Тропари часов поются на обеих Литругиях.



Лик поет тропарь 1 часа:

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Стих 1: Глаго́лы моя́ внуши́, Го́споди, разуме́й зва́ние мое́.

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Стих 2: Я́ко к Тебе́ помолю́ся, Го́споди.

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Литургия Архистратига Серафима:

Глаголет и передвигает дискос в два последовательных, по смыслу слов, шага-перемещения, в середину антиминса, и ставит там:

Они же, е́мше Тебе́, ведо́ша к Каиа́фе архиере́ови,/ от Каиа́фы же в пре́тор к иге́мону Понти́йскому Пила́ту.

После чего глаголет, приподнимая и вновь опуская дискос, на выделенных словах:

И изы́де ко Иуде́ом Пила́т/ и глаго́ла им: аз ни еди́ныя вины́ обрета́ю в Нем./

Они же вопия́ху:/ распни́,/ распни́ Его./

И хотя́ Пила́т наро́ду хоте́ние сотвори́ти,/ бив,/ предаде́ Тебе́ во́ли их.

И Лик поет тропарь 3 часа.

[При служении Литургии святителя Николая Чудотворца :

Переносит дискос в правый верхний угол антиминса выше потира на место №7, глаголя:

Еще́ же Тебе́ глаго́лющу,/ се, наро́д, и нарица́емый Иу́да,/ а́бие приступи́ к Тебе́, Иису́се, рече́:/ ра́дуйся, Равви́,/ и облобыза́ Тя./ И во́ини е́мше Тебе́, Христе́ Спа́се,/ ведо́ша к Каиа́фе архиере́ови.

 А затем переносит дискос в середину верхней части антиминса на место дискоса №1 и, приподнимая и вновь опуская дискос на выделенных словах, глаголет:

 От Каиа́фы же в пре́тор/ к иге́мону Понти́йскому Пила́ту.

И изы́де ко Иуде́ом Пила́т/ и глаго́ла им:/ аз ни еди́ныя вины́ обрета́ю в Нем/.

Они же вопия́ху:/ распни́,/ распни́ Его./ И хотя́ Пила́т наро́ду хоте́ние сотвори́ти,/ бив,/ предаде́ Тебе́ во́ли их.

И передвигает дискос в левый верхний угол антиминса на место №8.]

И Лик поет тропарь 3 часа.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха / в тре́тий час Апо́столом Твои́м низпосла́вый: / Того́, Благи́й, не отыми́ от нас, / но обнови́ нас, моля́щих Ти ся.

Стих 1: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха…

Стих 2: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха…

Литургия Архистратига Серафима :

Тогда собра́ша на Тя, Иису́се,/ все мно́жество воин./ И спле́тше вене́ц от те́рния,/ возложи́ша на главу́ Твою́, и трость вложи́ша в десни́цу Твою́./

 И покло́ньшеся пред Тобо́ю,/ руга́хуся Тебе́,/ и плюва́ху на Тя,/ прия́ша трость,/ и бия́ху по главе́ Твое́й./

 И егда́ поруга́шася Тебе́,/ облеко́ша Тя в ри́зы Твоя́,/ возложи́ша на Тя Крест Твой/ и ведо́ша Тебе́ на пропя́тие.

И с этими последними словами переносит дискос вправо вплотную к стоящему там потиру и ставит слева от него.

 

И приведо́ша Тебе, Иису́се, на Голго́фу ме́сто, е́же есть сказа́емо, Ло́бное место.

Иде́же и распя́ша меж двух разбо́йник в час шесты́й.

После чего крестимся с поясными поклонами:

[Литургия святителя Николая:

Тогда́ собра́ша на Тя, Иису́се,/ все мно́жество во́ин./

 И спле́тше вене́ц от те́рния,/ возложи́ша на главу́ Твою́,/ и трость вложи́ша в десни́цу Твою́./

 И покло́ньшеся пред Тобо́ю,/ руга́хуся Тебе́/ и плюва́ху на Тя,/ прия́ша трость,/ и бия́ху по главе́ Твое́й.

И ставит дискос на место №9, после чего, взяв в левую руку дискос, а потир в правую, одновременно передвигает их вниз антиминса со словами:

И егда́ поруга́шася Тебе́,/ облеко́ша Тя в ри́зы Твоя́,/ возложи́ша на Тя Крест Твой/ и ведо́ша Тебе на пропя́тие.

