Твоя от Твоих/ Тебе приносяще/ о всех/ и за вся.



 И, произнося это, берем в правую руку потир и приподнимаем его, берем левой рукой дискос (если ножка узкая, то для надежности только за основную верхнюю часть!) и, крестобразно соединив руки - правая над левой, плавно и осторожно поднимаем святый дискос и святый потир над престолом и совершаем ими плавное вертикальное крестное знамение, после чего ставим их на место и умиленно покланяемся им.

А затем поем или читаем:

Тебе́ пое́м,/ Тебе благослови́м,/ Тебе благодари́м, Го́споди,/ и мо́лим Ти ся,// Бо́же наш.

Сего́ ра́ди, Влады́ко Пресвяты́й, и мы, гре́шнии и недосто́йнии раби́ Твои́, сподо́бльшиися служи́ти Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, не ра́ди правд на́ших, не бо сотвори́хом что́ бла́го на земли́, но ра́ди ми́лости Твоея́ и щедро́т Твои́х, я́же излия́л еси́ бога́тно на ны, дерза́юще приближа́емся Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику. И предло́жше вместообра́зная Свята́го Те́ла и Кро́ве Христа́ Твоего́, Тебе́ мо́лимся, и Тебе́ призыва́ем, Свя́те Святы́х, благоволе́нием Твоея́ бла́гости, приити́ Ду́ху Твоему́ Свято́му на ны, и на предлежа́щия Да́ры сия́, и благослови́ти я́, и освяти́ти, и показа́ти.

(Диакон становится перед престолом, крестится, читает молитву "Господи Вседержителю..." и, сложив руки на груди (правую на левую), совершает поясной поклон.

После чего, произнося молитву: Хлеб у́бо сей, са́мое Честно́е Те́ло - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́

 указывает на Святой Хлеб прямыми сложенными между собой пальцами правой руки.

А затем, указывая правой рукой на потир, глаголет : Ча́шу же сию́, са́мую Честну́ю Кровь - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.

Излия́нную за живо́т мiра.

А потом добавляет к протянутой правой руке левую руку, указывающую на дискос, и глаголет: " Преложи́в/ Ду́хом/ Твои́м/ Святы́м".

И совершает земной поклон со словами "Аминь, аминь, аминь!")

Священник же прочитав молитву:

Господи Вседержи́телю, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, Свята́го Архистра́тига Бо́жия Серафи́ма, А́нгелов-Храни́телей наших, всех Небе́сных Сил Безпло́тных и всех Святы́х, поми́луй нас и прости́ вся́кое наше согреше́ние во́льное и нево́льное…

и именословно сложив пальцы правой руки, крестообразно касается нижней стороной кончика безымянного пальца граней Агнца (верхней-нижней-левой-правой), произнося соответствующие этим касаниям нижевыделенные слова:

Хлеб у́бо сей, са́мое Честно́е Те́ло - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.

После чего точно также крестообразно касается краев потира (верхнего-нижнего-левого-правого) и глаголет:

Ча́шу же сию́, са́мую Честну́ю Кровь - Го́спода и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.

Излия́нную за живо́т мiра.

А затем Прелагает Дары, четким широким горизонтальным крестом знаменуя оба Святых Сосуда с произнесением соответствующих слов:

Преложи́в (верх) – Ду́хом (низ) – Твои́м (лево) – Святы́м (право).

 

И в этот самый момент между произнесением слов «ТВОИМ-+-+-СВЯТЫМ» и происходит ПРЕЛОЖЕНИЕ ДАРОВ в Тело и Кровь Христовы!!! И перед нами на Престоле незримо, но реально находится уже Сам Воплотившийся и Воскресший из мертвых Господь наш Иисус Христос, иногда чудесным образом видимый некоторыми в виде МЛАДЕНЦА(ОТРОЧАТИ)

С Которым мы и соединяемся, через Таинство причащения Тела и Крови Его, усвояя себе Все Его Божественное Держание.

 

Аминь, аминь, аминь!

