С Которым мы и соединяемся через Таинство причащения Тела и Крови Его, усвояя себе Все Его Божественное Держание.



Ами́нь, ами́нь, ами́нь

Священник преклоняется на этих словах головой до пола.

Лик поет с каждым разом все громче и громче:

 Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем/ Тебе́ сла́вити! (дважды)

Второ́е Прише́ствие Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем/ Тебе́ сла́вити! (единожды)

Встает на ноги, берет в левую руку Дискос с Телом Христовым, а в правую - потир с Кровью Христовою и, со страхом воздымая Их, трижды восклицает: (в Великий пост воздымается и произносится только в субботу и воскресенье)

Христо́с Воскре́се!

Ответ народа:

Вои́стину Воскре́се! (трижды)

Опускает Дары на стол-престол, а Лик пое m :

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в/ и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (в Великий пост - только в субботу и воскресенье)

А потом, обращаясь к прямо перед ним находящемуся Господу, молится:

На литургии Серафима Саровского:

Я́коже бы́ти причаща́ющимся во трезве́ние души́, во оставле́ние грехо́в, в приобще́ние Свята́го Твоего́ Ду́ха, во исполне́ние Ца́рствия Небе́снаго, в дерзнове́ние е́же к Тебе́, не в суд, или́ во осужде́ние.

Еще́ прино́сим Ти слове́сную сию́ слу́жбу, о и́же в ве́ре почи́вших, пра́отцех, отце́х, патриа́рсех, проро́цех, Апо́столех, пропове́дницех, евангели́стех, му́ченицех, испове́дницех, возде́ржницех, и о вся́ком ду́се пра́веднем в ве́ре сконча́вшемся.

И прием кадило, священник возглашает:

Изря́дно о Пресвяте́й,/ Пречи́стей,/ Преблагослове́нней,/ Сла́вней/ Влады́чице на́шей Богоро́дице/ и Присноде́ве Мари́и.

И кадит пред святою трапезою трижды.

 

Лик поет: Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. / Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Или вместо «Достойно» поется ирмос с припевом праздника.

Священник же молится:

Об Архистрати́зе Бо́жием Серафи́ме, святе́м Иоа́нне Проро́це, Предте́чи и Крести́тели, о святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́столех, о святы́х (имярек), и́хже и па́мять соверша́ем, и о всех святы́х Твои́х, и́хже моли́твами посети́ нас, Бо́же.

И помяни́ всех усо́пших о наде́жди воскре́сения жи́зни ве́чныя.

И поминает, если хочет, усопших по именам.

И упоко́й их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́.

Еще́ прино́сим Ти слове́сную сию́ слу́жбу о вселе́нней, о Святе́й Собо́рней и Апо́стольстей Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви, о и́же в чистоте́ и честне́м жи́тельстве пребыва́ющих, о Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства и о всем христолюби́вем вои́нстве. Даждь им, Го́споди, ми́рное ца́рство, да и мы в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м, во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Священник возглашает:

В пе́рвых помяни́, Го́споди,/ Апо́столов Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви,/ ихже да́руй святы́м Твои́м це́рквам/ в ми́ре,/ це́лых,/ че́стных,/ здра́вых,/ долгоде́нствующих/, пра́во пра́вящих/ сло́во Твоея́ и́стины.

Певцы поют: И всех и вся́.

Священник молится:

Помяни́ Го́споди град сей, в не́мже живе́м, (или весь сию́, в не́йже живе́м, или оби́тель сию́, в не́йже живе́м), и вся́кий град и страну́, и ве́рою живу́щих в них.

Помяни́, Го́споди, пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных, и спасе́ние их.

Помяни́, Го́споди, плодонося́щих и добротворя́щих во святы́х Твои́х це́рквах, и помина́ющих убо́гия, и на вся ны ми́лости Твоя́ низпосли́.

И поминает по именам, если хочет, живых.

