Лик поет первый антифон Литургии.



После чего Лик поет тропарь Благовещению, (глас 4):

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна,/ и е́же от ве́ка та́инства явле́ние:/ Сын Бо́жий, Сын Де́вы быва́ет,/ и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет./ Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м:/ ра́дуйся, Благода́тная,// Госпо́дь с Тобо́ю.

 

В середине этого песнопения, на подчеркнутых словах, священник поднимает двумя руками покрывающий Агничную Просфору плат и, сложив его, откладывает в левый нижний угол илитона.

После чего глаголет и совершает Просфорой, взятой правой рукой, горизонтальное крестное знамение над дискосом на выделенных словах (вперед-назад-влево-вправо), и кладет ее на место:

Ты воплоти́лся еси́ и роди́лся еси́ на Земли́ от Ду́ха Свя́та и ПРЕСВЯТЫ́Я - ПРЕЧИ́СТЫЯ, - ПРЕБЛАГОСЛОВЕ́ННЫЯ, - и БЕЗНЕВЕ́СТНЫЯ Де́вы Мари́и.

Поднимает дискос с Просфорой правой рукой вверх и переносит на середину антиминса на высоте 15-20 см и глаголет:

Пресвята́я Ма́ти Твоя,/ взя́ше Тя на руце Свои/ и пелена́ми новыми обви́в,/ в верте́пе Вифлее́мстем в я́слех положи́.

И на выделенных словах, переносит его влево и ставит поверх изображения Вифлеемского вертепа. Устанавливает на дискосе звездицу, зажигает от лампады свечу на подсвечнике и ставит ее, совершив движение «сверху - чуть ниже – налево» под углом 90 ° (вообще все движения свечой и дискосом совершаются так, чтобы в итоге составить из этих перемещений крест), у верхней стороны дискоса со словами:

И прише́дши звезда́/ ста верху́,/ иде́же бе Отроча́!

И поется тропарь Рождеству Христову. Служащий же, высоко поднимает звездицу двумя руками на выделенных словах, во образ сияющей в небе Вифлеемской звезды, а затем плавно опускает ее на прежнее место на дискосе:

Тропарь Рождеству Христову, (глас 4):

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш,/ возсия́ ми́рови свет ра́зума,/ в нем бо звезда́м служа́щии,/ звездо́ю уча́хуся,/ Тебе кла́нятися Со́лнцу Пра́вды,/ и Тебе́ ве́дети с высоты́ Восто́ка:// Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

После чего, взяв в правую руку звездицу, священник творит соответствующими ее концами образ креста над дискосом, прикасаясь ими к его краям (верхему-нижнему-левому-правому), причем, под словом «верхний», имеется в виду край, ближайший к горнему месту, и глаголет:

 Во осмы́й день/ по зако́ну Моисе́ову/ Ты был обре́зан еси́/ и нарече́н/ и́ме - нем – Ии - су́с.

 Лик поет тропарь Обрезанию Господню, (глас 1):

На Престо́ле огнезра́чнем/ в Вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твоим Ду́хом,/ благоволи́л еси роди́тися на земли/ от Отрокови́цы Неискусому́жныя, Твоея́ Ма́тере, Иису́се,/ сего́ ра́ди и обре́зан был еси, яко Человек осмодне́вный./ Слава всеблаго́му Твоему сове́ту,/ слава смотре́нию Твоему,/ слава снизхожде́нию Твоему, Едине Человеколю́бче.

 А затем священник, поднимая дискос правой рукой по диагонали вправо и вверх под углом 45 ° над центром антиминса, глаголет:

А в четыредеся́тый день/ вознесо́ста роди́теля Тя, Иису́се,/ во Иерусали́м,/ поста́вити Тебе́ пред Го́сподем.

И снова ставит дискос, по той же диагонали, на прежнее место.

После чего лик поет тропарь Сретению Господню, а служащий в момент произнесения нижевыделенных слов, берет левой рукой звездицу и относит ее, повернув налево под 90 ° (как бы открывая над дискосом крышку), берет Просфору правой рукой, и слегка приподнимает, во образ принятия Симеоном Богоприимцем на руки Богомладенца Иисуса, после чего все ставит на свои места:

Тропарь Сретению Господню, (глас 1):

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды – Христо́с, Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме./ Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.

 

 А затем, переносит дискос с Просфорой направо в середину антиминса, глаголя при этом:

А по́сле побе́га во Еги́пет от царя́ И́рода,/ изби́вшаго вифлее́мских о́трочищ,/ Ты возврати́лся еси́ во гра́д Благове́щения Назаре́т,/ в преде́лех Галиле́йских./

 Иде́же и возраста́л еси в прему́дрости и благода́ти/ до дне явле́ния Своего ко Изра́илю,/ ка́ждый год посеща́я со Свои́м Семе́йством/ Иерусали́мский храм.

Малая ектения:

Па́ки/ и па́ки,/ ми́ром Го́споду/ помо́лимся.

Лик: Господи, помилуй.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Господи, помилуй.

Пресвяту́ю,/ Пречи́стую,/ Преблагослове́нную,/ Сла́вную/ Влады́чицу на́шу Богоро́дицу/ и Присноде́ву Мари́ю/ со все́ми святы́ми помяну́вше,/ са́ми себе́/ и друг дру́га,/ и весь живо́т наш/ Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе, Господи.

Молитва втораго антифона:

Го́споди Бо́же наш, спаси́ лю́ди Твоя́, и благослови́ достоя́ние Твое́, исполне́ние Це́ркве Твоея́ сохрани́, освяти́ лю́бящия благоле́пие до́му Твоего́. Ты те́х воспросла́ви Боже́ственною Твое́ю си́лою и не оста́ви нас, упова́ющих на Тя.

Возглашение:

Я́ко/ Твоя́ держа́ва/ и Твое́ есть Ца́рство/ и си́ла,/ и сла́ва,/ Отца́,/ и Сы́на,/ и Свята́го Ду́ха,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Аминь.

