И чтутся паки по обычаю чтения сия. 17 страница



Ис Нав 4:1–11

3. Проро́чества Иои́лева чте́ние.

Воструби́те трубо́ю в Сио́не, пропове́дите в горе́ Мое́й святе́й, и да смяту́тся вси, живу́щии на земли́, я́ко предстои́т день Госпо́день. Я́коже у́тро, разлию́тся по гора́м лю́дие мно́зи и кре́пцы, подо́бни им не бы́ша от ве́ка и по них не приложи́тся до лет в род и род. Я́коже вид ко́нский вид их, и я́коже ко́нницы, та́ко прожену́т, я́коже глас колесни́ц на верхи́ гор востеку́т, и я́ко глас пла́мене о́гненна, попаля́юща тро́стие, и я́ко лю́дие мно́зи и кре́пцы, воополча́ющиися на брань. От лица́ их сокруша́тся лю́дие, вся́кое лице́, а́ки опале́ние горнца́. Я́коже борцы́ потеку́т, и я́коже му́жие хра́бри взы́дут на огра́ды, и ки́йждо в путь свой по́йдет, и не совратя́т пути́й свои́х. И бу́дет по сих, и излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку плоть, и прореку́т сы́нове ва́ши и дще́ри ва́ша, и ста́рцы ва́ши со́ния у́зрят, и ю́ноты ва́ши виде́ния уви́дят, и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни о́ны излию́ от Ду́ха Моего́. И дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́: кровь, и огнь, и куре́ние ды́ма. Со́лнце обрати́тся во тьму, и луна́ в кровь, пре́жде не́же приити́ дню Госпо́дню, вели́кому и просвеще́нному. И бу́дет: всяк, и́же призове́т И́мя Госпо́дне, спасе́тся, я́ко в горе́ Сио́не и во Иерусали́ме бу́дет спаса́емый, я́коже рече́ Госпо́дь, и благовеству́емии, и́хже Госпо́дь призва́.

Иоил 2:1–7, 28–32

 

В оглавление.


МЕСЯЦ ИУЛИЙ.

• 3  • 4  • 5  • 8  • 10 • 11 • 15 • 19
• 20 • 23 • 24 • 25 • 27 • 28 • 30

3 иулиа.
Пренесение мощей святителя Филиппа,
митрополита Московскаго.

1. При́тчей чте́ние.

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те Прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо Сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно Ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це Ея́, в шу́йце же Ея́ бога́тство и сла́ва. От уст Ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ Моя́ сохрани́т; исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко Аз, прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость. Аз Мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же Мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая, я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзки же пре́до Мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. Науча́ю бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

Cр. Притч 10:7А, 5 А; 3:13–16; 8:6, 34А, 35, 4, 12, 14, 17, 5–9; (?)

2. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Осу́дит же пра́ведник умира́яй живу́щия нечести́выя. У́зрят бо кончи́ну пра́веднаго и не разуме́ют, что совеща́ша о нем, я́ко пове́ржет Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ниц и поколе́блет их от основа́ний, и до после́дняго исче́знут в боле́зни, и па́мять их поги́бнет. Прии́дут бо в помышле́ние согреше́ний свои́х ужа́сни, и обличи́т их сопроти́в беззако́ния их. Тогда́ ста́нет в дерзнове́нии мно́зе пра́ведник пред лице́м оскорби́вших его́ и отмета́ющих труды́ его́. Ви́девше же его́, смяту́тся стра́хом мно́гим и ужа́снутся о пресла́внем спасе́нии его́. Реку́т бо в себе́, ка́ющеся, и в тесноте́ ду́ха воздо́хнут и реку́т: сей бе, его́же име́хом не́когда в посме́х и в при́тчу поноше́ния, безу́мнии, житие́ его́ вмени́хом неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну. Ка́ко вмени́ся в сыне́х Бо́жиих, и во святы́х жре́бий его́ есть? У́бо заблуди́хом от пути́ и́стиннаго, и пра́вды свет не облиста́ нам, и со́лнце не возсия́ нам. Беззако́нных испо́лнихомся стезь и поги́бели, и ходи́хом стези́ непрохо́дны, пути́ же Госпо́дня не разуме́хом.