 На Литургии свт Николая:

Нас же всех, от еди́наго хле́ба и ча́ши причаща́ющихся, соедини́ друг ко дру́гу, во еди́наго Ду́ха Свята́го прича́стие. И ни еди́наго нас в суд или́ во осужде́ние сотвори́ причасти́тися Свята́го Те́ла и Кро́ве Христа́ Твоего́, но да обря́щем ми́лость и благода́ть со все́ми святы́ми, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вшими, пра́отцы, отцы́, патриа́рхи, проро́ки, Апо́столы, пропове́дники, благове́стники, му́ченики, испове́дники, учи́тельми и со вся́ким ду́хом пра́ведным, в ве́ре сконча́вшимся.

И взяв кадило, священник возглашает:

Изря́дно о Пресвяте́й,/ Пречи́стей,/ Преблагослове́нней/, Сла́вней Влады́чице на́шей Богоро́дице,/ и Присноде́ве Мари́и.

И кадит пред святою трапезою трижды.

Лик поет: О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, / А́нгельский собор и челове́ческий род, / освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, / девственная похвало́, / из Нея́же Бог воплоти́ся, / и Младе́нец бысть, пре́жде век сый Бог наш: / ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́, / и чре́во Твое́ простра́ннее небе́с соде́ла. / О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

Или, вместо этого, согласно уставу, поем ирмос 9-й песни, с припевом праздника.

Священник снова молится:

Архистратига Божия Серафима, Святаго Иоанна Пророка, Предтечи и Крестителя, святых и всехвальных Апостол, святителя Николая, архиепископа Мир Ликийских чудотворца, святых ( имярек) , ихже и память совершаем, и всех святых Твоих, ихже молитвами посети нас, Боже.

И помяни́ всех пре́жде усо́пших о наде́жди воскресе́ния жи́зни ве́чныя.

В этом месте священник поминает, если хочет, живых:

О спасе́нии, посеще́нии, оставле́нии грехо́в рабо́в Твои́х имярек.

А здесь умерших:

О поко́и и оставле́нии грехо́в душ раб Твои́х ( имярек) , на ме́сте све́тле, отону́дуже отбеже́ печа́ль и воздыха́ние, упоко́й, Бо́же наш.

И поко́й их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́.

Еще́ мо́лим Ти ся, помяни́, Го́споди, святу́ю Твою́ собо́рную и апо́стольскую Ца́рскую Правосла́вную Це́рковь, ю́же от коне́ц да́же до коне́ц вселе́нныя, и умири́ ю́, ю́же назда́л еси́ Честно́ю Кро́вию Христа́ Твоего́, и святы́й храм сей утверди́ да́же до сконча́ния ве́ка.

Помяни́, Го́споди, и́же да́ры сия́ Тебе́ прине́сших, и о ни́хже, и и́миже, и за ни́хже сия́ принесо́ша.

Помяни́, Го́споди, плодонося́щих, и добротворя́щих во святы́х Твои́х це́рквах, и помина́ющих убо́гия: возда́ждь им бога́тыми Твои́ми и небе́сными дарова́нии, да́руй им вме́сто земны́х небе́сная, вме́сто вре́менных ве́чная, вме́сто тле́нных нетле́нная.

Помяни́, Го́споди, и́же в пусты́нех, и гора́х, и верте́пех, и про́пастех земны́х.

Помяни́, Го́споди, и́же в де́встве и благогове́нии, и по́стничестве, и в чи́стем жи́тельстве пребыва́ющих.

Помяни́ Го́споди, Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства, и́хже оправда́л еси́ ца́рствовати на земли́, ору́жием и́стины, ору́жием благоволе́ния венча́й я, осени́ над главо́ю их в день бра́ни, укрепи́ их мы́шцу, возвы́си их десни́цу, удержа́ви их ца́рство, покори́ им вся ва́рварския язы́ки бра́ни хотя́щыя: да́руй им глубо́кий и неотъе́млемый мир, возглаго́ли в сердца́х их блага́я о це́ркви Твое́й, и всех лю́дех Твои́х, да в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м, во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Помяни́, Го́споди, вся́кое нача́ло и власть, и и́же в пала́те бра́тию на́шу, и все во́инство. Бла́гия во бла́гости соблюди́, лука́выя бла́ги сотвори́ бла́гостию Твое́ю.

