Основні поняття векторної графіки



У растровій графіці основним елементом зображення є точка, а у векторній графіці основним елементом зображення є лінія, яку ще називають вектором, звідки і пішла назва – векторна графіка (при цьому не важливо, пряма ця лінія чи крива). Для кожної точки лінії в растровій графіці відводиться одна чи кілька комірок пам’яті (чим більше кольорів можуть мати точки, тим більше комірок їм виділяється). Відповідно, чим довша растрова лінія, тим більше пам’яті вона займає. У векторній графіці об’єм пам’яті, який треба виділити лінії, не залежить від розмірів лінії, оскільки лінія представляється у вигляді формули, а точніше, у вигляді декількох параметрів.

Лінія — це елементарний об’єкт векторної графіки. Усе, що є у векторній ілюстрації,

складається з ліній. Найпростіші об’єкти поєднуються в більш складні геометричні об’єкти, у якості яких приймаються такі прості фігури, як прямокутник, коло, еліпс. Так, наприклад, такий об’єкт як чотирикутник можна розглядати як чотири зв’язані лінії, а об’єкт куб ще більш складний: його можна розглядати або як дванадцять зв’язаних ліній, або як шість зв’язаних чотирикутників.

Пряма (line) розглядається як окремий випадок кривої. У деяких програмах, замість поняття крива використовується поняття контур (path). Очевидно, поняття контур найбільше адекватно відбиває суть, оскільки контур може бути і прямої, і кривої, і фігури, і ламаної. Кожний контур може мати дві чи більше опорних точок. У деяких редакторах їх також називають вузлами (nodes).

Елемент контуру, що знаходиться між двома опорними точками, називається сегментом контуру.

Об’єкти векторної графіки володіють рядом параметрів та властивостей, такими як:

1. Параметри обведення. З курсу геометрії відомо, що лінія немає товщини. Це справедливо і для контурів у векторній графіці. Працюючи з контурами, ми можемо представляти їх як лінії, що не мають ні товщини, ні кольору.

2. Властивість заливка. У більшості редакторів векторної графіки замкнуті контури мають особливу властивість – заливку. При створенні замкнутого контуру його внутрішня область автоматично заливається відповідно до поточної установки параметрів заливки.

3. Параметри заливки. Основним параметром заливки є інформація про те, чим заливається контур. Це важливо, оскільки існують кілька типів заливання:

• заливка основним кольором – внутрішня область контуру замальовується одним вибраним кольором;

• градієнтна заливка – як параметри заливки призначаються два кольори та вибирається метод плавного переходу одного кольору в другий;

• текстурна заливка – внутрішня область контуру покривається одним візерунком з регулярною структурою;

• заливка зображенням-картою - як параметр виступає адреса файлу растрового зображення, яке використовується в якості заповнювача. Таке растрове зображення називають картою. Цей метод заливання є не у всіх редакторах.

Формати векторних зображень

Векторні формати зберігання даних є універсальними, оскільки в них можна зберігати

крім векторних зображень, ще й растрові. Розробники векторних графічних програм надають

перевагу власним форматам, що обумовлено специфікою алгоритмів формування

векторного зображення.

Мову опису сторінок PostScript, яка є основа всіх видавничих технологій, можна

віднести до векторного формату. Вона дозволяє описати векторні і растрові зображення,

шрифти, а також параметри растеризації і керування кольором.

EPS (Encapsulated PostScript) – формат, який є спрощеним варіантом PostScript.

Файли EPS описують тільки якийсь об’єкт, на відміну від PostScript, який описує код цілої

сторінки. Всі сучасні програми ілюстрування здатні відкривати і редагувати файли EPS.

Формат дозволяє зберігати зображення будь-якого типу в довільній колірній моделі без

альфа-каналів.

CDR – власний формат програми CorelDraw, який постійно вдосконалюється і

змінюється. Його можна без сумніву назвати професійним, оскільки в ньому застосовується

роздільна компресія для векторних і растрових зображень, можуть зберігатися шрифти,

файли CDR мають надзвичайно велике робоче поле (45х45м) і може містити декілька

сторінок.

PDF – універсальний формат, який розроблено фірмою “Adobe System” для

електронного розповсюдження документів. Універсальність формату полягає в тому, що

створені в різних програмах публікації можна зберігати в цьому форматі і передивлятися на

різних комп’ютерах за допомогою безплатної версії програми Acrobat Reader. В цей формат

можна зберегти документ створений в будь-якій програмі. Для досягнення мінімального

розміру файлу кожний тип об’єкту стискається по найбільш вигідному йому алгоритму.

WMF (Windows Metafile) – власний векторний формат Windows. Сприймається

практично всіма програмами Windows, так чи інакше пов’язаними з векторною графікою.

Однак, користуватися форматом WMF потрібно тільки в крайніх випадках, оскільки він не

зберігає деякі параметри, які можуть бути присвоєні об’єкту в різних векторних редакторах, і

може спотворити колірну схему зображення.

AI (Adobe Illustrator Document) – формат, який підтримують практично всі програми,

Маркер керуючої лінії

Керуючі лінії

Рисунок 2.9

28

так чи інакше пов’язані з векторною графікою. Він є найкращим посередником при передачі

зображень з однієї програми в іншу, з РС на Macintosh і навпаки. Загалом, дещо

поступаючись CorelDRAW по ілюстративних можливостях (може містити в одному файлі

тільки одну сторінку, має мале робоче поле - цей параметр дуже важливий для зовнішньої

реклами - всього 3х3 метра), він відрізняється найбільшою стабільністю і сумісністю з

мовою PostScript.


Дата добавления: 2018-05-01; просмотров: 128; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!