И ныне и присно и во веки веков. Аминь. 1 страница



                          

 

Псало́м 103, предначина́тельный:

Хор:         Благослови́, душе́ моя́, Го́спода./ Благослове́н еси́, Го́споди./ Го́споди, Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́./ Благослове́н еси́, Го́споди./ Вся прему́дростию сотвори́л еси́./ Сла́ва Ти, Го́споди, сотвори́вшему вся.

              Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

Вели́кая ектения́:

Диа́кон:      Ми́ром Го́споду помо́лимся.

 

Блаже́н муж:

Хор: Блаже́н муж, и́же не и́де на сове́т нечести́вых.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       Я́ко весть Госпо́дь путь пра́ведных, и путь нечести́вых поги́бнет.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       Рабо́тайте Го́сподеви со стра́хом и ра́дуйтеся Ему́ с тре́петом.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       Блаже́ни вси наде́ющиися Нань.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       Воскресни́, Го́споди, спаси́ мя, Бо́же мой.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       Госпо́дне есть спасе́ние, и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Духу.

                   Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

       И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

              Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

            Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

Ектения́ ма́лая:

.

Го́споди, воззва́х, глас 2:

Хор:    Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя./ Услы́ши мя, Го́споди./ Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя:/ вонми́ гла́су моле́ния моего́,/ внегда́ воззва́ти ми к Тебе́.// Услы́ши мя, Го́споди.

              Да испра́вится моли́тва моя́,/ я́ко кади́ло пред Тобо́ю,/ воздея́ние руку́ мое́ю/ – же́ртва вече́рняя.// Услы́ши мя, Го́споди.

              Стихи́ры святи́теля, глас 2,

На 8. Стих:   Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди,// Го́споди, услы́ши глас мой.

Стихи́ра:   В Ми́рех пожи́в чу́вственно,/ ми́ро вои́стинну яви́лся еси́,/ ми́ром пома́зався у́мным,/ свя́те Нико́лае, святи́телю Христо́в,/ и благоуха́еши ли́ца,/ ве́рою и любо́вию твою́ всесла́вную па́мять соверша́ющих при́сно,/ разреша́я бед, и напа́стей, и скорбе́й сих, о́тче,// к Бо́гу твои́ми моли́твами.

            Перевод

            В Мирах живший телесно, / ты миром поистине явился, / миром помазанный невещественным, / святой Николай, первосвятитель Христов; / и миром умащаешь лица, / с верою и любовью твою всехвальную память совершающих всегда, / избавляя их от бед, и опасностей, и скорбей / твоими, отче, к Богу ходатайствами.

 

Стих:     Д а бу́дут у́ши Твои́// вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Стихи́ра:   Побе́ды тезоимени́т вои́стинну,/ ве́рным лю́дем яви́лся еси́ в напа́стех кре́пок,/ свя́те Нико́лае, святи́телю Христо́в;/ везде́ бо призыва́емь, бы́стро предваря́еши/ любо́вию притека́ющих под кров твой:/ ты бо, во дни и но́щи ве́рным явля́яся,// спаса́еши от напа́стей и обстоя́ний.

Перевод

Победы, необоримой во искушениях, / народу верному явился ты поистине соименным, / святой Николай, служитель истинный Христов: / ведь повсюду призываемый, ты быстро предстаешь / с любовью прибегающим под кров твой; / ибо днем и ночью верным являясь, / спасаешь их от искушений и напастей.

 

На 6. Стих: А́ ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т?// Я́ко у Тебе́ очище́ние е́сть.

Стихи́ра:   Яви́лся еси́ Константи́ну царю́ и Авла́вию во сне/ и, сим страх вложи́в,/ си́це тем рекл еси́:/ разреши́те у́бо вско́ре,/ я́же держите́ свя́занныя в темни́це,/ непови́нни бо суть беззако́ннаго заколе́ния./ Оба́че а́ще преслу́шаеши мене́,// мольбу́ сотворю́ царю́ на тя, ко Го́споду моля́ся.

Явился ты Константину царю / и Авлавию во сне, / и страх в них вселив, так им возгласил: / "Освободите же скорее из темницы, / тех, кого в узах держите неправедно, / не подлежат они беззаконному закланию! / А если ты все же ослушаешься (меня), / прошение принесу против тебя, владыка, / молясь ко Господу!"

Стих:     И́ мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,// упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Стихи́ра:   Ве́лий засту́пник и те́плый/ в беда́х обрета́ющимся еси́, сла́вне,/ свя́те Нико́лае, священнопропове́дниче Христо́в,/ су́щим на земли́ и пла́вающим,/ су́щим дале́че и близ обрета́ющимся/ я́ко зело́ ми́лостивнейший и моле́бник кре́пкий./ Те́мже, соше́дшеся, вопие́м:/ моли́ся ко Го́споду,// я́ко да вся́каго изба́вимся обстоя́ния.