Помяни́, Го́споди, предстоя́щия лю́ди, и ра́ди благосло́вных вин оста́вльшихся, и поми́луй их и нас по мно́жеству ми́лости Твоея́: сокро́вища их испо́лни вся́каго бла́га, супру́жества их в ми́ре и единомы́слии соблюди́, младе́нцы воспита́й, ю́ность наста́ви, ста́рость поддержи́, малоду́шныя уте́ши, расточе́нныя собери́, прельще́нныя обрати́, и совокупи́ святе́й Твое́й собо́рней и апо́стольстей Це́ркви. Стужа́емыя от духо́в нечи́стых свободи́, пла́вающим спла́вай, путеше́ствующим сше́ствуй, вдови́цам предста́ни, си́рых защити́, плене́нныя изба́ви, неду́гующия исцели́. На суди́щи, и в руда́х, и в заточе́ниих, и в го́рьких рабо́тах, и вся́кой ско́рби, и ну́жде, и обстоя́нии су́щих, помяни́, Бо́же. И всех тре́бующих вели́каго Твоего́ благоутро́бия и лю́бящих нас, и ненави́дящих, и запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них, и вся лю́ди Твоя́ помяни́, Го́споди Бо́же наш, и на вся изле́й бога́тую Твою́ ми́лость, всем подая́ я́же ко спасе́нию проше́ния. И и́хже мы не помяну́хом, неве́дением, или́ забве́нием, или́ мно́жеством име́н, сам помяни́, Бо́же, ве́дый коего́ждо во́зраст и именова́ние, ве́дый коего́ждо от утро́бы ма́тере его́. Ты бо еси́, Го́споди, по́мощь безпомо́щным, наде́жда безнаде́жным, обурева́емым Спаси́тель, пла́вающим Приста́нище, неду́гующим Врач. Сам всем вся бу́ди, ве́дый коего́ждо, и проше́ние его́, дом и потре́бу его́. Изба́ви, Го́споди, град сей (или весь сию́, или святу́ю оби́тель сию́), и вся́кий град, и страну́ от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни.

И возглашает священник: В пе́рвых помяни́, Го́споди,/ Апо́столов Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви,/ и́хже да́руй святы́м Твои́м це́рквам,/ в ми́ре,/ це́лых,/ че́стных,/ здра́вых,/ долгоде́нствующих,/ пра́во пра́вящих/ сло́во Твоея́ и́стины.

Лик: И всех,/ и вся.

Помяни́, Го́споди, по мно́жеству щедро́т Твои́х, и мое́ недосто́инство, прости́ ми вся́кое согреше́ние, во́льное же и нево́льное, и да не мои́х ра́ди грехо́в, возбрани́ши благода́ти Свята́го Твоего́ Ду́ха от предлежа́щих Даро́в.

Помяни́, Го́споди, е́же во Христе́ свяще́нство и диа́конство, и весь церко́вный чин, и ни еди́наго же нас посрами́ши, о́крест стоя́щих свята́го Твоего́ же́ртвенника.

Посети́ нас бла́гостию Твое́ю, Го́споди, яви́ся нам бога́тыми Твои́ми щедро́тами, благорастворе́ны и поле́зны возду́хи нам да́руй, дожди́ ми́рны земли́ ко плодоно́сию да́руй. Благослови́ вене́ц ле́та бла́гости Твоея́, утоли́ раздо́ры церкве́й, угаси́ шата́ния язы́ческая, ерети́ческая возста́ния ско́ро разори́ си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха. Всех нас приими́ в Ца́рство Твое́, сы́ны све́та и сы́ны дне показа́вый, Твой мир и Твою́ любо́вь да́руй нам, Го́споди Бо́же наш, вся бо возда́л еси́ нам.]

И даждь нам еди́неми усты́ и еди́нем се́рдцем сла́вити и воспева́ти пречестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Благословляет народ правой рукой:

И да бу́дут ми́лости вели́каго Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ со все́ми ва́ми.

Лик: И со ду́хом твои́м.

