Тема 9. Теорія А. Росміні (самостійна робота)
№ 211,0,9,1,1,35
Вперше поняття «соціальний капітал» застосовано у теоріях:
- Дж. Лока
- А. де Токвіля
- А. Росміні
- Р. Патнема
- Т. Парсонса
№ 212,0,9,1,1,40
Згідно з теорією А. Росміні, громадянське суспільство виникає::
- з потреби людини у внутрішньому самовдосконаленні
- з потреби посилення державної влади
- з потреб національного сепаратизму
№ 213,0,9,1,1,40
Згідно з теорією А. Росміні, для універсального громадянського суспільства родинний і національний егоїзм:
- є притаманний йому
- є перешкодою для його розвитку
№ 214,0,9,1,1,40
Теорія громадянського суспільства А. Росміні засновано на ідеях:
- лібералізму
- соціалізму
- християнської теології
- комунітаризму
№ 215,0,9,1,1,60
Згідно з теорією А. Росміні, права людини у громадянському суспільстві:
- потребують захисту від соціальних крайнощів громадянського
- суспільства
- здійснюються у всій своїй повноті
- взагалі не можуть бути здійснені
- не мають відношення до громадянського суспільства
№ 216,0,9,1,1,60
У теорії А. Росміні соціальний капітал створюється:
- у просторі самого громадянського суспільства
- у просторі здійснення комерційних інтересів суспільства
- у сфері родинного суспільства
- у просторі християнського суспільства
- у просторі перетину і взаємодії родинного, громадянського і християнського суспільств
№ 217,0,9,1,1,60
Громадянське суспільство, за переконанням А. Росміні, що існувало на його час у Європі (1797 – 1855) найбільше страждало:
|
|
- від споживацьких інтересів
- від імперських зазіхань
- від атеїстичних переконань
- від національного егоїзму
- від родинного егоїзму
№ 218,0,9,1,1,40
У теорії А. Росміні, сеньйоральний елемент громадянського суспільства, на відміну від соціального, обумовлений:
- потребами комерції
- функціями батьківства
- потребами влади як такої
№ 219,0,9,1,1,50
У теорії А. Росміні, соціальний чинник громадянського суспільства обумовлений:
- потребами виробничих відносин
- продуктивними силами
- потребами солідарності і товариськості
- потребами владарювання
№ 220,0,9,1,1,60
Теологічна концепція громадянського суспільства А. Росміні заснована на:
- ототожненні громадянського суспільства з християнським
- ототожненні громадянського суспільства і держави
- визнанні, що людина є носієм унікальної вартості
- запереченні унікальності індивіда
Тема 10. Громадянське суспільство і теорія К. Маркса
№ 221,0,10,1,1,50
Відмінність між концептами «громада» й «община», що притаманна для українського соціально-політичного дискурсу, полягає у розмежуванні між ними функцій:
- публічних
|
|
- приватних
- світських і релігійних
- батьківських і суспільних
№ 222,0,10,1,1,60
Людина, як індивідуальність, що користується соціальним правом особистої свободи вибору і бере активну участь у самоврядуванні, в українському соціально-політичному дискурсі належить до суспільної групи за назвою:
- община
- громада
- родина
- комуна
№ 223,0,10,1,1,40
У теорії К. Маркса й Ф. Енгельса джерелом відчуження людини від самої себе:
- є цивілізаційний процес
- приватна власність
- відсутність приватної власності
- поділ праці
№ 224,0,10,1,1,50
Маркс К. висловлювався про перспективи громадянського суспільства:
- позитивно
- критично
- різко негативно
- вважав його справедливим щодо людини
№ 225,0,10,1,1,40
Маркс К. вважав, що:
- громадянське суспільство визначається державою
- громадянське суспільство визначає державу
- між громадянським суспільством і державою не існує взаємозв’язку
№ 226,0,10,1,1,40
Суть економічного детермінізму Маркса полягає в тому, що він:
- вважав економічні чинники первинними щодо культури і духовного
- розвитку
- вважав економічні чинники головними для розвитку держави
№ 227,0,10,1,1,40
У теорії К. Маркса громадянське суспільство:
|
|
- має одержати позитивний розвиток
- має еволюційно відійти у минуле
- має бути усунуте революційним шляхом
№ 228,0,10,1,1,40
У теорії К. Маркса джерела примусу тлумачаться як:
- властиві для влади
- притаманні для анонімних економічних чинників
- властиві людській природі
№ 229,0,10,1,1,60
Свобода у марксистській теорії суспільного розвитку:
