Близок последний час. Дай, Господи, покаяться, чтоб безопасно совершить страшный переход ко смерти. 31 страница



Молитва о умерших внезапною
(скоропостижною) смертию

Неисповедимы судьбы Твои, Господи! Неизследимы пути Твои! Да­яй дыхание всякой твари и вся от несущих в бытие приведый, Ты овому посылаеши Ангела смерти в день, егоже не весть, и в час, егоже не чает; оваго же исхищаеши из руки смерти, даруеши живот при последнем издыхании; овому долготерпиши и даеши время на покаяние; оваго же, яко злак, сечеши мечем смерти во едином часе, во мгновении ока; оваго поражаеши громом и молниею, оваго сожигаеши пламенем, оваго же предаеши в снедь зверем дубравниим; овых повелеваеши поглотити волнам и безднам морским и пропастям земным; овых похищаеши язвою гу­бительною, идеже смерть яко жнец пожинает и разлучает отца или матерь от чад их, брата от брата, супруга от супруги, младенца отторгает от лона матерняго, бездыханными повергает сильных земли, богатых и убогих. Что убо сие есть? Дивное и недоумеваемое нами смотрение Твое, Боже! Но Господи, Господи! Ты токмо Един ведый вся, веси, чесо ради бывает сия и чесо ра­ди бысть, яко раб Твой (имя) во едино мгновение ока пожерт бысть зиянием смерти? Аще наказуеши за многия, тяжкия прегрешения его, молим Тя, Многомилостиве и Всемилостиве Господи, да не яростию Твоею обличиши его и накажеши вконец, но, по благости Твоей и по безприкладному Твоему милосердию, яви ему велию милость Твою в прощении и оставлении грехов. Аще ли же усопший раб Твой в житии сем помышляя день судный, позна свое окаянство и возжела принести Тебе плоды достойные покаяния, но не достиже сего, зане позван бысть Тобою в день, егоже не веда и в час егоже не жда, того убо ради паче молим Тя, Преблагий и Премилосердый Господи, несоделанное покаяние, еже видесте очи Твои, и неокончанное дело спасения его, исправи, устрой, соверши Твоею неизреченною благостию и человеколюбием; едину бо надежду имамы на Твое безконечное милосердие: у Тебе бо Суд и наказание, у Тебе правда и неистощимая милость; Ты наказуеши, вкупе же и милуеши; биеши, вку­пе же и приемлеши; прилежно молим Тя, Господи Боже наш, не накажи внезапу позванного к Тебе Страшным судом Твоим, но по­щади, пощади его и не отрини от лица Твоего. О, страшно внезапну впасти в руце Твои, Господи, и предстати на Суд Твой нелицеприятный! Страшно отъити к Тебе без благодатнаго напутствия, без покаяния и причащения Святых Твоих Страшных и Животворящих Таин, Господи! Аще внезапу усопший приснопоминаемый нами раб Твой толико многогрешен, толико повинен есть осуждению на Твоем праведном суде, молим Тя, умилосердися над ним, не осуди его на вечное мучение, на вечную смерть; потерпи нам еще, даждь нам долготу дний наших, еже молитися Ти по вся дни о усопшем рабе Твоем, дондеже услышиши нас и приимеши милостию Твоею внезапу отшедшаго к Тебе; и даждь нам, Владыко, омыти грехи его слезами сокрушения и воздыханиями нашими пред Тобою, да не низведен будет по грехом своим на место мучения раб Твой (имя), но да вселится в место упокоения. Ты Сам, Господи, повелеваеши ударяти в двери милосердия Твоего, молим Тя убо, Прещедрый Царю, и не престанем умоляти Твое милосердие и взывати с кающимся Давидом: помилуй, помилуй раба Твоего, Боже, по велицей Твоей милости. Аще же не довольно Ти словес наших, сего малаго моления нашего, умоляем тя, Господи, верою в спасительныя заслуги Твои, упованием на искупительную и чудодейственную силу Твоея жертвы, принесенныя Тобою за грехи всего мира; молим Тя, о Сладчайший Иисусе! Ты еси Агнец Божий, вземляй грехи мира, распныйся ради нашего спасения! Молим Тя, яко Спасителя и Искупителя нашего, спаси и помилуй и вечныя муки избави душу приснопоминаемаго нами внезапу усопшаго раба Твоего (имя), не остави его погибнути во веки, но сподоби достигнути тихаго пристанища Твоего и упокой тамо, идеже вси Святии Твои упокоеваются. Вкупе же молим Тя, Господи Иисусе Христе Боже наш, приими милостию Твоею и всех внезапу преставльшихся к Тебе рабов Твоих (имена), ихже вода покры, трус объят, убийцы убиша, огнь попали, град, снег, мраз, голоть и дух бурен умертвиша, гром и молния попали, губительная язва порази, или иною коею виною умроша, по Твоему изволению и попущению, молим Тя, приими их под Твое благоутробие и воскреси их в жизнь вечную, святую и блаженную. Аминь.

