Яка природа платонівської ідеї?



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Полтавський національний педагогічний університет

імені В.Г.Короленка

 

Історичний факультет

 

Кафедра філософії

 

 

 

ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ

Тести

Модульного та підсумкового контролю

 

Для студентів І - ІІ курсу

Історичного факультету

 

 

Напрям підготовки: 0203 Гуманітарні науки

Спеціальність: 6.020302 Історія

Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр

 

Розробник: к. філос.н., доцент

Усанова Людмила Анатоліївна

 

Полтава-2011

 

 

УДК 167

ББК 87.3

 

Історія філософії. Тести модульного та підсумкового контролю знань студентів. – Полтава, 2011.

 

Укладач: Усанова Людмила Анатоліївна, к. філос. н., доцент кафедри філософії ПНПУ імені В.Г.Короленка.

 

Рецензенти:

Куцепал С.В., доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри соціально-економічних дисциплін Полтавського інституту Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого

Нестуля О.О., доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри філософії та політології Полтавського університету економіки і торгівлі.

 

 

Затверджено вченою радою Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка

протокол № 2 від 28 вересня 2011 р.


АНТИЧНІСТЬ

1.. Матеріалізм Фалеса Мілетського був:

1. діалектичним

2. механістичним

3. антропологічним

4. стихійним, споглядальним

2. Фрагмент «Усе тече, усе змінюється» виражає:

1. діалектичні думки Геракліта               

2. метафізичну концепцію Парменіда      

3. релятивізм софістів

4. критичну позицію скептиків

3. «Пізнай самого себе» був визначаючим принципом:

1. Сократа

2. Фалеса

3. Платона

4. Арістотеля

Принцип філософії Геракліта.

1. «Думаю, отже існую»

2. «Усе змінне»

3. «Ніщо не виникає з нічого і не перетворюється в ніщо»

4. «Пізнай самого себе»

5. Вислів: «людина – міра всіх речей» виражає сутність вчення:

1. стоїків

2. софістів

3. епікурейців

4. скептиків

6. Поняття “логос” водить у філософію:

1. Сократ

2. Геракліт

3. Парменід

4. Платон

7. Теорію  ідей розробив:

1. Аристотель

2. Плотін

3. Прокл

4. Платон

8. Апейрон – це:

1. філософський трактат

2. щось безкінечне

3. грецький філософ

4. піфагорейське божество

9. Апорія – це:

1. представниця елейської школи

2. стародавній навчальний заклад

3. філософія Зенона

4. безвихідний стан думки

Майєвтика - це

1. богиня філософії

2. різновид софістики

3. вчення Аристотеля

4. філософський метод

11. «Скільки людей, стільки й думок», - вважали:

1. елеати

2. стоїки

3. софісти

4. Сократ

12. Філософія Сократа є переважно:

1. космологією

2. гносеологією

3. філологією

4. антропологією

13. Ідея про те, що видиме нами частково чи повністю не співпадає з дійсною реальністю належить:

1. Платону

2. Парменіду

3. Геракліту

4. усім названим

14. Пізнання за Платоном є:

1. пригадування

2. придумування

3. мудрування

4. філософствування

15.  Головний принцип філософії Демокріта:

1. «Думаю, отже існую»

2. «Усе змінне»

3. «Ніщо не виникає з нічого і не перетворюється в ніщо»

4. «Пізнай самого себе»

16. Поняття «анамнезис» у Платона означає:

1. принцип пізнання, який полягає у пригадуванні

2. принцип пізнання, який полягає у досвідному сприйнятті

3. принцип діяльності, який полягає у доброчесності

4. принцип діяльності, який полягає у спогляданні

5. принцип відрізнення добра від недобра

17. На думку Арістотеля, чеснота це:

1. )золота середина між двома протилежностями

2. добрий вчинок, зроблений громадянином

3. те, до чого має прагнути філософ

4. найкраща дія з даних варіантів

5. вчинок здійснений морально і раціонально

18. Для софістів не був характерним:

1. суб’єктивізм

2. релятивізм

3. скептицизм

4. об’єктивізм

19. Для античних філософів “мікрокосмос” це:

1. світ людини

2. світ у цілому

3. світ мікротіл

4. світ природи

20. Аристотель не згадує таку причину виникнення речей:

1. матеріальна

2. цільова

3. практична

4. формальна

21. Апорії Зенона були спрямовані проти:

1. діалектики Геракліта

2. метафізики Арістотеля

3. теорії ідей Платона

4. етики Сократа

22. Розуміння буття у Парменіда:

