A) Чарвактар-локаяттар мектебі.



Дүниеге көзқарастың негізгі ұғымдары:   A) Дүние және адам. B) Адам және қоғам. C) Табиғат және қоғам. D) Қоғам және дүние. E) Адам және табиғат. 2.Дүниеге көзқарастың қанша түрі бар?   A) Төрт. B) Бес. C) Үш. D) Он. E) Екі. 3. Философияның негізгі мәселесін рух, сана, идея алғашқы деп шешетін философиялық ілім, бағыт:   

A ) Идеализм.

B) Материализм.

C) Агностицизм.

D) Солипсизм.

E) Фрейдизм.

4. Орталығы адам мәселесі болатын философиялық дүниетанымның түрі:  

A) Антропоцентризм.

B) Теоцентризм.

C) Космоцентризм.

D) Гилозоизм.

E) Реализм.

5. Болмыстың бастамасын екі субстанция деп танитын философиялық ілім:  

A) Дуализм.

B) Реализм.

C) Антропоцентризм.

D) Рационализм.

E) Эмпиризм.

 6. Дүниетанымның қай тарихи формасы ең ежелгі болып табылады?  

А) Дін.

В) Философия.

С) Мифология

D) Магия.

Е) Мистика.

 7. Табиғаттың, коғамның және адам ойының жалпы заңдылықтарын зерттейтін ғылым:     

А) Эстетика.

В) Этика.

С) Психология.

D) Философия.

Е) Құқық.

8. Мифологияның көзге түсіп тұрған ерекшелігін көрсетіңіз:

А) Сұлулық сезімі.

В) Адамды табиғатқа қарсы қою.

С) Дүниедегі негізгі бастаманы мойындау.

D) Дүниені ұғынудың әпсаналығы.

Е) Дүниенің материалдығын мойындау.

 9.«Философия» сөзінің мағынасы:  

А) Білімге құштарлық.

В) Махаббат.

С) Сенім мен ғылым.

D) Дүниені тану.

Е) Даналыққа құштарлық.

  10. «Философ» терминін алғаш қолданған кім?  

А) Пифагор.

В) Сократ.

С) Аристотель.

D) Платон.

Е) Гераклит.

 11. Болмыстың бастауын екі субстанция деп танитын философиялық ілім:

А) Дуализм.

В) Реализм.

С) Монизм.

D) Солипсизм.

Е) Логицизм.

 

12. Философияның өзіндік ерекшелігі:

А) Қарапайым білім.

В) Нақты білім.

С) Практикалық білім.

D) Жинақталған білім.

Е) Жеке білім.

 

13.Дүниенің бірлігін, оның негізінде бір ғана субстанция бар деп ұғындыратын:  

A) Дуализм.

B ) Монизм.

C) Пантеизм.

D) Деизм.

E) Монотеизм.

 

14.Философияның қай бағыты дүниені түйсіктердің, қабылдаудың, елестетудің жиынтығы деп жариялайды және өзге дүниенің бар екендігін жоққа шығарады?  

А) Объективті идеализм.

В) Субъективті идеализм.

С) Дуализм.

D) Монизм.

Е) Метафизика.

 

15.Келтірілген пікірлердің қайысысы тұрпайы материализмге жатады:  

А) Сана – құдайдың қасиеті.

В) Сана – субъективті шындық.

С) Сана – идеалды.

D) Сана – бұл материяның түрі.

Е) Сана – бұл идеяның бейнесі.

 

16.Төмендегі мәселелердің қайсысының шешімі философияның негізгі мәселесінің екінші жағы болып табылады?  

А) Дүниені танып - білу мәселесі.

В) Демократия.

С) Әлемдегі руханилық пен заттылықтың анықтаушы ролі.

D) Жер бетінен тыс өркениет мәселесі.

Е) Өмірдің мәні туралы мәселе.

 

17. «Материалдық объектілер дүниесі мен рухани объектілер дүниесі бір- біріне тәуелсіз өмір сүреді» деген тезис қандай ағымның позициясын білдіреді?  

А) Материализм.

В) Объективті идеализм.

С) Субъективті идеализм.

D) Қазіргі заманғы дуализм.

Е) Идеализм.

 

18.Төменде көрсетілгендердің қайсысы философияның негізгі мәселесі болып табылады?         

А) Әлемдік кеңістіктің ұлғаюы.

В) Жасанды интеллект деген не?

С) Ойлаудың болмысқа қатынасы.

D) Өмірдің мәні.

Е) Жерде тіршілік қалай пайда болды?

 

19.Диалектиалық материалистік тұжырымдамалардағы материя мен сананың ара қатынасы арқылы философияның негізгі мәселесін анықтаудағы «алғашқы», «кейінгі» терминдерін қалай түсінуге болады?  