Прем 4:7, 16А, 17, 19–20; 5:1–7

3. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть. Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости, пра́вда же избавля́ет их от сме́рти. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда. Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет. Свет пра́ведным всегда́, и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву. Язы́к му́дрых до́брая свесть, и в се́рдце их почи́ет му́дрость. Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́, прия́тни же Ему́ вси непоро́чнии в пути́. Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго. Постига́ет бо жела́ющия Ю́, пре́жде да́же разуме́ти Ю́, и удо́бь у́зрится от лю́бящих Ю́. У́треневавый к Ней не утруди́тся, и бдяй Ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет. Я́ко досто́йных Ея́ Сама́ обхо́дит, и́щущи, и во стезя́х Ея́ явля́ется им благоприе́мне. Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба. Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты Ея́, и возлюби́х Ю́, и поиска́х от ю́ности моея́. И взыска́х Неве́сту привести́ себе́, я́ко всех Влады́ка возлюби́ Ю́. Таи́нница бо есть Бо́жия хи́трости, и обрета́тельница дел Его́. Труды́ Ея́ суть доброде́тели: целому́дрию же и ра́зуму Та учи́т, пра́вде и му́жеству, и́хже потре́бнее ничто́же есть в житии́ челове́ком. А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто, весть дре́вняя, и бы́ти хотя́щая разсмо́трит. Свесть изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, зна́мения и чудеса́ проразуме́ет, и сбытия́ време́н и лет; и всем сове́тник есть благ, я́ко безсме́ртие есть в Ней и благосла́вие во обще́нии слове́с Ея́. Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду, и помоли́хся Ему́, и рех от всего́ се́рдца моего́: Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости, сотвори́вый вся Сло́вом Твои́м и Му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка, да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде. Даждь ми Твои́х Престо́лов приседя́щую Прему́дрость и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х, я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́. Посли́ Ю́ с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́, и от Престо́ла сла́вы Твоея́, да су́щи со мно́ю, научи́т мя, что благоуго́дно есть пред Тобо́ю, и наста́вит мя в ра́зум, и сохрани́т мя в сла́ве Свое́й. Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва, и погреши́тельна умышле́ния их.

Притч 10:31А; 10: 32А; ср. Притч 11:2Б; 10:2Б; Притч 11:7А; 11:19А; ср. Притч 13:2А, 9А, ?; 15:2А; ср. Притч 14:33; Притч 22:11А, ?; Прем 6:13; 6:12Б; 6:14А; 6:15Б; 6:16А; 7:30Б; 8:2Б; 8:2Б; 8:3Б; 8:4; 8:7Б; 8:8; ср. Прем 8:9Б; ср. Прем 8:17Б; Прем 8:18Б; 8:21Б; 9:1-3А; 9:4-5А; 9:10; 9:11Б; 9:14.

4 иулиа.
Святых царственных страстотерпец:
императора Николая II, императрицы Александры,
царевича Алексия, великих княжен
Ольги, Татьяны, Марии, Анастасии,
от безбожной власти убиенных.

1. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бог искуси́ я́ и обре́те их досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. Наде́ющиися Нань уразуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прем 3:1–9

2. Царств тре́тиих чте́ние.

