И чтутся паки по обычаю чтения сия. 21 страница



Деян 1:15–26

2. Собо́рнаго посла́ния Иоа́ннова чте́ние.

Возлю́бленнии, а́ще се́рдце на́ше не за́зрит нам, дерзнове́ние и́мамы к Бо́гу. И его́же, а́ще про́сим, прие́млем от Него́, я́ко за́поведи Его́ соблюда́ем, и уго́дная пред Ним твори́м. И сия́ есть за́поведь Его́, да ве́руем во и́мя Сы́на Его́, Иису́са Христа́, и лю́бим друг дру́га, я́коже дал есть за́поведь нам. И соблюда́яй за́поведи Его́ в Нем пребыва́ет, и Той в нем, и о сем разуме́ем, я́ко пребыва́ет в нас, от Ду́ха, Его́же дал есть нам. Возлю́бленнии, не вся́кому ду́ху ве́руйте, но искуша́йте ду́хи, а́ще от Бо́га суть, я́ко мно́зи лжепроро́цы изыдо́ша в мир. О сем познава́йте Ду́ха Бо́жия и ду́ха ле́стча. Всяк дух, и́же испове́дует Иису́са Христа́ во пло́ти прише́дша, от Бо́га есть. И всяк дух, и́же не испове́дует Иису́са Христа́ во пло́ти прише́дша, от Бо́га несть, и сей есть анти́христов, его́же слы́шасте, я́ко гряде́т, и ны́не в ми́ре есть уже́. Вы от Бо́га есте́, ча́дца, и победи́сте тех, я́ко бо́лий есть, И́же в вас, не́жели и́же в ми́ре. Они́ от ми́ра суть, сего́ ра́ди от ми́ра глаго́лют, и мир тех послу́шает. Мы от Бо́га есмы́, и́же зна́ет Бо́га, послу́шает нас, и и́же несть от Бо́га, не послу́шает нас.

1 Ин 3:21 – 4:6

3. Собо́рнаго посла́ния Иоа́ннова чте́ние.

Возлю́бленнии, а́ще си́це возлюби́л есть нас Бог, и мы до́лжни есмы́ друг дру́га люби́ти. Бо́га никто́же нигде́же ви́де. А́ще друг дру́га лю́бим, Бог в нас пребыва́ет, и любы́ Его́ соверше́нна есть в нас. О сем разуме́ем, я́ко в Нем пребыва́ем и Той в нас, я́ко от Ду́ха Своего́ дал есть нам. И мы ви́дехом и свиде́тельствуем, я́ко Оте́ц посла́ Сы́на Спаси́теля ми́ру. И́же а́ще испове́сть, я́ко Иису́с есть Сын Бо́жий, Бог в нем пребыва́ет и той в Бо́зе. И мы позна́хом и ве́ровахом любо́вь, ю́же и́мать Бог в нас. Бог Любы́ есть, и пребыва́яй в любви́ в Бо́зе пребыва́ет, и Бог в нем пребыва́ет.

1 Ин 4:11–16

13 августа.
Святителя Тихона,
епископа Воронежскаго.

Паримии святителем.

15 августа.
Успение Пресвятыя Богородицы.

Паримии Пресвятей Богородице.

16 августа.
Пренесение нерукотворнаго образа
Господа нашего Иисуса Христа.

1. Втора́го зако́на чте́ние.

Рече́ Моисе́й к лю́дем: ны́не слы́ши Изра́илю оправда́ния и судьбы́, ели́ка аз научу́ вас днесь твори́ти, да жи́ви бу́дете, и сохрани́те, и сотвори́те, я́ко сия́ прему́дрость ва́ша и ра́зум пред все́ми язы́ки, ели́цы а́ще услы́шат оправда́ния сия́ и реку́т: си́и лю́дие му́дри и худо́жни, и язы́к вели́кий сей. Я́ко Госпо́дь Бог наш есть во всех, и́же а́ще Того́ призове́м. И ны́не внемли́те себе́ весь дом Изра́илев, и сохрани́те ду́ши своя́ зело́, и не забу́дите вся словеса́, я́же ви́деста о́чи ва́ши, и да не отсту́пят от серде́ц ва́ших во вся дни живота́ ва́шего. И приведо́сте сы́ны ва́ша и сы́ны сыно́в ва́ших в день, во́ньже ста́сте пред Го́сподем Бо́гом в Хори́ве, в день, во́ньже рече́ Госпо́дь ко мне: собери́ в це́рковь лю́ди, и да услы́шат глаго́лы Моя́, я́ко да навы́кнут боя́тися Мене́ во вся дни, ели́ки поживу́т они́ на земли́, и сы́ны своя́ да науча́т. И приступи́сте, и ста́сте под горо́ю, и гора́ горя́ще огне́м да́же до небесе́, тьма, сумра́к и дым. И глаго́ла Госпо́дь Бог к вам на горе́ от среды́ огня́. Глас слове́с Его́ вы слы́шасте и подо́бия не ви́десте, но глас. И возвести́ вам заве́т Свой, его́же завеща́ вам твори́ти, и мне завеща́ Госпо́дь во вре́мя о́но научи́ти вас оправда́нием и судьба́м, твори́ти вам та на земли́. Глаго́ла Госпо́дь к вам на горе́ в Хори́ве от среды́ огня́.