Лик поет второй антифон Литургии.

Священник глаголет:

И егда́ прии́де вре́мя Твоего́ явле́ния ко Изра́илю,/ Ты был креще́н еси в реце́ Иорда́не /

И взяв в правую руку звездицу, крестит ею по указанному выше образу дискос со словами:

 

Святы́м Проро́ком (верх) – Предте́чей (низ) – и Крести́телем (лево) – Иоа́нном (право).

 

И переносит звездицу влево на место Вифлеемского вертепа, и во время пения или чтения тропаря Крещению Господню, трижды плавно приподнимает и опускает, обеими руками, дискос с Агничной Просфорой, во образ троекратного погружения Господа нашего Иисуса Христа во Иордан.

Тропарь Крещению (Богоявлению) Господню, (глас 1):

Во Иорда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди,/ Тро́ическое яви́ся поклоне́ние:/ Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́,/ возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я,/ и Дух в ви́де голуби́не,/ изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние./ Явле́йся Христе́ Бо́же,// и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.

 После чего возносит дискос повыше правой рукой над центром антиминса, во образ выхода Господа из воды, и торжественно возглашает:

И а́бие восходя́ от воды́,/ Ты узрел еси, Иису́се,/ разводя́щася Небеса́/ и Дух, яко голубь,/ сходя́щ на Тя./ И глас бысть с Небесе́:/ Ты еси Сын Мой возлю́бленный,/ о Не́мже благоволи́х.

И, совершив дискосом, на выделенных словах, вертикальный крест, поставляет вверху антиминса с песнопением:

Единоро́дный Сы́не, и Сло́ве Бо́жий, безсме́ртен Сый/ и изво́ливый спасе́ния на́шего ра́ди/ воплоти́тися от Святы́я Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и,/ непрело́жно вочелове́чивыйся;/ распны́йся же, Хри́сте Бо́же,/ сме́ртию смерть попра́вый, /Един сый Святы́я Тро́ицы, /спрославля́емый Отцу́ и Свято́му Ду́ху, //спаси́ нас,/ спаси́ нас (повтор словдобавляется при пении).

А затем глаголет:

И вы́шел Ты еси́, Иису́се Христе́,/ на де́лание Свое́/ и Ева́нгельскую про́поведь.

 И переносит горящую свечу углом «слева - направо – в центр антиминса», предварительно перекрестив ею, на выделенных словах, Просфору вертикальным крестом, и ставит вниз в самый центр антиминса (место свечи №3). А на ее место (№2) переносит звездицу.

Малая ектения:

Па́ки/ и па́ки,/ ми́ром Го́споду помо́лимся./

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю,/ Пречи́стую,/ Преблагослове́нную,/ Сла́вную/ Влады́чицу на́шу Богоро́дицу/ и Присноде́ву Мари́ю/ со все́ми святы́ми помяну́вше,/ са́ми себе́/ и друг дру́га,/ и весь живо́т наш/ Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Молитва третьего антифона:

И́же о́бщия сия́ и согла́сныя дарова́вый нам моли́твы, и́же и двема́ или́ трие́м согласу́ющимся о и́мени Твое́м проше́ния пода́ти обеща́вый, Сам и ны́не раб Твои́х проше́ния к поле́зному испо́лни, подая́ нам и в настоя́щем ве́це позна́ние Твоея́ и́стины, и в бу́дущем живо́т ве́чный да́руя.

Возглашение:

Я́ко/ Благ/ и Человеколю́бец Бог еси́,/ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Третий антифон: Блаженны

Во время пения третьего антифона священник читает молитву входа:

Влады́ко Го́споди Бо́же наш, уста́вивый на небесе́х чи́ны и во́инства А́нгел и Арха́нгел, в служе́ние Твоея́ сла́вы, сотвори́ со вхо́дом нашим вхо́ду святы́х А́нгелов бы́ти, сослужа́щих нам, и сославосло́вящих Твою́ Бла́гость. Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

 

А затем на последних 4 стихах 3-го антифона совершает два крестных знамения, с поясными поклонами, берет Евангелие двумя руками и поворачивает его тыльной стороной к своему лицу. После чего обходит стол-престол против часовой стрелки, (если он приставной, то просто берет, таким же образом,) и отходит с ним от передней стороны престола на некоторое расстояние (до 2 метров)), поворачивается лицом к престолу, берет Евангелие в левую руку, а правой крестит путь перед собою и тихо глаголет:

Благослове́н вход святы́х Твои́х,/ всегда́,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

 А затем, подняв Евангелие двумя руками вверх над головой, произносит: « Прему́дрость, про́сти» и совершает им четкое вертикальное крестное знамение (вверх-вниз-влево-вправо) и, подойдя к престолу, кладет его на нижнюю свободную часть антиминса, целует Евангелие и крестится один раз.

Лик поет: Прииди́те, поклони́мся и припаде́м ко Христу́,/ спаси́ ны Сы́не Бо́жий, /…

В субботы и обычные дни продолжение : во святы́х ди́вен Сый,/ пою́щия Ти:/ аллилу́иа

В воскресные дни: воскресы́й из ме́ртвых,/ пою́щия Ти: аллилу́иа

В праздники Богородицы: моли́твами Богоро́дицы, пою́щия Ти:/ аллилу́иа

В праздники Господские — по смыслу праздника, как указано в Церковном уставе: на Рождество — «рожде́йся от Девы »; на Крещение — «во Иордане крести́выйся »; на Вознесение — «вознесы́йся во славе» в Пятидесятницу и в День Святого Духа — «Спаси ны, Уте́шителю Благи́й»; на Преображение — «преобрази́выйся на горе́»; на Воздвижение — «пло́тию распны́йся»; в Неделю ваий — «возседы́й на жребя́». Праздничные входные стихи поются и в дни попразднства, до отдания праздника.

