Помилуй мя, Боже, помилуй мя.



 

Воспомяни, окаянный человече, како лжам, клеветам, разбою, немощем, лютым зверем, грехов ради порабощен еси; душе моя грешная, того ли восхотела еси?

 

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

 

Трепещу ми уди, всеми бо сотворих вину: очима взираяй, ушима слышай, языком злая глаголяй, всего себе геенне предаяй; душе моя грешная, сего ли восхотела еси?

 

Слава:

 

Блудника и разбойника кающася приял еси, Спасе, аз же един леностию греховною отягчихся и злым делом поработихся; душе моя грешная, сего ли восхотела еси?

 

И ныне:

 

Дивная и скорая помошнице всем человеком, Мати Божия, помози мне недостойному, душа бо моя грешная того восхоте.

 

Уди – члены тела (ед. число уд).

 

+ Блудника и разбойника кающася приял еси, Спасе… На память душе приводится блудный сын притчи (Лк.15:11-32) и благоразумный разбойник Креста (Лк.23:39-43).

Очима взираяй, ушима слышай… Очима, ушима – формы двойственного числа.

^ Песнь 6

 

Ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

 

Зря – видя. Напастей – бед, искушений. Притек – здесь: пристав, приплыв. Возведи от тли – изведи от погибели. Живот мой – жизнь мою.

 

Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти… Снова порядок слов, отличающийся от привычного. Зря(видя) житейское море, воздвизаемое (волнуемое) бурею напастей (искушения и бед), и пристав к Твоей тихой пристани, я вопию Ти…

 

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

 

Житие на земли блудно пожих и душу во тьму предах; ныне убо молю Тя, Милостивый Владыко: свободи мя от работы сея вражия и даждь ми разум творити волю Твою.

 

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

 

Кто творит таковая, якоже аз? Якоже бо свиния лежит в калу, тако и аз греху служу. Но Ты, Господи, исторгни мя от гнуса сего и даждь ми сердце творити заповеди Твоя.

 

Слава:

 

Воспряни, окаянный человече, к Богу, воспомянув своя согрешения, припадая ко Творцу, слезя и стеня; Той же, яко молосерд, даст ти ум знати волю Свою.

 

И ныне:

 

Богородице Дево, от видимаго и невидимаго зла сохрани мя, Пречистая, и приими молитвы моя, и донеси я Сыну Твоему, да даст ми ум творити волю Его.

 

От работы сея вражия – от этого рабства врагу. Таковая, якоже яз – такое, как я.

 

Пожих, предах – формы прошедшего времени, 1-го лица: я пожил, я предал.

 

^ Кондак

 

Душе моя, почто грехами богатееши, почто волю диаволю твориши, в чесом надежду полагаеши? Престани от сих и обратитися к Богу с плачем, зовущи: милосерде Господи, помилуй мя грешнаго.

 

В чесом – в чем.

 

+ Греческое слово кондак буквально означает «колышек», «валик» — деревянный валик, на который накручивается свиток; это значение легко перешло и на сам свиток. Первоначальный кондак – жанр византийской гимнографии, созданный преподобным Романом Сладкопевцем (первым кондаком был кондак Рождества Христова – Дева днесь Пресущественнаго рождает…) и приобретший огромную популярность, пока его не вытеснил из богослужения канон. Это был гимн, состоящий из большого числа строф – икосов, одинаковых по числу стихов и их ритмической организации. Нынешние кондак и икос, исполняемые после 6-й песни канона, — все, что осталось от древнего канона.

^ Икос

 

Помысли, душе моя, горький час смерти и Страшный Суд Творца твоего и Бога: Ангели бо грознии поймут тя, душе, и в вечный огонь введут; убо прежде смерти покайся, вопиящи: Господи, помилуй мя грешнаго.

 

Икос – церковное песнопение, развивающее тему кондака (икос всегда следует за кондаком и не употребляется самостоятельно), но более обширное. Кондак и икос,читаемые по 6-й песни канона, обычно оканчиваются одними и теми же словами. Поймут – схватят, поймают.

^ Песнь 7

Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

 

Росодательну убо пещь содела – соделал так, что печь окропляла росою.Преподобным отроком – святым юношам. Увеща – убедило.

 

Халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити… Повеление божие, опаляющее халдеев, убедило мучителя (царя) воскликнуть.

 

Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

 

Не надейся, душе моя, на тленное богатство и на неправедное собирание, вся бо сия не веси кому оставиши, на возопий: помилуй мя, Христе Боже, недостойнаго.

 


Дата добавления: 2019-07-17; просмотров: 189; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!