Ста Соломо́н пред лице́м олтаря́ Госпо́дня, пред всем собо́ром Изра́илевым, и воздви́же ру́це свои́ на не́бо, и рече́: Го́споди, Бо́же Изра́илев, несть я́коже Ты Бог на Небеси́ горе́ и на земли́ ни́зу, храня́й заве́т и ми́лость рабу́ Твоему́, ходя́щему пред Тобо́ю всем се́рдцем свои́м, я́же сохрани́л еси́ рабу́ Твоему́ Дави́ду, отцу́ моему́, и́бо глаго́лал еси́ усты́ Твои́ми и рука́ма Твои́ма соверши́л еси́, я́коже день сей. И ны́не, Го́споди, Бо́же Изра́илев, сохрани́ рабу́ Твоему́ Дави́ду, отцу́ моему́, я́же рекл еси́ ему́, глаго́ля: не оскуде́ет муж от лица́ Моего́, седя́й на престо́ле Изра́илеве, то́кмо а́ще сохраня́т ча́да твоя́ пути́ своя́, е́же ходи́ти пре́до Мно́ю, я́коже ходи́л еси́ пре́до Мно́ю. И услы́шиши моли́тву раба́ Твоего́ и люди́й Твои́х Изра́иля, о ни́хже помо́лятся на ме́сте сем: и Ты услы́шиши на ме́сте обита́лища Твоего́ на Небеси́, и сотвори́ши, и поми́луеши. Ели́ка а́ще согреши́т ки́йждо ко и́скреннему своему́, и а́ще прии́мет на него́ кля́тву, е́же кля́ти его́, и прии́дет, и испове́сть пред лице́м олтаря́ Твоего́ в хра́ме сем. И Ты услы́шиши от Небесе́, и сотвори́ши суд лю́дем Твои́м Изра́илю, осуди́ти беззако́ннаго, да́ти путь его́ на главу́ его́, и оправди́ти пра́веднаго, да́ти ему́ по пра́вде его́, егда́ паду́т лю́дие Твои́ Изра́иль пред враги́, я́ко согреша́т Ти, и обратя́тся к Тебе́, и испове́дятся и́мени Твоему́, и помо́лятся, и возглаго́лют моли́тву к Тебе́ в хра́ме сем. И Ты услы́шиши с Небесе́, и ми́лостив бу́деши о согреше́ниих люди́й Свои́х Изра́иля, и возврати́ши я́ в зе́млю, ю́же дал еси́ отце́м их, я́ко согреша́т Ти, я́ко несть челове́к, и́же не согреши́т, и разгне́ваешися на ня́, и преда́си я́ пред враги́, и попленя́т их пленя́щии в зе́млю дале́че или́ близ, и обратя́т сердца́ своя́ в земли́, а́може пресели́шася, и обратя́тся, и помо́лятся Тебе́ в земли́ преселе́ния своего́, глаго́люще: согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом. И обратя́тся к Тебе́ всем се́рдцем свои́м и все́ю душе́ю свое́ю в земли́ враг свои́х, а́може преве́л еси́ их, и помо́лятся к Тебе́ по пути́ земли́ своея́, ю́же дал еси́ отце́м их, и ко гра́ду, его́же избра́л еси́, и ко хра́му, его́же созда́х и́мени Твоему́. И услы́шиши от Небесе́, от гото́ваго жили́ща Твоего́, моли́тву их и моле́ние их, и сотвори́ши оправда́ние им, да бу́дет Госпо́дь Бог наш с на́ми, я́коже бе со отцы́ на́шими, да не оста́вит нас, ниже́ да отврати́т нас, преклони́ти сердца́ на́ша к Нему́, е́же ходи́ти во всех путе́х Его́ и храни́ти вся за́поведи Его́, и повеле́ния Его́, и оправда́ния Его́, я́же запове́да отце́м на́шим. И рече́ к нему́ Госпо́дь: услы́шах глас моли́твы твоея́ и моле́ния твоего́ и́мже моли́лся еси́ пре́до Мно́ю; сотвори́х ти по всей моли́тве твое́й, и освяти́х храм сей, его́же созда́л еси́, е́же положи́ти и́мя Мое́ та́мо во ве́ки, и бу́дут о́чи Мои́ ту́ и се́рдце Мое́ во вся дни. И ты, а́ще по́йдеши пре́до Мно́ю, я́коже ходи́ Дави́д, оте́ц твой, в преподо́бии се́рдца и в правоте́, и е́же твори́ти по всем, я́же запове́дах ему́, и повеле́ния Моя́ и за́поведи Моя́ сохрани́ши, и возста́влю престо́л ца́рствия твоего́ во Изра́или во ве́ки, я́коже глаго́лах к Дави́ду, отцу́ твоему́, глаго́ля: не оскуде́ет ти муж властели́н во Изра́или.

3 Цар 8:22–25, 30–34, 46–49, 57–58; 9:3–5

3. Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Дух Госпо́день на мне, Его́же ра́ди пома́за мя, благовести́ти ни́щим посла́ мя, исцели́ти сокруше́нныя се́рдцем, пропове́дати пле́нником отпуще́ние и слепы́м прозре́ние, нарещи́ ле́то Госпо́дне прия́тно и день воздая́ния, уте́шити вся пла́чущия, да́ти пла́чущим Сио́на сла́ву вме́сто пе́пела, пома́зание весе́лия пла́чущим, украше́ние сла́вы вме́сто ду́ха уны́ния, и нареку́тся ро́дове пра́вды, насажде́ние Госпо́дне во сла́ву. Да возра́дуется душа́ моя́ о Го́споде, облече́ бо мя в ри́зу спасе́ния и оде́ждею весе́лия оде́я мя, я́ко на жениха́, возложи́ на мя вене́ц и, я́ко неве́сту, украси́ мя красото́ю. И я́ко земля́, растя́щая цвет свой, и я́ко вертогра́д се́мена своя́ прозяба́ет, та́ко возрасти́т Госпо́дь пра́вду и весе́лие пред все́ми язы́ки. Сио́на ра́ди не умолчу́ и Иерусали́ма ра́ди не попущу́, до́ндеже изы́дет, я́ко свет, пра́вда моя́ и спасе́ние мое́, я́ко свети́ло, разжже́тся. И у́зрят язы́цы пра́вду Твою́, и ца́рие сла́ву Твою́, и прозову́т Тя и́менем но́вым, и́мже Госпо́дь наимену́ет е́. И бу́деши вене́ц добро́ты в руце́ Госпо́дни и диади́ма ца́рствия в руце́ Бо́га твоего́. И не прозове́шися ктому́ оста́влен, и земля́ твоя́ ктому́ не нарече́тся пуста́, тебе́ бо прозове́тся во́ля моя́, и земля́ твоя́ вселе́нная, я́ко благоволи́ Госпо́дь в тебе́, и земля́ твоя́ вку́пе насели́тся. И я́коже живя́й ю́ноша с де́вою, та́ко поживу́т сы́нове твои́ с тобо́ю, и бу́дет я́коже ра́дуется жени́х о неве́сте, та́ко возра́дуется Госпо́дь о тебе́.