И ставит на соответствующие места №10 и №6 в левом и правом углах антиминса.

И приведо́ша Тебе́, Иису́се,/ на Голго́фу ме́сто,/ е́же есть сказа́емо, Ло́бное ме́сто./

 Иде́же и распя́ша/ меж двух разбо́йник в час шесты́й.

А с этими последними словами переносит дискос и потир с углов на соответствующие места №3 и №5 в середине и в правой стороне антиминса на изображении Голгофы.

После чего крестится с поясными поклонами: ]

Далее опять общее для обеих Литургий:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.(трижды)

И поочередно поднося к своим губам богослужебные предметы, целует их и глаголет:

Искупи́л ны еси от кля́твы зако́нныя (Просфору) честно́ю Твое́ю Кро́вию, (потир) на Кресте́ пригвозди́вся (звездицу) и копие́м пробо́дся, (копие) безсме́ртие источи́л еси́ челове́ком, (лжицу) Спа́се наш,/ сла́ва Тебе́.

После чего, взяв в руки копие, трижды, крестообразно, осеняет кончиком его Просфору, от края до края (верх-низ-лево-право), придерживая Просфору левой рукой и глаголя при этом:

В воспомина́ние Кре́стныя Сме́рти/ Го́спода - и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.(трижды)

И начинает вырезать кубической формы Агнец (на основе изображенных на Просфоре его границ), следующим образом:

Повернув Просфору на 180 ° , по часовой стрелке, надписями вниз, делает вертикальный разрез, с правой стороны ее по линии стороны квадрата, немного не дорезая до основания Просфоры (3-5 мм), и до дальней стенки (за угол квадрата), произнося, при этом, слова: «Я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся». Затем поворачивает Просфору в первоначальное положение и делает точно такой же разрез с противолежащей стороны Агнца (для нас снова правой), со словами: «И я́ко а́гнец непоро́чен пря́мо стригу́щаго его безгла́сен, та́ко не отверза́ет уст Свои́х», а затем, повернув на 90 ° по часовой стрелке, делает такой же разрез по верхней стороне квадрата, со словами : «Во смире́нии Его суд Его взя́тся» и затем - по нижней, повернув ее уже против часовой стрелки на 180 ° , со словами : «Род же Его́ кто испове́сть», после чего, обхватив Просфору со всех сторон пальцами левой руки, кладет ее на левый бок, и отрезает основание Просфоры, толщиной 1 см или примерно половину нижней части ее, со словами: «Яко взе́млется от земли́ живо́т Твой».

И снова ставит ее на место, после чего аккуратно, обеими руками, крестообразно раскладывает отрезанные части Просфоры, каждую - в свою сторону, оставляя в середине кубический Агнец.

При необходимости откладывания частиц для антидора, а также по причине большого размера Просфоры и малой вместимости потира, можно оставить на дискосе только верхушечки боковых частей Просфоры, отрезая и откладывая, на другую тарелку, нижние их части.

Но после Преложения Даров откладывать частички на антидор уже НЕЛЬЗЯ!

 После чего священник переворачивает куб Агнца печатью вниз на основание, и очень осторожно крестообразно разрезает Его на четыре равные части, не доводя, однако, разрезы до поверхности печати (3-5 мм), чтобы она оставалась неповрежденной и цельнокупной, и при этом глаголет:

Жре́тся А́гнец Бо́жий, взе́мляй грех мiра, за мiрски́й жи́вот и спасе́ние.

Очищает нож-копие от налипших крошек пальцами (делает это каждый раз при его применении) и кладет его справа ниже потира, переворачивает Агнец и ставит на свое место надписями « I С|ХС» вверх, еще раз поправив разложенные частицы. После чего глаголет:

При Кресте́ Твое́м стоя́ше Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Ея́же моли́твами приими́, Го́споди, Же́ртву сию́ в пренебе́сный и мы́сленный Свой же́ртвенник.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас!

Предста́ Цари́ца оде́сную Тебе́, в ри́зах позлаще́нных оде́яна, приукраше́на.

 И с этими последними словами поднимает в вертикальное положение и ставит вплотную к основанию разрезом внутрь левую частичку (от нас) «в честь Пресвятой Богородицы».