Втор 4:1А, 6, 7Б, 9–15

2. Втора́го зако́на чте́ние.

Собра́ Моисе́й вся лю́ди изра́ильтеския и рече́ к ним: слы́ши, Изра́илю, всех оправда́ний мои́х и суде́б мои́х, ели́ко аз глаго́лю во у́ши ва́ша, во дни ты́я научи́теся им, и сохрани́ти я́, и сотвори́ти. Госпо́дь Бог завеща́ вам заве́т в Хори́ве, не еди́ным отце́м ва́шим завеща́ Госпо́дь заве́т сей, но и вам. Лице́м к лицу́ глаго́ла Госпо́дь в Хори́ве из среды́ огня́ на горе́. Аз же стоя́х между́ Го́сподем и ва́ми во вре́мя о́но, возвести́ти вам глаго́лы Госпо́дня, глаго́ля: Аз еемь Бог твой, изведы́й тя из земли́ Еги́петския, из до́му рабо́ты, не суть бо́зи и́ни, ра́зве Мене́, Аз бо еемь Госпо́дь Бог твой, Ревни́тель, творя́ ми́лость ты́сящами лю́бящим Мя и храня́щим за́поведи Моя́. И бысть я́ко услы́шасте глас посреде́ огня́, и гора́ горя́ше огне́м, и приступи́сте ко мне вси, и реко́сте: се показа́ Госпо́дь Бог наш нам сла́ву Свою́, и глас слы́шахом посреде́ огня́, в день он ви́дехом, я́ко возглаго́лет Госпо́дь Бог к челове́ку, и жив бу́дет. И ны́не да не у́мрем, я́ко погуби́т ны огнь вели́кий сей, а́ще приложи́м послу́шати глас Го́спода Бо́га на́шего еще́, и у́мрем: ка́я бо плоть или́ кто слы́ша глас Бо́га, глаго́люща посреде́ огня́, и жив бу́дет? И слы́ша Госпо́дь Бог глас слове́с, глаго́лющих ко мне, и рех к ним за́поведи, оправда́ния и суды́, ели́ко запове́да вам Госпо́дь Бог: да убоите́ся всех оправда́ний Его́, да ми́лостив бу́дет, и умно́житеся на земли́. Слы́ши, Изра́илю, Госпо́дь Бог ваш – Госпо́дь еди́н есть. И возлю́биши Го́спода Бо́га Твоего́ от всего́ помышле́ния твоего́, и от всего́ се́рдца твоего́, и от всея́ души́ твоея́, и от всея́ кре́пости твоея́. И Того́ убои́шися, и Тому́ еди́ному послу́жиши, и к Нему́ прилепи́шися, и И́менем Его́ клене́шися, и уго́дная Ему́ сотвори́ши: да добро́ тебе́ бу́дет.

Втор 5:1–7, 9–10, 23–26, 28; 6:1–5, 13, 18

3. Царств тре́тиих чте́ние.