А) Пайда болу мерзімі.

В) «Өмірге келу» қатынасы.

С) Идеологиялық құрылуы.

D) Діни қатынасы.

Е) Танушы субъектінің дүниеге қатынасы.

 

20.Философияның негізгі мәселесін материя, болмыс, табиғат «алғашқы» деп түсіндіретін ілім, философиялық бағыт:  

А) Идеализм.

В) Материализм.

С) Агностицизм.

D) Солипсизм.

Е) Фрейдизм.

 

21.Ежелгі Үнді философиясында адамның жаны жөнінде не айтылады?  

A) Адамның жаны өлмейді, ол мәңгі.

B) Адамның жаны өледі.

C) Адамның жаны уақытша ғана өледі де, қайтадан тіріледі.

D) Жан деген тіпті жоқ, ол өмір сүрмейді.

E) Жан адаммен бірге өледі.

 

22.Сансара дегеніміз не?  

A ) Жанның денеден денелерге көшуі .

B) Дененің денеге өтуі.

C) Жанның өшуі, сөнуі.

D) Алғашқы Құдай-Адам.

E) Діни салт текстер.

 

 

 

23.Дхарма дегеніміз:  

A) Алғашқы заң және әділ сот құдайы, содан соң заңның өзі.

В) Жаратушы құдай және оның құдіреті.

С) Табиғаттың қалыптасуы мен дамуы.

D) Мадақтауға арналған жинақ.

Е) О дүние туралы ілім.

 

24.Ежелгі Үнді философиясындағы алғашқы Құдай-Адам?

A) Прокрити.

B) Дж ин.

C) Пуруша.

D) Бхакти.

E) Абхава.

 

25.Ежелгі Үнді философиясындағы осы өмірді және қайта туылғаннан кейінгі өмірді анықтайтын адамның әрекеттерінің жиынтығы қалай аталады?             

A) Карма.

B) Дхарма.

C) Сансара.

D) Мокша.

E) Негізгі заң.

 

26. Мокша дегеніміз не?              

A) Барлығынан босатылу.

B) Қасіретке душар болу.

C) Азап шегу.

D) Қайта дүниеге келу.

E) Діни гимндер.

 

27.Ведалық көзқарас түріне не жатады?  

A) Діни-мифологиялық көзқарас.

B) Материалистік көзқарас.

C) Идеалистік көзқарас.

D) Ғылыми көзқарас.

E) Таза діни көзқарас.

 

28.Үндістандағы арнайы жаттығуларды талап ететін ілім:  

A) Йога.

B) Веда.

C) Санкхья.

D) Миманса.

E) Вайшешика.

 

29. Ежелгі Үнді елінің басты құдайлары кімдер?  

A) Пуруша, Атман, Брахман.

B) Пуруша, Брахман, Лока

C) Атман, Будда, Брахман.

D) Брахман, Гаутама, Пуруша.

E) Будда, Брахман, Дао.

 

30. Жайнизмнің басты мақсаты:  

A) Қасірет деп есептелінетін өмірден босану.

B) Адамдарды дінге сенуге шақыру.

C) Адамдардың қарым-қатынасын жақсарту.

D) Адамдарды білім алуға үгіттеу.

E) Адамдарды өмірдің ауыр тапшылығына төзуге шақыру.

 

31.Жайнизмнің “Үш інжу (асыл) қазынасы”:  

A) Дұрыс мінез – құлық, дұрыс таным, дұрыс сенім.

B) Дұрыс мінез – құлық, әдептілік, сұлулық.

C) Дұрыс таным, дұрыс мәдениет, таза құдайға сенушілік.

D) Дұрыс сенім, дұрыс достық, адалдық.

E) Құштарлық, дұрыс танып-білу, білімділік.

 

32. Жайндар кімдерге табынады?  

A) Тиртханкаларға және джиндарға.

B) Брахман құдайға.

C) Будда құдайға.

D) Атман құдайға.

E)  Ешкімге де табынбайды.

 

33.Жайндардың ойынша тарих қандай кезеңдерге бөлінеді?  

A) Өткен, қазіргі, болашақ.

B) Өткен және қазіргі.

C) Қазіргі және болашақ.

D) Қазіргі.

E) Тек қана өткен кезеңге.

 

34.Алғашқы буддизм жөніндегі толық мағлұмат қандай жинақта жазылған:  

A) Типитака .

B) Бхагавадгита.

C) Рамаяна.

D) Махабхарата.

E) Упанишад.

 

35.Буддизмдегі төрт «игілікті ақиқатты» көрсетіңіз:  

A) Өмір-қасірет шегу; қайғы-қасіреттің пайда болуы; қайғы-қасіреттің себебі; қайғы-қасіреттен босануға апаратын жолдар.