Святи́и же Богоотцы́ Иоаки́м и А́нна, пра́ведный Ио́сиф Обру́чник, пра́отцы Ада́м и Е́ва со все́ми от ве́ка благоугоди́вшими Тебе́ Пра́отцы, Отцы́, Патриа́рси и Проро́ки, просвеще́нныя соше́дым во ад Иоа́нном Предте́чею, я́ко из пеще́ры Ада́мовы со стра́хом и упова́нием взира́ху на вся происходя́щая на Голго́фе.

Моли́твами всех Святы́х Ве́тхаго Заве́та, Го́споди, поми́луй нас!

И с этими словами поднимает Агнец над отрезанным основанием, показывая его как частичку «за всех Ветхозаветных Святых».

А с други́я стороны́ Креста́ стоя́ше Апо́стол Иоа́нн Богосло́в и Жены́-мироно́сицы, а ны́не предстоя́т зде и вси святи́и Апо́столи, Му́ченицы, Безсре́бренницы, Святи́тели, Преподо́бнии, Пра́веднии и Святи́и (перечисление их имен), и́хже па́мять ны́не соверша́ем, и Вси Святи́и Новозаве́тней Це́ркви Твоея́.

 Вси Святи́и Но́ваго Заве́та, моли́те Бо́га о нас!

 И поднимает в вертикальное положение и ставит к основанию справа частичку «за всех Новозаветных Святых».

Же́ртва, принесе́нная Тобо́ю на Голго́фе, есть же́ртва и за вся ны́не живу́щия на Земли́ лю́ди. Помяни́, Го́споди, вся Держа́щия После́дняго Правосла́внаго Ца́рства и по́дданныя его, Апо́столы, свяще́нницы, диа́коны, диакони́ссы, священномона́си и мона́си Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви и чле́ны ея, а та́кожде вся правосла́вныя христиа́ны, с ни́миже и рабов Божиих (здесь можно перечислить имена близких, но необязательно), дабы́ обрести́ им полноту́ покая́ния и ста́ти ча́стию Те́ла Твоего́.

 После чего поднимает и ставит к основанию сверху частичку «за всех живых».

Помяни́, Го́споди, и вся усо́пшыя от века правосла́вныя христиа́ны, с ни́миже и рабо́в Бо́жиих (имена), прости́в им вся согреше́ния во́льная и нево́льная и омы́в грехи́ их в Кро́ви Твоей Святе́й.

 И поднимает в вертикальное положение и ставит к основанию нижнюю частичку «за всех усопших».

 После чего тщательно очищает друг о друга пальцы от налипших крошек (так поступает всегда после прикосновения руками к Агнцу или частичкам Просфоры). После чего Лик поет:

 

Тропарь 6 часа (глас 2):

И́же в шесты́й день же и час, / на Кресте́ Пригвожде́й / в Раи́ дерзнове́нный Ада́мов грех, / и согреше́ний на́ших рукописа́ние раздери́, / Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Стих 1: Внуши́, Бо́же, моли́тву мою́, и не пре́зри моле́ния моего́.

И́же в шесты́й день же и час…

Стих 2 : Аз к Бо́гу воззва́х, и Госпо́дь услы́ша мя.

И́же в шесты́й день же и час…

А потом служащий совершает три земных поклона, с молитвой (если здоровье не позволяет, то поклоны совершаются поясные):

 Кресту́ Твоему покланя́емся, Влады́ко,

 и свято́е Воскресе́ние Твое сла́вим!

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

 Литургия Архистратига Серафима:

Берет Агнец двумя пальцами правой руки, поднимает над дискосом (5-10 см), и держит горе́, на небольшой высоте (5 -10 см), в образ Распятия на Кресте, глаголя :

И вознесо́ша Тя/ пря́мо над пеще́рою пра́отца Ада́ма/ Искупле́ния ра́ди грехо́в челове́ческих.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

После чего задувает свечу, взятую в левую руку (во избежание сдувания крошек с дискоса), ставит в самый верх антиминса (место свечи №1), и глаголет:

От шеста́го же часа́/ тьма бысть по всей земли́,/ до часа́ девя́таго,/ и поме́рче со́лнце,/ и заве́са церко́вная раздра́ся посреде́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

И ви́дя, /я́ко Искупле́ние ро́да челове́ческаго соверши́ся,/ попра́на смерть и упраздни́ся диа́вол,/ Ты возгласи́л еси́ гла́сом ве́лиим, глаго́ля:/ О́тче,/ в ру́це Твои́ предаю́ дух Мой./

И прекло́нь главу́,/ пре́дал еси Свой Дух.