Ста Соломо́н пред лице́м же́ртвенника Госпо́дня, пред всем собо́ром изра́илевым, и возде́в ру́це свои́ на не́бо, и рече́: Го́споди Бо́же Изра́илев, несть бог, я́коже Ты, на Небеси́ горе́ и на земли́ до́ле. А́ще бо не́бо и не́бо небесе́ не довле́ют Тебе́, ка́ко дом сей, его́же созда́х и́мени Твоему́? Оба́че и при́зриши на моли́тву мою́, Го́споди Бо́же Изра́илев, услы́шати моле́ния и моли́тву, е́юже раб Твой мо́лится пред Тобо́ю к Тебе́ днесь. Да бу́дут о́чи Твои́ отве́рсты на дом сей день и нощь, на ме́сто сие́, о не́мже глаго́лал еси́: бу́дет и́мя Мое́ та́мо, е́же услы́шати моли́тву, е́юже мо́лится раб Твой на ме́сте сем во дни и нощи́. И послу́шати мольбы́ раба́ Твоего́ и люде́й Твои́х Изра́иля. И ели́ка а́ще помо́лятся к Тебе́ на ме́сте сем, и Ты услы́шиши на ме́сте жили́ща Твоего́ на Небеси́, и сотвори́ши, и ми́лостив бу́деши им.

3 Цар 8:22–23, 27–30

21 августа.
Преподобнаго Аврамия Смоленскаго.

Паримии преподобному.

24 августа.
Пренесение мощей
святителя Петра,
митрополита Московскаго.

1. При́тчей чте́ние.

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це ея́, в шу́ице же ея́ бога́тство и сла́ва. От уст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да, честна́я бо реку́, и блаже́н челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т: исхо́ди бо мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко аз, прему́дрость, устро́их сове́т и ра́зум, и смысл аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, мой ра́зум, моя́ же кре́пость. Аз Мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку́, и отве́рзу от усте́н пра́вая, я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой, ме́рзки же пре́до мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. Науча́ю бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

Cр. Притч 10:7А, 5 А; 3:13–16; 8:6, 34А, 35, 4, 12, 14, 17, 5–9; (?)

2. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Осу́дит же пра́ведник умира́яй живу́щия нечести́выя. У́зрят бо кончи́ну пра́веднаго, и не разуме́ют, что совеща́ша о нем? Я́ко пове́ржет Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ниц и поколе́блет их от основа́ний, и до после́дняго исче́знут в боле́зни, и па́мять их поги́бнет. Прии́дут бо в помышле́ние согреше́ний свои́х ужа́сни, и обличи́т их сопроти́в беззако́ния их. Тогда́ ста́нет в дерзнове́нии мно́зе пра́ведник пред лице́м оскорби́вших его́ и отмета́ющих труды́ его́. Ви́девше же его́, смяту́тся стра́хом мно́гим и ужа́снутся о пресла́внем спасе́нии его́. Реку́т бо в себе́, ка́ющеся, и в тесноте́ ду́ха воздо́хнут и реку́т: сей бе, его́же име́хом не́когда в посме́х и в при́тчу поноше́ния. Безу́мнии, житие́ его́ вмени́хом неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну. Ка́ко вмени́ся в сыне́х Бо́жиих и во святы́х жре́бий его́ есть? У́бо заблуди́хом от пути́ и́стиннаго, и пра́вды свет не облиста́ нам, и со́лнце не возсия́ нам. Беззако́нных испо́лнихомся стезь и поги́бели, и ходи́хом стези́ непрохо́дны, пути́ же Госпо́дня не разуме́хом.

Прем 4:7, 16А, 17, 19–20; 5:1–7

3. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть. Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости, пра́вда же избавля́ет их от сме́рти. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда. Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет. Свет пра́ведным всегда́, и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву. Язы́к му́дрых до́брая свесть, и в се́рдце их почи́ет му́дрость. Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́, прия́тни же Ему́ вси непоро́чнии в пути́. Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго. Постига́ет бо жела́ющия ю́, пре́жде да́же разуме́ти ю́, и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю́. У́треневавый к ней не утруди́тся, и бдяй ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет. Я́ко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит, и́щущи, и во стезя́х ея́ явля́ется им благоприе́мне. Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба. Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея́, и возлюби́х ю́, и поиска́х от ю́ности моея́. И взыска́х неве́сту привести́ себе́, я́ко всех Влады́ка возлюби́ ю́. Таи́нница бо есть Бо́жия хи́трости, и обрета́тельница дел Его́. Труды́ ея́ суть доброде́тели, целому́дрию же и ра́зуму та учи́т, пра́вде и му́жеству, и́хже потре́бнее ничто́же есть в житии́ челове́ком. А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто, весть дре́вняя, и бы́ти хотя́щая разсмо́трит. Свесть изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, зна́мения и чудеса́ проразуме́ет и сбытия́ време́н и лет, и всем сове́тник есть благ, я́ко безсме́ртие есть в ней и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́. Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду, и помоли́хся Ему́, и рех от всего́ се́рдца моего́: Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости, сотвори́вый вся сло́вом Твои́м и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка, да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде. Даждь ми Твои́х престо́лов приседя́щую прему́дрость и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х, я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́. Посли́ ю́ с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́ и от престо́ла сла́вы Твоея́, да су́щи со мно́ю, научи́т мя, что благоуго́дно есть пред Тобо́ю, и наста́вит мя в ра́зум, и сохрани́т мя в сла́ве свое́й. Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва и погреши́тельна умышле́ния их.

