Тема 11. Пошуки громадянського суспільства у другій половини ХХ століття



№ 249,0,11,1,1,40

У Юргена Габермаса концепція громадянського суспільства ґрунтується на принципі:

- філософії суб’єктно-суб’єктних відношень

- філософії суб’єкта

- філософії суб’єктно-об’єктних відношень

 

№ 250,0,11,1,1,40

Філософська концепція Ю. Габермаса належить до:

- філософії позитивізму

- марксизму

- комунікативної філософії

- персоналізму

 

№ 251,0,11,1,1,30

Габермас Ю. запроваджує концепцію громадянського суспільства, як:

- економічної моделі

- традиційно-етичної моделі

- дискурсивної моделі

 

№ 252,0,11,1,1,50

У філософії Юргена Габермаса природа громадянського суспільства розглядається передусім як:

- приватна сфера

- економічна сфера

- політична сфера

- сфера відкритості

- сімейна сфера

- національна сфера

 

№ 253,0,11,1,1,50

У філософії модерного громадянського суспільства Ю. Габермаса життєвий світ і суспільна система розрізняються:

- на основі раціонального комунікативного дискурсу щодо останньої

- на основі економічного життя

- на основі нормативного консенсусу останнього

 

№ 254,0,11,1,1,50

Громадянська ідентичність у теорії Ю. Габермаса:

- дорівнює етнічній ідентичності народу

- дорівнює культурній ідентичності народу

- має в собі, окрім елементів культурної і національної ідентичності,

- елементи епістемні

- визначається соціальною ідерничністю

 

№ 255,0,11,1,1,40

Концепція «антиполітичної активності», запропонована В. Гавелом, полягає:

- у пропагуванні активності економічної

- у вимозі жити за правдою

- у ствердження позиції соціального ескапізму

- у запереченні позитивної ролі держави як такої

 

№ 256,0,11,1,1,40

Джордж Маклін визначає громадянське суспільство як:

- політичну сферу

- публічну сферу

- структуру, крізь яку здійснюється свобода

- секулярну сферу

 

№ 257,0,11,1,1,45

Хто вперше застосував поняття «соціальний капітал» для характеристики суспільних процесів:

- Р. Патнем

- Ф. Фукуяма

- А. Росміні

- Л. Ганіфан

- А. де Токвіль

 

№ 258,0,11,1,1,50

Першим теоретиком соціального капіталу був:

- Р. Патнем

- Ф. Фукуяма

- А. Росміні

- Л. Ганіфан

- А. де Токвіль

 

№ 259,0,11,1,1,60

Що з наведених пропозицій може слугувати критерієм високої громадянської свідомості?

- участь у спортивних товариствах

- участь у мисливських товариствах

- участь у закритих клубах

- участь у батьківських комітетах

- участь у громадських (неурядових) організаціях

- участь у наукових товариствах

 

№ 260,0,11,1,1,50

Які соціально-культурні цінності і норми, що зародилися у глибокому середньовіччі Італії, за соціологічним дослідженням Р. Патнема, стали перешкодою для її громадянського й модерного розвитку:

- комунальна самоорганізація

- клієнтально-патерналістська дискурсивно-етична практика

- католицька церква

- сільські громади

 

№ 261,0,11,1,1,50

Громадянський поступ поєднаний з поширенням дискурсивно-етичної практики:

- патерналізму-клієнтизму

- свободи-автентичності

- нігілізму-анархії

 

№ 262,0,11,1,1,40

Для розвитку громадянського суспільства головною є дискурсивно-етична практика:

- патерналізму-клієнтизму

- свободи-автентичності

- нігілізму-анархії

 

№ 263,0,11,1,1,40

Рушійною силою розвитку громадянського суспільства є дискурсивно-етична практика:

- патерналізму-клієнтизму

- свободи-автентичності

- нігілізму-анархії

 

Тема 12. Громадянське суспільство й Україна

№ 264,0,11,1,1,40

В українському історичному минулому передумови громадянського поступу визначалися:

