Лик поет первый антифон Литургии.



После чего Лик поет тропарь Благовещению, (глас 4):

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна,/ и е́же от ве́ка та́инства явле́ние:/ Сын Бо́жий, Сын Де́вы быва́ет,/ и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет./ Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м:/ ра́дуйся, Благода́тная,// Госпо́дь с Тобо́ю.

 

В середине этого песнопения, на подчеркнутых словах, священник поднимает двумя руками покрывающий Агничную Просфору плат и, сложив его, откладывает в левый нижний угол илитона.

После чего глаголет и совершает Просфорой, взятой правой рукой, горизонтальное крестное знамение над дискосом на выделенных словах (вперед-назад-влево-вправо), и кладет ее на место:

Ты воплоти́лся еси́ и роди́лся еси́ на Земли́ от Ду́ха Свя́та и ПРЕСВЯТЫ́Я - ПРЕЧИ́СТЫЯ, - ПРЕБЛАГОСЛОВЕ́ННЫЯ, - и БЕЗНЕВЕ́СТНЫЯ Де́вы Мари́и.

Поднимает дискос с Просфорой правой рукой вверх и переносит на середину антиминса на высоте 15-20 см и глаголет:

Пресвята́я Ма́ти Твоя,/ взя́ше Тя на руце Свои/ и пелена́ми новыми обви́в,/ в верте́пе Вифлее́мстем в я́слех положи́.

И на выделенных словах, переносит его влево и ставит поверх изображения Вифлеемского вертепа. Устанавливает на дискосе звездицу, зажигает от лампады свечу на подсвечнике и ставит ее, совершив движение «сверху - чуть ниже – налево» под углом 90 ° (вообще все движения свечой и дискосом совершаются так, чтобы в итоге составить из этих перемещений крест), у верхней стороны дискоса со словами:

И прише́дши звезда́/ ста верху́,/ иде́же бе Отроча́!

И поется тропарь Рождеству Христову. Служащий же, высоко поднимает звездицу двумя руками на выделенных словах, во образ сияющей в небе Вифлеемской звезды, а затем плавно опускает ее на прежнее место на дискосе:

Тропарь Рождеству Христову, (глас 4):

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш,/ возсия́ ми́рови свет ра́зума,/ в нем бо звезда́м служа́щии,/ звездо́ю уча́хуся,/ Тебе кла́нятися Со́лнцу Пра́вды,/ и Тебе́ ве́дети с высоты́ Восто́ка:// Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

После чего, взяв в правую руку звездицу, священник творит соответствующими ее концами образ креста над дискосом, прикасаясь ими к его краям (верхему-нижнему-левому-правому), причем, под словом «верхний», имеется в виду край, ближайший к горнему месту, и глаголет:

 Во осмы́й день/ по зако́ну Моисе́ову/ Ты был обре́зан еси́/ и нарече́н/ и́ме - нем – Ии - су́с.

 Лик поет тропарь Обрезанию Господню, (глас 1):

На Престо́ле огнезра́чнем/ в Вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твоим Ду́хом,/ благоволи́л еси роди́тися на земли/ от Отрокови́цы Неискусому́жныя, Твоея́ Ма́тере, Иису́се,/ сего́ ра́ди и обре́зан был еси, яко Человек осмодне́вный./ Слава всеблаго́му Твоему сове́ту,/ слава смотре́нию Твоему,/ слава снизхожде́нию Твоему, Едине Человеколю́бче.

 А затем священник, поднимая дискос правой рукой по диагонали вправо и вверх под углом 45 ° над центром антиминса, глаголет:

А в четыредеся́тый день/ вознесо́ста роди́теля Тя, Иису́се,/ во Иерусали́м,/ поста́вити Тебе пред Го́сподем.

И снова ставит дискос, по той же диагонали, на прежнее место.

