И ныне и присно и во веки веков. Аминь. 2 страница



 

Притчей чтение

      Уста праведника источают мудрость, язык же неправедного погибнет. Губы мужей праведных источают благодать, а уста нечестивых развращаются. Весы неверные – мерзость пред Господом, но правильный вес угоден Ему. Куда войдет дерзость, там и бесчестие; уста же смиренных обучаются премудрости. Совершенство прямодушных наставит их, а коварство нарушающих слово поглотит их. Не принесут пользы имения в день гнева, праведность же избавит от смерти. Умерший праведник оставил сожаление, но близка бывает и радует погибель нечестивых. Праведность непорочного верно определяет пути, нечестие же впадает в неправду. Праведность мужей прямых избавляет их, безрассудством же уловляются беззаконные. По кончине мужа праведного не гибнет надежда, похвальба же нечестивых погибает. Праведник выходит из западни, а вместо него предается нечестивый. В устах нечестивых ловушка гражданам, чувство же праведных благоуспешно. Достоинствами праведных ободрился город, и в погибели нечестивых – ликование. Благословением праведных возвысится город, устами же нечестивых он разрушен. Глумится над согражданами скудный разумом, но муж разумный спокойствие вносит. Притч 10:31–32;

 

Диа́кон:       Премудрость.

Чтец:      Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Диа́кон:       Во́нмем.

                   (Из главы 4:)

Чтец:      Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Ста́рость бо честна́, не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное. Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть. Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́, или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга, уго́дна бо бе Го́споду душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.

 

Праведник, если и преждевременно cкончается, в покое будет, ибо старость почтенная не в долговечности и не числом лет измеряется: но рассудительность – седина для людей, и возраст старости – жизнь непорочная. Став угоден Богу, он был возлюблен, и, как живший среди грешников, переселен; был восхищен, чтобы злоба не изменила разума его, или коварство не обмануло душу его. Ибо обольщение порока помрачает доброе, и мечтание похоти повреждает ум беззлобный. Став совершенным скоро, он исполнил лета долгие: ибо угодна Господу была душа его, потому и поспешил он из среды лукавства. Люди же увидев то и не постигнув, даже и не взяли в мысль такое, что благодать и милость со святыми Его и попечение об избранных Его. Прем 4:7–15

Ектения́ сугу́бая:

 

Сподо́би, Го́споди:

Хор:   Сподо́би, Го́споди, в ве́чер сей без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки. Ами́нь.

                   Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя. Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Влады́ко, вразуми́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Святы́й, просвети́ мя оправда́нии Твои́ми.

                   Го́споди, ми́лость Твоя́ во век, дел руку́ Твое́ю не пре́зри. Тебе́ подоба́ет хвала́, Тебе́ подоба́ет пе́ние, Тебе́ сла́ва подоба́ет. Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ектения́ проси́тельная:

Лития́:

Поется стихира храма[1], зате́м:

 

                           Стихи́ры святи́теля,

                           Глас 2:

                   Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости/ яви́ тя ста́ду твоему́ Христо́с Бог, святи́телю Нико́лае,/ в Ми́рех у́бо благоуха́ющу ти,/ всю́ду сия́ют све́тло Боже́ственная твоя́ исправле́ния,/ си́рых и вдови́ц предста́телю.// Те́мже моли́ся непреста́нно спасти́ ду́ши на́ша.

Правилом веры и образом кротости / явил тебя стаду твоему Христос Бог, святитель Николай: / ибо в Мvрах мvром благоухая, / ты сияешь светло Божественными твоими деяниями, / сирот и вдов заступник. / Потому молить не прекращай о спасении душ наших.
 

 

 

            О́тче Нико́лае,/ мирополо́жница моще́й твои́х Ми́ры обогаща́ет,/ в ни́хже и свя́занныя, непра́ведно осужде́нныя,/ во сне царю́ виде́нием твои́м яви́вся,/ свободи́л еси́ от сме́рти, и уз, и темни́цы./ Но и ны́не, я́коже тогда́ и при́сно,/ виде́нием твои́м яви́ся,// моля́й о душа́х на́ших.