Ис 61:1–3, 10–11; 62:1–5

В тойже день:
Преподобнаго Андрея Рублева,
иконописца.

1. Бытия́ чте́ние.

Яви́ся Бог Авраа́му у ду́ба Мамври́я, седя́щему пред две́рьми се́ни своея́ в полу́дне; воззре́в же очи́ма свои́ма, узре́, и се Трие́ Му́жи стоя́ху пря́мо ему́. И ви́дев Я́, притече́ в сре́тение Им от две́рий се́ни своея́, и поклони́ся до земли́, и рече́: Го́споди, а́ще обрето́х благода́ть пред лице́м Твои́м, не мини́ раба́ Твоего́, да принесе́тся вода́, и омы́ются но́ги Ва́ша, и прохладите́ся под ду́бом, и принесу́ хле́бы, да я́сте; и посе́м минете́ на путь Свой, его́же ра́ди соврати́стеся се́мо к рабу́ Своему́. И ре́ша: та́ко сотвори́, я́коже глаго́ла. И потща́ся Авраа́м в сень к Са́рре и рече́ ей: ускори́ взя́ти три спу́ды муки́ чи́сты, и сотвори́ потре́бники. И тече́ Авраа́м в кра́вы, и поя́ теле́ц млад и добр, и даде́ и́ рабу́ и ускори́ пригото́вити е́. И взя ма́сло, и млеко́, и теле́ц, е́же пригото́ва, и поста́ви пред Ни́ми, и ядо́ша. Сам же стоя́ше пред Ни́ми под дре́вом. Госпо́дь же рече́: еда́ утаю́ Аз от Авраа́ма, раба́ Моего́, я́же Аз творю́? Авраа́м же быва́я бу́дет в язы́к вели́к и мног, и благословя́тся о нем вси язы́цы земни́и: вем бо, я́ко запове́сть сыно́м свои́м и до́му своему́ по себе́, и сохраня́т пути́ Госпо́дни, твори́ти пра́вду и суд, я́ко да наведе́т Госпо́дь на Авраа́ма вся, ели́ка глаго́ла к нему́. Рече́ Госпо́дь: вопль содо́мский и гомо́ррский умно́жися ко Мне, и греси́ их вели́цы зело́; соше́д у́бо, узрю́, а́ще по во́плю их, гряду́щему ко Мне, соверша́ются; а́ще же ни, да разуме́ю. И, обрати́вшеся отту́ду, му́жие приидо́ша в Содо́м; Авраа́м же еще́ бя́ше стоя́й пред Го́сподем. И прибли́жився, Авраа́м рече́: погуби́ши ли пра́веднаго с нечести́вым, и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый? А́ще бу́дут пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, погуби́ши ли я́? Не пощади́ши ли всего́ ме́ста пяти́десяти ра́ди пра́ведных, а́ще бу́дут в нем? Ника́коже Ты сотвори́ши по глаго́лу сему́, е́же уби́ти пра́ведника с нечести́вым, и бу́дет пра́ведник я́ко нечести́вый: ника́коже. Судя́й всей земли́, не сотвори́ши ли суда́? Рече́ же Госпо́дь: а́ще бу́дут в Содо́мех пятьдеся́т пра́ведницы во гра́де, оста́влю весь град и все ме́сто их ра́ди. И отвеща́в, Авраа́м рече́: ны́не нача́х глаго́лати ко Го́споду моему́, аз же есмь земля́ и пе́пел; а́ще же ума́лятся пятьдеся́т пра́ведницы в четы́редесять пять, погуби́ши ли четы́редесяти пяти́х ра́ди весь град? И рече́: не погублю́, а́ще обря́щу та́мо четы́редесять пять. И приложи́ еще́ глаго́лати к Нему́, и рече́: а́ще же обря́щутся та́мо четы́редесять? И рече́: не погублю́ ра́ди четы́редесяти. И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю? А́ще же обря́щется та́мо три́десять? И рече́: не погублю́ три́десятих ра́ди. И рече́: поне́же и́мам глаго́лати ко Го́споду, а́ще же обря́щутся та́мо два́десять? И рече́: не погублю́, а́ще обря́щутся та́мо два́десять. И рече́: что, Го́споди, а́ще возглаго́лю еще́ еди́ною? А́ще же обря́щутся та́мо де́сять? И рече́: не погублю́ десяти́х ра́ди. Оты́де же Госпо́дь, я́ко преста́ глаго́ля ко Авраа́му, и Авраа́м возврати́ся на ме́сто свое́.


Дата добавления: 2021-03-18; просмотров: 116; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!