Юлія Тимошенко вперше з ’ явилася



на людях після другого туру виборів

Гудзяк БЗ

У четвер уранці за підозрою в отри-

манні хабара правоохоронці затрима-

ли мера Винник

Віктор Янукович – люмпен . Світова

преса емоційно пише про демократи-

чний вибір українців

Регіонами сьогодні розмовляють

про вибори – регіонами відповіли на

закиди Юлії Тимошенко

Викрадений метал

Відтепер за викрадений люк, решітки

інженерних мереж чи пошкодження

ліфтового обладнання можна потра-

пити до в’язниці

Іран став ядерною державою

здійснивши страшний сон Європи та

Америки

Сьогодні вступив у дію закон , що

Стосується куріння та вживання

Алкоголю

Наслідки виборів

Чого чекати від нового президента?

Думки львів’ян та фахівців

53 млрд євро – ціна стабільності в

Євросоюзі через нестабільну Грецію

У столиці новий приватизаційний

Скандал

Запаси ліків

В обласних лікарнях недостатньо

запасів медикаментів

Січнева інфляція Надрабанк: яка

подальша доля. Надрабанк склав

мораторій на задоволення потреб

вкладників

Купити квартиру задешево практич-

но неможливо

Посилене прибирання

Через налипання мокрого снігу та

замети важко добратися до частини

населених пунктів Львівщини

Альянс авіаперевізників

об’єднання власників ринку авіапере-

везення

Такої суворої зими в світі вже дав -

Но не було

Фотки

“Ви серед світлин. Дія друга” – у Мис-

тецькому об’єднанні “Дзига” предста-

вили світлини Ольги Царук-

Грабовської

На Гаїті оголосили остаточну кіль -

Кість жертв

Сміливий мотоцикліст врятував з-

під потяга автомобіль з пасажирами

Львіварт

Виставку двох художників-

імпровізаторів відкрили у галереї

Львіварт

Дорожчає нафта у світі У Празі до Дня Святого Валентина

зварили унікальне червоне вино із

рожевою пінкою

НАШ РЕПОРТЕР ТВІ НОВИЙ КАНАЛ

Аня

Написати листа, щоб збулась мрія.

Окрім мрії нарешті одужати, Анничка

Підпалюк хоче зустрітися зі своїми

кумирами: Потапом та Настею Ка-

менських

У США оприлюднили фотографії

Падіння хмарочосів

Олімпійський вогонь крокує по

планеті і все ближче до своєї фініш-

ної мети

Сторічні

Цього року в місті дванадцять дідусів

та бабусь святкують своє сторіччя

Світ сумує : на піку кар’єри пішов зі

світу моди Олександр МакКвін

Закоханим до дня Валентина підбі-

рка французьких короткометражок

Засадничо важливою для верстки є те-

риторія, де ретранслюють новини. Інфор-

мація про перший виступ Юлії Тимошенко

після другого туру виборів регіональний ка-

нал не зацікавила, як і повідомлення про

Іран як ядерну державу чи Гаїті. По-перше,

львів’ян цікавлять львівські події, по-друге,

немає сенсу дублювати новини централь-

них телеканалів. Тому верстки регіонально-

го і центральних телеканалів практично не

повторюються. Одна-дві резонансні події з

регіонів час від часу потрапляють до телеві-

зійних випусків, що їх готують у столиці.

На послідовність викладу новин впливає

й масштаб події. Тоді географія може бути

навіть дуже віддаленою, але надзвичайний

характер зробить подію безумовно цікавою

для української аудиторії (падіння хмарочо-

сів, землетрус на Гаїті). Ґрунт, що провалю-

ється в Пісках, що на Пустомитівщині, не у

центрі Львова, проте випусковий редактор

регіональних новин починає із цієї інформа-

ції випуск – якщо згадати потребу людини

бути в безпеці, тоді зрозуміла логіка такого

редакційного рішення.

