ІІІ. Індивідуальні завдання та контрольні заходи



Для проведення модульного контролю

Приклад тестових питань та завдань для модулю 1

Творчі завдання

Студентам пропонується написати індивідуальний науковий проект орієнтованим обсягом до 10 с., який містить культурологічний аналіз конкретного тексту національної культури як носія картини світу доби.

 

Пропонуються наступні теми:

 

1. Скіфська пектораль як пам’ятка археології і текст культури: елементи тріади скіфського світобачення, втіленні в декоративно-прикладному мистецтві.

2. Символіка національного костюму та її язичницькі витоки.

3. Діалог культур у Київській русі: основні напрями запозичень.

4. Софія Київська як втілення картини світу Київської Русі: семантика образу Софії в «київському християнстві».

5. «Слово про Закон і Благодать» митрополита Іларіона та його вплив на розвиток національної духовності.

6. Еволюція національного начала у давньоруській фресці та мозаїці: порівняльний аналіз пам’яток Софії Київської та Михайлівського Золотоверхого собору.

7. Слов’янська педагогічна традиція у «Повчанні дітям» Володимира Мономаха.

8. Антропологічний ідеал Київської Русі на прикладі «Слова» Данила Заточеника.

9. Паломництво на Русі: культурологічний аналіз творчості Данила Паломника.

10. Козацький образ світу і людини крізь призму карнавальної культури середніх віків.

11. Козацька дума як художній і світоглядний феномен.

12. Архітектура козацького бароко як культурний символ.

13. Символіка релігійного філософування Г.С. Сковороди як втілення картини світу козацької України.

14. Етнокультурні архетипи українського вертепу.

15. Києво-Могилянська академія як освітній та науковий осередок: історія і сучасний стан.

16. Історія та культурно-освітні здобутки Острозької Академії.

17. Острозька Біблія як пам’ятка культури і національний символ.

18. Феномен чернецтва та аскези в Київській Русі: Києво-Печерська Лавра як культурний центр та ідеологічний осередок.

19. Структура планування та семантики давньослов’янського міста (на прикладі краєзнавчого аналізу пам’яток Києва).

20. Братська школа як осередок православної культури.

 

Тести

 

1. До якої культури генетично належали так звані “скіфи-орачі”?

А) черняхівська;

Б) чорноліська;

В) білогрудівська;

Г) тшинецько-комарівська.

 

2. Який культурний архетип домінує в генеалогічній міфології скіфів?

А) архетип творення “Золотого віку”;

Б) архетип чоловічого і жіночого начал;

В) архетип “юності” етносу;

Г) архетип “хаосу” і “космосу”.

 

3. Якого символу немає у тривимірній моделі соціального космосу скіфів:

а) ярмо;

Б) сокира;

В) колесо;

Г) чаша.

 

4. Який із славнозвісних “царських” скіфських курганів є найбільшим?

 

А) Мелитопольский;

Б) Куль-Оба;

В) Чортомлик;

Г) Товста Могила.

 

5. У якому столітті виникає скіфо-античний стиль?

А) VІІ ст. до н.е.;

Б) VІ ст. до н.е.;

В) V ст. до н.е.;

Г) ІV ст. до н.е.;

 

6. Символом якої культурно-історичної традиції постає образ "Закону" у митрополита Іларіона?

а) Язичництво;

б) Православ'я;

в) Християнство;

г) Іудаїзм.

 

7. "Божественний" осередок в людині за Г.Сковородою:

а) "розум"

б)"серце";

в) "душа";

г) "дух".

 

 

Приклад тестових питань та завдань для модулю 2

Творчі завдання

Студентам пропонується відвідати конкретний культурний захід (музейна виставка, театральна вистава, перформанс, літературний вечір, творчу зустріч, музичний вечір чи концерт), присвячений презентації сучасного мистецтва та написати культурологічну рецензію на нього у вільній формі загальним обсягом до 7 с.

 

Тести

 

 

1. Хто є автором програмної праці “Книга буття українського народу”, яка вважається одним із найяскравіших виявів культурної самосвідомості українського народу в ХІХ ст.?

А) Т. Шевченко;

Б) М. Костомаров;

В) П. Куліш;

Г) І. Франко.

 

2. Назвіть автора славнозвісної української п’єси “Патетична соната”?

А) Леся Українка;

Б) М. Старицький;

В) М. Куліш;

Г) І. Карпенко-Карий.

 

3. Який із перелічених творів авторського кіно не є українським?

А) “Вавілон ХХ”;

Б) “Біла птаха з чорною відзнакою”;

В) “Украдене щастя”;

Г) “Украдачі велосипедів”.

 

4. Назвіть головне відкриття скульптора О. Архипенка:

а) пластичні можливості кольору;

б) створення симулякрів;

в) пластичні можливості порожнього простору;

г) поєднання різних матеріалів.

 

5. Хто із сучасних українських учених активно розробляє концепцію національного “євразійства”?

а) В. Скуратівський;  в) П. Толочко;

б) М. Попович;           г) Н. Хаміітов.

 

6. Представниками українського “театру корифеїв” були:

а) І.Котляревський, М.Кропивницький, М.Старицький;

б) М.Кропивницький, М.Старицький, І.Карпенко-Карий;

в) М.Старицький, М.Заньковецька, І.Франко;

г) І.Карпенко-Карий, Г.Квітка-Основ’яненко, М.Садовський.

 

7. Який стиль у мистецтві репрезентував К.Малевич?

а) кубізм;

б) футуризм;

в) супрематизм;

г) кубофутуризм.

 

 


Дата добавления: 2019-02-12; просмотров: 104; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!