И знаменуем сверху престол соотвествующими перстосложением.



После чего происходит отнятие Преложения от них, и они снова становятся частичками хлеба и вина. Эту же молитву произносят и в случае падения на пол частичек Тела или пролития Крови Христовой. Затем запиваем Причастие приготовленной заранее запивкой. А потом протираем чашу-потир изнутри платом.

Молитва благодарения:

Благодарим Тя, Господи Боже наш, о причащении Святых Пречистых, Безсмертных и Небесных Твоих Таин, ихже дал еси нам во благодеяние, и освящение, и исцеление душ и телес наших. Сам, Владыко всех, даждь быти нам причастию Святаго Тела и Крове Христа Твоего, в веру непостыдну, в любовь нелицемерну, в преумножение премудрости, во исцеление души и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в снабдение Заповедей Твоих, во ответ благоприятен, иже на страшнем судищи Христа Твоего.

Потом глаголем:

Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́нно отны́не и до ве́ка: (трижды).

И читаются первые 10 стихов 33 псалма до слов «Приидите, чада, послушайте мене». В это время все приготовленное должно быть убрано и сложено на места. Для этого протираем платом дискос и потир, передвигаем сосуды выше или сбоку антиминса и илитона на свободные места, положив на дискос сложенную звездицу, копие и лжицу.
 Крестим антиминсной губой антиминс, целуем изображение Тридневнаго Ложа Христова, кладем губу чуть выше линии нижнего перегиба, и начинаем сворачивать антиминс. Сперва - верхнюю часть, затем - нижнюю, а затем - левую и правую, и, точно в таком же порядке, складываем илитон (вокруг антиминса).

 После чего убираем сосуды в шкаф или тумбочку. В случае использования постоянного престола, устанавливаем дискос слева, а потир справа, вплотную друг к другу, выше илитона и покрываем их частично свернутым платом для причащения, оставив его для просушивания от остатков находящейся на нем влаги. После чего через час-два можно будет свернуть его и положить на антиминс, а сосуды, отдельно от Евангелия или совместно с ним, покрыть специальным покровом.

А затем, творим вертикально взятым в обе руки Еванелием над свернутым илитоном образ креста на выделенных словах (верх-низ-лево-право):

Я́ко Ты еси́ освяще́ние на́ше, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, - и Сы́ну, - и Свято́му – Ду́ху, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И кладем его поверх илитона (убирая на место хранения только после службы).

 Раздаем антидор (если есть) и благословляем народ:

Благослове́ние Госпо́дне на ва́с,/ Того́ благода́тию/ и человеколю́бием,/ всегда́,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Возглашаем: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, Упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́

 Сла́ва, и ны́не: Го́споди, помилу́й(трижды) . Благослови.

И произносим отпуст:

Воскресы́й из ме́ртвых, (это начало читается только в воскресные дни) Христо́с, и́стинный Бог наш,/ моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере,/ святаго Архистратига Божьего Серафима, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол,/ и́же во святы́х оте́ц на́ших Святи́телей Никола́я архиепи́скопа Мир Лики́йских и Васи́лия Вели́каго, архиепи́скопа Кесари́и Каппадоки́йския/ и свята́го (имяре́к), и́хже есть храм, и и́хже есть день:/ святых и праведных Богоотец Иоакима и Анны, и всех святы́х,/ поми́лует, и спасе́т нас,/ я́ко Благ/ и Человеколю́бец.

И читаем, если есть время, благодарственные молитвы, где вместо тропаря и кондака святителям, читается тропари и кондаки святых, именами которых названа Литургия, и обычное окончание молитв:

Тропарь святителю Николаю, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й и́стина;/ сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Кондак святителю Николаю, глас 3:

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́:/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о людех твои́х,/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти;/ сего́ ра́ди освяти́лся еси́,/ я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Глас 4: Предста́тельство христиа́н непостыд́ное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, яко Блага́я, на по́мощь нас,/ ве́рно зову́щих Ти:/ ускори́ на моли́тву,/ и потщи́ся на умоле́ние,/ предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице,// чту́щих Тя.

Го́споди, поми́луй. (12 раз)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м,/ без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую,/ су́щую Богоро́дицу Тя// велича́ем.

 

И творим отпуст:

Христо́с И́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 119; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!