ДЛЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ



Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Кафедра української літератури

 

 

 

ЗМІСТОВЕ ТА ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТОЧНОГО ТА МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

 

 

З курсу « ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

(перша половина ХІХ століття)

 

 

Розробник: кандидат філологічних наук, доцент

Н. І. ЗІНЧЕНКО

 

 

Полтава,  2013 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

   Навчальним планом Міністерства освіти і науки України передбачено вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ століття) на філологічних факультетах педагогічних університетів. У курсі висвітлюється важливий період у духовному житті українського народу ― становлення нової національної культури впродовж перших десятиріч ХІХ ст. Характерні тенденції літературного процесу цього часу з’ясовуються в контексті історії України, пробудження національної свідомості українців.

При вивченні курсу історії української літератури студенти мають засвоїти і розуміти характерні особливості історичної епохи, які зумовлювали своєрідність літературного процесу, основні етапи життєвого і творчого шляху класиків нової української літератури. Студенти мають набути знання про ідейно-тематичну основу, головні події та систему образів вивчених творів, поняття про типові характери, особливості індивідуального стилю письменників.

   У процесі вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ ст.) студенти заочної форми навчання факультету філології та журналістики мають самостійно виконувати контрольні роботи, у яких потрібно:

· показати знання тексту художнього твору;

· аналізувати художній твір, з’ясовувати його жанрову специфіку, особливості композиції, прийоми творення образів, своєрідність мови і стилю;

· виявляти роль героя в розкритті ідейного змісту твору, авторську оцінку героя і водночас обґрунтовувати свою думку про твір та героїв;

·  зіставляти два-три літературні твори, близькі за тематикою та образами-персонажами, визначати у них спільне та робити відповідні висновки;

·  з’ясовувати взаємозв’язок світогляду й творчості письменника на основі вивчених творів.

 

Контрольні роботи виконувати в текстовому або електронному варіанті. Подати для перевірки у міжсесійний період.

 

 

ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

№1

1. Становлення нової української літератури. Періодизація нової української літератури.

2. «Наталка Полтавка»: аналіз твору. Народна мораль у п’єсі. Оцінка критикою.

3. Поезія Т.Шевченка періоду заслання.

4. Творчість Л.Глібова для дітей.

№2

1. Періодика і альманахи перших десятиліть ХІХ ст. Роль Харківського університету у розвитку освіти й культури в Україні в перші десятиліття ХІХ ст.

2. «Сердешна Оксана»: зміст, особливості характеристик персонажів. Оцінка твору Т.Шевченком.

3. «Руська трійця» і початок розвитку нової української літератури в Галичині. Альманах «Русалка Дністровая».

4. І.Франко про Т.Шевченка.

№3

1. Просвітительський реалізм ― головний напрям нової української літератури перед шевченківської доби.

2. Левко Боровиковський. Тематика і проблематика творчості.

3. Життєвий шлях Т.Шевченка. Перша подорож на Україну.

4. Співомовки С.Руданського.

 

№4

1. Життєвий і творчий шлях І.Котляревського. Роль письменника у розвитку нової української літератури.

2. «Козир-дівка». Аналіз твору. Що спільного в образі Ївги і Наталки Полтавки?

3. Другий приїзд Шевченка в Україну. Які живописні і поетичні твори виконані на тогочасній Полтавщині?

4. Пісенна і громадянська лірика Степана Руданського.

№5

1. «Енеїда»І.Котляревського: жанр, композиція, державотворчий зміст. Оцінка критикою.

2. Боротьба Г.Квітки-Основ’яненка за становлення і розвиток нової української літератури і літературної мови.

3. Ідейно-художній аналіз поезії Т.Шевченка «Розрита могила».

4. П.Куліш: життя і творчість.

№6

1. «Салдацький патрет» як художнє явище і своєрідна декларація поглядів письменника.

2. Розвиток байки в українській літературі першої половини ХІХ ст.

3. Погляди Шевченка на історію. Ранні історичні твори поета («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гамалія»).

4. Поетична творчість П.Куліша. Збірка поезій «Досвідки».

№7

1. «Сватання на Гончарівці» Г.Квітки-Основ’яненка.

2. Творчість Є.Гребінки-поета. Аналіз поезії «Українська мелодія».

3. Поема Т.Шевченка «Гайдамаки»: джерела, жанр, композиція, характеристика образів. Критика про поему.

4. Рекрутська поезія Ю.Федьковича («Нічліг», «У Вероні», «Дезертир» та ін.).