Преклоняемся на этих словах головой до пола, а потом поем:

 

Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем// Тебе́ сла́вити! (дважды)

Второ́е Прише́ствие Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем// Тебе́ сла́вити! (единожды)

Встаем на ноги, со страхом Божиим и всякой предосторожностью берем в левую руку дискос, а в правую - потир и, осторожно воздымая их над престолом, восклицаем (в Великий пост воздымается и произносится только в субботу и воскресенье):

Христо́с Воскре́се! Вои́стину Воскре́се! (трижды)

 

Опускаем Дары на стол-престол и поем:

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в/ и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (в Великий пост - только в субботу и воскресенье)

А потом, обращаясь к прямо перед нами находящемуся Господу, молимся:

Нас же всех, от еди́наго Хле́ба и Ча́ши причаща́ющихся, соедини́ друг ко дру́гу, во еди́наго Ду́ха Свята́го Прича́стие. И ни еди́наго нас в суд или́ во осужде́ние сотвори́ причасти́тися Свята́го Те́ла и Кро́ве Христа́ Твоего́, но да обря́щем ми́лость и благода́ть со все́ми святы́ми, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вшими, пра́отцы, отцы́, патриа́рхи, проро́ки, Апо́столы, пропове́дники, благове́стники, му́ченики, испове́дники, учи́тельми и со вся́ким ду́хом пра́ведным, в ве́ре сконча́вшимся.

Изря́дно о Пресвяте́й, Пречи́стей, Преблагослове́нней, Сла́вней Влады́чице на́шей Богоро́дице и Присноде́ве Мари́и.

Лик поет:О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, / А́нгельский собор и челове́ческий род, / освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, / девственная похвало́, / из Нея́же Бог воплоти́ся, / и Младе́нец бысть, пре́жде век сый Бог наш: / ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́, / и чре́во Твое́ простра́ннее небе́с соде́ла. / О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

Или, вместо этого, согласно уставу, поем ирмос 9-й песни, с припевом праздника.

Архистратига Божия Серафима, Святаго Иоанна Пророка, Предтечи и Крестителя, святителя Николая, архиепископа Мир Ликийских, чудотворца, святых и всехвальных Апостол, святых (имярек), ихже и память совершаем, и всех святых Твоих, ихже молитвами посети нас, Боже.

И помяни́ всех пре́жде усо́пших о наде́жди воскресе́ния жи́зни ве́чныя.

В этом месте священник поминает, если хочет, живых:

О спасе́нии, посеще́нии, оставле́нии грехо́в рабо́в Твои́х имярек.

А здесь умерших:

О поко́и и оставле́нии грехо́в душ раб Твои́х (имярек), на ме́сте све́тле, отону́дуже отбеже́ печа́ль и воздыха́ние, упоко́й, Бо́же наш.

И поко́й их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́.

Еще́ мо́лим Ти ся, помяни́, Го́споди, святу́ю Твою́ собо́рную и апо́стольскую Ца́рскую Правосла́вную Це́рковь, ю́же от коне́ц да́же до коне́ц вселе́нныя, и умири́ ю́, ю́же назда́л еси́ Честно́ю Кро́вию Христа́ Твоего́, и святы́й храм сей утверди́ да́же до сконча́ния ве́ка.

Помяни́, Го́споди, и́же да́ры сия́ Тебе́ прине́сших, и о ни́хже, и и́миже, и за ни́хже сия́ принесо́ша.

Помяни́, Го́споди, плодонося́щих, и добротворя́щих во святы́х Твои́х це́рквах, и помина́ющих убо́гия: возда́ждь им бога́тыми Твои́ми и небе́сными дарова́нии, да́руй им вме́сто земны́х небе́сная, вме́сто вре́менных ве́чная, вме́сто тле́нных нетле́нная.

Помяни́, Го́споди, и́же в пусты́нех, и гора́х, и верте́пех, и про́пастех земны́х.

Помяни́, Го́споди, и́же в де́встве и благогове́нии, и по́стничестве, и в чи́стем жи́тельстве пребыва́ющих.

Помяни́ Го́споди, Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства, и́хже оправда́л еси́ ца́рствовати на земли́, ору́жием и́стины, ору́жием благоволе́ния венча́й я, осени́ над главо́ю их в день бра́ни, укрепи́ их мы́шцу, возвы́си их десни́цу, удержа́ви их ца́рство, покори́ им вся ва́рварския язы́ки бра́ни хотя́щыя: да́руй им глубо́кий и неотъе́млемый мир, возглаго́ли в сердца́х их блага́я о це́ркви Твое́й, и всех лю́дех Твои́х, да в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м, во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Помяни́, Го́споди, вся́кое нача́ло и власть, и и́же в пала́те бра́тию на́шу, и все во́инство. Бла́гия во бла́гости соблюди́, лука́выя бла́ги сотвори́ бла́гостию Твое́ю.

