Пресвятая Богородице, спаси нас.



 

Исполни, Чистая, веселия сердце мое, Твою нетленную дающи радость, веселия рождшая виновнаго.

 

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Избави нас от бед, Богородице Чистая, вечное рождши избавление, и мир, всяк ум преимущий.

 

Слава:

 

Разреши мглу прегрешений моих, Богоневесто, просвещением Твоея светлости, Свет рождшая Божественный и превечный.

 

И ныне:

 

Исцели, Чистая, души моея неможение, посещения Твоего сподобльшая, и здравие молитвами Твоими подаждь ми.

 

Нетленную – чистую (слово греческого оригинала означает «беспримерную», «цельную»). Веселия рождшая виновнаго – родившая Виновника веселья. Вечное рождши избавление – родившая вечное Избавление (то есть Христа Спасителя: здесь олицетворение). Мир, всяк ум преимущий – мир, превосходящий всякий ум (мир – в значении покой, тишина). Разреши – рассей. Сподобльшая –здесь: сподобив, удостоив.

 

^ Песнь 6

 

Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися, и живот мой аду приближися, и молюся яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

 

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Смерти и тли яко спасл есть, Сам Ся издав смерти, тлением и смертию мое естество ято бывшее, Дево, моли Господа и Сына Твоего, врагов злодействия мя избавити.

 

Пресвятая Богородице, спаси нас.

 

Предстательницу Тя живота веем и хранительницу тверду, Дево, и напастей решащу молвы, и налоги бесов отгоняющу; и молюся всегда, от тли страстей моих избавити мя.

 

Слава:

 

Яко стену прибежища стяжахом, и души всесовершенное спасение, и пространство в скорбех, Отроковице, и просвещением Твоим присно радуемся: о Владычице, и ныне нас от страстей и бед спаси.

 

И ныне:

 

На одре ныне немощствуяй лежу, и несть исцеления плоти моей; но, Бога и Спаса миру и Избавителя недугов рождшая, Тебе молюся, Благой: от тли недуг возстави мя.

 

Тому – Ему. Исполнися – наполнилась. Живот мой аду приближися – жизнь моя приблизилась к аду. От тли – от погибели. Смерти и тли яко спасл есть – так как Ты спас от смерти и погибели. Издав – предав. Ято бывшее – объятое. Врагов злодействия – здесь: от злодейства врагов (под врагами подразумеваются духи злобы, демоны). Предстательницу Тя живота веем – знаю, что Ты заступница жизни (веем –знаю, ведаю). Напастей решащу молвы – (что Ты) освобождаешь от волнения искушений (молва – смятение, беспокойство; решати-разрешати – развязывать, освобождать; напасть – нападение; здесь: нападение бесовское, искушение). Налоги – нападения (ср. слово налегать). От тли – от погибели. Яко стену прибежища стяжахом – мы получили (Тебя) как стену, за которой укрываемся (стена прибежища – та крепостная, городская стена, за которой скрываются люди во время нападений и осады). Пространства – простор. Просвещением Твоим присно радуемся – всегда радуемся Твоему свету (просвещением Твоим – дательный падеж множественного числа: сияниям Твоего света; присно – всегда). Несть – нет. Недуг – недугов (родит. падеж мн. числа).

^ Кондак, глас 6-й

 

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

 

Предстательство, ходатайство… В современном русском языке в таком случае мы употребили бы слова «Предстательница», «Ходатаица». Не презри грешных молений гласы – не презирай молитвенных голосов грешников (порядок слов в выражении грешных молений гласы иной, чем был бы в современном русском языке; это не «грешные молитвы», а молитвы [молений гласы] грешных). Предвари – поспеши. На помощь нас – на помощь нам. Верно – с верой. Потщися – постарайся, усердствуй.Предстательствующи – защищая.

^ Другой кондак (глас тот же)

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево. Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся, Твой бо есмы раби, да не постыдимся.

 

Не имамы – у нас нет (мы не имеем). Разве Тебе – кроме Тебя. Помози – помоги (в слове чередование согласного: «г» заменяется на «з»). Твои бо есмы раби – потому что мы Твои рабы.

^ Стихира (глас тот же)

Не ввери мя человеческому предстательству, Пресвятая Владычице, но приими моление раба Твоего; скорбь бо обдержит мя. Терпети не могу демонскаго стреляния, покрова не имам, ниже где прибегну окаянный, всегда побеждаем, и утешения не имам, разве Тебе, Владычице мира, упование и предстательство верных, не презри моление мое, полезно сотвори.

 

Скорбь бо обдержит мя – потому что скорбь объяла меня. Не имам – нет у меня (я не имею). Ниже где прибегну – и нигде не нахожу прибежища (ниже – и ни). Разве Тебе – кроме Тебя.

 

^ Песнь 7

Ирмос: От Иудеи дошедшие отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

 


Дата добавления: 2019-07-17; просмотров: 174; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!