Завдання на контрольну роботу



Контрольна робота (КР) виконується у 3 («Інформаційні жанри»), 4 («Аналітичні жанри») і 5 («Художньо-публіцистичні жанри») семестрах з метою закріплення та поглиблення знань фахівця у галузі жанрології журналістики. Її завдання: 1) засвоєння теоретичного матеріалу щодо жанрової диференціації журналістських творів; 2) набуття практичних навичок щодо використання жанрової палітри у підготовці інформаційних, аналітичних та художньо-публіцистичних матеріалів; вміння ідентифікувати у жанровому аспекті виступи журналістів у пресі, на радіо й телебаченні, в Інтернеті; розуміння редакційної жанрової стратегії, а також стану інформаційної журналістики, аналітики, есеїстики і сатири в цілому.

Цим завданням підпорядковані запропоновані варіанти КР, кожен з яких розрахований тільки на одного студента. КР складається з двох теоретичних питань і чотирьох практичних завдань. Обсяг домашньої контрольної роботи – 15-20 сторінок машинописного тексту надрукованого через 1,5 інтервали. Варіант обирають за сумою двох останніх цифр номера залікової книжки.

Перелік варіантів

Модуль № 1 «Інформаційні жанри»

Варіант № 1

1. Жанр і жанрологія в журналістиці (етимологія терміна, визначення, тлумачення). Класична жанрова конфігурація.

2. Хронікальна, коротка та розширена інформаційні замітки: жанрові вимоги.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 2

1. Три ери та дві інформаційні революції в цивілізаційній історії людства. Перші інформаційні агентства світу, мета їхньої діяльності. Наймогутніші інформагентства на сучасному світовому ринку інформації.

2. Факт і його осмислення в замітці. Правило «переверненої піраміди».

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 3

1. Релевантність як одна з ключових вимог до інформаційних жанрів.

2. Лід і його функції. Види лідів.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 4

1. Початок теорії інформації. Формула Квінтілліана та інші споріднені з нею формули інформування.

2. Жанрові особливості і типологія звітів.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 5

1. Інформаційний привід у журналістиці: поясніть та проілюструйте це поняття.

2. Репортаж (етимологія терміна, визначення) як інформаційний жанр журналістики, його виникнення і розвиток.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 6

1. Сенсація як явище в інформаційній діяльності: поясніть та проілюструйте це поняття.

2. «Ефект присутності» – основний елемент репортажу. Види репортажів.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 7

1. Загальні вимоги до інформаційних жанрів.

2. Класики репортажу в історії журналістики та літератури. Книги-репортажі.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 8

1. «Правило вбивчих кілометрів» і рекомендації щодо привернення уваги читацької (глядацької) аудиторії.

2. Інтерв’ю (етимологія терміна, визначення) як інформаційний жанр журналістики, його види.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 9

1. «Правило хронологічного наближення інтересів» і рекомендації щодо привернення уваги читацької (глядацької) аудиторії.

2. Етапи роботи журналіста над інтерв’ю.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 10

1. «М’які» і «жорсткі» новини.

2. Правила, яких має дотримуватись журналіст-інтерв’юер.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 11

1. Заголовочний комплекс інформаційного матеріалу.

2. «Квадрат успіху» як чотири обов’язкові елементи підготовки до інтерв’ю.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 12

1. Що таке «газетна качка»? Наведіть основні версії походження цього виразу.

2. Чому візування інтерв’ю у співрозмовника є обов'язковим? Поясніть та проілюструйте.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 13

1. Поясніть та проілюструйте простоту, ясність, декодованість як одну з основних вимог до інформаційних жанрів.

2. Що таке бліц-інтерв’ю (бліц-репортаж, бліц-інформація)? Поясніть та проілюструйте.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 14

1. Провідні українські інформагентства.

2. Що таке контрв’ю? Поясніть та проілюструйте.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 15

1. Інформація як загальне поняття (етимологія терміна, визначення) та соціальна інформація в журналістиці.

2. Техніка підбору інформаційного та мотивуючого заголовків.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками інформаційних жанрів (замітки, звіти, репортажі, інтерв’ю), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в інформаційних жанрах (замітка, звіт, репортаж, інтерв’ю) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану інформаційної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - новинників (репортерів, інтерв’юерів) українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Модуль № 2 «Аналітичні жанри»

 

Варіант № 1

1. Журналістська аналітика: загальна характеристика.