До речі, визначаючи, у якому порядку по-

ставити у випуску той чи інший матеріал,

випусковий має знати, або щонайменше

припускати, скількох осіб безпосередньо

стосується ця подія. Якщо аналізувати ви-

пуск “Нашого репортера”, можна дискутува-

ти, чи все ж краще було б на перші позиції

вивести матеріали про закінчення запасів

медикаментів у лікарнях, неможливість до-

братися до частини населених пунктів Льві-

вщини, чи залишати верстку такою, як вона

є. Контраверсійною є верстка й центральних

каналів – настільки заполітизованими є ви-

пуски новин, запруджені численними заява-

ми політиків, що хочеться із часом побачити

сміливіші ходи. Було б непогано розпочати

випуск ТВІ із січневої інфляції та Надрабан-

ку, а Новому каналу – з матеріалу про не-

спроможність українців задешево купити

житло. Хоча, можливо, ми б тоді втратили

прив’язку до сьогоднішнього дня, в якому

актуальні заяви Тимошенко та Януковича.

Наступним, не менш важливим критері-

єм, про який згадує як про потребу людини і

А. Маслоу, є емоції. Глядачі мають потребу

переживати і співпереживати. Оператори,

не без іронії, заявляють, що у кадрі завжди

емоційні жінки, діти і тварини. Цинічно, але

факт. Таки не залишають нас байдужими

нариси про людей поважного віку (у бага-

тьох є батьки) і про дітей (у більшості є діти

й онуки). Тому зрозуміло, що у випуску “На-

шого репортера” аж два матеріали завер-

шують ефір – історія дівчинки, яка понад усе

прагне одужати, та історія життя сторічних

бабусі й дідуся.

У верстках новин багатьох телеканалів

бачимо матеріали, які оповідають про щось

незвичне й нетипове. Редакційний колектив

завжди цікавить зміна усталеного порядку

речей або сталих тенденцій (наприклад,

різкий стрибок курсу валют або цін на м’ясо,

несподіване збільшення кількості автомобі-

льних аварій, витіснення загальних правил

тощо).

Новий канал спочатку розповідає про те,

що такої суворої зими ще не було, а далі

ставить сюжет про сміливого мотоцикліста,

який з-під потяга врятував автомобіль з па-

сажирами. Вважаємо, що цим самим крите-

рієм керувались і регіональні новини, поста-

вивши на чільні позиції матеріал “За викра-

дений люк – тепер до в’язниці”, а ТВІ –

“53 мільярди євро – ціна стабільності в Єв-

росоюзі”.

Є ще критерій, який не базується на опе-

ративному висвітленні подій, радше стосу-

ється планованих заздалегідь редакцією

матеріалів. Ідеться про повернення до тем,

які висвітлювали раніше. Глядачеві завжди

цікаво, “що далі”. Можна припустити, що

виборчі теми три телеканали обрали ще й з

таких міркувань: глядачеві не байдуже, чим

завершується історія, в якій ми тривалий

час перебували.

Структурно верстка завжди містить за-

ставку новин, привітання, анонси первинні,

серединні анонси для кульмінації випуску,

сюжети, усне повідомлення ведучого, пряме

відеовключення, пряме телефонне вклю-

чення, сюжет (у цих випусках – здебільшого

репортажі), синхрон, відеоповідомлення ве-

дучого, відеоповідомлення на карті (портре-

ті, іншій графіці), курс валют, погоду_____, про-

щання, відбивки, гість у студії, відеоряд без

коментарів. Обов’язковими елементами ви-

пусків новин є повідомлення про погоду та

анонс наступних випусків. Теленовини за-

звичай починають і закінчують ведучі в кад-

рі, тоді у глядача складається враження за-

вершеності та цілісності програми новин.

Для тоо, щоб тримати увагу глядача, ре-

жисеру та оператору варто думати і над

змінністю планів під час ефіру. Ведучого,

що читає підводки до сюжетів, можна пока-

зувати, чергуючи середній план з крупним.

Крупний план таким чином, зменшує диста-

нцію між ведучим і глядачем, посилює важ-

ливість теми, яку висвітлюють. Усні повід-

омлення тоді виходять на загальному плані,

що також динамізує процес виходу новин в

ефір.

Верстку, як слушно зауважує медіа-

експерт І. Куляс [2], треба формувати від

більш важливого/цікавого до менш важли-

вого/цікавого. Потрібно чітко визначити то-

пові (головні) теми дня. Можна створювати

асоціативні ланцюжки з близькими або схо-

жими темами. Прийнятно будувати верстку

в так званому “рваному темпі”, чергуючи

короткі, динамічні “легкі” форми (усні, БЗ і

репортажі) з більш тривалими й повільними

великими (журналістські розслідування, на-

риси й інтерв’ю в студії). “Рваний темп” дає

глядачеві змогу легше сприймати випуск

новин.