Помяни́, Го́споди, предстоя́щия лю́ди, и ра́ди благосло́вных вин оста́вльшихся, и поми́луй их и нас по мно́жеству ми́лости Твоея́: сокро́вища их испо́лни вся́каго бла́га, супру́жества их в ми́ре и единомы́слии соблюди́, младе́нцы воспита́й, ю́ность наста́ви, ста́рость поддержи́, малоду́шныя уте́ши, расточе́нныя собери́, прельще́нныя обрати́, и совокупи́ святе́й Твое́й собо́рней и апо́стольстей Це́ркви. Стужа́емыя от духо́в нечи́стых свободи́, пла́вающим спла́вай, путеше́ствующим сше́ствуй, вдови́цам предста́ни, си́рых защити́, плене́нныя изба́ви, неду́гующия исцели́. На суди́щи, и в руда́х, и в заточе́ниих, и в го́рьких рабо́тах, и вся́кой ско́рби, и ну́жде, и обстоя́нии су́щих, помяни́, Бо́же. И всех тре́бующих вели́каго Твоего́ благоутро́бия и лю́бящих нас, и ненави́дящих, и запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них, и вся лю́ди Твоя́ помяни́, Го́споди Бо́же наш, и на вся изле́й бога́тую Твою́ ми́лость, всем подая́ я́же ко спасе́нию проше́ния. И и́хже мы не помяну́хом, неве́дением, или́ забве́нием, или́ мно́жеством име́н, сам помяни́, Бо́же, ве́дый коего́ждо во́зраст и именова́ние, ве́дый коего́ждо от утро́бы ма́тере его́. Ты бо еси́, Го́споди, по́мощь безпомо́щным, наде́жда безнаде́жным, обурева́емым Спаси́тель, пла́вающим Приста́нище, неду́гующим Врач. Сам всем вся бу́ди, ве́дый коего́ждо, и проше́ние его́, дом и потре́бу его́. Изба́ви, Го́споди, град сей (или весь сию́, или святу́ю оби́тель сию́), и вся́кий град, и страну́ от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни.

И возглашает священник: В пе́рвых помяни́, Го́споди, Апо́столов Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви, и́хже да́руй святы́м Твои́м це́рквам, в ми́ре, це́лых, че́стных, здра́вых, долгоде́нствующих, пра́во пра́вящих сло́во Твоея́ и́стины.

Лик:И всех/ и вся.

Помяни́, Го́споди, по мно́жеству щедро́т Твои́х, и мое́ недосто́инство, прости́ ми вся́кое согреше́ние, во́льное же и нево́льное, и да не мои́х ра́ди грехо́в, возбрани́ши благода́ти Свята́го Твоего́ Ду́ха от предлежа́щих Даро́в.

Помяни́, Го́споди, е́же во Христе́ свяще́нство и диа́конство, и весь церко́вный чин, и ни еди́наго же нас посрами́ши, о́крест стоя́щих свята́го Твоего́ же́ртвенника.

Посети́ нас бла́гостию Твое́ю, Го́споди, яви́ся нам бога́тыми Твои́ми щедро́тами, благорастворе́ны и поле́зны возду́хи нам да́руй, дожди́ ми́рны земли́ ко плодоно́сию да́руй. Благослови́ вене́ц ле́та бла́гости Твоея́, утоли́ раздо́ры церкве́й, угаси́ шата́ния язы́ческая, ерети́ческая возста́ния ско́ро разори́ си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха. Всех нас приими́ в Ца́рство Твое́, сы́ны све́та и сы́ны дне показа́вый, Твой мир и Твою́ любо́вь да́руй нам, Го́споди Бо́же наш, вся бо возда́л еси́ нам.

Благословляем народ : И да бу́дут ми́лости вели́каго Бо́га/ и Спа́са на́шего Иису́са Христа́/ со все́ми ва́ми.

Народ: И со ду́хом твои́м.