Лик: Господи, помилуй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

 

 Опускает Агнец вниз на дискос, очищает друг о друга пальцы от налипших крошек, а Лик поет тропарь 9 часа:

[Литургия святителя Николая:

Со страхом Божиим и верою берет правой рукой не сам Агнец, а дискос с лежащим на нем Агнцем и поднимает над потиром со словами:

И вознесо́ша Тя пря́мо над пеще́рою пра́отца Ада́ма/ Искупле́ния ра́ди грехо́в челове́ческих.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

  От шеста́го же часа́/ тьма бысть по всей земли́,/ до часа́ девя́таго,/ и поме́рче со́лнце,/ и заве́са церко́вная раздра́ся посреде́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

И ви́дя,/ я́ко Искупле́ние ро́да челове́ческаго соверши́ся, попра́на смерть и упраздни́ся диа́вол,/ Ты возгласи́л еси́ гласом ве́лиим, глаго́ля:/ О́тче,/ в ру́це Твои́ предаю́ дух Мой./

 И прекло́нь главу́, пре́дал еси Свой Дух.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

 Опускает дискос вниз на прежнее место, а Лик поет тропарь 9 часа: ]

Далее все общее для обеих Литургий за исключением специально выделенных молитв:

Тропарь 9 часа (глас 8):

И́же в девя́тый час/ нас ра́ди пло́тию смерть вкуси́вый,/ умертви́ пло́ти на́шея мудрова́ние,/ Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Стих 1: Да прибли́жится моле́ние мое́ пред Тя, Го́споди, по словеси́ Твоему́ вразуми́ мя.

И́же в девя́тый час…

Стих 2: Да вни́дет проше́ние мое́ пред Тя, Го́споди, по словеси́ Твоему́ изба́ви мя.

И́же в девя́тый час…

А затем берет сверху ручку копия прямыми пальцами правой руки, лезвием - в сторону мизинца (как на фото в приложении), и глаголет :

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

Произносит нижеследующие слова не спеша, чтобы успеть совершить все необходимые действия:

Еди́н от во́ин копие́м ре́бра Твоя́ прободе́,…

И, придерживая Агнец сверху вертикально расположенными прямыми пальцами левой руки, прободает его снизу вверх правой рукой, расположенной под левой рукой, кончиком копия в верхнюю часть частички « IC » (верхней слева).

…и а́бие изы́де кровь и вода́.

И тут же вливает в чашечку с красным вином воду, благословляет соединение, а потом вливает его в потир.

И ви́девый свиде́тельствова,/ и и́стинно есть свиде́тельство его́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

 

 Убирает использованные сосуды для воды и вина в сторону, а дискос и потир сдвигает влево, поставив их рядом в центре антиминса, в образ положения на Камень Помазания, и трижды кадит Дары со словами:

 

Благослове́н Бог наш, си́це благоволи́вый, сла́ва Тебе́.

Всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. (трижды)

И глаголет:

О предложе́нных Честны́х Даре́х Го́споду помо́лимся.

Го́споди, поми́луй,

И читает молитву предложения:

Бо́же, Бо́же наш, Небе́сный Хлеб, пи́щу всему́ мíру, Го́спода на́шего и Бо́га Иису́са Христа́ посла́вый, Спа́са и Изба́вителя и Благоде́теля, благословя́ща и освяща́юща нас, Сам благослови́ предложе́ние сие́, и приими́ е в пренебе́сный Твой же́ртвенник. Помяни́, я́ко Благ и Человеколю́бец, прине́сших и и́хже ра́ди принесо́ша, и нас неосужде́ны сохрани́ во священноде́йствии Боже́ственных Твоих Таин.

Я́ко святи́ся и просла́вися пречестно́е и великоле́п́ое и́мя Твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А потом, при пении ликом Херувимской песни, взяв кадильницу, кадит святую трапезу окрест, храм, аналой, люди, трапезу спереди и горнее место, глаголя при этом 50-й псалом.