№8

1. Ідейно-художній аналіз повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».

2. Байки П.Гулака-Артемовського.

3. Балади Т.Шевченка «Причинна», «Тополя», «Утоплена».

4. Роман О.Стороженка «Марко Проклятий»: особливості використання фольклорно-міфологічних, історичних джерел, реалістично-побутового письма; композиція твору.

№9

1. «Маруся»: жанр твору, композиція, характер зображення картин людського життя.

2. Романтична проза Є.Гребінки.

3. Поема Т.Шевченка «Сон»: джерела, композиція,, манера розповіді, сатиричний пафос. Зміст статті І.Франка «Темне царство».

4. Олекса Стороженко: постать письменника в літературному процесі.

№10

1. Характеристика гумористичних оповідань Г.Квітки-Основ’яненка «Мертвецький великдень», «От тобі й скарб», «На пущання ― як зав’язано», «Підбрехач», «Пархімове снідання».

2. Ідейно-художній аналіз байки Є.Гребінки «Ведмежий суд».

3. Особливості, жанрово-тематичне багатство романтичної поезії 30-40-х років ХІХ ст. Аналіз поезії М.Петренка «Небо».

4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ».

№11

1. Що таке романтизм? Які основні його властивості?

2. Амвросій Метлинський: особливості творчості.

3. Микола Костомаров: жанри, мотиви і образи збірок «Українські балади», «Вітка».

4. «Невольнича» лірика Т.Шевченка. Цикл « В казематі».

№12

1. Поема Т.Шевченка «Кавказ»: джерела, місце і час написання, проблематика. І.Франко про поему.

2. Історико-романтична драматургія. Драма М.Костомарова «Сава Чалий».

3. Марко Вовчок: життя і творчість.

4. Аналіз повісті Ю.Федьковича «Три як рідні брати».

№13

1. Якими є найважливіші віхи і події 40-60-х років ХІХ ст.? Яким чинниками відзначався його загальноукраїнський характер?

2. Художня спадщина Маркіяна Шашкевича. Аналіз статті І.Франка «М.Шашкевич і галицько-руська література».

3. «Неофіти» Т.Шевченка: джерела, проблематика, манера письма.

4. Поеми Ю.Федьковича «Лук’ян Кобилиця» і «Довбуш». Історія і легенда у творі. Оцінка критикою.

№14

1. Літературно-критична думка 40-60-х років ХІХ ст. Літературно-критична діяльність П.Куліша, М.Костомарова, О.Кониського.

2. Внесок М.Шашкевича у вітчизняну культуру. Розкрити зміст статті І.Франка « Відродження в Галичині до 1848 року».

3. М.Костомаров М. «Чернігівка».

4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ».

№15

1. Поема Т.Шевченка «І мертвим, і живим …»: ідейно-художній аналіз.

2. «Народні оповідання» Марка Вовчка: проблематика, образи, манера оповіді. Оцінка критикою.

3. Байки Л.Глібова першого періоду творчості («Вовк та Ягня», «Щука»).

4. Юрій Федькович: життя і творчість.

 

№16

1. Ідейно-художній аналіз поеми Т.Шевченка «Великий льох».

2. Ідейно-художній аналіз оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач».

3. Творчість Л.Глібова другого періоду творчості.

4. Роман П.Куліша «Чорна рада»: жанр. Проблематика, творча манера, історія і вимисел у творі; зв’язок із європейською історичною романістикою.

№17

1. Драматургія Т.Шевченка. Ідейно-художній зміст драми «Назар Стодоля».

2. «Інститутка»: жанр, композиція, проблематика, особливості змалювання образів.

3. Ідейно-художній аналіз оповідання П.Куліша «Орися».

4. Народне життя в оповіданнях Ю.Федьковича.(«Люба-згуба», «Серце не навчити», «Сафат Зінич»).

№18

1. Життя і творчість Т.Шевченка 1857-1961 рр.

2. «Повість-казка «Кармелюк» Марка Вовчка. Історично-фольклорна основа. Манера змалювання дійсності. Оцінка критикою.

3. Роман А.Свидницького «Люборацькі»: історія написання і публікації, життєві джерела, проблематика, характеристика образів.

4. Вклад П.Куліша в українську культуру.

 

ЗАВДАННЯ

ДЛЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

1. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості І.Котляревського.

2. Прочитати поему «Енеїда».

3. Виписати до читацького щоденника цитати для характеристики                         образів Енея, Низа, Евріала, Дідони та образів богів.

