Прощения/ и оставления невернаго держания нашего,/ грехов и прегрешений наших/ у Господа просим.



Лик: Пода́й, Го́споди.

Держания Божьего,/ а такожде добрых/ и полезных/ душам нашым/ и мира мирови/ у Господа просим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Про́чее вре́мя живота́ на́шего/ в ми́ре/ и покая́нии сконча́ти,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Христиа́нския кончи́ны живота́ на́шего,/ безболе́зненны,/ непосты́дны,/ ми́рны/ и до́браго отве́та/ на Стра́шнем Суди́щи Христо́ве про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди.

Пресвяту́ю,/ Пречи́стую,/ Преблагослове́нную,/ Сла́вную/ Влады́чицу на́шу Богоро́дицу/ и Присноде́ву Мари́ю/ со все́ми святы́ми помяну́вше,/ са́ми себе́/ и друг дру́га,/ и весь живо́т наш/ Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе, Господи.

Возглашение: Щедро́тами/ Единоро́днаго Сы́на Твоего́,/ с Ни́мже благослове́н еси́,/ со Пресвяты́м/ и Благи́м/ и Животворя́щим Твои́м Ду́хом,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Аминь.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Священник: Возлю́бим друг дру́га,/ да единомы́слием испове́мы.

Лик: Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, / Тро́ицу Единосу́щную / и Неразде́льную.

И священник покланяется трижды, глаголя тайно:

Возлюблю́ Тя, Го́споди, кре́посте моя́, Госпо́дь утвержде́ние мое́ и прибе́жище мое́.

И целует покрытое приношение, сперва – верхний край звездицы, потом - край потира, а затем - край трапезы пред собою. Если священников будет двое, или больше, то и они целуют приношение, и, пожимая руки, троекратно целуют друг друга в плечи (левое-правое-левое), а потом и в тыльные части соединенных в рукопожатии правых рук, подняв их к губам.

При этом старший из них глаголет: Христо́с посреде́ нас.

А младший отвечает: И есть, и бу́дет.

После чего служащий зажигает от лампады свечу на словах «яви́ся свет», и ставит ее на место вверху антиминса

А зело́ ра́но у́тром в день воскресе́ния Твоего́ облиста́ша мо́лнии, - яви́ся свет - и произше́д трус, стрегу́щии разбежа́шася, А́нгели же отвали́ша ка́мень от две́рий Гро́ба

И возглашает:

Двери,/ двери,/ премудростию вонмем.

И аккуратно поднимает, обеими руками, плат, во образ отваленного от Гроба камня, так, чтобы он не провисал, над Дарами, и благоговейно колеблет над ними, во образ произошедшего землетрясения (в такт пения или чтения). Если будут другие сослужащие, то они тоже берут плат или воздух обеими руками, и, натянув, держат над Святыми Дарами, колеблюще и поюще исповедание веры:

  Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с Небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щаго, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Прекращает колебания плата и, поцеловав его, складывает и отлагает в левый нижний угол илитона и глаголет:

Ста́нем до́бре,/ ста́нем со стра́хом,/ во́нмем,/ Свято́е Возноше́ние/ в ми́ре приноси́ти.

Лик: Ми́лость ми́ра, / Же́ртву хвале́ния.

Паки благословляет собравшихся и глаголет:

Благода́ть Го́спода на́шего/ Иису́са Христа́,/ и Любы́ Бо́га и Отца́,/ и прича́стие Свята́го Ду́ха,/ бу́ди со все́ми ва́ми.

Лик: И со ду́хом твои́м.

И тут же, лицом к людям, воздевая руки, глаголет:

Горе́ име́им сердца́.

Лик: И́мамы ко Го́споду.

Священник поворачивается к престолу и кладет земной поклон со словами:

 Благодари́м Го́спода.

Лик: Досто́йно и пра́ведно есть / покланя́тися Отцу́ и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, / Тро́ице единосу́щней и неразде́льней.

Священник в это время молится:

Досто́йно и пра́ведно Тя пе́ти, Тя благослови́ти, Тя хвали́ти, Тя благодари́ти, Тебе́ покланя́тися на вся́ком ме́сте влады́чествия Твоего́. Ты бо еси́ Бог неизрече́нен, недове́дом, неви́дим, непостижи́м, при́сно Сый, та́кожде Сый, Ты и Единоро́дный Твой Сын, и Дух Твой Святы́й. Ты от небытия́ в бытие́ нас приве́л еси́, и отпа́дшия возста́вил еси́ па́ки, и не отступи́л еси́ вся творя́, до́ндеже нас на Не́бо возве́л еси́, и Ца́рство Твое́ дарова́л еси́ бу́дущее. О сих всех благодари́м Тя, и Единоро́днаго Твоего́ Сы́на, и Ду́ха Твоего́ Свята́го, о всех, и́хже ве́мы, и и́хже не ве́мы, явле́нных и неявле́нных благодея́ниих бы́вших на нас. Благодари́м Тя и о слу́жбе сей, ю́же от рук на́ших прия́ти изво́лил еси́. А́ще и предстоя́т Тебе́ ты́сящи Арха́нгелов и тмы А́нгелов, Херуви́ми и Серафи́ми шестокрила́тии, многоочи́тии, возвыша́ющиися перна́тии.

После чего, берет в правую руку звездицу, крестит ею дискос, касаясь его ободка (верх-низ-лево-право) на выделенных словах, а затем складывает ее и кладет перед свечой (концами вверх к горнему месту) так, чтобы она заключала свечу внутрь себя:

Побе́дную песнь/ пою́ще, - вопию́ще, - взыва́юще - и глаго́люще.