Великий и горячий заступник / находящимся в опасностях ты, славный, / святой Николай, священный провозвестник Христов: / тем, кто на земле и плавающим, / далеко и близко пребывающим, / как сострадательнейший и могущественный ходатай. / Потому мы, собравшись, взываем: / "Ходатайствуй ко Господу, / чтобы нам избавиться от всякой напасти!"

                   Стихи́ры святи́теля, глас 2,

На 4. Стих: О т стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния,// да уповае́т Изра́иль на Го́спода.

Стихи́ра:   Ки́ими похва́льными венцы́ увязе́м святи́теля?/ Пло́тию в Ми́рех су́ща,/ и духо́вно всем достиза́юща,/ чи́сте того́ лю́бящим,/ всех предста́теля и засту́пника,/ и всех ско́рбных уте́шителя,/ и всех су́щих в беда́х прибе́жище,/ благоче́стия столпа́,/ ве́рных побо́рника./ Его́же ра́ди шата́ния враго́в Христо́с низложи́,// име́яй ве́лию ми́лость.

 

Какими похвальными венцами / увенчаем святителя, / плотью в Мvрах пребывающего / и духовно достигающего всех, / искренно его любящих; / всех покровителя и заступника, / и всех скорбных утешителя, / и всем находящимся в бедах прибежище, / благочестия столп, верных поборника? / Ради него надменность врагов Христос низложил, / имеющий великую милость

На 2. Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы,// похвали́те Его́ вси лю́дие.

Стихи́ра:   Ки́ими пе́сненными пе́нии похва́лим святи́теля?/ Нече́стия противоборца́ и благоче́стия побо́рника,/ Це́ркве первостоя́теля,/ вели́каго засту́пника же и учи́теля,/ вся злосла́вныя посрамля́юща,/ потреби́теля А́риева и того́ посо́бников./ Его́же ра́ди сих шата́ние Христо́с низложи́,// име́яй ве́лию ми́лость.

             Какими звучными песнопениями / восхвалим святителя: / нечестия противника, и благочестия поборника; / Церкви предводителя, / великого заступника и учителя, / всех неправоверных посрамляющего, / победителя Ария и его пособников? / Ради него их надменность Христос низложил, / имеющий великую милость.

 

Стих:     Я́ ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас,// и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Стихи́ра: Ки́ими проро́ческими пе́сньми похва́лим святи́теля?/ И́же дале́че су́щая прови́дяща/ и отстоя́щая, я́ко близ су́ща, проро́чествующа нело́жно,/ и всю вселе́нную назира́юща,/ и вся оби́димыя избавля́юща,/ во сне я́вльшася царю́ Богому́дрому/ и дре́вле свя́занныя заколе́ния непра́веднаго изба́вльша,// и да́рующа ве́лию ми́лость?

 

Какими пророческими песнопениями восхвалим святителя, / будущее предвидящего, / и об отдаленном, как о близком, пророчествующего неложно; / и всю вселенную озирающего, / и всех обижаемых избавляющего; / во сне явившегося некогда царю богомудрому, / и узников от заклания неправедного избавившего, / и дарующего великую милость?

              Глас 6:

              С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Стихи́ра: Святи́телей удобре́ние и отце́в сла́ву,/ исто́чника чуде́с и ве́рных засту́пника вели́каго,/ соше́дшеся, о празднолю́бцы,/ пе́сненными похвала́ми воспои́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, ми́ряном храни́телю,/ и первоседа́телю честны́й, и сто́лпе неподви́жимый;/ ра́дуйся, свети́льниче всесве́тлый,/ и́же мирски́я концы́ просвеща́я чудесы́;/ ра́дуйся, скорбя́щих Боже́ственная ра́досте/ и оби́димых те́плый предста́телю./ И ны́не, всеблаже́нне Нико́лае,/ не преста́й моля́ся Христу́ Бо́гу/ о ве́рою и любо́вию чту́щих// приснора́достную и всепра́зднственную па́мять твою́.

           Святителей украшение и отцов славу, / источник чудес и верных заступника великого, / собравшись, о любящие праздновать, / похвальными песнями воспоем, возглашая: / Радуйся, гражданам Мир хранитель / и предстоятель досточтимый, и столп неподвижный. / Радуйся, светильник всесветлый, / мiра концы просвещающий чудесами. / Радуйся, скорбящих божественная радость, / и обижаемых горячий защитник. / И ныне, всеблаженный Николай, / не переставай молиться Христу Богу / о чтущих с верою и любовию / всегда радостную и всепраздничную память твою.

                   Стихира предпразднства, глас 6:

                   И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Догма́тик: Верте́пе, благоукраси́ся,/ А́гница бо гряде́т, чревонося́щи Христа́;/ я́сли же, подыми́те сло́вом разреши́вшаго от безслове́снаго дея́ния нас, земноро́дных;/ па́стырие, свиря́юще, свиде́тельствуйте чудеси́ стра́шному;/ и волсви́ от Перси́ды, зла́то, и лива́н, и сми́рну Царю́ принеси́те,/ я́ко яви́ся Госпо́дь из Де́вы Ма́тере./ Ему́же и, прини́кши, ра́бски Ма́ти поклони́ся/ и привеща́ше к Держи́мому на объя́тиих Ея́:/ ка́ко все́ялся еси́ Мне/ или́ ка́ко прозя́бл еси́ во Мне,// Изба́вителю Мой и Бо́же.

