Зміна розмірів зображення та полотна



Розміри зображення змінюють командою “ИЗОБРАЖЕНИЕ” > “РАЗМЕР ИЗОБРАЖЕНИЯ” (Image > Image Size).

З’явиться діалогове вікно РАЗМЕР ИЗОБРАЖЕНИЯ (рис. 5) якому поточні розміри зображення подані у пікселях, сантиметрах, точках або колонках.

При зміні зображення розмірів воно зменшується або збільшується, тоді як при зміні розмірів полотна (ХОЛСТу) зображення не міняється, а змінюється простір, у якому будується зображення.

При зменшенні розмірів полотна може статися так, що його розмірів не вистачить для зображення, і тоді про це Adobe Photoshop зробить попередження. 

Зміна розмірів полотна виконується командою “ИЗОБРАЖЕНИЕ” > “РАЗМЕР ХОЛСТА” (Image > Canvas Size) (рис. 6).

 

Основні інструменти Adobe Photoshop 

Для малювання застосовують інструменти:

- “КАРАНДАШ” — малювання ліній різної товщини;

- “КИСТЬ” — при малюванні края лінії плавно розчиняються;

- “АЭРОГРАФ” — м’якіший за “KИСТЬ”, розпилює фарбу по краях;

- “КИСТЬ ПРЕДЫДУЩЕГО СОСТОЯНИЯ”;

- “КОП.ШТАМП”, “УЗОРЧ.ШТАМП”;

- “ЛАСТИК”, “ФОНОВИЙ ЛАСТИК”, “ВОЛШЕБНЫЙ ЛАСТИК”; 

- “ПОДТЕК”, “РЕЗКОСТЬ”, “ЗАТЕМНИТЬ”; Інструменти ОСВЕТЛЕНИЕ”;

- “ОЖОГ”, “ГУБКА”.

Кожен інструмент малювання має власну панель (див. рис.2), де можна змінювати їх параметри.

Кольори переднього та заднього плану. Інструменти малювання малюють встановленим на панелі інструментів основним кольором. Він показаний на панелі інструментів у вигляді верхнього з двох кольорових квадратів. Цей колір використовують інструменти малювання “КАРАНДАШ”, “КИСТЬ”, “АЭРОГРАФ”. Колір фону використовує інструмент “ЛАСТИК”.

Клік по кнопці обміну кольорів основного та фону (рис. 8) міняє квадрати місцями. Якщо клікнути лівою кнопкою миши по одному з цих двох квадратів, з’явиться діалогове окно “ПИПЕТКА” (рис. 9). Це вікно має кольорове поле для вибору кольору, поруч з ним розташована кольорова палітра у вигляді стовпчика з візиром для вибору кольору, а також зразок стану кольору, вибраного в даний момент. 

 

Для точного значення кольору можна використовувати цифрові індикатори праворуч від палітри. Вони вказують складові частини обраного кольору.

Часто є потреба вибрати колір, який вже є на зображенні. Для цього використовується інструмент “ПИПЕТКА” (рис. 3), яким слід клікнути у точці зображення, яка має потрібний колір.

Кольорові режими та моделі. Photoshop працює з різними моделями кольорів. Модель – це засіб опису кольору. Основні кольорові моделі:

- RGB (red, green, blue) — червоний, жовтий, синій. Використовується для відображення кольору на екрані монітора;

- CMYK (cyan, magenta, yellow, black) — блакитний, пурпурний, жовтий, чорний.

Використовується при друці, кольори визначаються за вмістом в них блакитного, пурпурного, жовтого та чорного кольорів — це чотири головних кольори чорнил, що застосовуються в прінтерах;

- HSB (hue, saturation, brightness) — кольоровий тон, насиченість, яскравість.

При роботі із зображенням у Photoshop використовується режим RGB, для друкування зображення його слід перевести в режим CMYK.

Шари 

Робота з зображеннями ґрунтується на його шарах. Кожен шар не залежить від іншого. Шар утворюється автоматично при створенні нового документу. Проте при відкритті вже існуючої заготовки-зображення шар не утворюється, - заготовка вважається фоном. Тому, щоб створити шар, потрібно виконати відповідну команду палітри.

Photoshop автоматично нумерує шари – СЛОЙ 1, СЛОЙ 2 і т.д. у послідовності їх створення.