 

      Отче Николай, / мvром полная рака мощей твоих Мvры охраняет; / ибо ты и узников, осужденных без суда, / в сонном видении твоем царю явившись, / от смерти, уз и темницы освободил. / Но и ныне, как тогда, / и всегда, в видениях являйся, / ходатайствуя о душах наших.

 

 

                   О́тче Нико́лае,/ а́ще и Ми́рская страна́ молчи́т,/ но мiр весь, и́же тобо́ю просвеще́нный,/ ми́ра же благоуха́нии и чуде́с мно́жествы/ взыва́ет благохва́льными пе́сньми;/ и спа́сшиися тобо́ю осужде́ннии,/ с су́щими в Ми́рех и мы, пою́ще, вопие́м:// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Отче Николай! / Если Мvры и молчат, / но весь мiр, тобою просвещенный, / и благоухание мvра, и множество чудес / восклицает хвалебными песнопениями, / как и осужденные, спасенные тобой. / С жившими в Мvрах и мы взываем в песнях: / "Ходатайствуй о спасении душ наших!"  
 
 
 
 
 

Глас 4:

                   О́тче Нико́лае,/ Пресвята́го Ду́ха мирополо́жница сый,/ я́ко в Ми́рех благоуха́еши Боже́ственными арома́ты:/ Христо́вым бо апо́столом подо́бник быв,/ вселе́нную обхо́диши словесы́ чуде́с твои́х./ Те́мже и да́льним, я́ко близ, во сне явля́яся,/ от сме́рти избавля́еши,/ и́же непра́ведным судо́м умре́ти иму́щия,/ спаса́я пресла́вно от бед мно́гих призыва́ющия тя./ Те́мже, и нас, от находя́щих лю́тых свободи́// твои́ми моли́твами, при́сно восхваля́ющих тя.

 

       Глас 4: Отче Николай, / ты, сосуд с миром Пресвятого Духа, / как весна благоухаешь радостью Божественных ароматов Христа: / ибо, став подражателем апостолам, / вселенную обходишь молвою о чудесах твоих. / Оттого и дальним, как вблизи, во сне являясь, / от смерти избавляешь тех, / кому по суду неправедному предстояло умереть, / спасая предивно от многих опасностей / призывающих тебя. / Потому от надвигающихся несчастий / освободи твоими ходатайствами / и нас, всегда восхваляющих тебя.

 

                           Глас 8:

                   До́блестей твои́х, преподо́бне о́тче,/ плод просвети́л есть ве́рных сердца́:/ кто бо, слы́ша безме́рное твое́ смире́ние,/ терпе́нию не удиви́ся,/ е́же к ни́щим ти́хости, к скорбя́щим утеше́нию;/ вся Боголе́пно научи́л еси́, святи́телю Нико́лае,/ и ны́не неувяда́емым венце́м увя́злся еси́,// моли́ся о душа́х на́ших.

 

        Глас 8: Доблестей твоих плод, преподобный отче, / просветил верных сердца: / ибо кто, слыша о безмерном твоем смирении / и терпении не удивился, / к нищим твоему радушию, к скорбящим состраданию? / Всех ты богодостойно научил, святитель Николай; / и ныне, венцом неувядаемым увенчанный, / ходатайствуй о душах наших!

 

                   На хвалу́ поте́кл еси́ Госпо́дню, Нико́лае,/ во вре́менней жи́зни,/ и Той тя просла́ви на Небе́сней и и́стинней жи́зни./ Те́мже дерзнове́ние стяжа́в к Нему́,// моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

       К восхвалению Господа поспешил ты, Николай, / во временной жизни, / и Он тебя прославил в Небесной и истинной жизни. / Потому, дерзновение стяжав пред Ним, / моли о спасении душ наших.