- поширенням православ’я

- магдебурзьким правом

- розвитком ремесел

- сільською общиною

№ 265,0,11,1,1,40

До чинників громадянського поступу в Українському минулому належить:

- церковна община

- самоврядна громада

- сільська культура

- державна влада

- політична влада

№ 266,0,11,1,1,30

Серед українських діячів ХІХ століття палким прихильником громадянського розвитку був:

- М. Костомаров

- П. Куліш

- П. Юркевич

- М. Драгоманов

№ 267,0,11,1,1,40

До інтелектуальних продуктів українського походження, що створені ХУІІІ ст. в перспективі громадянського поступу, належить:

- «Історія Русів»

- «Книга буття українського народу»

- «Вивід прав України»

- «Симфоніа, нареченная Книга Асхань о познаніи самого себе»

№ 268,0,11,1,1,30

Григорій Сковорода та його філософія вплинули на громадянський поступ в Україні:

- прикладом нонконформізму

- прикладом втечі від світу

- проповідництвом теології

№ 269,0,11,1,1,20

Станом на 1917 рік в українській громадській дійсності (враховуючи всі українські землі) передумови для громадянського розвитку:

- існували

- не існували

№ 270,0,11,1,1,30

Комуністична влада в СРСР ставилася до громадянського суспільства:

- як до буржуазного

- як до основи комуністичного розвитку

- як до історичного минулого

№ 271,0,11,1,1,40

Комуністична влада в Україні щодо української громади:

- ставилася вкрай негативно і вщент її зруйнувала

- дозволила їй розвиватися

- ставилася нейтрально

- вважала її основою суспільного розвитку

№ 272,0,11,1,1,30

Приватна власність під комуністичним режимом в Україні:

- розвивалася у межах закону

- визнавалася лише частково

- зазнала тотального знищення

№ 273,0,11,1,1,30

Якщо приватна власність людини знищується, то її відношення до влади:

- набуває більшої свободи

- набуває відносної незалежності

- стає повністю від неї залежним

- залишається нейтральним

№ 274,0,11,1,1,30

Судячи з історичного досвіду побудови комунізму в СРСР, людина, позбавлена приватної власності:

- стає вільною від влади

- стає повністю залежною від лади

- здобуває нейтральне становище відносно влади

 

№ 275,0,11,1,1,40

Тоталітарна державно-політична система в УРСР виростала з:

- добровільного підпорядкування населення перед владою

- з терористичного знищення самоврядної громади

- з потреб інтенсивного індустріального розвитку

- з потреб швидкої культурної революції

 

№ 276,0,11,1,1,40

Для громадянський поступу в історичному минулому України традиції громадського самоврядування:

- були самодостатніми

- повинні були доповнюватися відповідними документами і культурними артефактами

- опиратися на православну церкву

 

№ 277,0,11,1,1,40

Селянські обрядові інституції в Україні належали до протогромадянських тому, що вони:

- оберігали традиції народу

- поєднували людей

- забезпечували добровільну громадську активність у відносній незалежності від влади

- передавали культурні звичаї і навички народу

 

№ 278,0,11,1,1,30

Сучасна українська соціально-культурна ситуація і публічна сфера характеризується:

- повноцінним громадянським суспільством

- відсутністю громадянського суспільства

- здичавілими громадянськими рухами

 

№ 279,0,11,1,1,40

Серед соціально-культурних мереж відносин в сучасній Україні панує дискурсивно-етична:

- практика свободи - автентичності

- практика нігілізму – анархії

- практика клієнтизму-патерналізму

 

№ 280,0,11,1,1,40

На основі соціологічних досліджень Р. Патнем довів, що головною перешкодою на шляху до ефективного соціально-економічного розвитку сучасної південної Італії є:

- руйнування, викликані минулою війною

- нестача робочої сили

- нестача інвестицій

- соціально-культурна етичність, що зародилася у глибокому візантійському 

середньовіччі

 


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 144; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!