Є ще верстка, яку формують за принци-

пом змістовних блоків та рубрик, проте там

принципи розташування матеріалів такі са-

мі, як в основній верстці новин.

Яку верстку обрати і в якій послідовності

розмістити матеріали, вирішують головний

редактор (у деяких редакціях шеф-редак-

тор), випусковий та ведучий. На регіональ-

них телеканалах зазвичай функції випуско-

вого та ведучого виконує одна людина. Роз-

поділ повноважень у редакціях регіональних

та центральних телеканалів різниться – усе

залежить від кількості осіб у штаті, ротації

новин та часу виходу випуску, відділів, що

наповнюють рубрики новин. На централь-

них каналах поділ на випускові групи відбу-

вається ще й залежно від блоку мовлення:

ранковий, денний_____, вечірній, нічний. Крім то-

го, є редакції регіональних, економічних,

міжнародних новин, новин культури тощо.

Проте не від кількості осіб у редакції за-

лежить якість новин та їх досконала верст-

ка, яку ми пробували дослідити. Українські

телеканали, зокрема їхні випуски новин, ха-

рактеризуються подібністю один до одного,

однаковістю тем, гонитвою за сенсацією,

нагромадженням негативу та критичним

браком аналітики і прогнозів.

На нашу думку, такі збіднені верстки ма-

ємо через брак ексклюзивних матеріалів,

відсутність власних джерел та виведення на

екрани тих самих облич. Медійники не дуже

ретельно працюють над базою власних ін-

форматорів, поменшало листів і дзвінків до

редакцій, а значить – не завжди є зворотний

зв’язок зі сказаним з телеекрана. Джерелом

інформації, почасти чи не єдиним для теле-

візійників, є дані з мережі Інтернет, відеоа-

генцій та прес-релізи.

Безперечно, успішний випуск новин за-

лежить не тільки від розташування та послі-

довності матеріалів, а й від їх якості, від

тем, які обирає творчий колектив. Ці аспекти

побудови сюжету ще можна досліджувати.

Тому тема телевізійної верстки є невичерп-

ною для науковців, як і самі телевізійні но-

вини, які щороку, зважаючи на динаміку ме-

дійного ринку, стрімко розвиваються.

Література

1. Дмитровський З.Є. Телевізійна журналі-

стика : навч. посіб. / З.Є. Дмитровський.

3-тє вид., доп. – Л. : ПАІС, 2009. – 224 с.

2. Куляс І. Професійна якість українських

теленовин. Моніторинг / І. Куляс // Теле-

критика. – 2009. – Ч. 2. – 16 червня.

3. Куляс І. Професійна якість українських

теленовин. Моніторинг / І. Куляс // Теле-

критика. – 2009. – Ч. 1. – 15 червня.

4. Мак-Комбс М. Встановлення пріорите-

тів: мас-медії і громадська думка / Мак-

Комбс Максвелл. – К. : К.І.С, 2007. –

362 с.

5. Маслоу А. Мотивация и личность / А. Мас-

лоу. – 3-е изд. – СПб. : Питер, 2003.

6. Теленков Д.В. Особливості телевізійної

верстки новин [Електронний ресурс] /

Д.В. Теленков. – Режим доступу:

http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=a

rticle&article=1995.

7. Федорів Т.В. Випуск теленовин: головні

інструменти верстки [Електронний ре-

сурс]/ Т.В. Федорів. – Режим доступу:

<http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=

article&article=1259>.

8. Цвик В.Л. Телевизионная журналистика:

история, теория, практика : учеб. пособ. /

В.Л. Цвик. – М. : Аспект Пресс, 2004. –

382 с.

9. Техніка інтерв’ю. – К., 2000.

10. Шейнов В.П. Психология влияния: Скры-

тое управление, манипулирование и за-

щита от них / В.П. Шейков. – М. : Ось-89,

2002. – 702 с.__


Дата добавления: 2020-01-07; просмотров: 85; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!