Пещера, благоукрашайся, / ибо Агница идет, неся во чреве Христа; / ясли же, принимайте / словом Освободившаго от неразумных деяний нас, на земле рожденных. / Пастухи, играя на свирелях, / свидетельствуйте о чуде страшном; / и волхвы из Персии / золото, и ладан, и смирну Царю принесите, / ибо явился Господь из Девы-Матери. / И пред Ним, склонившись как раба, Матерь поклонилась / и обращалась к Тому, Кто во объятиях Ее: / "Как посеян Ты был во Мне? / Или как произрос во Мне, / Искупитель Мой и Боже?"

Вход с кади́лом:

Диа́кон:      Прему́дрость, про́сти.

Све́те Тихи́й:

Хор:   Све́те Ти́хий святы́я сла́вы Безсме́ртнаго Отца́ Небе́снаго, Свята́го, Блаже́ннаго, Иису́се Христе́! Прише́дше на за́пад со́лнца, ви́девше свет вече́рний, пое́м Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га. Досто́ин еси́ во вся времена́ пет бы́ти гла́сы преподо́бными, Сы́не Бо́жий, живо́т дая́й; те́мже мир Тя сла́вит.

 

Диа́кон:      Во́нмем.

Иере́й:          Мир всем.

Хор:    И ду́хови твоему́.

 

Проки́мен дня (ве́чера среды́):

Диа́кон:       Прему́дрость во́нмем. Проки́мен, глас пя́тый:

                               

Хор:         Бо́же, во и́мя Твое́ спаси́ мя,/ и в си́ле Твое́й суди́ ми.

 

.

 

Пареми́и:

Диа́кон:       Премудрость.

Чтец:      При́тчей чте́ние.

Диа́кон:       Во́нмем.

                   (Из глав 10, 3 и 8:)

Чтец:   Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це ея́, в шу́йце же ея́ бога́тство и сла́ва. От уст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да, честна́я бо реку́, и блаже́н челове́к, и́же пути моя́ сохрани́т. Исхо́ди бо мои́ – исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко аз, прему́дрость, устро́их сове́т, и ра́зум и смысл аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, мой ра́зум, моя́ же кре́пость. Аз мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку́, и отве́рзу от усте́н пра́вая, я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой, ме́рзки же предо мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. Научу́ бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

 

Память праведника – с похвалами, и благословение Господне – на главе его. Блажен человек, который обрел премудрость, и смертный, который постиг разум, – ибо лучше её приобретать, чем сокровища из серебра и золота. Она дороже камней драгоценных: не воcпротивится ей ничто дурное; она хорошо известна всем, любящим ее, и все драгоценное не достойно ее. Ибо долгота жития и годы жизни – в правой руке её, а в левой у неё – богатство и слава; из уст её выходит правда; закон же и милость она на языке носит. Итак, послушайте меня, о дети, ибо я важное скажу, и блажен человек, который пути мои сохранит, ибо исходы мои – исходы жизни, и готовится желание от Господа. Потому убеждаю вас и посылаю мой глас сынам человеческим. Ибо я, премудрость, устроила совет, и знание и смысл я призвала. Мой – совет и безопасность; мой – разум, моя и сила. Я меня любящих люблю, а ищущие меня найдут благодать. Придумайте же, беззлобные, хитрость, а не наставленные – приложите сердце. Послушайте меня и еще, ибо я важное скажу, и открою губами своими правое; ибо истине поучаться будет гортань моя, и мерзки предо мною губы лживые. С правдою все речи уст моих, ничего в них ни кривого, ни искаженного; все они прямы для думающих и правильны для находящих знание. Ибо я учу вас истинному, чтобы была в Господе надежда ваша, и вы исполнились Духа.

Cр. Притч 10:7А – 5 А; 3:13 – 16; 8:34А, 35А – 36 А; 8:12, 14, 17; 8:5 – 10; 22, 19А 1, 23Б

 

 

Диа́кон:       Премудрость.

Чтец:      При́тчей чте́ние.

Диа́кон:       Во́нмем.

                   (Из глав 10-11:)

Чтец:       Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет. Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются. Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем, вес же пра́ведный прия́тен Ему́. Иде́же а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие, уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости. Соверше́ние пра́вых наста́вит их и поползнове́ние отрица́ющихся упасе́т их. Не по́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти. У́мер пра́ведный, оста́ви раска́яние, нару́чна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых па́губа. Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, в нече́стие же па́дает непра́вда. Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их, безсове́тием же пленя́ются беззако́ннии. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда, похвала́ же нечести́вых поги́бнет. Пра́ведник от ло́ва убе́гнет, вме́сто же его́ предае́тся нечести́вый. Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благоспе́шное. Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование. Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется. Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.


Дата добавления: 2020-01-07; просмотров: 156; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!