1. буття і мислення тотожні

2. буття множинне і ділиме

3. буттям є те, що сприймається чуттями

4. буття нема, а є небуття

23. Основна філософська проблема досократиків:

1. проблема першопочатку

2. проблема матерії

3. проблема моралі

4. проблема пізнання

24. Грецьке слово „діалектика” початково означало:

1. магічний ритуал

2. театральна вистава

3. мистецтво суперечки

4. першопочаток

25. Платон позначив вічне, єдине і осяжне розумом:

1. логос

2. ідея

3. космос

4. природа

26. Хто в античній філософії розглядав матерію як можливість буття речей, а форму як їх сутність:

1. Арістотель

2. Платон

3. Демокріт

4. Парменід

27. Який філософський напрям розвивався у поглядах Сенеки:

1. епікуреїзм

2. стоїцизм

3. скептицизм

4. емпіризм

28. Афінська школа, що вчила непорушності духу і аскетизму:

1. стоїцизм

2. епікуреїзм

3. софізм

4. ідеалізм

29. Принцип тотожності задоволення і блага проповідував:

1. Епікур

2. Сенека

3. Сократ

4. Діоген

30. Основною темою елліністичних шкіл була:

1. досягнення багатства та достатку

2. проблема першопочатку та першопричини

3. досягнення внутрішньої свободи та незалежності від світу

4. проблема форми та матерії

5. досягнення абсолютного знання

Яка природа платонівської ідеї?

1. ідея нематеріальна і не осяжна розумом, а чуттями

2. ідея матеріальна, але осяжна розумом

3. ідея матеріальна і осяжна розумом

4. ідея нематеріальна, але осяжна розумом

5. ідея пост-матеріальна і неосяжна розумом

32. Хто з перерахованих античних філософів не належав до досократиків:

1. Піфагор

2. Парменід

3. Платон

4. Анаксімен

33. Установіть відповідність філософського твору та його автора:

1. «Метафізика»                   1. Парменід 

2. «Про природу»                  2. Платон

3. «Держава»                         3. Зенон

4. «Ахілл і черепаха»           4. Аристотель 

34. Установіть відповідність філософської категорії та її автора:

1. форма                    1. Демокріт

2. атом                       2. Платон

3. ідея                         3. Епікур

4. атараксія                4. Аристотель  

35. Установіть відповідність онтологічного принципу і філософа :

1.в основі світу невидимі, неподільні частинки – атоми                                                      1. Піфагор

2. першоосновою світу є апейрон        2. Демокріт

3. будь-яка річ є єдністю

матерії і форми                           3. Анаксімандр

4. першоелементом світу є число  4. Арістотель

36. Установіть послідовність філософських учень античності:

1. «світ ідей»

2. «усе із води»

3. «в основі усього лежить число»

4. «стримування від суджень»

37. Установіть послідовність філософських шкіл античності:

1. Мілетська школа

2. неоплатоніки.

3. Лікей

4. Академія

38. Установіть відповідність філософа і школи:

1. Парменід                1. атомісти

2. Демокріт                 2. елеати

3. Піррон                    3. неоплатонізм

4. Плотін                     4. скептики

39. Установіть відповідність поняття і напрямку елліністичної філософії:

1. апатія                      1. епікуреїзм

2. гедонізм                      2. стоїцизм

3. атараксія                3. неоплатонізм

4. Єдине                     4. скептицизм

40. Установіть відповідність визначаючих положень і філософського напрямку :

1. нічого не стверджувати         1. неоплатонізм   

2. найвищим добром є

блаженство і насолода                   2. скептицизм  

3. щастя в тому, щоб не бажати

 ніякого щастя                                  3. епікуреїзм

4. еманація єдиного

визначає буття                            4.стоїцизм

СХІДНА ФІЛОСОФІЯ

1. Основою східного філософствування є:

1. новація

2. традиція

3. схоластика

4. метафізика

2. Брахман – це:

1. надсвітова причина світу

2. жрець духовної касти

3. коментарій до ведичних текстів

4. непізнавана основа життя

3. Аскетизм – це:

1. напрямок у філософії

2. стародавнє вчення

3. те ж, що буддизм

4. духовна практика

4. Канонічним духовним джерелом Стародавньої Індії є:

1. Веди

2. Упанішади;

3. Коран;

4. Брахмани.