 И поются тропари и кондаки преподобному Серафиму, святым храма, дню и празднуемым святым. Сначала все тропари, а потом все кондаки.Перед предпоследним кондаком произносится «Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху», а перед последним «и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Аминь»

 Священник же глаголет в это время молитву Трисвятаго пения:

Бо́же Святы́й, и́же во святы́х почива́яй, и́же трисвяты́м гла́сом от Серафи́мов воспева́емый и от Херуви́мов славосло́вимый, и от вся́кия Небе́сныя Си́лы покланя́емый, и́же от небытия́ во е́же бы́ти приведы́й вся́ческая, созда́вый челове́ка по о́бразу Твоему́ и по подо́бию, и вся́ким Твои́м дарова́нием украси́вый, дая́й прося́щему прему́дрость и ра́зум, и не презира́яй согреша́ющаго, но полага́яй на спасе́ние покая́ние, сподо́бивый нас, смире́нных и недосто́йных раб Твои́х, и в час сей ста́ти пред сла́вою свята́го Твоего́ Же́ртвенника, и до́лжное Тебе́ поклоне́ние и славосло́вие приноси́ти. Сам, Влады́ко, приими́ и от уст нас, гре́шных, Трисвяту́ю песнь, и посети́ ны бла́гостию Твое́ю, прости́ нам вся́кое согреше́ние во́льное же и нево́льное, освяти́ на́ша ду́ши и телеса́, и даждь нам в преподо́бии служи́ти Тебе́ вся дни живота́ на́шего, моли́твами святы́я Богоро́дицы, и всех святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

 Когда же певцы пропоют последний кондак, служащий благословляет время Трисвятаго, возгласив:

Я́ко свят еси́,/ Бо́же наш,/ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не и при́сно.

Го́споди,/ спаси́ благочести́выя,/ и услы́ши ны.

Лик: Го́споди,/ спаси́ благочести́выя,/ и услы́ши ны. /

И во ве́ки веко́в./ Аминь.

Сам служащий вместе с певчими поет или читает Трисвятое, творя три поясных поклона перед святою трапезою.

Святы́й Бо́же, Святы́й Крепкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас . (3 раза)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во веки веко́в, аминь.

Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

 [В праздники Рождества Христова, Богоявления, в Лазареву и Великую субботы, во все дни пасхальной седмицы, и в период Пятидесятницы, вместо Трисвятаго поется: «Ели́цы/ во Христа́ крести́стеся,/ во Христа́ облеко́стеся./ Аллилу́иа». В праздник Воздвижения Креста Господня, и в Неделю крестопоклонную поется: «Кресту́/ Твоему́/ покланя́емся Влады́ко,/ и Свято́е, Воскресе́ние Твое́ /сла́вим»]

И отходит к горнему месту, перекрестив путь перед собою со словами:

Благослове́н гряды́й во и́мя Госпо́дне.

После чего станавливается с правой стороны его, лицом к горнему месту):

 И несколько воздевает обе руки перед горним местом и глаголет:

Благослове́н еси́/ на престо́ле сла́вы Ца́рствия Твоего́,/ Седя́й на Херуви́мех,/ всегда́,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

 

Священнику, в любом случае, не подобает на горнее место восходить, ни сидеть на нем: но стоять или сидеть во время чтения Апостола с южной стороны от горнего места.

По исполнении Трисвятаго глаголет служащий и благословляет народ:

Во́нмем./ Мир всем.

Чтец Апостола отвечает ему: И ду́хови твоему́.

Прему́дрость.

Чтец: Проки́мен, глас…

Прему́дрость.

И чтец произносит наименование апостола: Ко Евре́ом (Ефесе́ем, Ти́ту, Кори́нфяном, Гала́том, Тимофею, Филипписи́ем, Колосса́ем и т. д.) посла́ния свята́го Апостола Павла чте́ние. Номер послания не указывается.

Или: Дея́ний Святы́х Апо́стол Чте́ние.

Или: Собо́рнаго посла́ния Петро́ва (Иоа́ннова, Иа́ковля) чте́ние.

Если Апостол читается из Деяний апостолов, то он предваряется словами: "Во дни о́ны..."; если же из посланий апостола Павла к Церквам, то начинается словом: "Бра́тие..."; если - из Пастырских его посланий, то: "Ча́до Тимофе́е..." или "Ча́до Ти́те..."; если из Соборных посланий, то большей частью: "Возлю́бленнии...", иногда "Бра́тие...".

 Во́нмем.

После прочтения Апостола глаголет священнослужитель чтецу: Мир ти.

Чтец отвечает ему: И ду́хови твоему́.

Прему́дрость.

Чтец: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

И читает соответствующие стихи из Апостола, после которых лик поет троекратное Аллилуиа.

После чего, положив ладан в кадило, священник кадит по указанному раньше порядку святую трапезу окрест, все помещение по часовой стрелке, икону на аналое, люди по часовой стрелке, трапезу спереди и горнее место, глаголя при этом 50-й псалом.

А затем, отложив кадило и встав пред святою трапезою, молится:

Возсия́й в сердца́х на́ших, Человеколю́бче Влады́ко, Твоего́ Богоразу́мия нетле́нный свет, и мы́сленныя на́ши отве́рзи о́чи, во Ева́нгельских Твои́х пропове́даний разуме́ние. Вложи́ в нас и страх блаже́нных Твои́х За́поведей, да плотски́я по́хоти вся попра́вше, духо́вное жи́тельство про́йдем, вся, я́же ко благоугожде́нию Твоему́, и му́дрствующе и де́юще. Ты бо еси́ просвеще́ние душ и теле́с на́ших, Христе́ Бо́же, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А затем священник, повернувшись к людям через правое плечо (все повороты во время богослужебных действий совершаются через правое плечо) и, возглашая, благословляет их:

Прему́дрость,/ про́сти,/ услы́шим Свята́го Ева́нгелия./

Мир всем.