- протиставлена необхідності
- протиставлена необхідності у природі
- пов’язується з духовним розкріпаченням людини
- полягає у заснованому на пізнанні необхідностей природи пануванні над
- нею
№ 230,0,10,1,1,30
Концепт свободи у Маркса – це:
- передусім індивідуальна свобода людини
- звершення родової сутності людини
№ 231,0,10,1,1,30
Маркс і Енгельс вважали, що панування людини над природою:
- служить для соціального прогресу
- веде до панування людини над людиною
№ 232,0,10,1,1,40
Згідно з теорією марксизму, насильство в історичному процесі:
- протистоїть свободі людини
- відіграє позитивну революційну роль
- не має відношення до свободи людини
№ 233,0,10,1,1,50
За переконанням і задумом марксизму, філософія і знання про суспільство:
- має бути таким же науковим як знання про природу
- розвивається на основі самостійних принципів
|
|
- не може розвиватися за аналогом до знання про природу
№ 234,0,10,1,1,60
Сенс відкритого марксистами одкровення (розуміння) історії і суспільства могли, за його логікою, адекватно сприймати:
- громадяни
- аристократія
- селянство
- пролетаріат
- члени демократичного суспільства
- інтелігенція
№ 235,0,10,1,1,50
Комуністичне суспільство у теорії Маркса – це:
- недосяжна утопія
- вичерпна рівність всіх людей і справедливість між ними
- царство справжньої свободи
№ 236,0,10,1,1,40
У теорії К. Маркса релігія, або віра в Бога:
- відіграє позитивну роль у суспільному житті
- може зберігатися при побудові соціалізму
- має бути усунута соціалістичною революцією
№ 237,0,10,1,1,40
У теорії К. Маркса громадянське суспільство розцінюється:
- як позитивне явище суспільного поступу
- як другорядне явище суспільного життя
- як суспільний стан, ворожий для комуністичного майбутнього
№ 238,0,10,1,1,40
У теорії Маркса громадянське суспільство:
- включає в себе пролетарський клас
- протистоїть пролетаріату
- розгортається у комуністичне суспільство
№ 239,0,10,1,1,30
У теорії марксизму національна держава розглядається як:
- позитивне явище людського розвитку
- явище, що суперечить прогресивному розвитку людства
№ 240,0,10,1,1,30
У теорії марксизму селянство розглядається як суспільна верства:
- позитивна щодо прийдешнього комунізму
- реакційна щодо комуністичного майбутнього
№ 241,0,10,1,1,40
У теорії марксизму-ленінізму – пролетаріат, це клас:
- який має принести нову національну організацію держави
- який не має ні батьківщини, ні приватної власності
- у володіння якого потрібно передати приватну власність
№ 242,0,10,1,1,50
У теорії марксизму приватна власність:
- має бути передана пролетаріату
- має бути передана на рівних умовах для всього суспільства
- має бути радикально знищена
- при комунізмі існуватиме лише в обмежених секторах економіки
№ 243,0,10,1,1,35
Марксистська ідея інтернаціоналізму, як основи позанаціонального розвитку народів:
- була в суперечності до тогочасних імперських проектів розвитку
- не була в суперечності до тогочасних імперських проектів розвитку
№ 244,0,10,1,1,40
Ідея про первинність матерії у філософії марксизму:
- не була пов’язана з обґрунтуванням комуністичного майбутнього
- була онтологічною основою обґрунтування комунізму
- мала винятково онтологічний характер для пояснення природних процесів
№ 245,0,10,1,1,45
У теорії марксизму сфера вільного ринку визнається:
- такою, що суперечить людському розвитку
- такою, що є необхідною умовою людського розвитку
- чистою видумкою буржуазних соціологів
№ 246,0,10,1,1,40
Створення комуністичного суспільства під назвою СРСР:
- є наслідком втілення марксистсько-ленінської філософської доктрини
- є наслідком спотворення марксистсько-ленінської філософської доктрини
№ 247,0,10,1,1,30
Комуністичне суспільство в СРСР засновувалося на:
- руйнуванні громадянського суспільства
- на розвитку громадянського суспільства
- на народній демократії
№ 248,0,10,1,1,30
Громадянське суспільство у класичній марксистській теорії:
- не має позитивного тлумачення
- має позитивне тлумачення
Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 125; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!