 

                           Глас 6:

              С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

                   Благи́й, ра́бе ве́рный,/ де́лателю виногра́да Христо́ва,/ ты и тяготу́ дневну́ю поне́сл еси́,/ ты и да́нный тебе́ тала́нт возрасти́л еси́/ и по тебе́ прише́дшим не зави́дел еси́./ Те́мже врата́ Небе́сная отверзо́шася тебе́/ вни́ти в ра́дость Го́спода твоего́,// и моли́ о нас, свя́те Нико́лае.

    Слава, глас 6: Благо тебе, добрый раб и верный, / благо тебе, работник в винограднике Христа: / ты и тягость дня перенес, / ты и данный тебе талант возрастил / и после тебя пришедшим не позавидовал. / Потому врата Небесные открылись тебе: / войди в радость Господа твоего / и ходатайствуй о нас, святой Николай!

                   И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

              Сио́не, торжеству́й, Иерусали́ме, весели́ся,/ гра́де Христа́ Бо́га, подыми́ Зижди́теля,/ в верте́пе и я́слех вмеща́емаго,/ отве́рзите ми врата́/ и, вшед в ня, узрю́ я́ко Младе́нца, пелена́ми повива́емаго,/ дла́нию же содержа́щаго тварь./ Его́же пою́т А́нгели непреста́нным гла́сом,/ Жизнода́вца Го́спода,// спаса́ющаго род наш.

И ныне, глас тот же: Сион, торжествуй, Иерусалим, веселись, / град Христа Бога, прими Создателя, / в пещере и яслях вмещающегося! / Отворите мне врата / и, войдя в них, увижу, как Младенца, / пеленами Повиваемого, но рукою Своею все творение Держащего, / Которого Ангелы воспевают непрестанным гласом, / жизни Подателя Господа, / спасающего род наш.

 

Стихи́ры на стихо́вне:

                           Стихи́ры святи́теля, глас 5,

Стихира:   Ра́дуйся, свяще́нная главо́,/ чи́стый доброде́телей до́ме,/ Боже́ственнейшаго свяще́нства пра́вило,/ па́стырю вели́кий,/ свети́льниче светле́йший,/ и́же побе́ды нося́ и́мя,/ и моля́щимся ми́лостивен преклони́тель,/ проница́яй к немощны́х проше́ниям,/ изба́вителю гото́вейший,/ храни́телю спаси́тельный/ всем, ве́рою чту́щим всесла́вную па́мять твою́,/ Христа́ моли́, преблаже́нне,// низпосла́ти ми́ру ве́лию ми́лость.

 

       Радуйся, священная глава, / чистая добродетелей обитель, / Божественнейшего священства правило, / пастырь великий, светоч светлейший, / носящий победы имя, / к молящимся снисходящий сострадательно, / склоняющийся к прошениям немощных, / избавитель всегда готовый, страж спасительный / всем верою чтущим всеславную память твою! / Христа моли, преблаженный, / ниспослать миру великую милость.

 

 

Стих:           Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

              Ра́дуйся, свяще́ннейший у́ме,/ Тро́ицы чи́стое обита́лище,/ сто́лпе церко́вный,/ ве́рных утвержде́ние,/ побежда́емым по́мощь,/ звездо́, я́же сия́ньми благоприя́тных твои́х моли́тв/ разоря́я напа́стей же и скорбе́й тьму всегда́,/ святи́телю Нико́лае,/ приста́нище ти́хое, в не́же притека́юще/ треволне́ньми жития́ одержи́мии спаса́ются,/ Христа́ моли́// душа́м на́шим да́ти ве́лию ми́лость.

 

      Радуйся, священнейший ум, / Троицы чистое жилище, / столп Церкви, верных утверждение, / истомленным помощь. / Звезда, сиянием благоприятных твоих молитв рассеивающая всегда / тьму искушений и скорбей, святитель Николай. / Пристань тишайшая, в которую прибегая / треволнениями житейскими теснимые спасаются! / Христа моли, / душам нашим подать великую милость.