Молитва о умерших скоропостижною смертию

Неисповедимый и непостижимый в делах чуднаго и дивнаго смотрения Твоего о нас, Господи, и нестощимый в милосердии, Боже наш! Призри с высоты Святаго жилища Твоего и посети, и осени Твоею бла­гостию мене грешнаго и недостойнаго раба Твоего, молящагося Тебе, да вседетельною и вседер­жительною силою Духа Твоего Святаго исправится молитва моя пред Твоим небесным мысленным жертвенником, яко кадило благовонное. Вонми гласу моления моего, Бо­же, Боже мой, и возлей благодатный леей утешения и крепости на слабое, скорбное и унылое сердце мое, смущающееся и стужающее о неведомом жребии, по Твоим неизследимым судьбам, внезапу похищеннаго от нас смертию раба Твоего (имя). О премилосердый Господи! Не отвержи от лица Твоего, но пощади притрепетную его душу, позванную к Твоему нелицеприятному суду в час, в онь же не чаяше. Отврати от него праведное прещение Твое, да не яростию Твоею обличиши, ниже гневом Твоим смятеши и накажеши его, но помилуй по велицей Твоей милости, помилуй ради крестных заслуг возлюбленнаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и молитв ради Пречистыя Его Матере и всех святых Твоих; прости ему вся согрешения, в ведении и неведении содеянная. Воззри человеколюбным оком Твоим на его ве­ру, упование и надежду на спасительныя заслуги Единороднаго Сына Твоего, и приими душу его из матерняго лона Православныя Церкви Христовой, от земли внезапу прешедшую, приими милостию Твоею, благостию Твоею, благодатною любовию Духа Твоего Святаго, и всели ю в недрах Авраама и упокой тамо, яко сподоб­лявшуюся зде, в житии сем, причащатися Твоих Святых Животворящих, спасительных и безсмертных Таин. Аще же све­тильник ея — вера, от оскудения елея любви и благих дел угасает пред светозарным лицем Твоим, молю Тя, восполни оный, вся Исполняяй, елеем благости Твоея и немерцающим светом неизреченныя любве Твоея; возжги, Отче светов и Светодавче Господи, умный ея светильник, да тако усопший во свете Твоем узрит свет и прославит Тя сердцем чистым; не затвори убо от безответнаго раба Твоего (имя) двери чертога Твоего благоукрашеннаго. Господи Боже и Отче небесе и земли! Ты не хощеши смерти грешника, но милостиво приемлеши от него и за него вся к обращению и спасению содеваемая, и Сам всяко благоустрояеши пути его, еже живу быти ему, молю Тя убо, благоволи, Владыко Господи, такожде воспомянути все дела милосердия и моления, зде на земли совершаемыя за усопшаго раба Твоего, и прияти скорбный и молитвенный вопль сердца моего, купно с молитвами о нем священнослужителей Святыя Церкви Твоея! Молю Тя, Господи, помилуй, помилуй раба Твоего, ослаби, остави ему вся прегрешения и грехопадения его, волею и неволею, разумом и неразумием содеянная; исцели многоболезненую душу его, утоли, умири и просвети смятенное и чуждою тьмою объятое сердце его, и яко алчущаго и жаждущаго Твоея милости, исполни вечных Твоих благ; яко Твое есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе Единому подобает слава во веки. Аминь.