Притч 10:31А; 10: 32А; ср. Притч 11:2Б; 10:2Б; Притч 11:7А; 11:19А; ср. Притч 13:2А, 9А, ?; 15:2А; ср. Притч 14:33; Притч 22:11А, ?; Прем 6:13; 6:12Б; 6:14А; 6:15Б; 6:16А; 7:30Б; 8:2Б; 8:2Б; 8:3Б; 8:4; 8:7Б; 8:8; ср. Прем 8:9Б; ср. Прем 8:17Б; Прем 8:18Б; 8:21Б; 9:1-3А; 9:4-5А; 9:10; 9:11Б; 9:14.

26 августа.
Сретение Владимирския иконы
Пресвятыя Богородицы.

Паримии Пресвятей Богородице.

28 августа.
Обретение мощей
преподобнаго Иова,
игумена Почаевскаго.

Паримии преподобному.

29 августа.
Усекновение главы
святаго Иоанна Предтечи.

Паримии Иоанну Предтече.

30 августа.
Пренесение мощей
благовернаго великаго князя
Александра Невскаго.

1. Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Весели́ся, Иерусали́ме, и торжеству́йте в нем, вси лю́бящии его́, ра́дуйтеся вку́пе, ра́дуйтеся вси, ели́цы пла́касте по нем, да сса́вше, насытите́ся от сосе́ц утеше́ния его́, да сса́вше, насытите́ся от вхо́да сла́вы его́. Я́ко се глаго́лет Госпо́дь: се Аз совращу́ в ня, я́ко реку́ ми́ра, и я́ко пото́к, потопля́ющ сла́ву язы́ков. Де́ти их на ра́му воздви́гнутся и на коле́ну уте́шатся; я́коже кого́ ма́ти его́ утеша́ет, та́коже и Аз уте́шу вы, и во Иерусали́ме утешите́ся, и у́зрите, и возра́дуется се́рдце ва́ше. И ко́сти ва́ша, я́ко трава́, прозя́бнут, и позна́ется рука́ Госпо́дня чту́щим И́, и воспрети́т непокаря́ющимся. Та́ко глаго́лет Госпо́дь, избавле́й тя, Бог Изра́илев.

Ис 66:10–14; 60:16

2. Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Да возра́дуется душа́ моя́ о Го́споде, облече́ бо мя в ри́зу спасе́ния и оде́ждею весе́лия оде́я мя: я́ко жениху́, возложи́ мне вене́ц, и я́ко неве́сту, украси́ мя красото́ю. И я́ко земля́, растя́щая цвет свой, и я́ко вертогра́д се́мена своя́ прозяба́ет, та́ко возсия́ет Госпо́дь пра́вду и ра́дость пред все́ми язы́ки. Сио́на ра́ди не умо́лкну и Иерусали́ма ра́ди не попущу́, до́ндеже у́бо изы́дет, я́ко свет, пра́вда моя́, спасе́ние же мое́, я́ко свеща́, разжже́тся. И у́зрят язы́цы пра́вду твою́, и вси ца́рие зе́мстии сла́ву твою́, и нареку́тся и́менем твои́м но́вым, е́же Госпо́дь имену́ет е́. И бу́деши вене́ц добро́ты в руце́ Госпо́дни и диади́ма ца́рствия в руце́ Бо́га твоего́. И ктому́ не нарече́шися оста́влен, и земля́ твоя́ ктому́ не нарече́тся пуста́. Тебе́ бо нарече́тся во́ля моя́, и земля́ твоя́ вселе́нная, я́ко благоволи́т Госпо́дь в тебе́, и земля́ твоя́ насели́тся. И я́ко живы́й ю́ноша с де́вою, та́ко поживу́т сы́нове твои́ с тобо́ю. И бу́дет, и́мже о́бразом возвесели́тся жени́х о неве́сте, та́ко возвесели́тся Госпо́дь о тебе́.


Дата добавления: 2021-03-18; просмотров: 60; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!