Народ: И ду́хови твоему́.

От имярек Святаго Евангелия чтение

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Священник: Вонмем.

И читает Евангелие, после прочтения которого, повернувшись, благословляет им народ вертикальным крестным знамением и ставит его на первоначальное место - с правой стороны престола выше антиминса.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Сугубая ектения:

Рцем вси́/ от всея́ души́,/ и от всего́ помышле́ния на́шего/ рцем.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Го́споди Вседержи́телю,/ Бо́же оте́ц на́ших,/ мо́лим Ти ся,/ услы́ши/ и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Поми́луй нас, Бо́же,/ по вели́цей ми́лости Твое́й,/ мо́лим Ти ся,/ услы́ши/ и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства,/ о Держа́ве,/ побе́де,/ пребыва́нии,/ ми́ре,/ здра́вии,/ спасе́нии их,/ и Го́споду Бо́гу на́шему/ наипа́че поспеши́ти/ и пособи́ти им во всех,/ и покори́ти под но́зе их/ вся́каго врага́ и супоста́та.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Молитва прилежнаго моления:

Го́споди Бо́же наш, приле́жное сие́ моле́ние приими́ от Твои́х раб, и поми́луй нас по мно́жеству ми́лости Твоея́, и щедро́ты Твоя́ низпосли́ на ны, и на вся лю́ди Твоя́, ча́ющыя от Тебе́ бога́тыя ми́лости.

 Еще́ мо́лимся/ об Апо́столех,/ свяще́нницех,/ диа́конех,/ диакони́ссех,/ священномона́сех и мона́сех/ Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви/ и всем во Христе́ бра́тстве/ на́шем.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о блаже́нных/ и приснопа́мятных/ созда́телех свята́го хра́ма сего́/ (до́ма сего́ и́ли святы́я оби́тели сея́), и о всех/ пре́жде почи́вших/ отце́х,/ ма́терех,/ бра́тиях/ и се́страх,/ зде лежа́щих/ и повсю́ду,/ правосла́вных./

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о ми́лости,/ жи́зни,/ ми́ре,/ здра́вии,/ спасе́нии,/ посеще́нии,/ проще́нии/ и оставле́нии грехо́в/ рабо́в Бо́жиих,/ бра́тии свята́го хра́ма сего́ (аще во обители: святы́я оби́тели сея́).

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Здесь вставляются особые прошения на сугубой ектении о здравии и прочем.

Еще́ мо́лимся/ о плодонося́щих/ и доброде́ющих/ во святе́м/ и всечестне́м хра́ме сем,/ тружда́ющихся,/ пою́щих/ и предстоя́щих лю́дех,/ ожида́ющих от Тебе́/ вели́кия и бога́тыя/ ми́лости.

Лик: Го́споди, поми́луй, (трижды).

Возглашение: Яко Милостив/ и Человеколюбец Бог еси,/ и Тебе славу возсылаем:/ Отцу,/ и Сыну,/ и Святому Духу/ ныне,/ и присно/ и во веки веков.

Лик: Ами́нь.

 Священник глаголет ектению об усопших (в большие праздники и воскресения эта ектения не произносится):

Поми́луй нас, Бо́же,/ по вели́цей ми́лости Твое́й,/ мо́лим Ти ся,/ услы́ши/ и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о упокое́нии душ/ усо́пших рабо́в Бо́жиих/ имярек, и о е́же прости́тися им, вся́кому прегреше́нию,/ во́льному же/ и нево́льному.

 Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Я́ко да Госпо́дь Бог/ учини́т ду́ши их,/ иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Ми́лости Бо́жия,/ Ца́рства Небе́снаго,/ и оставле́ния грехо́в их,/ у Христа́ Безсме́ртнаго/ Царя́ и Бо́га на́шего/ про́сим.

Лик: Подай, Господи .

Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Священник: Бо́же духо́в, и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т мiру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, поко́й ду́ши усо́пших раб Твои́х, имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное и́ми сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й Человеколю́бец Бог, прости́. Я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

 Возглашение:

Я́ко/ Ты еси́ воскресе́ние,/ и живо́т,/ и поко́й усо́пших раб Твои́х, имярек, Христе́ Бо́же наш,/ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ со безнача́льным Твои́м Отце́м,/ и Пресвяты́м/ и Благи́м/ и Животворя́щим Твои́м Ду́хом,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Го́споду помо́лимся

Лик: Го́споди, поми́луй.

Молитва верных первая:

Благодари́м Тя, Го́споди Бо́же Сил, сподо́бившаго нас предста́ти и ны́не свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, и припа́сти ко щедро́там Твои́м о на́ших гресе́х и о людски́х неве́дениих. Приими́, Бо́же, моле́ние на́ше, сотвори́ ны досто́йны бы́ти, е́же приноси́ти Тебе́ моле́ния и мольбы́, и же́ртвы безкро́вныя о всех лю́дех Твои́х. И удовли́ нас, и́хже положи́л еси́ в слу́жбу Твою́ сию́, си́лою Ду́ха Твоего́ Свята́го, неосужде́нно и непреткнове́нно в чи́стем свиде́тельстве со́вести на́шея, призыва́ти Тя на вся́кое вре́мя и ме́сто. Да послу́шая нас, ми́лостив нам бу́деши, во мно́жестве Твоея́ бла́гости.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас, Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик:Го́споди, поми́луй.

Прему́дрость.

Возглашение: Я́ко/ подоба́ет Тебе́/ вся́кая сла́ва,/ честь/ и поклоне́ние,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Па́ки/ и па́ки/ ми́ром Го́споду/ помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Молитва верных вторая:

Па́ки и мно́гажды Тебе́ припа́даем, Тебе́ мо́лимся, Благи́й и Человеколю́бче, я́ко да призре́в на моле́ние на́ше, очи́стиши на́ша ду́ши и телеса́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, и да́си нам непови́нное и неосужде́нное предстоя́ние Свята́го Твоего́ Же́ртвенника. Да́руй же Бо́же, и моля́щимся с на́ми преспе́яние жития́ и ве́ры и ра́зума духо́внаго. Да́ждь им всегда́ со стра́хом и любо́вию служа́щим Тебе́, непови́нно и неосужде́нно причасти́тися Святы́х Твои́х Та́ин и Небе́снаго Твоего́ Ца́рствия сподо́битися.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Прему́дрость.