После чего Лик поет тропарь Сретению Господню, а служащий в момент произнесения нижевыделенных слов, берет левой рукой звездицу и относит ее, повернув налево под 90 ° (как бы открывая над дискосом крышку), берет Просфору правой рукой, и слегка приподнимает, во образ принятия Симеоном Богоприимцем на руки Богомладенца Иисуса, после чего все ставит на свои места:

Тропарь Сретению Господню, (глас 1):

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды – Христо́с, Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме./ Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.

 

 А затем, переносит дискос с Просфорой направо через середину антиминса,вплотную к потиру, глаголя при этом:

А по́сле побе́га во Еги́пет от царя́ И́рода,/ изби́вшаго вифлее́мских о́трочищ,/ Ты возврати́лся еси́ во гра́д Благове́щения Назаре́т,/ в преде́лех Галиле́йских./

 Иде́же и возраста́л еси в прему́дрости и благода́ти/ до дне явле́ния Своего ко Изра́илю,/ ка́ждый год посеща́я со Свои́м Семе́йством/ Иерусали́мский храм.

Малая ектения:

Па́ки/ и па́ки,/ ми́ром Го́споду/ помо́лимся.

Лик: Господи, помилуй.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Господи, помилуй.

Пресвяту́ю,/ Пречи́стую,/ Преблагослове́нную,/ Сла́вную/ Влады́чицу на́шу Богоро́дицу/ и Присноде́ву Мари́ю/ со все́ми святы́ми помяну́вше,/ са́ми себе́/ и друг дру́га,/ и весь живо́т наш/ Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе, Господи.

Молитва втораго антифона:

Го́споди Бо́же наш, спаси́ лю́ди Твоя́, и благослови́ достоя́ние Твое́, исполне́ние Це́ркве Твоея́ сохрани́, освяти́ лю́бящия благоле́пие до́му Твоего́. Ты те́х воспросла́ви Боже́ственною Твое́ю си́лою и не оста́ви нас, упова́ющих на Тя.

Возглашение:

Я́ко/ Твоя́ держа́ва/ и Твое́ есть Ца́рство/ и си́ла,/ и сла́ва,/ Отца́,/ и Сы́на,/ и Свята́го Ду́ха,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Аминь.

Лик поет второй антифон Литургии.

Священник глаголет:

И егда́ прии́де вре́мя Твоего́ явле́ния ко Изра́илю,/ Ты был креще́н еси в реце́ Иорда́не /

И взяв в правую руку звездицу, крестит ею по указанному выше способу дискос со словами

 

Святы́м Проро́ком (верх) – Предте́чей(низ) – и Крести́телем (лево) – Иоа́нном (право).

 

И переносит звездицу влево на место Вифлеемского вертепа,, и во время пения или чтения тропаря Богоявлению Господню, трижды плавно приподнимает и опускает, обеими руками, дискос с Агничной Просфорой, во образ троекратного погружения Господа нашего Иисуса Христа во Иордан.

Тропарь Крещению (Богоявлению) Господню, (глас 1):

Во Иорда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди,/ Тро́ическое яви́ся поклоне́ние:/ Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́,/ возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я,/ и Дух в ви́де голуби́не,/ изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние./ Явле́йся Христе́ Бо́же,// и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.

 После чего возносит дискос повыше правой рукой над центром антиминса, во образ выхода Господа из воды, и торжественно возглашает:

И а́бие восходя́ от воды́,/ Ты узрел еси, Иису́се,/ разводя́щася Небеса́/ и Дух, яко голубь,/ сходя́щ на Тя./ И глас бысть с Небесе́:/ Ты еси Сын Мой возлю́бленный,/ о Не́мже благоволи́х.

И, совершив дискосом, на выделенных словах, вертикальный крест, поставляет вверху антиминса с песнопением:

Единоро́дный Сы́не, и Сло́ве Бо́жий, безсме́ртен Сый/ и изво́ливый спасе́ния на́шего ра́ди/ воплоти́тися от Святы́я Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и,/ непрело́жно вочелове́чивыйся;/ распны́йся же, Хри́сте Бо́же,/ сме́ртию смерть попра́вый, /Един сый Святы́я Тро́ицы, /спрославля́емый Отцу́ и Свято́му Ду́ху, //спаси́ нас,/ спаси́ нас (повтор словдобавляется при пении).