Для управління шарами використовують меню “СЛОЙ” та палітру “СЛОИ” (Layers). Її засобами можна переходити з одного шару у інший, вилучати шари та створювати нові, а також змінювати їх параметри.

Шари в Photoshop можна створювати різними засобами. Наприклад, якщо треба додати виділену область або зображення в інший малюнок, його можна просто перетягнути з одного вікна в інше, утримуючи ліву кнопку миші. З новим шаром можна виконувати різні процедури, при цьому фоновий шар змінюватись не буде. Рекомендується у додатковій панелі інструменту ПЕРЕМЕСТИТЬ поставити прапорець ПОКАЗЫВАТЬ ГРАНИЦЫ. Тоді буде наочно видно, який саме шар в даний момент є активним при активізації цього інструменту. Крім того, номер активного шару показано у заголовку вікна зображення (рис. 10). Якщо треба скопіювати виділену область на новий шар всередині вікна того самого зображення, то можна використати команди Меню “СЛОЙ” > “НОВЫЙ” > “СЛОЙ ЧЕРЕЗ КОПИРОВАТЬ”. Щоб перенести виділену область повністю на новий шар, потрібно виділити зображення за допомогою інструмента “ПРЯМОУГОЛЬНОЕ ВЫДЕЛЕНИЕ”, а потім виконати команду Меню “СЛОЙ” > “НОВЫЙ” > “СЛОЙ ЧЕРЕЗ ВЫРЕЗАТЬ”. 

Створити новий шар можна командою меню “СЛОЙ” > “НОВЫЙ СЛОЙ” або тією ж командою палітри СЛОИ. Можна утворити шар шляхом дублювання шарів - командою меню “СЛОЙ” > “ДУБЛИРОВАТЬ СЛОЙ” або такою ж командою меню палітри.

При роботі з шарами Adobe Photoshop 6.0 розміщує у вкладці “СЛОИ” (Layers) корисні коментарі. Зображення, які містять шари, показані у зменшеному вигляді (ФОН, СЛОЙ на рис. 11). Активний в даний момент шар виділяється кольором (на рис. 11 – СЛОЙ 1). Ліворуч від знаходиться стовбчик з зображенням пензлика та ока. Пензлик вказує на активність шару. Клік по значку “око” дає можливість сховати, а повторний клік - показати шар. Для переключення шарів можна використовувати ліву клавішу миші, клікнувши на імені потрібного шару.

Під всіма шарами знаходиться фоновий шар, який є непрозорим і являє собою основу зображення. Щоб перетворити його у звичайний шар і зробити прозорим необхідно двічи клікнути по імені “ФОН” палітри “СЛОИ”, при цьому з’явиться нове діалогове вікно, де можна ввести ім’я шару. За умовчанням шар має назву “СЛОЙ 0”.

Порядок розташування шарів можна змінювати. Для цього на палітрі у вкладці “СЛОИ”, у списку, що прокручується, слід клікнути лівою кнопкою миші на одному з шарів і перетягнути його в необхідне місце. Для зміни порядку шарів ще можна також скористатися командою меню “СЛОИ” > “РАЗМЕСТИТЬ”.

Adobe Photoshop 6.0 дозволяє створювати комбінації шарів. Параметр “НЕПРОЗРАЧНОСТЬ” (Opacity) знаходиться в верхній частині палітри “СЛОИ”. З його допомогою можна встановити рівень непрозорості активного шару. Наприклад, якщо замінити його значення на 50%, то шар стане напівпрозорим, а кольори цього шару перемішаються з кольорами нижнього шару. На рис 12 – 15 показано приклад створення композиції у такий спосіб. Список режимів змішування знаходиться на палітрі “СЛОИ” ліворуч від значення “НЕПРОЗРАЧНОСТЬ”. Параметри шару можна встановити в меню “СЛОЙ” > “СТИЛЬ СЛОЯ” > “НАСТРОЙКИ СМЕЩЕНИЯ” або двічі клікнувши по імені шару на палітрі СЛОИ. На екрані з’явиться діалогове вікно “СТИЛЬ СЛОЯ” (рис. 16), яке забезпечує доступ до стилів шару, тобто характерних особливостей зображення та ефектів. Параметр “BLEND IF” (СМЕШАТЬ ЕСЛИ) вказує на те, які кольори в активному шарі мають бути видимі, а які мають проступати з шарів, розташованих нижче.