Возглашение: Я́ко/ да под держа́вою Твое́ю/ всегда́ храни́ми,/ Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

 

А вку́пе с про́поведью/ Ты соверши́л еси́ мно́жество чуде́с и исцеле́ний,/ избра́л еси́ Апо́столы Твоя́/ и возше́д на го́ру со избра́нными их, показа́л еси́ им Боже́ственную Сла́ву Свою́.

Снова вертикально крестит горящей свечой Просфору и, высоко подняв свечу над ней, держит в этом положении до завершения пения тропаря Преображению Господню:

Тропарь Преображению Господню,(глас 7):

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

 А потом, совершив ею еще одно вертикальное крестное знамение над Просфорой и дискосом, ставит свечу направо выше Голгофы (место свечи №4)

И пре́жде шести́ дней Па́схи, Ты возсе́л еси на жребя́ о́сля, и, возше́д во Иерусали́м, сотвори́л еси би́ч от ве́рвий и вся́ продаю́щыя и купу́ющыя из Хра́ма изгна́л еси́.

И нача́ша все́ мно́жество младе́нец и учени́к Твои́х воспева́ти Бо́га, глаго́люще: благослове́н гряды́й Ца́рь во и́мя Госпо́дне.

И переносит дискос в центр антиминса под пение:

Тропарь Входа Господня во Иерусалим (глас 1):

О́́бщее воскресе́ние,/ пре́жде Твоея́ стра́сти уверя́я,/ из ме́ртвых воздви́гл еси́ Ла́заря, Христе́ Бо́же./

 Тем же́ и мы, яко о́троцы побе́ды зна́мения нося́ще,/ Тебе́ Победи́телю сме́рти вопие́м:/ оса́нна в вы́шних,// благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

После чего глаголет:

А егда́ испо́лнил еси́ вся́,/ иже бе предопределе́на на Предве́чнем Сове́те Пресвяты́я Тро́ицы,/ собра́л еси Апо́столы Твоя́ на Пасха́льную Ве́черю/ и утверди́л еси Та́инство Евхари́стии,/ глаго́лаше им:

Воздевает дискос горе над престолом и возглашает:

Аз есмь хлеб живо́тный,/ иже сше́дый с небесе́,/ аще кто снесть от хле́ба сего́,/ жив бу́дет во ве́ки,/ и хлеб, его́же Аз дам,/ Плоть Моя есть,/ ю́же Аз дам за живо́т ми́ра./

 Ами́нь,/ ами́нь глаго́лю вам,/ а́ще не сне́сте Пло́ти Сы́на Челове́ческаго,/ ни пие́те Кро́ве Его,/ живота́ не и́мате в себе./

 Яды́й Мою Плоть/ и пия́й Мою Кровь/ и́мать живо́т ве́чный,/ и Аз воскрешу́ его в после́дний день.

Творит им вертикальное крестное знамение и опускает дискос в самый низ антиминса со словами:

И пре́дал еси́ Себе́ в нощь сию́ в руки Иуде́ом, руководи́мым диа́волом.

Лик поет тропарь 1 часа:

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Стих 1: Глаго́лы моя́ внуши́, Го́споди, разуме́й зва́ние мое́.

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Стих 2: Я́ко к Тебе́ помолю́ся, Го́споди.

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Литургия Архистратига Серафима:

Глаголет и передвигает дискос в два последовательных, по смыслу слов, шага-перемещения, в середину антиминса, и ставит там:

Они же, е́мше Тебе́, ведо́ша к Каиа́фе архиере́ови,/ от Каиа́фы же в пре́тор к иге́мону Понти́йскому Пила́ту.

После чего глаголет, приподнимая и вновь опуская дискос, на выделенных словах:

И изы́де ко Иуде́ом Пила́т/ и глаго́ла им: аз ни еди́ныя вины́ обрета́ю в Нем./

Они же вопия́ху:/ распни́,/ распни́ Его./

И хотя́ Пила́т наро́ду хоте́ние сотвори́ти,/ бив,/ предаде́ Тебе́ во́ли их.

И Лик поет тропарь 3 часа.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха / в тре́тий час Апо́столом Твои́м низпосла́вый: / Того́, Благи́й, не отыми́ от нас, / но обнови́ нас, моля́щих Ти ся.

Стих 1: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха…

Стих 2: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха…

 Тогда собра́ша на Тя, Иису́се,/ все мно́жество воин./ И спле́тше вене́ц от те́рния,/ возложи́ша на главу́ Твою́, и трость вложи́ша в десни́цу Твою́./

 И покло́ньшеся пред Тобо́ю,/ руга́хуся Тебе́,/ и плюва́ху на Тя,/ прия́ша трость,/ и бия́ху по главе́ Твое́й./

 И егда́ поруга́шася Тебе́,/ облеко́ша Тя в ри́зы Твоя́,/ возложи́ша на Тя Крест Твой/ и ведо́ша Тебе́ на пропя́тие.

И с этими последними словами переносит дискос вправо вплотную к стоящему там потиру и ставит слева от него.

 

И приведо́ша Тебе, Иису́се, на Голго́фу ме́сто, е́же есть сказа́емо, Ло́бное место.

Иде́же и распя́ша меж двух разбо́йник в час шесты́й.

После чего крестится с поясными поклонами:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя(трижды).