2. Кореспонденція: етимологія терміна, визначення, коротка історія жанру. Методика роботи журналіста над кореспонденцією.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 2

1. Етимологія термінів: “аналіз”, “аналітика”, “аналітичний”. Аналіз і синтез – парні методи наукового пізнання факту, події, явища.

2. Стаття: визначення і характеристика жанру.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 3

1. Завдання і прояви аналітичної журналістики.

2. Види статей, їх характеристика. Основні вимоги до статті.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 4

1. Головні визначальні характеристики аналітики як жанрового блоку журналістики.

2. Коментар як аналітичний жанр (етимологія терміна, визначення, жанрові характеристики).

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 5

1. Основні прийоми аналітики: індукція, дедукція, аналогія.

2. Види коментарів та методика роботи журналіста над цим жанром (етапи роботи). Коментатор – журналістська спеціалізація.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 6

1. Основні етапи організаційно-творчої роботи журналіста над аналітичним матеріалом.

2. Рецензія як аналітичний жанр: етимологія терміна, визначення, жанрові характеристики.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 7

1. Композиційна структура аналітичного тексту в журналістиці.

2. Види рецензій. Рецензент як одне з журналістських амплуа.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 8

1. Роль суб’єктивного фактору в інформаційних та аналітичних жанрах журналістики (порівняти).

2. Огляд як аналітичний жанр: визначення і жанрова специфіка. Оглядач як одне з журналістських амплуа.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 9

1. Основна функція журналістської діяльності в інформаційних та аналітичних жанрах (порівняти).

2. Види оглядів, їх характеристика.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 10

1. Фактологічна база в інформаційних та аналітичних жанрах журналістики (порівняти).

2. Відкритий лист як жанр епістолярної аналітики.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 11

1. Функціонування жанру кореспонденції у сучасних українських ЗМІ.

2. Мовностилістичні особливості відкритого листа.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 12

1. Функціонування жанру статті у сучасних українських ЗМІ.

2. Мовностилістичні особливості коментарю.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 13

1. Функціонування коментарю як жанру тлумачної аналітики у сучасних українських ЗМІ.

2. Методика роботи журналіста над рецензією.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 14

1. Функціонування рецензії як жанру тлумачної аналітики у сучасних українських ЗМІ.

2. Методика роботи журналіста над статтею.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 15

1. Функціонування огляду як жанру порівняльної аналітики у сучасних українських ЗМІ.

2. Методика роботи журналіста над відкритим листом.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками аналітичних жанрів (кореспонденції, статті, коментарі, рецензії, огляди, відкриті листи), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в аналітичних жанрах (кореспонденція, стаття, коментар, рецензія, огляд, відкритий лист) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, лід, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану аналітичної журналістики в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів - аналітиків українських ЗМІ, наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Модуль № 3 «Художньо-публіцистичні жанри»

 

Варіант № 1

1. Художньо-публіцистичний блок журналістських жанрів: загальна характеристика.

2. Фейлетон як сатиричний жанр журналістики (етимологія терміна, визначення, коротка історія жанру).

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 2

1. Художньо-публіцистичні матеріали в жанровій системі журналістики, їх місце і роль.

2. Памфлет як гостро сатиричний жанр: етимологія терміна, визначення, коротка історія жанру.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 3

1. Порівняльне співставлення художньо - публіцистичних жанрів з інформаційними та аналітичними.

2. Нарис як центральний жанр художньо-публіцистичного блоку: етимологія терміна, визначення, коротка історія жанру.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 4

1. Порівняльне співставлення художньо - публіцистичних жанрів журналістики з художньою літературою.

2. Зарисовка: етимологія терміна, визначення, жанрові характеристики.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 5

1. Визначення і характерні риси публіцистики.

2. Есе як жанр художньо-публіцистичного блоку журналістики: етимологія терміна, дефініція, коротка історія жанру.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 6

1. Місія і властивості публіцистики.

2. Види нарисів та їх загальна характеристика.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 7

1. Сатиричні жанри журналістики: специфіка і сучасний стан.

2. Відомі нарисовці у сучасній вітчизняній та зарубіжній журналістиці.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 8

1. Методика роботи журналіста над нарисом.

2. Порівняльна характеристика жанрів фейлетону і памфлету (спільне та відмінне в них).