Приклад використання опції BLEND IF показано на рис. 16.

 

 

Групування шарів.

Шари мають один недолік - вони збільшують розмір файлу зображення та знижують оперативність системи. Щоб уникнути цього, треба використовувати злиття шарів.

Така операція необхідна також при виготовленні композицій з окремих шарів. Її виконують однією з команд “СЛОЙ” > “ОБЪЕДИНИТЬ С НИЖНИМ”, або “СЛОЙ” > “ОБЪЕДИНИТЬ ВИДИМЫЕ” або “СЛОЙ” > “ВЫРОВНЯТЬ ИЗОБРАЖЕНИЕ”. В результаті виконання двох останніх команд з‘єднаються в один шар всі видимі шари в єдине непрозоре зображення, яке у цей момент стане фоном. Після завершення процесу створення композиції збереження одержаного зображення виконують команду меню “ФАЙЛ” > “СОХРАНИТЬ”.

Введення тексту

Для вводу тексту безпосередньо в документ Adobe Photoshop треба вибрати на Панелі інструментів піктограму “ТЕКСТ” і клікнути зображення в тому місці, де має бути текст. Текст редагується на окремому шарі. Параметри (опції) інструменту ТЕКСТ встановлюються на допоміжній панелі, яка розташовується під головним меню після активізації інструменту. А саме: шрифт (для написання кирилицею рекомендується MS Serif); розмір; вирівнювання по вертикалі; колір; палітра додаткових настроювань. Поки текстовий фрагмент лишається виділеним (маркерами), його можна повернути. Це дає можливість редагувати текст після вставки в зображення. Для цього слід клікнути зовні напису (тоді курсор перетвориться у гнуту стрілку) і вести ним навколо фрагменту. Він буде адекватно повертатися. 

Існує два типи вводу шрифту: звичайний, як при друкуванні та фігурний, який дозволяє створювати об’ємні букви різної величини та форми, застосо-вувати до нього ефекти шару, накладати тінь або світіння. Для створення фігур-ного тексту треба натиснути кнопку “CREATE WARPED TEXT” допоміжної панелі. Відкриється діалогове вікно, де можна обрати стиль написання.

Для вертикального відображення тексту необхідно в допоміжному меню натиснути кнопку “VERTICALLY ORIENT TEXT”. Виберіть в Меню “Стиль” форму напису. В цьому ж вікні можна встановити параметри викривлення та вигину (рис. 18). До готового тексту застосовуються ті ж ефекти, що і до шарів. В меню “СЛОЙ”>“СТИЛЬ СЛОЯ” можна виконати команди для накладання тіні.

 

Фільтри

Фільтри застосовуються для створення спеціальних ефектів. З їх допомогою можна редагувати зображення, робити його об’ємним, змінювати різкість та ін. Всі фільтри знаходяться в меню “ФИЛЬТР” і діляться на дві групи:

1) фільтри, що коректують зображення;

2) фільтри, що створюють ефекти.

Фільтри для підвищення різкості дозволяють редагувати відскановані нечіткі зображення.

Для цього використовують команду “ФИЛЬТР” > “РЕЗКОСТЬ”.

Для зниження контрастності зображення використовують фільтр „РАЗМЫТИЕ”, що знаходиться в меню “ФИЛЬТР” > “ЗАТ.”.

Фільтр “РАЗМЫТИЕ ДВИЖЕНИЯ” діє на пікселі, що знаходяться вздовж однієї прямої, створюючи ефект руху. 

Надає зображенню рел’єфність фільтр “ГРАФИР”, який знаходиться в меню “ФИЛЬТР” > “СТИЛЬ” > “ГРАФИР”. Принцип його дії полягає в тому, що він вибирає найбільш чіткі контури зображення і створює ефект видавлювання зсередини, створюючи об’ємність.

Фільтр “ИСКАЖЕНИЕ” виконується командою “ФИЛЬТР” > “ИСКАЖЕНИЕ” > “СФЕРА” або “ЩИПОК”. Зображення стане “опуклим” або “стягнутим” залежно від того, які дані вказано у діалоговому вікні.