А затем глаголет:

И вы́шел Ты еси́, Иису́се Христе́,/ на де́лание Свое́/ и Ева́нгельскую про́поведь.

 И переносит горящую свечу углом «слева - направо – в центр антиминса», предварительно перекрестив ею, на выделенных словах, Просфору вертикальным крестом, и ставит вниз в самый центр антиминса (место свечи №3). А на ее место (№2) переносит звездицу.

Малая ектения:

Па́ки/ и па́ки,/ ми́ром Го́споду помо́лимся./

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю,/ Пречи́стую,/ Преблагослове́нную,/ Сла́вную/ Влады́чицу на́шу Богоро́дицу/ и Присноде́ву Мари́ю/ со все́ми святы́ми помяну́вше,/ са́ми себе́/ и друг дру́га,/ и весь живо́т наш/ Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Молитва третьего антифона:

И́же о́бщия сия́ и согла́сныя дарова́вый нам моли́твы, и́же и двема́ или́ трие́м согласу́ющимся о и́мени Твое́м проше́ния пода́ти обеща́вый, Сам и ны́не раб Твои́х проше́ния к поле́зному испо́лни, подая́ нам и в настоя́щем ве́це позна́ние Твоея́ и́стины, и в бу́дущем живо́т ве́чный да́руя.

Возглашение:

Я́ко/ Благ/ и Человеколю́бец Бог еси́,/ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Третий антифон: Блаженны

Во время пения третьего антифона священник читает молитву входа:

Влады́ко Го́споди Бо́же наш, уста́вивый на небесе́х чи́ны и во́инства А́нгел и Арха́нгел, в служе́ние Твоея́ сла́вы, сотвори́ со вхо́дом нашим вхо́ду святы́х А́нгелов бы́ти, сослужа́щих нам, и сославосло́вящих Твою́ Бла́гость. Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

 

А затем на последних 4 стихах 3-го антифона совершает два крестных знамения, с поясными поклонами, берет Евангелие двумя руками и поворачивает его тыльной стороной к своему лицу. После чего обходит стол-престол против часовой стрелки, (если он приставной, то просто берет, таким же образом), и отходит с ним от передней стороны престола на некоторое расстояние (до 2 метров)), поворачивается лицом к престолу, берет Евангелие в левую руку, а правой крестит путь перед собою и тихо глаголет:

Благослове́н вход святы́х Твои́х,/ всегда́,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

 А затем, подняв Евангелие двумя руками вверх над головой, произносит: « Прему́дрость, про́сти» и совершает им четкое вертикальное крестное знамение (вверх-вниз-влево-вправо) и, подойдя к престолу, кладет его на нижнюю свободную часть антиминса, целует Евангелие и крестится еще раз.

Лик поет: Прииди́те, поклони́мся и припаде́м ко Христу́,/ спаси́ ны Сы́не Бо́жий, /…

В субботы и обычные дни продолжение : во святы́х ди́вен Сый,/ пою́щия Ти:/ аллилу́иа

В воскресные дни: воскресы́й из ме́ртвых,/ пою́щия Ти: аллилу́иа

В праздники Богородицы: моли́твами Богоро́дицы, пою́щия Ти:/ аллилу́иа

В праздники Господские — по смыслу праздника, как указано в Церковном уставе: на Рождество — «рожде́йся от Девы »; на Крещение — «во Иордане крести́выйся »; на Вознесение — «вознесы́йся во славе» в Пятидесятницу и в День Святого Духа — «Спаси ны, Уте́шителю Благи́й»; на Преображение — «преобрази́выйся на горе́»; на Воздвижение — «пло́тию распны́йся»; в Неделю ваий — «возседы́й на жребя́». Праздничные входные стихи поются и в дни попразднства, до отдания праздника.