Ектения по освящению Даров:

Вся святы́я помяну́вше, па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О принесе́нных и освяще́нных Честны́х Даре́х, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Я́ко да человеколю́бец Бог наш, прие́м я́ во святы́й и пренебе́сный и мы́сленный Свой же́ртвенник, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, возниспо́слет нам Боже́ственную благода́ть и дар Свята́го Ду́ха, помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Священник же молится:

Литургия Серафима Саровского:

Тебе́ предлага́ем живо́т наш весь и наде́жду, Влады́ко человеколю́бче, и про́сим, и мо́лим, и ми́ли ся де́ем, сподо́би нас причасти́тися Небе́сных Твои́х и стра́шных Та́ин, сея́ Свяще́нныя и Духо́вныя Трапе́зы, с чи́стою со́вестию, во оставле́ние грехо́в, в проще́ние согреше́ний, во обще́ние Ду́ха Свята́го, в насле́дие Ца́рствия Небе́снаго, в дерзнове́ние е́же к Тебе́, не в суд или́ во осужде́ние.

Литургия свт Николая:

Бо́же наш, Бо́же спаса́ти, Ты нас научи́ благодари́ти Тя досто́йно о благодея́ниих Твои́х, и́хже сотвори́л еси́ и твори́ши с на́ми. Ты, Бо́же наш, прие́мый Да́ры сия́, очи́сти нас от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, и научи́ соверша́ти святы́ню в стра́се Твое́м, я́ко да чи́стым свиде́тельством со́вести на́шея, прие́млюще ча́сть святы́нь Твои́х, соедини́мся свято́му Те́лу и Кро́ви Христа́ Твоего́. И прие́мше их досто́йне, и́мамы Христа́ живу́ща в сердца́х на́ших, и бу́дем храм Свята́го Твоего́ Ду́ха. Ей, Бо́же наш, и да ни еди́наго же нас пови́нна сотвори́ши, стра́шным Твои́м сим и Небе́сным Та́йнам, ниже́ не́мощна душе́ю и те́лом, от е́же недосто́йне сих причаща́тися. Но да́ждь нам да́же до после́дняго на́шего издыха́ния, досто́йне приима́ти часть Святы́нь Твои́х в напу́тие жи́зни ве́чныя, во отве́т благоприя́тен, и́же на Стра́шнем Суди́щи Христа́ Твоего́, я́ко да и мы со все́ми святы́ми, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вшими, бу́дем причастницы ве́чных Твои́х Благ, и́хже угото́вал еси́ лю́бящим Тя, Го́споди.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Дне всего́ соверше́нна, свя́та, ми́рна и безгре́шна, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

А́нгела ми́рна, ве́рна наста́вника, храни́теля душ и теле́с на́ших, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Проще́ния и оставле́ния грехо́в и прегреше́ний на́ших, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

До́брых и поле́зных душа́м нашим, и ми́ра мiрови, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

Про́чее вре́мя живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии сконча́ти, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

Христиа́нския кончи́ны живота́ на́шего, безболе́знены, непосты́дны, ми́рны, и до́браго отве́та на стра́шнем суди́щи Христо́ве про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

Соедине́ние ве́ры и прича́стие Свята́го Ду́ха испроси́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Возглашение:

И сподо́би нас, Влады́ко,/ со дерзнове́нием,/ неосужде́нно/ сме́ти призыва́ти Тебе́,/ Небе́снаго Бо́га Отца́,/ и глаго́лати.

Народ:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на Земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Священник:

Я́ко Твое́ есть Ца́рство,/ и си́ла,/ и сла́ва,/ Отца́,/ и Сы́на,/ и Свята́го Ду́ха,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Священник благословляет народ : Мир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Священник:

Главы́ ва́ша Го́сподеви приклони́те.

Лик: Тебе́, Господи́.

Священник молится:

Литургия Серафима Саровского:

Благодари́м Тя, Царю́ неви́димый, и́же неисче́тною Твое́ю си́лою вся соде́тельствовал еси́, и мно́жеством ми́лости Твоея́ от небытия́ в бытие́ вся приве́л еси́. Сам, Влады́ко, с небесе́ при́зри на подкло́ньшия Тебе́ главы́ своя́, не бо подклони́ша пло́ти и кро́ви, но Тебе́ стра́шному Бо́гу. Ты у́бо, Влады́ко, предлежа́щая всем нам во благо́е изравня́й, по коего́ждо свое́й потре́бе: пла́вающим спла́вай, путеше́ствующим спутеше́ствуй, неду́гующия исцели́, Врачу́ душ и теле́с.