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 9

1. Методика роботи журналіста над фейлетоном.

2. Порівняльна характеристика жанрів нарису та есе (спільне та відмінне в них).

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 10

1. Есеїстка в сучасній журналістській практиці: загальна характеристика.

2. Видатні фейлетоністи в історії журналістики і літератури.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 11

1. Функціонування подорожнього нарису в сучасній українській медіапрактиці.

2. Видатні памфлетисти в історії журналістики і літератури.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

Варіант № 12

1. Функціонування портретного нарису в сучасній українській медіапрактиці.

2. Видатні есеїсти в історії журналістики і літератури.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

 

Варіант № 13

1. Історико-дослідницький та науково-популярний нариси, їх особливості.

2. Мовностилістичні характеристики фейлетону.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 14

1. Типологія зарисовок, особливості роботи над ними.

2. Мовностилістичні характеристики памфлету.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

 

Варіант № 15

1. Проблемно-аналітичні та соціологічні нариси, їх особливості.

2. Вимисел і домисел у сатиричних жанрах журналістики.

Практичні завдання

3. Зберіть жанрове досьє із зразками художньо-публіцистичних жанрів (нариси, зарисовки, есе, етюди, фейлетони, памфлети), взятих з поточної преси.

4. Представте власні матеріали, написані в художньо-публіцистичних жанрах (нарис, зарисовка, есе, етюд, фейлетон, памфлет) та оформлені для подання до редакції (рубрика, заголовок, структурований текст, підпис автора).

5. Напишіть публіцистичне есе, присвячене стану есеїстки і сатири в сучасній українській медіапрактиці.

6. Назвіть імена провідних журналістів-нарисовців і сатириків українських, а також зарубіжних ЗМІ (зокрема, російських), наведіть приклади їх творів, поясніть, у чому полягає, на ваш погляд, секрет їхнього професійного успіху.

3. Перелік завдань для підготовки до диференційованих заліків, екзамену

3.1. Перелік питань на диференційовані заліки, екзамен

Модуль № 1 «Інформаційні жанри»

1. Визначити поняття «жанр», «жанрологія», «інформація», «соціальна інформація», «новина», «інформаційний привід», «факт», «сенсація».

2. Охарактеризувати систему журналістських жанрів в цілому та інформаційний блок зокрема.

3. Пояснити формулу Квінтілліана та інші формули, покладені в основу теорії інформації.

4. Назвати і пояснити загальні вимоги до журналістських жанрів.

5. Сформулювати правила наближення інтересів.

6. Розкрити та проілюструвати методику роботи журналіста над інформаційними матеріалами.

7. Визначити й охарактеризувати жанрові особливості замітки.

8. Пояснити правило «переверненої піраміди».

9. Охарактеризувати поняття ліду, назвати його різновиди.

10. Описати різновиди заміток.

11. Охарактеризувати типи і функції заголовків.

12. Проаналізувати жанрові особливості замітки.

13. Визначити специфіку звіту як інформаційного жанру журналістики.

14. Охарактеризувати типологію звітів.

15. Пояснити суттєву відмінність репортажу від розширеної замітки і звіту.

16. Визначити етимологію терміна «репортаж», подати дефініцію.

17. Пояснити «принцип присутності п’яти відчуттів», за яким пишеться репортаж.

18. Окреслити мету журналіста-репортера.

19. Пояснити та проілюструвати «ефект присутності» як основний елемент репортажу.

20. Назвати імена видатних репортерів в історії журналістики.

21. Проаналізувати художні засоби репортажу.

22. Пояснити класифікацію репортажів.

23. Визначити етимологію терміна «інтерв’ю».

24. Охарактеризувати жанрові особливості інтерв’ю, його види.

25. Детально описати етапи роботи журналіста над інтерв’ю.

 

 

Модуль № 2 «Аналітичні жанри»

1. Визначити поняття «аналіз», «аналітика», «синтез», «індукція», «дедукція», «аналогія», «проблема», «концепція».

2. Охарактеризувати систему журналістських жанрів в цілому та аналітичний блок зокрема.

3. Пояснити завдання і прояви аналітичної журналістики.

4. Назвати і пояснити загальні вимоги до аналітичних жанрів.

5. Розкрити поняття «локальна аналітика», «панорамна аналітика», «тлумачна аналітика», «порівняльна аналітика», «епістолярна аналітика» та «оціночно-мистецька аналітика». Назвати жанри, які втілюють ці поняття.