И поются тропари и кондаки святителю Николаю, святым храма, дню и празднуемым святым. Сначала все тропари, а потом все кондаки.Перед предпоследним кондаком произносится «Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху», а перед последним «и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Аминь»

 Священник же глаголет в это время молитву Трисвятаго пения:

Бо́же Святы́й, и́же во святы́х почива́яй, и́же трисвяты́м гла́сом от Серафи́мов воспева́емый и от Херуви́мов славосло́вимый, и от вся́кия Небе́сныя Си́лы покланя́емый, и́же от небытия́ во е́же бы́ти приведы́й вся́ческая, созда́вый челове́ка по о́бразу Твоему́ и по подо́бию, и вся́ким Твои́м дарова́нием украси́вый, дая́й прося́щему прему́дрость и ра́зум, и не презира́яй согреша́ющаго, но полага́яй на спасе́ние покая́ние, сподо́бивый нас, смире́нных и недосто́йных раб Твои́х, и в час сей ста́ти пред сла́вою свята́го Твоего́ Же́ртвенника, и до́лжное Тебе́ поклоне́ние и славосло́вие приноси́ти. Сам, Влады́ко, приими́ и от уст нас, гре́шных, Трисвяту́ю песнь, и посети́ ны бла́гостию Твое́ю, прости́ нам вся́кое согреше́ние во́льное же и нево́льное, освяти́ на́ша ду́ши и телеса́, и даждь нам в преподо́бии служи́ти Тебе́ вся дни живота́ на́шего, моли́твами святы́я Богоро́дицы, и всех святы́х, от ве́ка Тебе́ благоугоди́вших.

 Когда же певцы пропоют последний кондак, служащий благословляет время Трисвятаго, возгласив:

Я́ко свят еси́,/ Бо́же наш,/ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не и при́сно.

Го́споди,/ спаси́ благочести́выя,/ и услы́ши ны.

Лик: Го́споди,/ спаси́ благочести́выя,/ и услы́ши ны. /

И во ве́ки веко́в./ Аминь.

Сам служащий вместе с певчими поет или читает Трисвятое, творя три поясных поклона перед святою трапезою.

Святы́й Бо́же, Святы́й Крепкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас . (3 раза)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во веки веко́в, аминь.

Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

 [В праздники Рождества Христова, Богоявления, в Лазареву и Великую субботы, во все дни пасхальной седмицы, и в период Пятидесятницы, вместо Трисвятаго поется: «Ели́цы/ во Христа́ крести́стеся,/ во Христа́ облеко́стеся./ Аллилу́иа». В праздник Воздвижения Креста Господня, и в Неделю крестопоклонную поется: «Кресту́/ Твоему́/ покланя́емся Влады́ко,/ и Свято́е, Воскресе́ние Твое́ /сла́вим»]

И отходит к горнему месту, перекрестив путь перед собою со словами:

Благослове́н гряды́й во и́мя Госпо́дне.

После чего станавливается с правой стороны его, лицом к горнему месту):

 И несколько воздевает обе руки перед горним местом и глаголет:

Благослове́н еси́/ на престо́ле сла́вы Ца́рствия Твоего́,/ Седя́й на Херуви́мех,/ всегда́,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

 

Священнику, в любом случае, не подобает на горнее место восходить, ни сидеть на нем: но стоять или сидеть во время чтения Апостола с южной стороны от горнего места.

По исполнении Трисвятаго глаголет служащий и благословляет народ:

Во́нмем./ Мир всем.

Чтец Апостола отвечает ему: И ду́хови твоему́.

Прему́дрость.

Чтец: Проки́мен, глас…

Прему́дрость.

И чтец произносит наименование апостола: Ко Евре́ом (Ефесе́ем, Ти́ту, Кори́нфяном, Гала́том, Тимофею, Филипписи́ем, Колосса́ем и т. д.) посла́ния свята́го Апостола Павла чте́ние. Номер послания не указывается.