Моление о скончавшихся в клятвенных грехах

Владыко Господи Иисусе Христе Боже наш, хотяй всем человекам спастися и в разум истины приити! Прости нам прегреш­ения наша; многогрешны бо есмы, окаянны и недостойны Твоея милости: Ты заповедуеши нам благословляти ненавидящих и обидящих, мы же в зложелательных словах, в сердце своем, втайне и въяве злословим, хулим, клянем ближняго, оскорбившаго нас; Ты повелеваеши не клятися всяко, мы же всуе глаголем Твое Святое имя и в безумии многочастне и многообразне клянемся Тобою, клянемся небом и землею, в правде и неправде, во всякое время и во всякой вещи, и не исполняем справедливой и законной клятвы. Увы нам, Иисусе наш! Увы нам, Све­те наш! Увы нам, беззаконным и окаянным! Достойны бо есмы всякаго осуждения Твоего. Но, Господи, Господи! милосерд еси Ты и человеколюбив, и милосердию Твоему несть конца! сего ради молим Тя, не осуди нас, о Премилосердый, на суде Твоем, прости нам, Иисусе, грехи наши, отпусти, Спасителю наш, беззакония наша. Купно же молим Тя, Господи, и об усопшем (-шей) рабе Твоем (Твоей) (имя), со умилением и сокрушением сердца молим, помилуй и прости его (ю) по велицей Твоей милости, аще повинен (-на) есть согрешению сицевому. Господи! аще за всякое праздное слово, яко же писано есть, еже аще рекут человецы, воздадут о нем ответ в день судный, что убо воздаст Тебе тогда усопший (-шая), глаголавший (-шая) ближнему своему вся злая и лютая? Что убо воздаст Тебе, аще клятву преступи, или проклятие рече ближнему своему, и не разрешися от клятвы сея? Молим Тя, Господи, приими убо днесь о рабе Твоем (-ей) моление наше: да не яростию Твоею обличиши его (ю) тогда, ниже гневом Твоим накажеши его вконец, но, по благости Твоей, прости ему (ей) согрешения сия, свободи от клятвы сея, яко от уз адовых; прости и разреши всяку клятву напрасну, тщетну и ложну, еюже аще кляся усопший (-шая) пред Тобою и пред человеки, волею или неволею, нуждею или произволением, и аще кляся и Тобою, и небом, и землею, и очима своима, и смертию своею, и не исполни клятву свою, ниже покаяся пред Тобою в клятвопрес­туплении сем, молим Тя, Господи, разреши ему (ей) клятву сию, еюже связа себе, яко путами железными, или аще под клятвою священническою или родительскою бысть и не возможе разрешитися от клятвы сея, зане отъиде к Тебе в день и час, егоже не веде: того убо ради паки молим Тя, Господи Боже наш, яко всех долгов наших Решителя, грешных Спасителя: Сам убо разреши клятву сию, молим Тя, о дражайший Искупителю наш, Святым Твоим именем молим, разреши узы сии, яже суть крепчайше пут железны, Ты бо еси Бог наш, сошедый во ад и узы окованных разрешивый, Сам разреши и душу раба Твоего (рабы Твоея); яви безпредельную милость Твою и щедроты Твоя грешному (-ой), чающему (-щей) в Тебе Едином спасения, прощения и оставления грехов, и избави его (ю) от вечныя смерти Своею крестною смертию и славным воскресением Твоим; приведи его (ю), Сладчайший Иисусе, от тьмы к свету, от смерти в живот, и тако да прославит Пресвятое имя Твое со Отцем и Святым Духом Твоим в безконечные веки. Аминь.

Заключительная молитва
Благодарение за долготерпение Божие
и отлагательство вечного наказания
усопших грешников до всеобщего Суда