И глаголет молитву сию:

Никто́же досто́ин от связа́вшихся плотски́ми похотьми́ и сластьми́ приходи́ти, или́ прибли́житися, или́ служи́ти Тебе́, Царю́ Сла́вы: е́же бо служи́ти Тебе́, вели́ко и стра́шно и саме́м Небе́сным Си́лам. Но оба́че неизрече́ннаго ра́ди и безме́рнаго Твоего́ человеколю́бия, непрело́жно и неизме́нно был еси́ Челове́к, и Архиере́й нам был еси́: и служе́бныя сея́ и безкро́вныя же́ртвы священноде́йствие пре́дал еси́ нам, я́ко Влады́ка всех. Ты бо еди́н, Го́споди Бо́же наш, влады́чествуеши небе́сными и земны́ми, и́же на престо́ле Херуви́мсте носи́мый, и́же Серафи́мов Госпо́дь, и Ца́рь Изра́илев, и́же Еди́н свят, и во святы́х почива́яй. Тя у́бо молю́, Еди́наго Блага́го и Благопослушли́ваго: при́зри на мя, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, и очи́сти мою́ ду́шу и се́рдце от со́вести лука́выя, и удовли́ мя, си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха, облече́на благода́тию свяще́нства, предста́ти святе́й Твое́й сей трапе́зе, и священноде́йствовати Свято́е и Пречи́стое Твое́ Те́ло и Честну́ю Кровь. К Тебе́ бо прихожду́ прикло́нь мою́ вы́ю, и молю́ Ти ся, да не отврати́ши лица́ Твоего́ от мене́, ниже́ отри́неши мене́ от о́трок Твои́х, но сподо́би принесе́нным Тебе́ бы́ти, мно́ю гре́шным и недосто́йным рабо́м Твои́м, даро́м сим. Ты бо еси́ принося́й и приноси́мый, и прие́мляй и раздава́емый, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По прочтении молитвы, священник становится перед престолом и глаголет, воздевая руки:

 И́́же Херуви́мы та́йно образу́юще и Животворя́щей Тро́ице Трисвяту́ю песнь припева́юще, вся́кое ныне жите́йское отложи́м попече́ние. Я́́ко да Царя́ всех поды́мем, А́нгельскими неви́димо дориноси́ма чи́нми. Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Стих 1: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Боже, и дух прав обнови́ во утро́бе моей (крестное знамение).

Иже Херуви́мы тайно образующе…

Стих 2: Не отве́ржи мене от Лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́ (крестное знамение).

Иже Херуви́мы тайно образующе…

 

И молится с поясными поклонами:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго и поми́луй мя(трижды).

Возми́те ру́ки ва́ша во свята́я, и благослови́те Господа.

 

После чего берет в левую руку дискос, а в правую - потир и, несколько воздев их вверх над престолом (если служит один), или повернувшись через правое плечо к людям, глаголет, и совершает, в нужных местах, два плавных (во избежание расплескивания вина и рассыпания частичек) небольших крестных знамения обеими сосудами одновременно:

Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства/ и всех по́дданных его,/ да помяне́т Госпо́дь Бог во Ца́рствии Свое́м/ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Апо́столы Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви,/ весь свяще́ннический, диа́конский и мона́шеский чин,/ бра́тию и се́стры свята́го хра́ма сего́/ вас и всех правосла́вных христиа́н,/ да помяне́т Го́сподь Бог/ во Ца́рствии Свое́м/ всегда́, ны́не и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

После чего снова поворачивается к престолу, через правое плечо, и ставит дискос и потир (или просто опускает, после воздевания над престолом) вниз, поверх тридневного ложа Христова на изображение соответствующих сосудов в руках Ангелов под песнопение:

Я́ко да Царя́ всех поды́мем,/ А́нгельскими неви́димо/ дориноси́ма чи́нми./

Аллилу́иа,/ аллилу́иа,/ аллилу́иа.

А затем священник глаголет:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве покры́в, положи́.

И, покадив над открытым кадилом звездицу, крестит ею дискос, касаясь на выделенных словах его ободка (верх-низ-лево-право), и поставляет поверх Даров:

Во Гро́бе пло́тски, - во а́де же с душе́ю я́ко Бог, - в Раи́ же с разбо́йником, - и на Престо́ле был еси́, Христе́ , со Отце́м и Ду́хом вся исполня́яй неопи́санный.