Лик: Свят, Свят, Свят Госпо́дь Савао́ф,/ испо́лнь не́бо и земля́ сла́вы Твоея́;/ оса́нна в вы́шних,/ благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне,/ оса́нна в вы́шних.

Продолжает молиться:

 

С си́ми и мы блаже́нными Си́лами, Влады́ко Человеколю́бче, вопие́м и глаго́лем: свят еси́ и пресвя́т, Ты и Единоро́дный Твой Сын, и Дух Твой Святы́й. Свят еси́ и пресвя́т, и великоле́пна сла́ва Твоя́, и́же мiр Твой та́ко возлюби́л еси́, я́коже Сы́на Твоего́ Единоро́днаго да́ти: да вся́к ве́руяй в Него́ не поги́бнет, но и́мать живо́т ве́чный. И́же прише́д, и все е́же о нас смотре́ние испо́лнив, в но́щь в ню́же предая́шеся, па́че же Сам Себе́ предая́ше за мiрски́й живо́т, прие́м хлеб во свя́тыя Своя́ и пречи́стыя и непорочныя ру́ки, благодари́в и благослови́в, (и благословляет) , освяти́в, преломи́в, даде́ святы́м Свои́м ученико́м и Апо́столом, рек:

Указывает на Агнец прямыми, вместе сложенными, пальцами правой руки и возглашает:

Приими́те,/ яди́те,/ сие́ есть Те́ло Мое́,/ е́же за вы ломи́мое/ во оставле́ние грехо́в.

Совершает поясной поклон.

Лик: Аминь.

Подо́бне и ча́шу (благословляет) по ве́чери, глаго́ля:

Точно так же указывая на чашу, возглашает:

Пи́йте от нея́ вси,/ сия́ есть Кровь Моя́ Но́ваго Заве́та,/ я́же за вы/ и за мно́гия излива́емая,/ во оставле́ние грехо́в.

И паки творит поклон.

Лик: Аминь.

Возглашение (общее для обеих Литургий): Твоя́ от Твои́х/ Тебе́ принося́ще,/ о всех/ и за вся.

И, произнося это, берет в правую руку потир, приподнимает его, берет левой рукой дискос (если ножка узкая, то для надежности только за основную верхнюю часть!) и, крестобразно соединив руки - правая над левой, осторожно поднимает святый дискос и святый потир над престолом и совершает ими плавное вертикальное крестное знамение, после чего ставит на место и поклоняется им.

Лик: Тебе́ пое́м, / Тебе́ благослови́м, / Тебе́ благодари́м, Го́споди, / и мо́лим Ти ся, Бо́же наш.

Священник же молится:

Еще́ прино́сим Ти слове́сную сию́ и безкро́вную слу́жбу, и про́сим, и мо́лим, и ми́ли ся де́ем, низпосли́ Ду́ха Твоего́ Свята́го на ны́, и на предлежа́щия Да́ры Сия́.

И покланяется трижды пред святою трапезою:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя (трижды).

 А затем, воздевае руки, молясь и глаголя:

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха в тре́тий час Апо́столом Твои́м низпосла́вый, Того́, Благи́й, не отыми́ от нас, но обнови́ нас, моля́щих Ти ся.

Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й (крестное знамение).

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха:

Стих: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́ (крестное знамение).

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха:

Литургия Архистратига Серафима:

(Диакон становится перед престолом, крестится, читает молитву "Господи Вседержителю ..." и, сложив руки на груди (правую на левую), совершает поясной поклон.

После чего, произнося молитву: "И сотвори́ у́бо хлеб сей/ Честно́е/ Те́ло/ Христа́/ Твоего́", указывает на Святой Хлеб прямыми сложенными между собой пальцами правой руки.

А затем, указывая правой рукой на потир, глаголет: "А е́же в ча́ши сей,/ Честну́ю/ Кровь/ Христа́/ Твоего́".

А потом добавляет к протянутой правой руке левую руку, указывающую на дискос, и глаголет: "Преложи́в/ Ду́хом/ Твои́м/ Святы́м".

И совершает земной поклон со словами: "Аминь, аминь, аминь!")

Священник же прочитав молитву:

  Го́споди Вседержи́телю, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, Свята́го Архистра́тига Бо́жия Серафи́ма, А́нгелов-Храни́телей на́ших, Всех Небе́сных Сил Безпло́тных и Всех Святы́х, поми́луй нас и прости́ вся́кое на́ше согреше́ние во́льное и нево́льное…

 И именословно сложив пальцы правой руки, крестообразно касается нижней стороной кончика безымянного пальца граней Агнца (верхней-нижней-левой-правой), произнося соответствующие этим касаниям выделенные слова:

И сотвори́ у́бо хлеб Сей,/ Честно́е – Те́ло – Христа́ – Твоего́.

После чего точно так же крестообразно касается краев потира (верхнего-нижнего-левого-правого) и глаголет:

А е́же в ча́ши Сей,/ Честну́ю - Кровь – Христа́ – Твоего́.

А потом Прелагает Дары, благословляя оба сосуда покрывающим их широким горизонтальным крестом и глаголя:

 

Преложи́в – Ду́хом – Твои́м – Святы́м .

И в этот самый момент между произнесением слов «ТВОИМ-+-+-СВЯТЫМ» и происходит ПРЕЛОЖЕНИЕ ДАРОВ в Тело и Кровь Христову!!! И перед нами на Престоле незримо, но реально возникает вновь Воплотившийся, Воскресший и Паки Пришедший к нам Господь наш Иисус Христос, иногда чудесным образом воспринимаемый некоторыми в виде МЛАДЕНЦА (ОТРОЧАТИ) или в обычном Своем состоянии


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 125; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!