И поочередно поднося к своим губам богослужебные предметы, целует их и глаголет:

Искупи́л ны еси от кля́твы зако́нныя (Просфору) честно́ю Твое́ю Кро́вию, (потир) на Кресте́ пригвозди́вся (звездицу) и копие́м пробо́дся, (копие) безсме́ртие источи́л еси́ челове́ком, (лжицу) Спа́се наш,/ сла́ва Тебе́.

После чего, взяв в руки копие, трижды, крестообразно, осеняет кончиком его Просфору, от края до края (верх-низ-лево-право), придерживая Просфору левой рукой и глаголя при этом

В воспомина́ние Кре́стныя Сме́рти/ Го́спода - и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.(трижды)

И начинает вырезать кубической формы Агнец (на основе изображенных на Просфоре его границ), следующим образом:

Повернув Просфору на 180 ° , по часовой стрелке, надписями вниз, делает вертикальный разрез, с правой стороны ее по линии стороны квадрата, немного не дорезая до основания Просфоры (3-5 мм), и до дальней стенки (за угол квадрата), произнося, при этом, слова: «Я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся». Затем поворачивает Просфору в первоначальное положение и делает точно такой же разрез с противолежащей стороны Агнца (для нас снова правой), со словами: «И я́ко а́гнец непоро́чен пря́мо стригу́щаго его безгла́сен, та́ко не отверза́ет уст Свои́х», а затем, повернув на 90 ° по часовой стрелке, делает такой же разрез по верхней стороне квадрата, со словами : «Во смире́нии Его суд Его взя́тся» и затем - по нижней, повернув ее уже против часовой стрелки на 180 ° , со словами : «Род же Его́ кто испове́сть», после чего, обхватив Просфору со всех сторон пальцами левой руки, кладет ее на левый бок, и отрезает основание Просфоры, толщиной 1 см или примерно половину нижней части ее, со словами: «Яко взе́млется от земли́ живо́т Твой».

 И снова ставит ее на место, после чего аккуратно, обеими руками, крестообразно раскладывает отрезанные части Просфоры, каждую - в свою сторону, оставляя в середине кубический Агнец.

При необходимости откладывания частиц для антидора, а также по причине большого размера Просфоры и малой вместимости потира, можно оставить на дискосе только верхушечки боковых частей Просфоры, отрезая и откладывая, на другую тарелку, нижние их части.

Но после Преложения Даров откладывать частички на антидор уже НЕЛЬЗЯ!

 После чего священник переворачивает куб Агнца печатью вниз на основание, и очень осторожно крестообразно разрезает Его на четыре равные части, не доводя, однако, разрезы до поверхности печати (3-5 мм), чтобы она оставалась неповрежденной и цельнокупной, и при этом глаголет:

Жре́тся А́гнец Бо́жий, взе́мляй грех мiра, за мiрски́й жи́вот и спасе́ние.

Очищает нож-копие от налипших крошек пальцами (делает это каждый раз при его применении) и кладет его справа ниже потира, переворачивает Агнец и ставит на свое место надписями « I С|ХС» вверх, еще раз поправив разложенные частицы. После чего глаголет:

При Кресте́ Твое́м стоя́ше Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Ея́же моли́твами приими́, Го́споди, Же́ртву сию́ в пренебе́сный и мы́сленный Свой же́ртвенник.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас!

Предста́ Цари́ца оде́сную Тебе́, в ри́зах позлаще́нных оде́яна, приукраше́на.

 И с этими последними словами поднимает в вертикальное положение и ставит вплотную к основанию разрезом внутрь левую частичку (от нас) «в честь Пресвятой Богородицы».

Святи́и же Богоотцы́ Иоаки́м и А́нна, пра́ведный Ио́сиф Обру́чник, пра́отцы Ада́м и Е́ва со все́ми от ве́ка благоугоди́вшими Тебе́ Пра́отцы, Отцы́, Патриа́рси и Проро́ки, просвеще́нныя соше́дым во ад Иоа́нном Предте́чею, я́ко из пеще́ры Ада́мовы со стра́хом и упова́нием взира́ху на вся происходя́щая на Голго́фе.

Моли́твами всех Святы́х Ве́тхаго Заве́та, Го́споди, поми́луй нас!

И с этими словами поднимает Агнец над отрезанным основанием, показывая его как частичку «за всех Ветхозаветных Святых».

А с други́я стороны́ Креста́ стоя́ше Апо́стол Иоа́нн Богосло́в и Жены́-мироно́сицы, а ны́не предстоя́т зде и вси святи́и Апо́столи, Му́ченицы, Безсре́бренницы, Святи́тели, Преподо́бнии, Пра́веднии и Святи́и (перечисление их имен), и́хже па́мять ны́не соверша́ем, и Вси Святи́и Новозаве́тней Це́ркви Твоея́.

 Вси Святи́и Но́ваго Заве́та, моли́те Бо́га о нас!

 И поднимает в вертикальное положение и ставит к основанию справа частичку «за всех Новозаветных Святых».

Же́ртва, принесе́нная Тобо́ю на Голго́фе, есть же́ртва и за вся ны́не живу́щия на Земли́ лю́ди. Помяни́, Го́споди, вся Держа́щия После́дняго Правосла́внаго Ца́рства и по́дданныя его, Апо́столы, свяще́нницы, диакони́ссы Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви и чле́ны ея, а та́кожде вся правосла́вныя христиа́ны, с ни́миже и рабов Божиих (здесь можно перечислить имена близких, но необязательно), дабы́ обрести́ им полноту́ покая́ния и ста́ти ча́стию Те́ла Твоего́.

 После чего поднимает и ставит к основанию сверху частичку «за всех живых».

Помяни́, Го́споди, и вся усо́пшыя от века правосла́вныя христиа́ны, с ни́миже и рабо́в Бо́жиих (имена), прости́в им вся согреше́ния во́льная и нево́льная и омы́в грехи́ их в Кро́ви Твоей Святе́й.

 И поднимает в вертикальное положение и ставит к основанию нижнюю частичку «за всех усопших».