4. Опрацювати одну-дві статті або уривок із монографії про «Енеїду» І.Котляревського.

5. Повторити визначення літературознавчих термінів «бурлеск» і «травестія».

6. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Г.Квітки-Основ’яненка.

7. Прочитати твори і критику про них.

8. Виписати до читацького щоденника цитати для характеристики Кузьми Трохимовича і Терешка (з оповідання «Салдацький патрет»); Уласа Забрьохи, Пістряка, Явдохи Зубихи ― героїв «Конотопської відьми».

9. Схарактеризувати фольклорну тематично-стильову течію, спираючись на творчість Левка Боровиковського і Миколи Костомарова.

10.  Схарактеризувати романтичні поезії громадянської тематично-стильової течії Миколи Костомарова і Амвросія Метлинського.

11. Скласти 5-10 питань для перевірки знань тексту повісті «Конотопська відьма».

12. Повторити значення термінів «бурлеск», «реалізм», «травестія».

13. Вивчити напам’ять уривки із балад Левка Боровиковського «Маруся» або «Чарівниця» (на вибір).

14. Виконати (письмово) цілісний ідейно-художній аналіз поезій М.Костомарова «Спить Вкраїна» або М.Петренка «Небо» ( на вибір).

15. Історія видання та розповсюдження альманаху «Русалка Дністровая». Його ідейно-тематичний зміст.

16. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Т.Шевченка.

17. Прочитати зазначені у плані твори, зробити (письмово) цілісний аналіз одного з них (на вибір).

18. На основі поеми «Гайдамаки» пояснити ставлення Т.Шевченка до Коліївщини, спираючись на його слова: «Сумно, страшно, а згадаєш ― Серце усміхнеться».

19. Поясніть роль ліричних відступів у поемі «Гайдамаки».

20. Поема «Сон» («У всякого своя доля…»): джерела поеми; своєрідність композиції; сатиричний пафос поеми.

21. Поема «Кавказ»― пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику: джерела твору; проблематика поеми; сатиричне викриття самодержавного ладу.

22.  Ідейно-художній аналіз поезії «Розрита могила».

23. Законспектувати працю І.Франка «Темне царство» і вміти усно викласти її положення.

24. Знати умови життя і творчості Т.Шевченка на засланні.

25. З’ясувати, скільки віршів увійшло до циклу «В казематі»?

26. Зі статті Є.Сверстюка «Феномен Шевченка» виписати тематику поезій «В казематі».

27. Визначити (письмово) віршовий розмір поезій «Садок вишневий коло хати».

28. «Народні оповідання Марка Вовчка» (1857): історія створення, джерела, публікація, своєрідність художньої оповіді і характер оповідача.

29. Ідейно-художній аналіз оповідань «Сестра», «Козачка», «Горпина», «Чумак», «Максим Гримач».

30. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості Марка Вовчка.

31. Уміти тезисно викласти зміст статті Д.Писарева «Українські народні оповідання Марка Вовчка» та М.Добролюбова «Риси для характеристики руського простолюду». Знати, яку оцінку творчості Марка Вовчка дав І.Франко.

32. Прочитати два оповідання (на вибір) зі збірки «Рассказы из народного русского быта».

33. «Інститутка»: жанр, композиція, проблематика твору, особливості змалювання образів.

34. Виписати із «Народних оповідань» 5-10 прислів’їв і приказок. Усно пояснити мету їх вживання у творі.

35. Проблема створення і видання роману «Чорна рада» П.Куліша.Джерела і проблематика твору.

36. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості П.Куліша.

37. Виписати до читацького щоденника цитати для характеристики образів Якима Сомка, Івана Брюховецького, Кирила Тура, Івана Шрама та ін.

38. Повторити значення терміну «роман-хроніка» (див. літературознавчий словник).

39. Скласти 8-10 питань для перевірки знань тексту роману «Чорна рада».

40. З’ясуйте місце роману «Чорна рада» у спадщині письменника і літературномупроцесі.

41. Дати загальну характеристику творчості О.Стороженка.

42. Зробити конспект однієї з літературознавчих праць про О.Стороженка, уміти усно викласти головний її зміст.

43.  «Українські оповідання» (1863) О.Стороженка: особливості композиції збірки, тематика, художня специфіка.

44.  З’ясуйте, як О.Стороженко розкриває морально-етичні проблеми в оповіданні «Скарб».

45. Сатирична характеристика високого царського чиновника в оповіданні «Вуси».

ТЕСТИ

з курсу "Історія української літератури»

(перші десятиліття XIX ст.)

