С Которым мы и соединяемся через Таинство причащения Тела и Крови Его, усвояя себе Все Его Божественное Держание.



Ами́нь, ами́нь, ами́нь

Священник преклоняется на этих словах головой до пола.

Лик поет с каждым разом все громче и громче:

 Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем/ Тебе́ сла́вити! (дважды)

Второ́е Прише́ствие Твое́, Христе́ Спа́се,/ А́нгели пою́т на небесе́х,/ и нас на Земли́ сподо́би,/ чи́стым се́рдцем/ Тебе́ сла́вити! (единожды)

Встает на ноги, берет в левую руку Дискос с Телом Христовым, а в правую - потир с Кровью Христовою и, со страхом воздымая Их, трижды восклицает: (в Великий пост воздымается и произносится только в субботу и воскресенье)

Христо́с Воскре́се!

Ответ народа:

Вои́стину Воскре́се! (трижды)

Опускает Дары на стол-престол, а Лик пое m :

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в/ и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (в Великий пост - только в субботу и воскресенье)

А потом, обращаясь к прямо перед ним находящемуся Господу, молится:

Я́коже бы́ти причаща́ющимся во трезве́ние души́, во оставле́ние грехо́в, в приобще́ние Свята́го Твоего́ Ду́ха, во исполне́ние Ца́рствия Небе́снаго, в дерзнове́ние е́же к Тебе́, не в суд, или́ во осужде́ние.

Еще́ прино́сим Ти слове́сную сию́ слу́жбу, о и́же в ве́ре почи́вших, пра́отцех, отце́х, патриа́рсех, проро́цех, Апо́столех, пропове́дницех, евангели́стех, му́ченицех, испове́дницех, возде́ржницех, и о вся́ком ду́се пра́веднем в ве́ре сконча́вшемся.

И прием кадило, священник возглашает:

Изря́дно о Пресвяте́й,/ Пречи́стей,/ Преблагослове́нней,/ Сла́вней/ Влады́чице на́шей Богоро́дице/ и Присноде́ве Мари́и.

И кадит пред святою трапезою трижды.

 

Лик поет: Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. / Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Или вместо «Достойно» поется ирмос с припевом праздника.

Священник же молится:

Об Архистрати́зе Бо́жием Серафи́ме, святе́м Иоа́нне Проро́це, Предте́чи и Крести́тели, о святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́столех, о святы́х (имярек), и́хже и па́мять соверша́ем, и о всех святы́х Твои́х, и́хже моли́твами посети́ нас, Бо́же.

И помяни́ всех усо́пших о наде́жди воскре́сения жи́зни ве́чныя.

И поминает, если хочет, усопших по именам.

И упоко́й их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́.

Еще́ прино́сим Ти слове́сную сию́ слу́жбу о вселе́нней, о Святе́й Собо́рней и Апо́стольстей Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви, о и́же в чистоте́ и честне́м жи́тельстве пребыва́ющих, о Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства и о всем христолюби́вем вои́нстве. Даждь им, Го́споди, ми́рное ца́рство, да и мы в тишине́ их ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м, во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Священник возглашает:

В пе́рвых помяни́, Го́споди,/ Апо́столов Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви,/ ихже да́руй святы́м Твои́м це́рквам/ в ми́ре,/ це́лых,/ че́стных,/ здра́вых,/ долгоде́нствующих/, пра́во пра́вящих/ сло́во Твоея́ и́стины.

Певцы поют: И всех и вся́.

Священник молится:

Помяни́ Го́споди град сей, в не́мже живе́м, (или весь сию́, в не́йже живе́м, или оби́тель сию́, в не́йже живе́м), и вся́кий град и страну́, и ве́рою живу́щих в них.

Помяни́, Го́споди, пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных, и спасе́ние их.

Помяни́, Го́споди, плодонося́щих и добротворя́щих во святы́х Твои́х це́рквах, и помина́ющих убо́гия, и на вся ны ми́лости Твоя́ низпосли́.

И поминает по именам, если хочет, живых.

И даждь нам еди́неми усты́ и еди́нем се́рдцем сла́вити и воспева́ти пречестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Благословляет народ правой рукой:

И да бу́дут ми́лости вели́каго Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ со все́ми ва́ми.

Лик: И со ду́хом твои́м.

Ектения по освящению Даров:

Вся святы́я помяну́вше, па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О принесе́нных и освяще́нных Честны́х Даре́х, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Я́ко да человеколю́бец Бог наш, прие́м я́ во святы́й и пренебе́сный и мы́сленный Свой же́ртвенник, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, возниспо́слет нам Боже́ственную благода́ть и дар Свята́го Ду́ха, помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Священник же молится:

Тебе́ предлага́ем живо́т наш весь и наде́жду, Влады́ко человеколю́бче, и про́сим, и мо́лим, и ми́ли ся де́ем, сподо́би нас причасти́тися Небе́сных Твои́х и стра́шных Та́ин, сея́ Свяще́нныя и Духо́вныя Трапе́зы, с чи́стою со́вестию, во оставле́ние грехо́в, в проще́ние согреше́ний, во обще́ние Ду́ха Свята́го, в насле́дие Ца́рствия Небе́снаго, в дерзнове́ние е́же к Тебе́, не в суд или́ во осужде́ние.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Дне всего́ соверше́нна, свя́та, ми́рна и безгре́шна, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