 После чего тщательно очищает друг о друга пальцы от налипших крошек (так поступает всегда после прикосновения руками к Агнцу или частичкам Просфоры). После чего Лик поет:

 

Тропарь 6 часа (глас 2):

И́же в шесты́й день же и час, / на Кресте́ Пригвожде́й / в Раи́ дерзнове́нный Ада́мов грех, / и согреше́ний на́ших рукописа́ние раздери́, / Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Стих 1: Внуши́, Бо́же, моли́тву мою́, и не пре́зри моле́ния моего́.

И́же в шесты́й день же и час…

Стих 2 : Аз к Бо́гу воззва́х, и Госпо́дь услы́ша мя.

И́же в шесты́й день же и час…

А потом служащий совершает три земных поклона, с молитвой (если здоровье не позволяет, то поклоны совершаются поясные):

 Кресту́ Твоему покланя́емся, Влады́ко,

 и свято́е Воскресе́ние Твое сла́вим!

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

Берет Агнец двумя пальцами правой руки, поднимает над дискосом (5-10 см), и держит горе́, на небольшой высоте (5 -10 см), в образ Распятия на Кресте, глаголя :

И вознесо́ша Тя/ пря́мо над пеще́рою пра́отца Ада́ма/ Искупле́ния ра́ди грехо́в челове́ческих.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

После чего задувает свечу, взятую в левую руку (во избежание сдувания крошек с дискоса), ставит в самый верх антиминса (место свечи №1), и глаголет:

От шеста́го же часа́/ тьма бысть по всей земли́,/ до часа́ девя́таго,/ и поме́рче со́лнце,/ и заве́са церко́вная раздра́ся посреде́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

И ви́дя, /я́ко Искупле́ние ро́да челове́ческаго соверши́ся,/ попра́на смерть и упраздни́ся диа́вол,/ Ты возгласи́л еси́ гла́сом ве́лиим, глаго́ля:/ О́тче,/ в ру́це Твои́ предаю́ дух Мой./

И прекло́нь главу́,/ пре́дал еси Свой Дух.

Лик: Господи, помилуй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

 

 Опускает Агнец вниз на дискос, очищает друг о друга пальцы от налипших крошек, а Лик поет тропарь 9 часа:

Тропарь 9 часа (глас 8):

И́же в девя́тый час/ нас ра́ди пло́тию смерть вкуси́вый,/ умертви́ пло́ти на́шея мудрова́ние,/ Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Стих 1: Да прибли́жится моле́ние мое́ пред Тя, Го́споди, по словеси́ Твоему́ вразуми́ мя.

И́же в девя́тый час…

Стих 2: Да вни́дет проше́ние мое́ пред Тя, Го́споди, по словеси́ Твоему́ изба́ви мя.

И́же в девя́тый час…

А затем берет сверху ручку копия прямыми пальцами правой руки, лезвием - в сторону мизинца (как на фото в приложении), и глаголет :

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

Произносит нижеследующие слова не спеша, чтобы успеть совершить все необходимые действия:

Еди́н от во́ин копие́м ре́бра Твоя́ прободе́,…

И, придерживая Агнец сверху вертикально расположенными прямыми пальцами левой руки, прободает его снизу вверх правой рукой, расположенной под левой рукой, кончиком копия в верхнюю часть частички « IC » (верхней слева).

…и а́бие изы́де кровь и вода́.

И тут же вливает в чашечку с красным вином воду, благословляет соединение, а потом вливает его в потир.

И ви́девый свиде́тельствова,/ и и́стинно есть свиде́тельство его́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

 

 Убирает использованные сосуды для воды и вина в сторону, а дискос и потир сдвигает влево, поставив их рядом в центре антиминса, в образ положения на Камень Помазания, и трижды кадит Дары со словами:

 

Благослове́н Бог наш, си́це благоволи́вый, сла́ва Тебе́.

Всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. (трижды)

И глаголет:

О предложе́нных Честны́х Даре́х Го́споду помо́лимся.

Го́споди, поми́луй,

И читает молитву предложения:

Бо́же, Бо́же наш, Небе́сный Хлеб, пи́щу всему́ мíру, Го́спода на́шего и Бо́га Иису́са Христа́ посла́вый, Спа́са и Изба́вителя и Благоде́теля, благословя́ща и освяща́юща нас, Сам благослови́ предложе́ние сие́, и приими́ е в пренебе́сный Твой же́ртвенник. Помяни́, я́ко Благ и Человеколю́бец, прине́сших и и́хже ра́ди принесо́ша, и нас неосужде́ны сохрани́ во священноде́йствии Боже́ственных Твоих Таин.

Я́ко святи́ся и просла́вися пречестно́е и великоле́п́ое и́мя Твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А потом, при пении ликом Херувимской песни, взяв кадильницу, кадит святую трапезу окрест, храм, аналой, люди, трапезу спереди и горнее место, глаголя при этом 50-й псалом.

И глаголет молитву сию:

