Со страхом Божиим и верою приступите.



Лик: Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь и явися нам.

 И приступают другие, хотящии причащатися, двигаясь и действуя плавно и осторожно. Вообще, рядом с Дарами нужно вести себя очень осторожно, и не делать никаких резких движений, дабы не опрокинуть сосуды, по действию лукавого!

Во время причащения других можно петь:

Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те.

Священник же, причащая людей, глаголет:

Причаща́ется раб Бо́жий (раба́ Бо́жия) имярек, честна́го и свята́го Те́ла и Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, во оставле́ние грехо́в свои́х и в жизнь ве́чную.

И помощники отирают ему устне платом и целует причастивыйся святую чашу, и поклонився отходит. И тако причащаются вси.

По причащении священник поставляет Святая на святом престоле.

И читает или поет:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию: / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́.

Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме: / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́! / О му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и Си́ло! / Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися, / в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.

Одновременно очень аккуратно и не спеша погружает оставшиеся на дискосе частички в Кровь Христову (крупные - рукой, предварительно разломив или разрезав на два или более кусочков (внимание: при резком преломлении могут разлетаться микрочастицы!)), придавив вглубь обычной чайной ложечкой (а второй рукой придерживая потир!), а оставшиеся мелкие частички очень аккуратно сдвигает на ближний к нему край стоящего на месте дискоса (желательно, при этом, загородить передний край престола от падения частиц на пол снова подоткнутым за ворот и положенным на край антиминса платом для причащения) и ссыпает в потир, при помощи губки (еще и еще раз очищая его губкой в наклонном состоянии), со словами:

Отмы́й, Го́споди, грехи́ помина́вшихся зде́ Кро́вию Твое́ю Честно́ю, моли́твами святы́х Твои́х.

И, перекрестившись, молится:

Лик: Благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне, Бог Госпо́дь и яви́ся нам.

Священник же благословляет люди, возглашая:

Спаси́, Бо́же, лю́ди Твоя́, и благослови́ достоя́ние Твое́.

И обращается священник к святей трапезе и кадит трижды, глаголя в себе:

Вознесися на Небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя.

Лик поет:

Тропарь Вознесению Господню (глас 4):

Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

Тропарь Пресвятой Троице (глас 8):

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Ви́дехом свет и́стинный, / прия́хом Ду́ха Небе́снаго, / обрето́хом ве́ру и́стинную, / неразде́льней Тро́ице покланя́емся, / Та бо нас спасла́ есть.

Да испо́лнятся уста́ на́ша / хвале́ния Твоего́ Го́споди, / я́ко да пое́м сла́ву Твою́, / я́ко сподо́бил еси́ нас причасти́тися / Святы́м Твои́м, Боже́ственным, безсме́ртным и животворя́щим Та́йнам, / соблюди́ нас во Твое́й святы́ни / весь день поуча́тися пра́вде Твое́й. / Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Молитва перед потреблением Даров:

Литургия Серафима Саровского:

Исполне́ние зако́на и проро́ков Сам сый Христе́ Бо́же наш, испо́лнивый все оте́ческое смотре́ние, испо́лни ра́дости и весе́лия сердца́ на́ша, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Литургия свт Николая:

Испо́лнися и соверши́ся ели́ко по на́шей си́ле, Христе́ Бо́же наш, Твоего́ смотре́ния та́инство. Име́ем бо сме́рти Твоея́ па́мять, ви́дехом воскресе́ния Твоего́ о́браз, напо́лнихомся безконе́чныя Твоея́ жи́зни, наслади́хомся неистоща́емыя Твоея́ пи́щи, ея́же и в бу́дущем ве́це всем нам сподо́битися благоволи́, благода́тию безнача́льнаго Твоего́ Отца́, и Свята́го и блага́го и животворя́щаго Твоего́ Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

После чего расстилает над антиминсом свернутый пополам плат (предварительно сдвинув сосуды на свободные места выше или сбоку илитона), наливает в отдельный сосуд горячей воды, и, взяв потир, очень аккуратно и не спеша, нагнувшись над ним и приподняв его левой рукой, потребляет ложечкой содержимое чаши, разделяя при необходимости большие частицы краем ложки на маленькие так, чтобы ни одна не могла повиснуть и упасть, затем - выпивает Кровь, до трех-четырех раз наливает в потир горячей воды (ополоснув в ней ложечку, вытирает ее платом и откладывает в сторону) и, держа его край во рту правой рукой, а левой рукой - взявшись за основание потира, поворачивает его вокруг оси, для полного омовения стенок его, одновременно выпивая воду, и заодно выполаскивая рот. Затем ставит чашу-потир на место, и, перекрестившись, молится:

Го́споди, отыми́ Преложе́ние от ма́лых части́ц Те́ла и Кро́ве Твои́х, возмо́жно оста́вшихся на сосу́дах сих, на пла́те, антими́нсе, уса́х, браде́, уста́х, зуба́х и рука́х прича́стников, а возмо́жно и на полу́.


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 105; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!