Бо́же наш, Бо́же спаса́ти, Ты нас научи́ благодари́ти Тя досто́йно о благодея́ниих Твои́х, и́хже сотвори́л еси́ и твори́ши с на́ми. Ты, Бо́же наш, прие́мый Да́ры сия́, очи́сти нас от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, и научи́ соверша́ти святы́ню в стра́се Твое́м, я́ко да чи́стым свиде́тельством со́вести на́шея, прие́млюще ча́сть святы́нь Твои́х, соедини́мся свято́му Те́лу и Кро́ви Христа́ Твоего́. И прие́мше их досто́йне, и́мамы Христа́ живу́ща в сердца́х на́ших, и бу́дем храм Свята́го Твоего́ Ду́ха. Ей, Бо́же наш, и да ни еди́наго же нас пови́нна сотвори́ши, стра́шным Твои́м сим и Небе́сным Та́йнам, ниже́ не́мощна душе́ю и те́лом, от е́же недосто́йне сих причаща́тися. Но да́ждь нам да́же до после́дняго на́шего издыха́ния, досто́йне приима́ти часть Святы́нь Твои́х в напу́тие жи́зни ве́чныя, во отве́т благоприя́тен, и́же на Стра́шнем Суди́щи Христа́ Твоего́, я́ко да и мы со все́ми святы́ми, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вшими, бу́дем причастницы ве́чных Твои́х Благ, и́хже угото́вал еси́ лю́бящим Тя, Го́споди.

И сподо́би нас,/ Влады́ко,/ со дерзнове́нием,/ неосужде́нно/ сме́ти призыва́ти Тебе́,/ Небе́снаго Бо́га Отца́,/ и глаго́лати.

И, став на колени, молимся:

О́тче наш,/ И́же еси́ на Небесе́х,/ да святи́тся и́мя Твое́,/ да прии́дет Ца́рствие Твое́,/ да бу́дет во́ля Твоя́,/ яко на Небеси́ и на Земли́./ Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь;/ и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим;/ и не введи́ нас во искуше́ние,/ но изба́ви нас от лука́ваго.

Возглашаем: Я́ко Твое́ есть Ца́рство,/ и си́ла,/ и сла́ва,/ Отца́,/ и Сы́на,/ и Свята́го Ду́ха,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Народ: Ами́нь.

Снова благословляем народ: Мир всем.

Народ : И ду́хови твоему́.

Здесь можно подогреть воду в чайнике, до нужной температуры, если ее нет в термосе.

Вонми́, Го́споди Иису́се Христе́, Боже наш, от свята́го Жили́ща Твоего́ и от Престо́ла сла́вы Ца́рствия Твоего́, и прииди́ во е́же освяти́ти нас, и́же Горе́ со Отце́м седя́й, и зде нам неви́димо спребыва́яй: и сподо́би держа́вною Твое́ю руко́ю препода́ти всем нам пречи́стое Те́ло Твое́ и честну́ю Кровь Твою́.

И еще раз поисповедовавшись в принятых помыслах и вышедших во время службы воспоминаниях, крестимся и кланяемся трижды:

Бо́же, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.

Го́споди, Иису́се Христе́, Спа́се наш, Ты бо рекл еси пречи́стыми Усты́ Твои́ми, я́ко а́ще вознесе́н бу́деши от земли́, вся́ привлече́ши к Себе́. Се и прии́де вре́мя полноты́ исполне́ния Твои́х животворя́щих слове́с и вся мы собра́шася ны́не во Еди́но Те́ло Твое́ причаща́ющияся Святы́х Та́ин Твои́х.

После чего моем руки, вытираем их, и соединяем все отрезанные части Просфоры, или только верхушечки (поставив их на основание в случае отложения низочков на антидор) вокруг Агнца пальцами обеих рук, воздеваем Его, вместе с основанием на 5 см над дискосом, и восклицаем:

«СВЯТА́Я СВЯТЫ́М»

Затем опускаем Агнец на место, и снова расставляем все частички в прежнее положение. После чего, приподняв Агнец, творим Им, над ними, образ небольшого горизонтального креста, и кладем Его на место. Поем или глаголем:

Еди́н Свят,/ еди́н Госпо́дь/ Иису́с Христо́с,/ во сла́ву Бо́га Отца́.// Ами́нь.

Причастны

В воскресенье: Хвали́те Господа с небе́с,/ хвали́те Его в вы́шних./ Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В понедельник и Ангелам: Творя́й а́нгелы Своя ду́хи,/ и слуги́ Своя пла́мень о́гненный./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Во вторник и единому Святому: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В среду и Богородице: Ча́шу спасе́ния прииму́/ и И́мя Госп́одне призову́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В четверг и Апостолам: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их,/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В пятницу и Кресту: Спасе́ние соде́лал еси́/ посреде́ ́земли́, Боже./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В субботу и собору Святых: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Господе,/ пра́вым подоба́ет похвала́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В дни памяти святых: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