Слава, Господи, милосердию Твоему, слава смотрению Твоему и долготерпению! Хвалим имя Твое, превозносим безмерное милосердие и щедроты Твоя, яко Ты, по благости Своей, не изрекаеши еще решительнаго суда Твоего усопшим грешникам по смерти их, но долготерпиши, отлагая наказание до всеобщаго Суда, ожидая, дондеже, по молитвам Святыя Церкви Твоея, очистятся грехи их. Слава долготерпению и человеколюбию Твоему! Благодарим Тя, Господи, яко Ты, Всещедрый и Всемилостивый, Сам благоволиши пещися о нашем спасении паче нас, понеже тщишися, Блаже, безконечною Твоею благостию совершити и даровати, еже потребно ко спасению от вечныя смерти усопших чад Твоих. Слава всеблагому и премудрому смотрению Твоему, Господи! Ты даеши усопшим грешникам великую и богатую милость даже до втораго славнаго Твоего пришествия и последняго Суда разрешатися от грехов по молитвам Святыя Церкви Твоя. Ты, Многоблагоутробне Гос­поди Боже наш, даеши и нам время благопотребно, еже молитися Ти за усопших рабов Твоих и просити разрешения и отпущения согрешений их. Благодарим Тя, Господи, яко не хощеши вечныя смерти усопших грешников, не хощеши, да кто от них погибнет, но да спасется и прейдет от смерти в живот, сего ради молим Тя. Преблагий, внемли убо нашей смиренной молитве, приносимой Тебе брен­ными нашими устами, и приклони ухо Твое к молению нашему: даждь нам довольно и благопотребно время молитися Ти о усоп­ших рабех Твоих, дондеже услышиши ны, и помилуеши рабов Твоих, и пробавиши им милость Твою Вкупе же молим Тя, о Премилосердый Господи, Боже наш, егда воз­зовеши и нас в небесное наше Отечество, сподоби, Владыко Христе, отъити к Тебе кончиною благою, мирною, безмятежною и непостыдною. Наипаче же молим Тя, неизреченный в милостех Своих, Господи Боже наш, благоволи послати и нам тогда молитвенников, иже да помолятся Тебе и о нас усердною молитвою, благоволи послати хотя двоих, хотя единаго, вемы бо, яко и единаго молящегося много может усердная молитва пред Тобою; и даждь нам неосужденно пред­стати тогда пред Тобою и сподобитися Небеснаго Твоего Царствия, яко Ты еси Бог милости и щедрот, и Тебе славу возсылаем, вкупе же и благодарение и поклонение со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом во веки. Аминь.

ПОМЯННИК И ЦЕРКОВНАЯ ЗАПИСКА

Церковная записка, подаваемая «О здравии» или «О упокоении», — это сравнительно недавнее явление. В тех семьях, где с уважением относятся к традициям православного благочестия, имеется помянник, особая книжечка, в которую записывают имена живых и умерших и которая подается во время богослужения для поминовения. Книжки помянников и сейчас можно приобрести в храмах или магазинах православной книги.

Помянник — это запись на память потомству о живших на земле предках, что делает помянник книгой, важной для каждого христианина, и заставляет относиться к ней с уважением. Помянники хранят в чистоте и оп­рятности, около домашних икон.

Церковная записка, в сущности, — разовый помянник и требует к себе такого же уважения. Записка, подаваемая без изображения креста, написанная неряшливым, неразборчивым почерком, с множеством имен, свидетельствует о непонимании священной важности и высокого назначения записей имен живых и усопших для их поминовения. Между тем, помянники и записки, как по своему внешнему виду, так и по употреблению, могут быть названы богослужебными книжками: ведь на них изображают Святой Крест, они вносятся в алтарь, читаются во время Божественной литургии перед Святым Престолом.

В ЧЕМ ПРЕИМУЩЕСТВО МОЛИТВ
О НАШИХ РОДНЫХ И БЛИЗКИХ В ХРАМЕ

Домашняя молитва, как правило, не имеет такой благодатной си­лы, как молитва общая, совокупная, то есть молитва Церкви. Церковная молитва — это та молитва, о которой Господь сказал: «Истинно также говорю вам, что если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Мо­его Небесного, ибо, где двое или трое собраны во Имя Мое, там Я посреди них». (Мф. 18, 19–20).

В храме для совместной молитвы собираются верующие. В храме таинственно пребывает Сам Бог. Храм — Дом Бога. В храме священники приносят Святейшую Бес­кров­ную Жертву. Еще в ветхозаветные времена молитвы сопровождались принесением в жертву животных во очищение от грехов и умилостивление Бога. В Церкви же Нового Завета жертвоприношения животных не существует, ибо «Христос умер за грехи наши». «Он и есть умилостивление за грехи наши, и не только за наши, но и за грехи всего мира». Он принес в жертву за всех Свою Пре­чистую Кровь и Плоть и установил на Тайной Вечере совершать, в воспоминание о Нем, принесение под видом бескровных даров — хлеба и вина — Его Пречистой Плоти и Крови во оставление грехов, что и совершается в храмах на Божественной литургии.

Как в Ветхом Завете к молитвам присоединялись жертвы, так и теперь в храмах, кроме молитвы, возносится Святейшая Бескровная Жертва — Святое Причастие.

Церковная молитва имеет особенную силу еще и потому, что она возносится священником, специально поставленным для того, чтобы совершать священнодействия, возносить за людей молитвы и жертвы Богу. «Я вас избрал и поставил вас,— говорит Спаситель Своим Апостолам,— чтобы ... чего ни попросите от Отца во Имя Мое, Он дал вам».