Литургия свт Николая:

Влады́ко Го́споди, О́тче щедро́т и Бо́же вся́каго утеше́ния, прикло́ньшия Тебе́ своя́ главы́ благослови́, освяти́, соблюди́, укрепи́, утверди́, от вся́каго де́ла лука́ва отста́ви, вся́кому же де́лу благо́му сочета́й, и сподо́би неосужде́нно причасти́тися пречи́стых сих и животворя́щих Твои́х Та́ин, во оставле́ние грехо́в, в Ду́ха Свята́го прича́стие.

Возглашение:

Благода́тию,/ и щедро́тами,/ и человеколю́бием/ Единоро́днаго Сы́на Твоего́,/ с Ни́мже благослове́н еси́,/ со Пресвяты́м/ и Благи́м/ и Животворя́щим Твои́м Ду́хом,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Аминь.

Здесь можно подогреть воду в чайнике, до нужной температуры, если ее нет в термосе.

Священник же молится:

Вонми́, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, от свята́го жили́ща Твоего́, и от престо́ла сла́вы Ца́рствия Твоего́, и прииди́ во е́же освяти́ти нас, и́же Горе́ со Отце́м седя́й, и зде нам неви́димо спребыва́яй. И сподо́би держа́вною Твое́ю руко́ю препода́ти нам Пречи́стое Те́ло Твое́ и Честну́ю Кровь, и на́ми всем лю́дем.

И еще раз поисповедовавшись в принятых помыслах и вышедших во время службы воспоминаниях, крестимся и кланяемся трижды:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.

Го́споди, Иису́се Христе́, Спа́се наш, Ты бо рекл еси пречи́стыми Усты́ Твои́ми, я́ко а́ще вознесе́н бу́деши от земли́, вся́ привлече́ши к Себе́. Се и прии́де вре́мя полноты́ исполне́ния Твои́х животворя́щих слове́с, и вся мы собра́шася ны́не во Еди́но Те́ло Твое́, причаща́ющияся Святы́х Та́ин Твои́х.

После чего моет руки, вытирает их, и соединяет все отрезанные части Просфоры, или только верхушечки их (ставим их также на основание, в случае откладывания нижних частей Просфоры для антидора), вокруг Агнца, одновременно пальцами обеих рук, воздевает Его, вместе с основанием, на 5 см над дискосом, и восклицает:

 

Во́нмем./ Свята́я Святы́м.

Лик: Еди́н свят, / Еди́н Госпо́дь, / Иису́с Христо́с, / во сла́ву Бо́га Отца́. / Ами́нь.

Затем опускает Агнец на место, и снова расставляет все частички в прежнее положение. После чего, приподняв Агнец, творит Им, над ними, образ небольшого горизонтального креста, и кладет Его на место.

 Причастны:

В воскресенье: Хвали́те Го́спода с небе́с,/ хвали́те Его в вы́шних./ Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В понедельник и Ангелам: Творя́й а́нгелы Своя ду́хи,/ и слуги́ Своя пла́мень о́гненный./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Во вторник и единому Святому: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В среду и Богородице: Ча́шу спасе́ния прииму́/ и И́мя Госпо́дне призову́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В четверг и Апостолам: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их,/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В пятницу и Кресту: Спасе́ние соде́лал еси́/ посреде́ земли́, Боже./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В субботу и собору Святых: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде,/ пра́вым подоба́ет похвала́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В дни памяти святых: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

На Пасху и до отдания: Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

После чего раздробляет Агнец - сперва пополам, по горизонтальному надрезу, затем, поставив, или положив в центр нижнюю сдвоенную половинку, аккуратно разделяет верхнюю на отдельные части (при резких движениях могут разлетаться микрочастицы!), и ставит или кладет крестообразно поверх основания печатями в середину: частичку «IС» (левую верхнюю) - вверху, частичку «ХС» (правую верхнюю) - внизу. Потом также разделяет нижнюю половинку: частичку «НИ» (нижнюю левую) кладем слева, а частичку «КА» - справа, при этом со вниманием и благоговением глаголем:

Раздробля́ется и разделя́ется А́гнец Бо́жий, раздробля́емый и неразделя́емый, всегда́ ядо́мый и никогда́же иждива́емый, но причаща́ющияся освяща́яй..