На Пасху и до отдания: Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

После чего раздробляем Агнец - сперва пополам, по горизонтальному надрезу, затем, поставив, или положив в центр нижнюю сдвоенную половинку, аккуратно разделяем верхнюю на две части (при резких движениях могут разлетаться микрочастицы!), и ставим или кладем поверх основания печатями в середину: частичку «IС» (левую верхнюю) - вверху, частичку «ХС» (правую верхнюю) - внизу. Потом также разделяем нижнюю половинку: частичку «НИ» (нижнюю левую) кладем слева, а частичку «КА» - справа, при этом со вниманием и благоговением глаголем:

Раздробля́ется и разделя́ется А́гнец Бо́жий, раздробля́емый и неразделя́емый, всегда́ ядо́мый и никогда́же иждива́емый, но причаща́ющияся освяща́яй.

Часть« I С» кладется в потир, часть «ХС» служит для причащения священников. А части «НИ» и«КА», раздробленные на малые частички, предназначены для причащения всех остальных.

Берем в руку частичку «I С» и, легонько стряхнув с нее на дискос отделяющиеся крошки, творим ею крест внутри верхней части святаго потира, глаголя:

 

Соедине́ние Пречи́стаго Те́ла/ и Честны́я Кро́ви/ Го́спода и Бо́га и Спаса на́шего Иису́са Хри́ста,/ Сы́на Бо́жьего/ во исполнение Духа Святаго.

И влагаем во святый потир. (Не забываем каждый раз очищать пальцы друг о друга от налипших крошек, а частички просфоры, при поднимании, аккуратно оттрясать)

 Наливаем в ковшик или чашечку кипятка или очень горячей воды, благословляем ее соотвествующим перстосложением и глаголем:

Благослове́нна теплота́ святы́х Твои́х всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И вливаем внутрь потира, от трети до половины содержимого, чтобы температура Крови Христовой стала подобной температуре человеческого тела, со словами:

 

Теплота́ ве́ры испо́лнь Ду́ха Свята́го. Аминь.

 

Причащение. Для удобства причащения дискос и потир можно отодвинуть подальше от края и раздвинуть между собой, чтобы ничего не зацепить и не просыпать. После чего священник совершает три земных поклона и кладет левой рукой частичку «ХС» себе на правую ладонь, крестообразно подкладывая под неё левую руку. Но допустимо потребить Ее и нагнувшись после молитв над дискосом-тарелкой и прямо вложив Ея в свои уста. Поэтому молится или с частичкой в руках, или оставив Ея на дискосе:

Возглашаем : Со стра́хом Бо́жиим и ве́рою приступи́те.

Народ: Благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне, Бог Госпо́дь и яви́ся нам.

После чего все присутствующие совершают три земных поклона (если не могут, то поясные), а мы читаем молитвы:

Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стину Христо́с, Сын Бо́га Жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый (пе́рвая) есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко Сие́ есть Са́мое Пречистое Те́ло Твое́, и Сия́ есть Са́мая Честна́я Кровь Твоя́, а Ты Сам незри́мо пребыва́еши зде под ви́дом Даро́в Твои́х! Молю́ся у́бо Тебе́: поми́луй мя и прости́ ми прегреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением и неве́дением,и сподо́би мя неосужде́нно причасти́тися Пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

Се приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию. Соде́телю, да не опали́ши мя приобще́нием: Огнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй. Но у́бо очи́сти мя от вся́кия скве́рны неве́рнаго держа́ния моего́ и да́руй ми Держа́ние Твое́.

Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, прича́стника (прича́стницу) мя приими́; не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Да не в суд или́ во осужде́ние бу́дет мне причаще́ние Святы́х Твои́х Та́ин, Го́споди, но во исцеле́ние души́ и те́ла.

Кладем частичку «ХС» себе на правую ладонь левой рукой, крестообразно подкладывая затем под неё свою левую ладонь, и, после молитвы, бережно принимаем ее своими устами, потребляя со всяким вниманием и благоговением. Оставшиеся на ладони крошки осторожно вдыхаем или собираем языком. В случае отсутствия других причастников также потребляем и две остальные частички «НИ» и «КА» (молитва, в этом случае, читается единожды):

 

Честно́е и пресвято́е Те́ло Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ преподае́тся мне, рабу́ Бо́жиему (рабе́ Бо́жией) (имяре́к) , во оставле́ние грехо́в мои́х и в жизнь ве́чную.