Яко живоно́сец, яко Рая красне́йший, вои́стину и черто́га вся́каго ца́рскаго показа́ся светле́йший, Христе́, гроб Твой, исто́чник на́шего воскресе́ния.

И покадив плат для причащения, покрывает им сосуды с Дарами поверх звездицы, глаголя:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве покры́в, положи́.

А затем, прием кадильницу, кадит предложение трижды, глаголя один раз:

Ублажи́, Го́споди,/ благоволе́нием Твои́м Сио́на,/ и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския:/ тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды,/ возноше́ние/ и всесожега́емая,/ тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Лик поет кондак Великой Субботы, (глас 6):

Бе́здну заключи́вый, мертв зри́тся,/ и сми́рною и плащани́цею обви́вся,/ во гро́бе полага́ется, яко сме́ртный, Безсме́ртный;/ жены́ же приидо́ша помаза́ти Его ми́ром,/ пла́чущия го́рько и вопию́щия:/ сия Суббо́та есть Преблагослове́нная,/ в не́йже Христо́с усну́в,// воскре́снет тридневен.

Ектения по перенесению Даров:

Испо́лним моли́тву на́шу/ Го́сподеви.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О предложе́нных/ Честны́х Даре́х,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем,/ и с ве́рою,/ благогове́нием/ и стра́хом Бо́жиим/ входя́щих в онь,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О изба́витися нам/ от вся́кия ско́рби,/ гне́ва/ и ну́жды,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Господи, помилуй.

Молитва приношения, по поставлении Божественных Даров на святейтрапезе.

Литургия Архистратига Серафима:

Го́споди Бо́же Вседержи́телю, Еди́не Свя́те, прие́мляй же́ртву хвале́ния от призыва́ющих Тя всем се́рдцем, приими́ и нас, гре́шных, моле́ния, и принеси́ ко свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, и удовли́ нас приноси́ти Тебе́ да́ры же и же́ртвы духо́вныя о на́ших гресе́х и о людски́х неве́дениих: и сподо́би нас обрести́ благода́ть пред Тобо́ю, еже бы́ти Тебе благоприя́тней же́ртве на́шей, и всели́тися Ду́ху благода́ти Твоея́ Благо́му в нас, и на предлежа́щих Даре́х сих, и на всех лю́дех Твои́х.

Литургия святителя Николая:

Го́споди Бо́же наш, созда́вый нас, и введы́й в жизнь сию́, показа́вый нам пути во спасе́ние, дарова́вый нам Небе́сных Та́ин открове́ние. Ты бо еси́ положи́вый нас в слу́жбу сию́, си́лою Ду́ха Твоего́ Свята́го. Благоволи́ у́бо, Го́споди, бы́ти нам служи́телем но́ваго Твоего́ Заве́та, слуга́м Святы́х Твои́х Та́инств. Приими́ нас, приближа́ющихся Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, по мно́жеству ми́лости Твоея́, да бу́дем досто́йни приноси́ти Тебе́ слове́сную сию́ и безкро́вную Же́ртву о на́ших согреше́ниих и о людски́х неве́жествиих: ю́же прие́м во Святы́й и Пренебе́сный, и мы́сленный Твой Же́ртвенник, в воню́ благоуха́ния, возниспосли́ нам благода́ть Свята́го Твоего́ Ду́ха. При́зри на ны, Бо́же, и ви́ждь на слу́жбу сию́ на́шу, и приими́ ю́, я́коже прия́л еси́ А́велевы да́ры, Но́евы же́ртвы, Авраа́мова всепло́дия, Моисе́ова и Ааро́нова свяще́нства, Самуи́лова мирная. Я́коже прия́л еси́ от Святы́х Твои́х Апо́стол и́стинную сию́ слу́жбу, си́це и от ру́к нас, гре́шных, приими́ Да́ры сия в бла́гости Твое́й, Го́споди, я́ко да сподо́бльшеся служи́ти без поро́ка Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, обря́щем мзду ве́рных и му́дрых строи́телей в день стра́шный воздая́ния Твоего́ пра́веднаго.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Дне всего́ соверше́нна,/ свя́та,/ ми́рна/ и безгре́шна,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

А́нгела ми́рна,/ ве́рна наста́вника,/ храни́теля душ/ и теле́с на́ших,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 136; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!