Часть « I С» кладут в потир, часть «ХС» служит для причащения священников. А части «НИ» и«КА», раздробленные на малые частички, предназначены для причащения всех остальных.

Священник берет в руку частичку «I С» и, легонько стряхнув с нее на дискос отделяющиеся крошки, творит ею крест внутри верхней части святаго потира, глаголя при этом:

Соедине́ние Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спаса на́шего Иису́са Хри́ста, Сы́на Бо́жьего во исполнение Духа Святаго.

И влагает во святый потир. (Не забывая каждый раз очищать пальцы друг о друга от налипших крошек, а частички просфоры, при поднимании, аккуратно легонько оттрясать).

Наливает в ковшик или чашечку кипятка или очень горячей воды, благословляет ее соответствующим перстосложением и глаголет:

Благослове́нна теплота́ святы́х Твои́х всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И вливает внутрь потира, от трети до половины объема Содержимого, чтобы температура Крови Христовой стала подобной температуре человеческого тела, со словами:

Теплота́ ве́ры, испо́лнь Ду́ха Свята́го. Ами́нь.

Причащение . Для удобства причащения дискос и потир можно отодвинуть подальше от края и раздвинуть между собой, чтобы ничего не зацепить и не просыпать. После чего священник совершает три земных поклона и кладет левой рукой частичку «ХС» себе на правую ладонь, крестообразно подкладывая под неё левую руку. Но допустимо потребить Ее и нагнувшись после молитв над дискосом-тарелкой и прямо вложив Ея в свои уста. Поэтому молится или с частичкой в руках, или оставив Ея на дискосе:

Честно́е и пресвято́е Те́ло Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ преподае́тся мне, имярек, (Апостолу, свяще́ннику, диакону, диакониссе) во оставле́ние грехо́в мои́х и в жизнь ве́чную.

И приклонив главу, продолжает молитву:

Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стину Христо́с, Сын Бо́га жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый(ая) есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко сие́ есть са́мое пречи́стое Те́ло Твое́, и сия́ есть са́мая честна́я Кровь Твоя́, а Ты Сам незримо пребываши зде под видом Святых Даров Твоих. Молю́ся у́бо Тебе́: поми́луй мя и прости́ ми прегреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением и неве́дением, и сподо́би мя неосужде́нно причастити́ся пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

Се приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию. Соде́телю, да не опали́ши мя приобще́нием: Огнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй. Но у́бо очи́сти мя от вся́кия скве́рны неве́рнаго держа́ния моего́ и да́руй ми Держа́ние Твое́.

Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, / прича́стника (прича́стницу) мя приими́; / не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, / но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: / помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Да не в суд или́ во осужде́ние бу́дет мне причаще́ние Святы́х Твои́х Та́ин, Го́споди, но во исцеле́ние души́ и те́ла.

И потребляет частичку Тела Христова со всяким вниманием и благоговением. Оставшиеся на ладони крошки осторожно вдыхаем или собираем языком

Подтыкаем за ворот одежды плат и глаголем:

Честны́я и святы́я Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, причаща́юся аз, раб Бо́жий (раба́ Бо́жия), (Апостол, свяще́нник, диакон, диаконисса) имярек, во оставле́ние грехо́в мои́х и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

А затем, наклонившись над чашей, аккуратно приемлем ее одной или обеими руками, и делаем три глотка, глаголя каждый раз, перед причащением Крови Христовой:

Во и́мя Отца́… (глоток)

И Сына́… (глоток)

И Свята́го Ду́ха (глоток)

И со всяким вниманием ставим потир на антиминс, прочно придерживая его, и очень аккуратно вынимаем из-под него возможно попавшие туда, при опускании, концы плата, после чего, обтерев платом уста и край придерживаемого другой рукой потира, глаголем:

Се прикосну́ся устна́м мои́м, и оти́мет беззако́ния моя́, и грехи́ моя́ очи́стит.

Подобает ведати, яко, аще суть хотящии причащатися Святых Таин, раздробляет священник две части святаго Агнца оставшыя, еже «НИ», и еже «КА», на малыя частицы, и тако рукою или губою влагает их и вся другия частицы, с Агнцем Преложенныя, во святую чашу.

Поворачивается к людям и глаголет:


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 109; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!