B) Тіршілікте бақытты өмір сүруге болады; ол тек құдайдың қолында; ол тек жеке адамның өзіне байланысты; бақытты өмір сүру үшін оның тура жолы табылуы тиіс.

C) Өмірді қайғы – қасіретсіз өткізуге болады; ол үшін оның жолдарын табу қажет; ешқандай күмәнсіз құдайға құлшылық жасау қажет; дәстүрлерді мүлтіксіз орындау мақсатқа жеткізеді.

D) Будда ақиқат жолды көрсетеді; будда барлығын да жаратушы; оның қолынан адамның жанын қайтадан тірілту келеді; ол адамды ақылды қылып жаратады.

E) Өмір тек қана қайғы-қасіреттен тұрады; одан құтылудың жолы нирвана; О дүниеде адамның жаны өмір сүреді; О дүние бұл дүниеден жақсы.

 

36. Ежелгі Үнді философиясындағы материалистік бағытты ұстанған мектеп:  

A) Чарвактар-локаяттар мектебі.

B) Веданта мектебі.

C) Вайшешика мектебі.

D) Ньяя мектебі.

E) Йога мектебі.

 

37.Чарвактар мектебінің ілімін қолдайтын материалистік бағыттағы мектепті көрсетіңіз?                      

A) Санкхья.

B) Локаята.

C) Буддизм

D) Жайнизм.

E) Йога.

 

38.Чарвактар түпнегіз деп (субстанция) нені айтты?  

A) Жер, су, ауа және отты.

B) Құдай Брахманды.

C) Аспан, жерді.

D) Аспанды.

E) Су, жер.

 

39. Чарвактар жан жөнінде:  

A) Егер адам денесі өлсе, ол қайтадан тірілуі, өмір сүруі мүмкін емес деді.

B) Егер адам денесі өлсе, оның жаны қайтадан тіріле алады деді.

C) Адамның жаны оның денесінен бөлек өмір сүре алады деді.

D) Адам өлгеннен кейін оның жаны басқа денеге барып кіреді деді.

E) Адам жаны мәңгілік деді.

 

40. Санкхьяның ойынша әлемде қандай түпнегіздер (субстанция) бар?  

A) Пракрити және Пуруша.

B) Атман және Брахман.

C) Будда және Рама.

D) Джин және Тиртханка.

E) Аспан және адам.

 

41.Буддизмдегі екі бағытты көрсетіңіз:

A) Рационализм және номинализм.

B) «Дао» және «Аи».

C) Хинаяна және Махаяна.

D) Инь және Янь.

E) Схоластика және апологетика.

 

42.Чарвактардың дінге қатынасы қандай?  

A) Дін өтірікші, қарама-қарсы, көпсөзді көзқарас деп түсіндіреді.

B) Дін дұрыс жолды көрсететін көзқарас деп түсіндіреді.

C) Дінді материалистік көзқарасқа жатады деп түсіндіреді.

D) Дін шындықты, ақиқатты көрсететін көзқарас деп түсіндіреді.

E) Дін қарама-қарсы, диалектикалық әдіспен қаруланған көзқарас деп түсіндіреді.

 

43.Ежелгі Үндістандағы қасиетті жазбалар қай тілде жазылған?

A) Санскрит.

B) Пали.

C) Дравидский.

D) Хинди.

E) Тамильский.

 

44. Чарвактар құдай жөнінде:  

A) Құдай жоқ, тек қана реалды әлем, нақты өмір, тіршілік бар.

B) Құдай бар, ол объективті түрде өмір сүреді.

C) Құдай бәрін де жаратушы деді.

D) Құдай бәрін де көреді, бәрін де басқарады деді.

E) Адамның тіршілігі құдайға байланысты деді.

 

45. Ежелгі Үнді философиясындағы Брахман ұғымы нені білдіреді?

A) Рухани бастама.

B) Адамның тәні.

C) Жанның қайта туылуы.

D) Материалды бастама.

E) Адамның жаны.

 

 46. Буддизм бойынша қайғы-қасіреттен құтылу қалай аталады?

A) Атман.

B) Нирвана.

C) Карма.

D) Брахман.

E) Авидья.

 

47.Ежелгі Үнді философиясында дүниеге көзқарастың қанша түрі бар?  

A) Төрт.

B) Бес.

C) Үш.

D) Он.

E) Екі.

 

48. Ежелгі Қытайдағы негізгі философиялық мектептерді көрсетіңіз:  

A) Конфуцийшылдар, моистер, заңгерлер, даосизм.    +?


Дата добавления: 2018-10-25; просмотров: 797; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!