5. Принцип «Дао» означає:

1. збірник законів і норм поведінки

2. закон природи, суспільства і людей, який управляє світом

3. моральний закон імператора

4. збірник гімнів і священних пісень

6. Коловорот життя, нескінчений перехід з одного життя в інше - це:

1. сансара

2. карма

3. майя

4. атман

7. Засновником буддизму був:

1. Чандрагупта

2. Сіддхартха Гаутама

3. Кришна

4. Лао-дзи

8. Будда означає:

1. бог

2. чернець

3. просвітлений

4. ім’я

9. Природний шлях речей у старокитайській філософії називається:

1. Інь

2. Жень

3. Лао

4. Дао

10. «Золоте правило» моралі за Конфуцієм:

1. насолода є початок і кінець блаженного життя

2. володар повинен бути володарем, службовець – службовцем, батько-батьком, син – сином

3. не чини іншому того, чого не бажаєш собі

4. спокій і відсутність страждань є метою життя

5. сприймай іншу людину так як сприймають її інші

11. Головна проблема філософії Конфуція:

1. онтологія

2. гносеологія

3. етика

4. естетика

12.Закон життя в індійській філософії:

1. карма

2. нірвана

3. брахман

4. атман

13. До неортодоксальних шкіл д-індійської філософії належить:

1. санкх’я

2. йога

3. веданта

4. буддизм

14. Нірвана – це:

1. колесо перероджень

2. закон воздаяння

3. припинення земних народжень

4. світовий задум

15. Чим визначається сансара, перехід з одного життя в інше:

1. карма

2. дарма

3. майя

4. жень

5. нірвана

16. У якому понятті Конфуцій виразив людинолюбство і гуманність:

1. жень

2. лі

3. сінь

4. дао

5. чжі

17. До вічних істин Будди не належить:

1. життя – це страждання

2. страждання – не має своєї причини

3. корінь страждання – жадоба до життя

4. шляхів виходу із страждання – вісім

18. Для конфуціанської благородної людини не характерна така якість як:

1. відчуття обов’язку

2. людинолюбство

3. синівська шанобливість

4. не діяння

5. повага до старших

19. Ілюзорність світу давньоіндійська філософія відобразила поняттям:

1. майя

2. карма

3. дхарма

4. нірвана

20. Поняття «карма» в давньоіндійській філософії позначає:

1. божественна напередвизначеність

2. обряд посвячення у вищий жрецький сан

3. досягнення вищого блаженства, що виникає після смерті

4. вчинки живої істоти, що визначають її нове народження

21. Поняття “жень” у конфуціанстві позначає:

1. гуманність

2. синівська повага

3. правила благопристойності

4. музика як засіб вдосконалення

22. Відмінність між ортодоксальними і неортодоксальними вченнями д.-індійської філософії стосувалась:

1. інтерпретації поняття брахман і атман

2. розуміння життя як страждання і майї

3. визнання або невизнання авторитету Вед

4. пояснення принципу створення світу

5. ставлення до ортодоксальної догматики шумерів

23. Даоський принцип у-вей означає:

1. принцип недіяння

2. принцип утримання від насильства

3. принцип поваги до традицій

4. принцип активності

5. принцип дотримання ритуалів

Сансара – це

1. закон відплати

2. переселення душ

3. принцип поведінки, стиль життя

4. незаподіяння зла діями і помислами

25. Філософія Сходу більше уваги надає:

1. пізнанню зовнішнього світу 

2. модернізації суспільства

3. духовному світу людини 

4. науково-технічному прогресу

26. Буддизм вважає людину істотою:

1. пізнавальною

2. страждальною 

3. граючою

4. творчою

 

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. ВІДРОДЖЕННЯ

1. Основний догмат християнського віровчення про Бога стверджує:

1. немає Бога крім Аллаха

2. Бог єдиний, існує в трьох іпостасях

3. Бог є Все і все є Бог

4. Бог є безособова духовна реальність

2. Найважливіший розділ знання в Середньовіччя:

1. філософія                      

2. теологія                         

3. наука

4. логіка

3. Положення Тертуліана «Вірую, тому що абсурдно» треба розуміти так, що:

1. світ абсурдний, знати про нього нічого не можна, можна тільки вірити в усе існуюче

2. тільки вірити абсурдно, для того і даний людині розум, щоб пізнавати світ

3. я вірую в зовсім абсурдні речі і тому краще в них не вірити

4. предмет моєї віри абсурдний з погляду розуму, але це ще більш надихає мене

вірити в нього

4. Загальні поняття існують „до речей” вважали:

1. номіналісти

2. реалісти

3. конвенціалісти

4. схоласти

5. Вірую, щоб розуміти» - це положення:

1. апологетики

2. містики

3. схоластики

4. казуїстики


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 1197; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!