Данные от Господа апостолам права и возложенные на них обязанности и полномочия они передали поставленным ими преемникам: епископам и пресвитерам, завещав им и власть, и право, «и непременный долг прежде всего...» совершать молитвы, прошения, моления, благодарения за всех человеков». Потому Святой Апостол Иаков и говорит христианам: «Болен ли кто из вас, пусть призовет пресвитеров Церкви, и пусть помолятся над ним».

Святой праведный Иоанн Кронштадтский вспоминал, как его, еще молодого священника, незнакомая женщина попросила помолиться об успехе одного ее дела.

— Я не умею молиться,— смиренно отвечал отец Иоанн.

— Помолитесь,— продолжала просить женщина.— Я верю, что по вашим молитвам Господь поможет мне.

Отец Иоанн, видя, что она возлагает такие большие надежды на его молитву, еще больше смутился, снова утверждая, что он и не умеет молиться, но женщина сказала:

— Вы, батюшка, только помолитесь, я вас прошу, как умеете, а я верю, что Господь услышит.

Отец Иоанн стал поминать за литургией эту женщину. Через некоторое время батюшка снова встретил ее, и она сказала:

— Вот вы, батюшка, только помолились за меня, и Господь послал мне по вашим молитвам, что я просила.

Этот случай так повлиял на молодого священника, что он понял всю силу молитвы.

КОГО НУЖНО И МОЖНО ПОМИНАТЬ В ЗАПИСКАХ

В записках, подаваемых для поминания, пишут име­на только тех, кто крещен в Православной Церкви.

Первая записка, подаваемая нами,— «О здравии».

Понятие «здравие» включает не только здоровье, физическое состояние человека, но и его духовное состояние, материальное благополучие. И если мы молимся о здравии че­ловека, который сделал много зла, то это не значит, что мы молимся о том, что­бы он и в дальнейшем пребывал в таком же состоянии, — нет, мы молим Бога, чтобы Он переменил его намерения и внутреннюю неустроенность, сделал так, чтобы наш недо­брожелатель или даже враг стал пребывать в гармонии с Богом, с Церковью, с окружающими. В эту записку следует записать всех, кому мы желаем здравия, спасения и благоденствия.

Слово Божие учит, что каждому необходимо молиться не только за себя, но и за других: «Молитесь друг за друга». На этой общей молитве друг за друга и строится Церковь.

В императорской России все молебны начинались с имени Государя Императора, от здравия которого зависела судьба не только России, но и каждой семьи, каждого православного. Сейчас мы должны первым написать имя нашего Патриарха, а за ним — Архипастыря, Преосвященного архиерея, поставленного от Бога духовного владыку, заботящегося и приносящего Господу молитвы и жертвы за врученную ему паству.

Так поступают многие христиане, так учит Священное Писание: «Прежде всего прошу совершать молитвы, прошения, моления, благодарения за всех человеков, за царей и за всех начальствующих, дабы проводить нам жизнь тихую и безмятежную во всяком благочестии и чистоте, ибо это хорошо и угодно Спасителю нашему Богу, Который хочет, чтобы все люди спаслись и достигли познания истины». Затем пишется имя вашего духовного отца, священника, который вас наставляет, заботится о спасении вашей души, молит о вас Господа: «Поминайте наставников ваших». Затем пишутся имена родителей, свое имя, имена членов своей семьи, близких и родных. Каждый должен мо­литься о здравии и благополучии своей семьи: «Если же кто о своих и особенно домашних не печется, тот отрекся от веры и хуже неверного». За своей семьей и родными впишите име­на ваших благодетелей. Если они сделали вам добро, то и вы должны желать и молить для них добра и блага у Господа, чтобы не оставаться перед ними в долгу: отдавайте всякому должное. Не оставайтесь должными никому ничем, кроме взаимной любви; ибо любящий другого исполнил закон». Наконец, если у вас есть недоброжелатель, обидчик, завистник или даже враг, впишите его имя для молитвенного поминовения, по заповеди Господа: «Любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящих вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас». Молитва за врагов, за враждующих — великая сила для прекращения вражды и водворения мира. Сам Спаситель молился за врагов. Известно множество случаев, когда один из враждующих вписывал имя своего недоброжелателя в записку о здравии рядом со своим именем — и вражда прекращалась, бывший враг становился доброжелателем.


Дата добавления: 2020-01-07; просмотров: 92; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!