...” (творчість В.Земляка) // Наближення. – К.: Дніпро, 1984. – С.8-33.

6. Химерне блазнювання як регресія до материнського коду // Зборовська Н. Код української літератури: Проект психоісторії української літератури. Монографія. – К.: Академвидав, 2006. – 504 с. – С. 366-379.

7. Ільницький М. Енергія слова: Літературно-критичні статті. – К., 1987.

8. Кравченко А. Загадка “химерного” роману // Дніпро. – № 5. – С. 134-138.

9. Павлишин М. Канон та іконостас: Літературно-критичні статті. – К., 1997.

10. Семків Р. Елементи постмодерної поетики в романі В.Земляка “Лебедина зграя” // Наук. записки НАУКМА. – 1999. – Т. 17. – Філологія. – С. 68-74.

11. Сивокінь Г. Прорив у царину сподоби. (ДО 75-річчя від дня народження В.Земляка) // Диво слово. – 1998. – № 4. – С. 62-64.

12. Чайковська В.Т. Фольклор і формування стилю В.Земляка // Нар. творчість та етнографія. – 1983. – №5. – С. 45.


Практичне заняття № 6

НЕОБАРОКОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ТВОРЧОСТІ В. ШЕВЧУКА

План.

1. Необароко ва міфотворчість В.Шевчука: від формування до утвердження авторського феномена в літературі. Загальний огляд літературознавчих праць за вказаною темою.

2. Оригінальність композиції роману “Дім на горі”. Втілення барокових тенденцій на тематичному рівні.

3. Фольклорно-міфологічний світ твору. Художня обробка традиційних у народній демонології мотивів.

4. Світ барокових героїв “Дому на горі”. Традиція “роздвоєної” душі в інтерпретації В.Шевчука.

 

Завдання:запропонувати визначення поняттям: бароко, необароко, геоцентризм, сенсуалізм, спіритуалізм, метаморфоза, травестія, панегірик, маринізм, гедонізм, лібертинізм, бембізм.

 

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.  Історична проза Валерія Шевчука в інтертекстуальному аспекті //Слово і час. – 2001. - № 4.
  2. Борцова Т. Крізь призму художнього сну ... //Слово і час. – 1999. - № 8.
  3. Даниленко В. У пошуках демонічної жінки //Слово і час. – 2000. - № 2.
  4. Дослідження творчості В.Шевчука //Українська мова та література. – 2002. – число 31-32.
  5. Євхан Н. Фольклорно-міфологічні моделі у прозі В.Шевчука (Типологічний аспект) // Слово і час. – 2003. - № 5.
  6. Євхан Н. Художні засоби та прийоми фольклорної поетики у творчій практиці Валерія Шевчука //Дивослово. – 2003. - № 6.
  7. Логвиненко О. Між двома полюсами ... //Вітчизна. – 2000. - № 1-2.
  8. Мовчан В. Барокові тенденції в романі Валерія Шевчука “Дім на горі” //Українська мова і література. – 1999. –Серпень. – число 31 (143).
  9. Пахаренко Н. Шлях подолання зла добром (В.Шевчук) //Українська мова та література. – 2003. – число 20 (234).
  10. Пивоварська А. Дім на горі. Розмова з Валерієм Шевчуком // Сучасність. – 1992. – Ч. 3.
  11. Пустова Ф. Естетична природа в літературному творі: Навчально-методичні матеріали до уроків вивчення творчості Валерія Шевчука //Українська мова і література в школі. – 2004. –  №1.
  12. Соболь В. Око прірви, або Дорога до себе (В.Шевчук) // Вітчизна. – 2001. – № 5-6.
  13. Тарнашинська Л. Материк, що належить одній людині //Українська література. – 1999.  № 8-9.

 


Практичне заняття № 7

СТИЛЕТВОРЧІ ОЗНАКИ УКРАЇНСЬКОГО ВІСІМДЕСЯТНИЦТВА

План.

1. Філософські засади вісімдесятництва. Концептуальні відмінності між ранніми (т.зв. метафористи) та пізніми представниками покоління. Загальний огляд літературознавчих праць за вказаною темою.

2. Метанарації в ліриці І.Римарука (зб. „Діва Обида”). Металогічний образ ліричного героя в поезіях „Ксерокопія”, “Чорна чаша наповнена вщерть…”, „Світлина”.

3. Метафорика історіософії в поезії В.Герасим’юка (зб. „Була така земля”). Художні акценти поезій „Осінні пси Карпат”, „Влітку, наприкінці 80-х…”, „“– Що таке, мамо, Космач?..”, „Ми все залишили в могилах предків…”, „Дидактичний етюд I”, „Дидактичний етюд IІ”.

 

ЗАВДАННЯ:з'ясувати значення літературознавчих термінів: апокаліпсис, есхатологія, тоталітаризм, історіософія, концепт, рецепція, архетип, дискурс, маргінес, кіч, епатаж, рецепція, автологія.

СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Голобородько Я. Поетична меритократія. Василь Герасим’юк. Ігор Римарук. Тарас Федюк. – К.: Факт, 2005. – 165 с.

2. Зборовська Н. Вісімдесятництво як колоніальна симптоматика // Зборовська Н. Код української літератури: Проект психоісторії української літератури. Монографія. – К.: Академвидав, 2006. – 504 с. – С. 395-468.

3. Ільницький М. Сучасна молода українська поезія. – К.: Т-во „Знання”, УРСР, 1987. – 48 с. – (Сер. 6 „Літ-ра і м-во”). – № 1.

4. Ковалів Ю. Поетичний космос Василя Герасим’юка // Літ.Україна.-2003.– 6 лют.

5. Кремінь Т. Історіософський аспект лірики В.Герасим’юка // Слово і час. – 2003. – № 10. – С. 71-76.

6. Кремінь Т. Міфопоетична концепція лірики Тараса Федюка з погляду літературної антропології // Поетичні майстерні // http://www.maysterni.com/publication.php?id=22953

7. Кремінь Т. Поетичний аристократизм вісімдесятництва // Поетичні майстерні // http://www.maysterni.com/publication.php?id=22955

8. Кремінь Т. Рецепція постаті Тараса Шевченка у ліриці Дмитра Кременя // Поетичні майстерні // http://www.maysterni.com/publication.php?id=42176

9. Маленький І. Основний міф світотворення в українських поетичних книжках // Слово і час. – 2004. – № 9. – С. 45-54. 

10. Моренець В. Міфологічна течія в українській поезії другої половини ХХ століття // Слово і час. – 2002. – № 9. – С. 43-51.

 


Практичне заняття № 8


Дата добавления: 2018-04-04; просмотров: 321; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!