А́нгела ми́рна, ве́рна наста́вника, храни́теля душ и теле́с на́ших, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Проще́ния и оставле́ния грехо́в и прегреше́ний на́ших, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

До́брых и поле́зных душа́м нашим, и ми́ра мiрови, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

Про́чее вре́мя живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии сконча́ти, у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

Христиа́нския кончи́ны живота́ на́шего, безболе́знены, непосты́дны, ми́рны, и до́браго отве́та на стра́шнем суди́щи Христо́ве про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

Соедине́ние ве́ры и прича́стие Свята́го Ду́ха испроси́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Возглашение:

И сподо́би нас, Влады́ко,/ со дерзнове́нием,/ неосужде́нно/ сме́ти призыва́ти Тебе́,/ Небе́снаго Бо́га Отца́,/ и глаго́лати.

Народ:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на Земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Священник:

Я́ко Твое́ есть Ца́рство,/ и си́ла,/ и сла́ва,/ Отца́,/ и Сы́на,/ и Свята́го Ду́ха,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Священник благословляет народ : Мир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Священник:

Главы́ ва́ша Го́сподеви приклони́те.

Лик: Тебе́, Господи́.

Священник молится:

Благодари́м Тя, Царю́ неви́димый, и́же неисче́тною Твое́ю си́лою вся соде́тельствовал еси́, и мно́жеством ми́лости Твоея́ от небытия́ в бытие́ вся приве́л еси́. Сам, Влады́ко, с небесе́ при́зри на подкло́ньшия Тебе́ главы́ своя́, не бо подклони́ша пло́ти и кро́ви, но Тебе́ стра́шному Бо́гу. Ты у́бо, Влады́ко, предлежа́щая всем нам во благо́е изравня́й, по коего́ждо свое́й потре́бе: пла́вающим спла́вай, путеше́ствующим спутеше́ствуй, неду́гующия исцели́, Врачу́ душ и теле́с.

Возглашение:

Благода́тию,/ и щедро́тами,/ и человеколю́бием/ Единоро́днаго Сы́на Твоего́,/ с Ни́мже благослове́н еси́,/ со Пресвяты́м/ и Благи́м/ и Животворя́щим Твои́м Ду́хом,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Аминь.

Здесь можно подогреть воду в чайнике, до нужной температуры, если ее нет в термосе.

Священник же молится:

Вонми́, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, от свята́го жили́ща Твоего́, и от престо́ла сла́вы Ца́рствия Твоего́, и прииди́ во е́же освяти́ти нас, и́же Горе́ со Отце́м седя́й, и зде нам неви́димо спребыва́яй. И сподо́би держа́вною Твое́ю руко́ю препода́ти нам Пречи́стое Те́ло Твое́ и Честну́ю Кровь, и на́ми всем лю́дем.

И еще раз поисповедовавшись в принятых помыслах и вышедших во время службы воспоминаниях, крестимся и кланяемся трижды:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.

Го́споди, Иису́се Христе́, Спа́се наш, Ты бо рекл еси пречи́стыми Усты́ Твои́ми, я́ко а́ще вознесе́н бу́деши от земли́, вся́ привлече́ши к Себе́. Се и прии́де вре́мя полноты́ исполне́ния Твои́х животворя́щих слове́с, и вся мы собра́шася ны́не во Еди́но Те́ло Твое́, причаща́ющияся Святы́х Та́ин Твои́х.

После чего моет руки, вытирает их, и соединяет все отрезанные части Просфоры, или только верхушечки их (ставим их также на основание, в случае откладывания нижних частей Просфоры для антидора), вокруг Агнца, одновременно пальцами обеих рук, воздевает Его, вместе с основанием на 5 см над дискосом, и восклицает:

 

Во́нмем./ Свята́я Святы́м.

Лик: Еди́н свят, / Еди́н Госпо́дь, / Иису́с Христо́с, / во сла́ву Бо́га Отца́. / Ами́нь.

Затем опускает Агнец на место, и снова расставляет все частички в прежнее положение. После чего, приподняв Агнец, творит Им, над ними, образ небольшого горизонтального креста, и кладет Его на место.