Виберіть із запропонованих одну чи декілька правильних відповідей:

1. Визначальними літературними напрямами, які формувалися наприкінці XVIII - на початку XIX ст., були:

а) просвітительський реалізм; (і) сентименталізм;

б) романтизм;                   г) реалізм.

в) класицизм;

2. Назвати світоглядні засади українського сентименталізму:
а) ідея самоцінності людської особистості;

б) раціоналізм;

в) кордоцентризм мислення;

г) чуттєвість;

д) усвідомлення соціальної природи особистості.

3. Назвати час, коли українська літературна критика оформилась в окрему галузь літературознавчої науки:

а) 40 - 50-ті рр. XIX ст.;   г) 20 - ЗО-ті рр. XIX ст.;

б) 80 - 90-ті рр. XVIII ст.; д) кінець XIX ст.

в) II половина XVII ст.;

4.                                        Поема "Енеїда" І. Котляревського - це визначне явище доби:
а) романтизму;                              г) класицизму;

б) просвітительського реалізму; д) бароко

в) сентименталізму;

5. Автором "Енеїди" - першотвору, який переробив І. Котляревський, був:

а) Гомер;                            г) Блюмауер;

б) Катулл;                          д) Скаррон.

в) Вергілій;

6. Жанр пародії зародився у світовій літературі з появою:
а) "Енеїди" І. Котляревського;

б) "Батрахоміомахіг" Пігрета;

в) "Перелицьованого Вергілія" П. Скаррона;

г) "Дон Кіхота" М. Сервантеса;

д) Торпиниди" П. Білецького-Носенка.

7. Повне видання "Енеїди" І. Котляревського було здійснене у Харкові у:
а) 1798 р.;                          г) 1809 р.;

б) 1808р.;                           д) 1812р.

в) 1842 р.;

8. Хто супроводжує Енея ("Енеїда" І. Котляревського) пеклом:
а) Дідона;                г) Сивглла;

б) Юнона;                 д) покійний батька Енея Анхіз?

в) Харон;

9. Назвати ім'я богині Олімпу - матері Енея:

а) Юнона;       в) Венера;       д) Дідона.

б) Геба;              г) Егіна;

10.Про героїв якого твору О. Білецький писав: "Цей людський світ - апофеоз тілесності, надзвичайної витривалості, здоров'я, що вихлю­пується через край, повнокров'я. Це пройдисвіти, розбишаки, волоцю­ги -  і в той же час лицарі, герої, титани... Спробуйте позмагатися з та­ким народом...":

а) "Гайдамаки" Т. Шевченка;

б) "Енеїда " І. Котляревського;

в) "Чорна рада" П. Куліша;

г) "Чайковський " Є.Гребінки;

д) "Сватання на Гончарівці" Г.Квітки-Основ 'яненка.

11.Хто з відомих літературних героїв волею автора був наділений
відповідальністю за близьких йому людей: "один за всіх не спав, він думав, мислив, умудрявся (бо сам за всіх і одвічав)":

а) Олексій Попович-Чайковський ("Чайковський" Є. Гребінки);

б) Б. Хмельницький (поема „Богдан" Є. Гребінки);

в) "Сава Чалий" (М. Костомаров);

г) Еней ("Енеїда" І. Котляревського);

 е) Евріал ("Енеїда" І. Котляревського)?

12. Яким віршовим розміром написані строфи поеми І.Котляревського "Енеїда":

а) 4-стоповий амфібрахій; г) 4-стоповий анапест;

б) 4-стоповий хорей;         д) 4-стоповий ямб?

в) 5-стоповий ямб;

13.Визначити версифікаційні особливості "Енеїди" І.Котляревського:
а) гекзаметр;          в) неточна рима;

б) 4-стоповий ямб; г) децима.

14.Яку із форм типізації застосовує І. Котляревський при творенні образів богів у поемі "Енеїда"?

а) соціально-побутову;         г) соціально-психологічну;

б) сатиричну;                    е) психологічну,

в) побутову;

15. Яку роль в "Енеїді" І.Котляревського виконують етнографічні описи?

а) як засіб змалювання певних сторін народного життя;

б) як засіб індивідуалізації  персонажів;

в) як засіб психологічної характеристики;

г) як засіб пародіювання;

д) як засіб  творення комічного.

16. Визначити характер конфлікту у п'єсі І. Котляревського "Наталка Полтавка":

а) соціальний;                    г) соціально-побутовий;

б) психологічний;               д) пригодницький.