6. Назвати основні етапи організаційно-творчої роботи журналіста над аналітичними матеріалами.

7. Охарактеризувати композиційну структуру аналітичного матеріалу.

8. Пояснити основні відмінності аналітики від інформаційного блоку журналістських жанрів.

9. Описати кореспонденцію як найпоширеніший жанр локальної аналітики (етимологія терміна, дефініція, історія жанру, типологія).

10. Охарактеризувати мовностилістичні особливості кореспонденції.

11. Проаналізувати стан використання жанру кореспонденції у сучасній медіапрактиці.

12. Охарактеризувати статтю як провідний жанр панорамної аналітики.

13. Визначити специфіку статті як аналітичного жанру журналістики.

14. Назвати види статей, їх використання у сучасній журналістській практиці.

15. Пояснити специфіку коментарю як жанру тлумачної аналітики.

16. Визначити етимологію терміна «коментар», подати його дефініцію.

17. Проаналізувати функціонування коментарю в сучасній українській медіапрактиці.

18. Окреслити специфіку журналістської спеціалізації «коментатор».

19. Охарактеризувати рецензію як аналітичний жанр журналістики (етимологія терміну, дефініція, жанрові вимоги).

20. Пояснити типологію рецензій та специфіку журналістського амплуа «рецензент», описати методику роботи журналіста над рецензією.

21. Проаналізувати огляд як жанр порівняльної аналітики, назвати види оглядів.

22. Пояснити, в чому полягає специфіка журналістського амплуа «оглядач».

23. Охарактеризувати відкритий лист як жанр епістолярної аналітики, пояснити його унікальність, експресивну насиченість.

24. Проаналізувати мовностилістичні особливості відкритого листа як аналітичного жанру журналістики.

25. Описати види відкритих листів та їх обов’язкові реквізити.

 

 

Модуль № 3 «Художньо-публіцистичні жанри»

1. Визначити поняття «публіцистика», «художній», «образний», «есеїстика», «сатира».

2. Охарактеризувати систему журналістських жанрів в цілому та художньо-публіцистичний блок зокрема.

3. Пояснити відмінність художньо - публіцистичних жанрів від інформаційних та аналітичних.

4. Диференціювати художню публіцистику і художню літературу.

5. Переглянути історію художньої публіцистики.

6. Охарактеризувати нарис як центральний жанр художньо-публіцистичного блоку.

7. Розкрити та проілюструвати методику роботи журналіста над нарисом.

8. Визначити й охарактеризувати жанрові особливості нарису.

9. Назвати й пояснити типологію нарису.

10. Охарактеризувати особливості портретно-психологічного нарису.

11. Пояснити специфіку подорожнього нарису.

12. Проаналізувати особливості історико-дослідницького та науково-популярного нарисів.

13. Визначити тематичне поле проблемного та подієвого нарисів.

14. Охарактеризувати зарисовку як малу форму художньої публіцистики.

15. Визначити жанр есе, показавши етимологію, дефініцію, історичну еволюцію.

16. Проаналізувати сучасну практику використання жанрів нарису, зарисовки, есе.

17. Назвати імена видатних нарисовців, есеїстів в історії вітчизняної та зарубіжної журналістики.

18. Пояснити специфіку сатиричних жанрів журналістики.

19. Окреслити мету журналіста-сатирика.

19. Охарактеризувати фейлетон як поширений жанр журналістської критики окремих соціальних явищ (подати етимологію, дефініцію та історію жанру).

20. Назвати імена відомих фейлетоністів в історії вітчизняної та світової журналістики.

21. Проаналізувати художні засоби фейлетону.

22. Охарактеризувати памфлет як жанр гостро соціальної критики (подати етимологію, дефініцію та історію жанру).

22. Навести приклади видатних памфлетів в історії публіцистики та літератури.

23. Проаналізувати стан використання сатиричних жанрів у сучасній медіапрактиці.

24. Охарактеризувати методику роботи журналіста над сатиричними жанрами.

25. Пояснити співвідношення вимислу і домислу, фактажу і фантазії у сатиричних жанрах.

 

4. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИ1ЧНІ МАТЕРІАЛИ З ДИСЦИПЛІНИ


Дата добавления: 2016-01-03; просмотров: 16; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!