 Причастны:

В воскресенье: Хвали́те Го́спода с небе́с,/ хвали́те Его в вы́шних./ Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В понедельник и Ангелам: Творя́й а́нгелы Своя ду́хи,/ и слуги́ Своя пла́мень о́гненный./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Во вторник и единому Святому: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В среду и Богородице: Ча́шу спасе́ния прииму́/ и И́мя Госпо́дне призову́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В четверг и Апостолам: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их,/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В пятницу и Кресту: Спасе́ние соде́лал еси́/ посреде́ земли́, Боже./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В субботу и собору Святых: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде,/ пра́вым подоба́ет похвала́./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

В дни памяти святых: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

На Пасху и до отдания: Те́ло Христо́во приими́те,/ исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те./Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

После чего раздробляет Агнец - сперва пополам, по горизонтальному надрезу, затем, поставив, или положив в центр нижнюю сдвоенную половинку, аккуратно разделяет верхнюю на отдельные части (при резких движениях могут разлетаться микрочастицы!), и ставит или кладет крестообразно поверх основания печатями в середину: частичку «IС» (левую верхнюю) - вверху, частичку «ХС» (правую верхнюю) - внизу. Потом также разделяет нижнюю половинку: частичку «НИ» (нижнюю левую) кладем слева, а частичку «КА» - справа, при этом со вниманием и благоговением глаголем:

Раздробля́ется и разделя́ется А́гнец Бо́жий, раздробля́емый и неразделя́емый, всегда́ ядо́мый и никогда́же иждива́емый, но причаща́ющияся освяща́яй..

Часть « I С» кладут в потир, часть «ХС» служит для причащения священников. А части «НИ» и«КА», раздробленные на малые частички, предназначены для причащения всех остальных.

Священник берет в руку частичку «I С» и, легонько стряхнув с нее на дискос отделяющиеся крошки, творит ею крест внутри верхней части святаго потира, глаголя при этом:

Соедине́ние Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спаса на́шего Иису́са Хри́ста, Сы́на Бо́жьего во исполнение Духа Святаго.

И влагает во святый потир. (Не забывая каждый раз очищать пальцы друг о друга от налипших крошек, а частички просфоры, при поднимании, аккуратно легонько оттрясать).

Наливает в ковшик или чашечку кипятка или очень горячей воды, благословляет ее соответствующим перстосложением и глаголет:

Благослове́нна теплота́ святы́х Твои́х всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И вливает внутрь потира, от трети до половины объема Содержимого, чтобы температура Крови Христовой стала подобной температуре человеческого тела, со словами:

Теплота́ ве́ры, испо́лнь Ду́ха Свята́го. Ами́нь.

Причащение . Для удобства причащения дискос и потир можно отодвинуть подальше от края и раздвинуть между собой, чтобы ничего не зацепить и не просыпать. После чего священник совершает три земных поклона и кладет левой рукой частичку «ХС» себе на правую ладонь, крестообразно подкладывая под неё левую руку. Но допустимо потребить Ее и нагнувшись после молитв над дискосом-тарелкой и прямо вложив Ея в свои уста. Поэтому молится или с частичкой в руках, или оставив Ея на дискосе:

Честно́е и пресвято́е Те́ло Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ преподае́тся мне, имярек, (Апостолу, свяще́ннику, диакону, диакониссе) во оставле́ние грехо́в мои́х и в жизнь ве́чную.

И приклонив главу, продолжает молитву:

Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стину Христо́с, Сын Бо́га жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый(ая) есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко сие́ есть са́мое пречи́стое Те́ло Твое́, и сия́ есть са́мая честна́я Кровь Твоя́, а Ты Сам незримо пребываши зде под видом Святых Даров Твоих. Молю́ся у́бо Тебе́: поми́луй мя и прости́ ми прегреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением и неве́дением, и сподо́би мя неосужде́нно причастити́ся пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

Се приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию. Соде́телю, да не опали́ши мя приобще́нием: Огнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй. Но у́бо очи́сти мя от вся́кия скве́рны неве́рнаго держа́ния моего́ и да́руй ми Держа́ние Твое́.

Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, / прича́стника (прича́стницу) мя приими́; / не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, / но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: / помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Да не в суд или́ во осужде́ние бу́дет мне причаще́ние Святы́х Твои́х Та́ин, Го́споди, но во исцеле́ние души́ и те́ла.

И потребляет частичку Тела Христова со всяким вниманием и благоговением. Оставшиеся на ладони крошки осторожно вдыхаем или собираем языком

Подтыкаем за ворот одежды плат и глаголем:

Честны́я и святы́я Кро́ве Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, причаща́юся аз, раб Бо́жий (раба Божия), (Апостол, свяще́нник, диакон, диаконисса) имярек, во оставле́ние грехо́в мои́х и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

А затем, наклонившись над чашей, аккуратно приемлем ее одной или обеими руками, и делаем три глотка, глаголя каждый раз, перед причащением Крови Христовой:

Во и́мя Отца́… (глоток)

И Сына́… (глоток)

И Свята́го Ду́ха (глоток)

И со всяким вниманием ставим потир на антиминс, прочно придерживая его, и очень аккуратно вынимаем из-под него возможно попавшие туда, при опускании, концы плата, после чего, обтерев платом уста и край придерживаемого другой рукой потира, глаголем:

Се прикосну́ся устна́м мои́м, и оти́мет беззако́ния моя́, и грехи́ моя́ очи́стит.

Подобает ведати, яко, аще суть хотящии причаститься Святых Таин, раздробляет священник две части святаго Агнца оставшыя, еже «НИ», и еже «КА», на малыя частицы, и тако рукою или губою влагает их и вся другия частицы, с Агнцем Преложенныя, во святую чашу.

Поворачивается к людям и глаголет:


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 106; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!