в) соціально-психологічний;

17. У творенні образу Петра ("Наталка Полтавка" І. Котляревського)
використано традиції:

а) бароко;                 г) реалізму;

б) ренесансу;             д) сентименталізму.

в) класицизму;

18. За жанровими особливостями п'єса "Наталка Полтавка"
І.Котляревського є:

а) комічною оперою; г) водевілем;

б) ліричною драмою; д) драмою-мораліте.

в) комедією;

19. Назвати стильові елементи драми І.Котляревського "Наталка
Полтавка":

а) сентименталізм; г) класицизм;

б) реалізм;                 д) бароко.

в) преромантизм;

20. Героїня якого твору характеризується такими словами: "Золото, не
дівка, красива, розумна, моторна, до всякого діла дотепна, у неї добре серце, поважає матір свою, шанує старших від себе, трудяща, рукодільниця...":

а) Маруся (однойменна повість Г. Квітки-Основ'яненка);

б) Олена (однойменна новела М. Шашкевича);

в) Наталка ("Наталка Полтавка» І. Котляревського);

г) Уляна ("Сватання на Гончарівці" Г. Квітки-Основ'яненка);

д) Оксана ("Сердешна Оксана" Г. Квітки-Основ'яненка)?

21. У якому відомому драматичному творі герой виконує пісні "Гомін, гомін по діброві" та "Ворскло річка невеличка":

а) "Москаль-чарівник" (І. Котляревський);

б) "Наталка Полтавка" (І. Котляревський);

в) "Сава Чалий" (М. Костомаров);

г) "Сватання на Гончарівці" (Г. Квітка-Основ'яненко);

д) "Шельменко-денщик" (Г. Квітка-Основ'яненко)?

22.Назвати особливості композиції п'єси І. Котляревського "Наталка
Полтавка":

а) включення пісенних номерів;

б) заплутана інтрига;

в) напружений сюжет;

д) введення відгуку на драматичний твір;

е) авторські відступи.

23. Назвати жанр твору І. Котляревського "Пісня на новий 1805 год
пану нашому і батьку князю Олексію Борисовичу Куракіну":

а) пісня;                   г) гімн;

б) послання;              д) дифірамб.

в) ода;

24. Хто з літературознавців, критикуючи наслідувачів І.Котляревського, писав в "Історії українського письменства": "Ще драматурги, маю­чи перед очима поважну "Наталку-Полтавку", зуміли вдержатися в ме­жах літературної пристойності, а вже що віршописці, то зовсім пусти­лись були берега, скарикатуривши по саме нікуди сатиричну сторону «Енеїди»:

а) В. Перетц;           г) С. Єфремов;

б) І. Франка;             д) Л. Білецький.

в) Д. Чижевський;

25. Водевіль як жанр характеризується:
а) великим обсягом;

б) введенням у дію пісенних і танцювальних номерів;

в) несподіваною розв 'язкою;

г) ускладненим сюжетом;

д) спрощеністю у демонстрації людських почуттів.

26. Назвати автора переспіву давньогрецької пародійної поеми
"Батрахоміомахія" - "Жабомишодраківка", в якій уперше в
українському віршуванні було використано гекзаметр:

а) К. Думитрашко;           г) С. Александров;

б) І. Котляревський;         д) Я. Кухаренко,

в) П. Білецький-Носенко;

27. Назвати твір, що за жанровими ознаками є водевілем:
а) "Москаль-чарівник" (І. Котляревський);

б) "Бой-жінка" (Г. Квітка-Основ'яненко);

 в) "Сватання на Гончарівці" (Г. Квітка-Основ'яненко);

г) "Наталка Полтавка" (І. Котляревський).

28. Про кого з українських письменників початку XIX ст. П. Куліш писав, що той "увів нас у мужицьку хату"?

а) Є. Гребінку;                   г) І. Котляревського;

б) Г. Квітку-Основ'яненка; д) Л. Боровиковського.

в) М. Костомаров

29.Назвати ім'я героїні повісті Г. Квітки-Основ'яненка, доля якої була
подібна до долі Катерини з однойменної поеми Т. Шевченка:

а) Галочка;                         г) Оксана;

б) ївга;                                д) Тетяна.

в) Маруся;

30. У якому зі своїх творів Г. Квітка-Основ'яненко писав, що
письменник мусить зображати "і звичайне, і ніжненьке, і розумне, і
полезне":

а) "Маруся";                       г) "Сватання на Гончарівці";

б) "Салдацький патрет"; д) "Конотопська відьма1'?