 

Стих:           Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ воз ра́дуются.

                   Ра́дуйся, ре́вности Боже́ственныя испо́лнивыйся/ и наведе́ния зла изба́вль непра́ведно хотя́щих умре́ти/ предста́нием стра́шным и сна запреще́ньми,/ исто́чниче, источа́яй в Ми́рех Нико́лае, ми́ра бога́тно/ и ду́ши напоя́ющее,/ смра́ды же страсте́й отгоня́ющее,/ меч, пле́велы пре́лести посека́ющий,/ лопа́та, развева́ющая А́риева пле́вельная уче́ния./ Христа́ моли́// низпосла́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

 

        Радуйся, ревностью Божественной исполнившийся, / и обреченных неправедно на смерть / от злого обвинения избавивший / повергающим в трепет попечением / и посещениями в сновидениях. / Источник, в Мvрах мvро источающий обильно, / и души орошающий, / смрад же страстей отгоняющий. / Меч, плевелы обмана подсекающий, / лопата, развеивающая Ариевы подобные плевелам учения. / Христа моли, Николай, / ниспослать душам нашим великую милость.

 

 

                           Глас 6:

                   Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

                   Челове́че Бо́жий и ве́рный ра́бе,/ слуго́ Госпо́день,/ му́жу жела́ний,/ сосу́де избра́нный,/ сто́лпе и утвержде́ние Це́ркве,/ Ца́рствия насле́дниче,// не премолчи́, вопия́ за ны ко Го́споду.

 

         Человек Божий, и верный раб, / служитель Господень, муж желаний, сосуд избранный, / столп и утверждение Церкви, Царства наследник, / не прекращай взывать за нас ко Господу.

 

 

                   И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

                   Безневе́стная Де́во,/ отку́ду пришла́ еси́?/ Кто роди́вый Тя?/ Кто и ма́ти Твоя́?/ Ка́ко Зижди́теля но́сиши на руку́?/ Ка́ко не растли́лася еси́ утро́бою?/ О, вели́ких, пресла́вных на Тебе́ стра́шных та́инств,/ на земли́ соверша́емых, зрим, Всесвята́я/ И предуготовля́ем досто́йный Тебе́ долг,/ на земли́ верте́п,/ и от Небе́с про́сим пода́ти звезду́,/ и волсви́ же прихо́дят от восто́ков земли́ к за́падом/ ви́дети челове́ческое Спасе́ние,// во я́слех пелена́ми повива́емое.

 

Брака не познавшая Дева, откуда Ты пришла? / Кто родитель Твой и Кто матерь Твоя? / Как Творца носишь на руках? / Как не повредилось Твое чрево? / Великие, необычайные, повергающие в трепет таинства, / на земле над Тобою совершающиеся видим, Всесвятая! / И предуготовляем достойный Тебя долг: / на земле – пещеру, / и небеса просим послать звезду; / а волхвы выходят от востока земли к западу, / чтобы увидеть Спасение смертных / в яслях пеленами повиваемое.

 

 

Моли́тва свята́го Симео́на Богоприи́мца:

Хор:    Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром;/ я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́,/ е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й,/ свет во открове́ние язы́ков,// и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

 

Трисвято́е по О́тче наш:

 

Тропа́рь святи́теля, глас 4:

Хор:         Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим. (Дважды)

 

              Правилом веры и образом кротости, / воздержания учителем / явила тебя стаду твоему / непреложная Истина. / Потому ты приобрел смирением – высокое, / нищетою – богатство. / Отче, святитель Николай, / моли Христа Бога о спасении душ наших.                                                                                                                                                                                  Тропа́рь, глас 4:

                   Богоро́дице Де́во, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших.

Благослове́ние хле́бов:

Псало́м 33:

Хор:    Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./

У́ТРЕНЯ.

Шестопса́лмие:

Хор:         Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. (Три́жды)


Дата добавления: 2020-01-07; просмотров: 132; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!