 

Затем подтыкаем за ворот одежды плат и глаголем:

 

Честны́я и Святы́я Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, причаща́юся аз, раб Бо́жий (раба́ Бо́жия) (имяре́к) , во оставле́ние грехо́в моих и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

 

А затем, наклонившись над чашей, аккуратно приемлем ее одной или обеими руками и делаем три глотка, глаголя каждый раз, перед причащением Крови Христовой:

Во и́мя Отца́… (глоток)

И Сына́… (глоток)

И Свята́го Ду́ха (глоток)

И со всяким вниманием ставим потир на антиминс, прочно придерживая его, и очень аккуратно вынимаем из-под него возможно попавшие туда, при опускании, концы плата, после чего, обтерев платом уста и край придерживаемого другой рукой потира, глаголем:

 

Се прикосну́ся устна́м мои́м, и оты́мет беззако́ния моя́, и грехи́ моя очи́стит.

 

 Таже приступают другие, хотящии причаститься, действуя точно также, плавно и осторожно, чтобы ничего не уронить, и не опрокинуть. Вообще, рядом с Дарами нужно вести себя очень осторожно, и не делать никаких резких движений, дабы не опрокинуть сосуды, по действию лукавого! Тем более, что домашние чаши-потиры имеют меньшую площадь опоры, в отличие от церковных.

Во время причащения можно петь:

Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те.

После причащения всех желающих очень аккуратно и не спеша погружаем оставшиеся на дискосе частички в Кровь Христову (крупные - рукой, предварительно разломив или разрезав на два или более кусочков (внимание: при резком преломлении могут разлетаться микрочастицы!)), придавив вглубь обычной чайной ложечкой (придерживая другой рукой потир!), а оставшиеся мелкие частички очень аккуратно сдвигаем на ближний к нам край стоящего на месте дискоса (желательно, при этом, загородить передний край престола от падения частиц на пол снова подоткнутым за ворот и положенным на край антиминса платом для причащения) и ссыпаем в потир, при помощи губки (еще и еще раз очищая его губкой в наклонном состоянии), со словами:

Отмы́й, Го́споди, грехи́ помина́вшихся зде Кро́вию Твое́ю Честно́ю, моли́твами Святы́х Твои́х.

 

Благословляем народ и глаголем:

Спаси́, Бо́же, лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́.

 Приподнимаем сосуды вверх и возглашаем:

Вознеси́ся на Небеса́, Бо́же, и по всей земли́ сла́ва Твоя́.

 И ставим их на свободные места выше илитона.

Тропарь Вознесению Господню (глас 4):

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

Тропарь Пресвятой Троице (глас 8):

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Ви́дехом свет и́стинный, / прия́хом Ду́ха Небе́снаго, / обрето́хом ве́ру и́стинную, / Неразде́льней Тро́ице покланя́емся, / Та бо нас спасла́ есть.

Да испо́лнятся уста́ наша́/ хвале́ния Твоего́ Гос́поди,/ я́ко да пое́м сла́ву Твою́,/ я́ко сподо́бил еси́ нас причасти́тися/ Святы́м Твои́м, Боже́ственным, Безсме́ртным и Животворя́щим Та́йнам,/ соблюди́ нас во Твое́й святы́ни/ весь день поуча́тися пра́вдеТвое́й./ Аллилу́иа,/ аллилу́иа,/ аллилу́иа.

 

После чего расстилаем над антиминсом свернутый пополам плат, ставим на него чашу-потир, наливаем в отдельный сосуд горячей воды, и очень аккуратно и не спеша, нагнувшись над чашей, или приподняв ее левой рукой, потребляем ложечкой содержимое потира, разделяя при необходимости большие частицы краем ложки на маленькие так, чтобы ни одна не могла повиснуть и упасть, затем - выпиваем Кровь, до трех-четырех раз наливаем в потир горячей воды (ополоснув в ней ложечку, вытираем ее платом и откладываем в сторону) и, держа его край во рту правой рукой, а левой рукой - взявшись за основание потира, поворачивает его вокруг оси, для полного омовения стенок его, одновременно выпивая воду, и заодно выполаскивая рот. Затем ставим чашу-потир на место, и, перекрестившись, молимся:

 

 Го́споди, отыми́ Преложе́ние от ма́лых части́ц Те́ла и Кро́ве Твои́х, возмо́жно оста́вшихся на сосу́дах сих, на пла́те, антими́нсе, уса́х, браде́, уста́х, зуба́х и руках прича́стников, а возмо́жно и на полу́.


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 111; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!