в) "Супліка до пана іздателя";

31. Назвати характер портретування персонажів у творах Г. Квітки-
Основ'яненка:

а) художньо-етнографічний;    г) етнографічно-психологічний;

б) соціально-побутовий;   д) психологічний.

в) соціально-психологічний;

32. У якому творі Г. Квітки-Основ'яненка відчувається вплив
агіографічної літератури:

а) "Мертвецький великдень";

б)"Сердешна Оксана";

 в)"Конотопська відьма";

г)"Маруся";

 д)"Козир-дівка"?

33. Назвати ім'я персонажа твору Г. Квітки-Основ'яненка "Сватання на Гончарівці", який виявляє кмітливість і допомагає одружитись закоханій парі:

а) Шельменко; б) Макогоненко; в)Пістряк; г) Стецько; д) Скорик..

34. Назвати жанрові ознаки драми Г. Квітки-Основ'яненка
"Шельменко-денщик":

а) комедія інтриги; б) комедія звичаїв;

в) комедія характерів; г) комедія ситуацій; д) соціальна комедія.

35. Назвати твори Г. Квітки-Основ'яненка, які за стильовою манерою
належать до бурлескно-реалістичних:

а) "Салдацький патрет"; б) "Маруся";

в) "Мертвецький великдень";

г) "Щира любов ";

д) "Конотопська відьма".

36. У якому творі Г. Квітки-Основ'яненка герой має проблеми з
підрахунками і користується досить незвичним способом лічби:

а) "Дворянские вибори";

б) "Приезжий из столици, или Суматоха в уездном городе";

в) "Шельменко-денщик";

г) "Конотопська відьма";

д) "Сватання на Гончарівці"?

37. Який твір Г. Квітки-Основ'яненка досліджує "фізіологію"
поміщицького побуту, розвінчує панування культу їжі: "...Одна забота, одно попеченье, одна мысль, одни рассказы и суждения были все о еде: когда есть, что есть, как есть, сколько есть...":

а) "Жизнь и  похождения Столбикова";

б) "Пан Халявский";

в) "Дворянские виборы";

г) "Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе";

д) "Мемуары Евстратия Мякушкина".

38.                                     Бурлескно-реалістичним творам Г. Квітки-Основ'яненка властиві:
а) подієвість;                    г) етнографізм;

б) фантастика;                д) ускладненість сюжету.

в) психологізм;

39. У якому з названих творів Г. Квітка-Основ'яненко використав засіб сюжетно-розгорнутих трансформацій:

а) "Маруся";                       г) "Божі діти";

б) "Щира любов";              д) "Салдацький патрет"?

в) "Конотопська відьма";

40. Назвати прізвище письменника, роман якого "Сентиментальна подорож до Франції та Італії" дав назву літературному напряму:

а) Ф. Шіллер;           г) Л. Стерн;

б) Д. Дідро;               д) Ж.-Ж. Руссо.

в) М. Карамзін;

41.Назвати різновид байки, яка не має сюжетно-оповідної частини і
обов'язково містить моральний висновок:

а) байка-казка;        г) байка-побрехенька;

б) байка-приказка; д) власне байка.

в) байка-новела;

42. Назвати байку П. Гулака-Артемовського, у якій автором
розвінчується графоманство:

а) "Пан та Собака";

б) "Солопій та Хівря, або Горох при дорозі";

в) "Дурень і Розумний";

 г) "Дві пташки в клітці";

 д) "Тюхтій та Чванько".

43. У кого з байкарів П. Гулак-Артемовський запозичив фабульну канву байки-казки "Пан та Собака":

а) І. Красіцький;      г) Езоп;

б) І. Крилов;             д) Лафонтен?

в) Г. Сковорода;

44.Хто з українських письменників брав участь у викупі Т. Шевченка
з кріпацтва, допомагав поету матеріально:

а) Г. Квітка-Основ'яненко;   в) Л. Боровиковський;
б) Є. Гребінка;                 г) П. Куліш,
   д) В. Забіла.

45. З ким (чим) порівнє у відомій байці Є. Гребінка людину, котра
"людей товче та й жде, щоб хто його кохав":

а) Лисиця ("Ведмежий суд");

б) Будяк ("Будяк і Коноплиночка");

в) Хміль ("Рожа да Хміль");

г) Сокири ("Гай да Сокири");

д) Ворона ("Ворона і Ягня")?

ТЕСТИ

До теми «Байка»

 

 

Рiвень .

 


Дата добавления: 2018-10-26; просмотров: 112; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!