Никто́же досто́ин от связа́вшихся плотски́ми похотьми́ и сластьми́ приходи́ти, или́ прибли́житися, или́ служи́ти Тебе́, Царю́ Сла́вы: е́же бо служи́ти Тебе́, вели́ко и стра́шно и саме́м Небе́сным Си́лам. Но оба́че неизрече́ннаго ра́ди и безме́рнаго Твоего́ человеколю́бия, непрело́жно и неизме́нно был еси́ Челове́к, и Архиере́й нам был еси́: и служе́бныя сея́ и безкро́вныя же́ртвы священноде́йствие пре́дал еси́ нам, я́ко Влады́ка всех. Ты бо еди́н, Го́споди Бо́же наш, влады́чествуеши небе́сными и земны́ми, и́же на престо́ле Херуви́мсте носи́мый, и́же Серафи́мов Госпо́дь, и Ца́рь Изра́илев, и́же Еди́н свят, и во святы́х почива́яй. Тя у́бо молю́, Еди́наго Блага́го и Благопослушли́ваго: при́зри на мя, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, и очи́сти мою́ ду́шу и се́рдце от со́вести лука́выя, и удовли́ мя, си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха, облече́на благода́тию свяще́нства, предста́ти святе́й Твое́й сей трапе́зе, и священноде́йствовати Свято́е и Пречи́стое Твое́ Те́ло и Честну́ю Кровь. К Тебе́ бо прихожду́ прикло́нь мою́ вы́ю, и молю́ Ти ся, да не отврати́ши лица́ Твоего́ от мене́, ниже́ отри́неши мене́ от о́трок Твои́х, но сподо́би принесе́нным Тебе́ бы́ти, мно́ю гре́шным и недосто́йным рабо́м Твои́м, даро́м сим. Ты бо еси́ принося́й и приноси́мый, и прие́мляй и раздава́емый, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По прочтении молитвы, священник становится перед престолом и глаголет, воздевая руки:

 И́́же Херуви́мы та́йно образу́юще и Животворя́щей Тро́ице Трисвяту́ю песнь припева́юще, вся́кое ныне жите́йское отложи́м попече́ние. Я́́ко да Царя́ всех поды́мем, А́нгельскими неви́димо дориноси́ма чи́нми. Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Стих 1: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Боже, и дух прав обнови́ во утро́бе моей (крестное знамение).

Иже Херуви́мы тайно образующе…

Стих 2: Не отве́ржи мене от Лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́ (крестное знамение).

Иже Херуви́мы тайно образующе…

 

И молится с поясными поклонами:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго и поми́луй мя(трижды).

Возми́те ру́ки ва́ша во свята́я, и благослови́те Господа.

 

После чего берет в левую руку дискос, а в правую - потир и, несколько воздев их вверх над престолом (если служит один), или повернувшись через правое плечо к людям, глаголет, и совершает, в нужных местах, два плавных (во избежание расплескивания вина и рассыпания частичек) небольших крестных знамения обеими сосудами одновременно:

Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства/ и всех по́дданных его,/ да помяне́т Госпо́дь Бог во Ца́рствии Свое́м/ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Апо́столы Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви,/ весь свяще́ннический, диа́конский и мона́шеский чин,/ бра́тию и се́стры свята́го хра́ма сего́/ вас и всех правосла́вных христиа́н,/ да помяне́т Го́сподь Бог/ во Ца́рствии Свое́м/ всегда́, ны́не и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

После чего снова поворачивается к престолу, через правое плечо, и ставит дискос и потир (или просто опускает, после воздевания над престолом) вниз, поверх тридневного ложа Христова на изображение соответствующих сосудов в руках Ангелов под песнопение:

Я́ко да Царя́ всех поды́мем,/ А́нгельскими неви́димо/ дориноси́ма чи́нми./

Аллилу́иа,/ аллилу́иа,/ аллилу́иа.

А затем священник глаголет:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве покры́в, положи́.

И, покадив над открытым кадилом звездицу, крестит ею дискос, касаясь на выделенных словах его ободка (верх-низ-лево-право), и поставляет поверх Даров:

Во Гро́бе пло́тски, - во а́де же с душе́ю я́ко Бог, - в Раи́ же с разбо́йником, - и на Престо́ле был еси́, Христе́ , со Отце́м и Ду́хом вся исполня́яй неопи́санный.

Яко живоно́сец, яко Рая красне́йший, вои́стину и черто́га вся́каго ца́рскаго показа́ся светле́йший, Христе́, гроб Твой, исто́чник на́шего воскресе́ния.

И покадив плат для причащения, покрывает им сосуды с Дарами поверх звездицы, глаголя:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве покры́в, положи́.

А затем, прием кадильницу, кадит предложение трижды, глаголя один раз:

Ублажи́, Го́споди,/ благоволе́нием Твои́м Сио́на,/ и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския:/ тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды,/ возноше́ние/ и всесожега́емая,/ тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Лик поет кондак Великой Субботы, (глас 6):

Бе́здну заключи́вый, мертв зри́тся,/ и сми́рною и плащани́цею обви́вся,/ во гро́бе полага́ется, яко сме́ртный, Безсме́ртный;/ жены́ же приидо́ша помаза́ти Его ми́ром,/ пла́чущия го́рько и вопию́щия:/ сия Суббо́та есть Преблагослове́нная,/ в не́йже Христо́с усну́в,// воскре́снет тридневен.

Ектения по перенесению Даров:

Испо́лним моли́тву на́шу/ Го́сподеви.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О предложе́нных/ Честны́х Даре́х,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем,/ и с ве́рою,/ благогове́нием/ и стра́хом Бо́жиим/ входя́щих в онь,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О изба́витися нам/ от вся́кия ско́рби,/ гне́ва/ и ну́жды,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Господи, помилуй.

Молитва приношения, по поставлении Божественных Даров на святейтрапезе.

Го́споди Бо́же Вседержи́телю, Еди́не Свя́те, прие́мляй же́ртву хвале́ния от призыва́ющих Тя всем се́рдцем, приими́ и нас, гре́шных, моле́ния, и принеси́ ко свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, и удовли́ нас приноси́ти Тебе́ да́ры же и же́ртвы духо́вныя о на́ших гресе́х и о людски́х неве́дениих: и сподо́би нас обрести́ благода́ть пред Тобо́ю, еже бы́ти Тебе благоприя́тней же́ртве на́шей, и всели́тися Ду́ху благода́ти Твоея́ Благо́му в нас, и на предлежа́щих Даре́х сих, и на всех лю́дех Твои́х.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Дне всего́ соверше́нна,/ свя́та,/ ми́рна/ и безгре́шна,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

А́нгела ми́рна,/ ве́рна наста́вника,/ храни́теля душ/ и теле́с на́ших,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 142; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!