Фільтр “3D Transform” використовується для створення 3D-об’єктів шляхом “натягування” зображення на певну форму. Він знаходиться в Меню ФИЛЬТР > РЕНДЕР > 3D TRANSFORM. Після вибору відбувається запуск діалогового вікна, де можна здійснювати будь-які маніпуляції.

Яскравість та контрастністьнастроюються командою ИЗОБРАЖЕНИЕ > НАСТРОЙКИ > ЯРКОСТЬ / КОНТРАСТНОСТЬ. При необхідності настроїти лише певну область на зображенні – спочатку її виділити. Для більш точного настроювання – ИЗОБРАЖЕНИЕ > НАСТРОЙКИ > КРИВЫЕ. У вікні CURVES – КРИВЫЕ (рис. 25) будуть показані залежності рівня яскравості на вході (по горизонталі) та виході (по вертикалі) по обраному каналу, який вказується у цьому ж вікні (рис. 25). Цю криву можна змінити, тягнучи за окремі частини або намалювати іншу інструментом КАРАНДАШ цього ж вікна. Наприклад, для підвищення контрастності середню частину слід зробити пологою, а крайні – більш крутими. 

Перенесення зображення у Word.

Виділити потрібну область у зображенні, Ctrl/C, перейти у Word. Пройде, можливо, певний час, поки виконається вставка. Слід мати на увазі, що коли шари не було склеєно, то скопіюється область останнього шару, і вона може виявитися пустою.

Отже, перед перенесенням шари слід з‘єднати. Якщо зображення надто велике, то після команди вставки у Word вона не виконається, а замість неї буде видано повідомлення:

Для того, щоб вставка відбулася, слід у Photoshop зменшити розміри зображення.

Лекція 7. Векторна графіка

Мета: Розглянути основи векторної графіки. Вивчити основні елементи та інструменти графічного редактора CorelDraw.

План

1. Основні поняття векторної графіки.

2. Програма CorelDraw для роботи з векторною графікою.

3. Засоби креслення ліній (крива Безьє, натуральні лінії, розмірні лінії).

4. Креслення простих фігур. Трансформація, виключення, злиття об'єктів. Ефекти та приклади їх використання.

5. Робота з текстом. Створення фігурного та простого тексту

Література: основна:

1. Веселовська Г.В., Ходаков В.Є.,Веселовський В.М. Комп ютерна графіка Навчальний посібник. К.: ОЛДІ-ПЛЮС, 2008. -215с.

2. Бордман Т. 3ds max6: Учеб. курс. — СПб.: Питер, 2005.

3. Ляшков, А. А. Компьютерная графика – лабораторный практикум.

4. Омск.: ОмГТУ, 2009. -185с.

5. Кобурн Ф., Маккормик П. Эффективная работа с CorelDraw 7: Офиц. рук-во: Пер. с англ. — СПб.: Питер, 1997. — 736 с.

6. Петров М., Попов. Adobe Photoshop CS у прикладах. СПб.:Бхв-Петербург, 2006, 384 с.

7. Съемщикова Л. С. Создаем чертежи на компьютере в AutoCAD. — М.: ДМК Пресс, 2004.—176 с.

- додаткова:

1. Веселовська Г.В., Ходаков В.Є.,Веселовський В.М. Комп ютерна графіка Навчальний посібник. К.: ОЛДІ-ПЛЮС, 2008. -215с.

2. Большаков В. Инженерная и компьютерная графика: Практикум. — СПб.: BHV, 2004. — 592 с.

3. Ляшков, А. А. Компьютерная графика – лабораторный практикум.

4. Омск.: ОмГТУ, 2009. -185с.

 

CorelDRAW - редактор векторної графіки, мабуть, найвідоміший продукт корпорації Corel. Програма хороша як для професіоналів, так і для любителів, зарекомендувала себе, як ідеально підходить для розробки комп'ютерної графіки, ілюстрацій, макетів і логотипів, брошур, рекламних проспектів, web-графіки і багато чого іншого, а доступність у використанні та простота реалізації досить складної графіки робить цей пакет ще більш популярним.

У пакет програм CorelDRAW окрім власне редактора векторної графіки входить редактор растрової графіки Corel Photo-Paint. Інтерфейс обох програм дуже схожий, а по можливостях вони доповнюють один одного. Використовуючи ці дві програми, можна виконати практично будь-яку, найскладнішу, графічну роботу.

   


Дата добавления: 2018-06-27; просмотров: 895; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!