Или: Дея́ний Святы́х Апо́стол Чте́ние.

Или: Собо́рнаго посла́ния Петро́ва (Иоа́ннова, Иа́ковля) чте́ние.

Если Апостол читается из Деяний апостолов, то он предваряется словами: "Во дни о́ны..."; если же из посланий апостола Павла к Церквам, то начинается словом: "Бра́тие..."; если - из Пастырских его посланий, то: "Ча́до Тимофе́е..." или "Ча́до Ти́те..."; если из Соборных посланий, то большей частью: "Возлю́бленнии...", иногда "Бра́тие...".

 Во́нмем.

После прочтения Апостола глаголет священнослужитель чтецу: Мир ти.

Чтец отвечает ему: И ду́хови твоему́.

Прему́дрость.

Чтец: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

И читает соответствующие стихи из Апостола, после которых лик поет троекратное Аллилуиа.

После чего, положив ладан в кадило, священник кадит по указанному раньше порядку святую трапезу окрест, все помещение по часовой стрелке, икону на аналое, люди по часовой стрелке, трапезу спереди и горнее место, глаголя при этом 50-й псалом.

А затем, отложив кадило и встав пред святою трапезою, молится:

Возсия́й в сердца́х на́ших, Человеколю́бче Влады́ко, Твоего́ Богоразу́мия нетле́нный свет, и мы́сленныя на́ши отве́рзи о́чи, во Ева́нгельских Твои́х пропове́даний разуме́ние. Вложи́ в нас и страх блаже́нных Твои́х За́поведей, да плотски́я по́хоти вся попра́вше, духо́вное жи́тельство про́йдем, вся, я́же ко благоугожде́нию Твоему́, и му́дрствующе и де́юще. Ты бо еси́ просвеще́ние душ и теле́с на́ших, Христе́ Бо́же, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А затем священник, повернувшись к людям через правое плечо (все повороты во время богослужебных действий совершаются через правое плечо) и, возглашая, благословляет их:

Прему́дрость,/ про́сти,/ услы́шим Свята́го Ева́нгелия./

Мир всем.

Народ: И ду́хови твоему́.

От имярек Святаго Евангелия чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Священник: Вонмем.

И читает Евангелие, после прочтения которого, повернувшись, благословляет им народ вертикальным крестным знамением и ставит его на первоначальное место - с правой стороны престола выше антиминса.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Сугубая ектения:

Рцем вси́/ от всея́ души́,/ и от всего́ помышле́ния на́шего/ рцем.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Го́споди Вседержи́телю,/ Бо́же оте́ц на́ших,/ мо́лим Ти ся,/ услы́ши/ и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Поми́луй нас, Бо́же,/ по вели́цей ми́лости Твое́й,/ мо́лим Ти ся,/ услы́ши/ и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства,/ о Держа́ве,/ побе́де,/ пребыва́нии,/ ми́ре,/ здра́вии,/ спасе́нии их,/ и Го́споду Бо́гу на́шему/ наипа́че поспеши́ти/ и пособи́ти им во всех,/ и покори́ти под но́зе их/ вся́каго врага́ и супоста́та.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Молитва прилежнаго моления:

Го́споди Бо́же наш, приле́жное сие́ моле́ние приими́ от Твои́х раб, и поми́луй нас по мно́жеству ми́лости Твоея́, и щедро́ты Твоя́ низпосли́ на ны, и на вся лю́ди Твоя́, ча́ющыя от Тебе́ бога́тыя ми́лости.

 Еще́ мо́лимся/ об Апо́столех,/ свяще́нницех,/ диа́конех,/ диакони́ссех,/ священномона́сех и мона́сех/ Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви/ и всем во Христе́ бра́тстве/ на́шем.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о блаже́нных/ и приснопа́мятных/ созда́телех свята́го хра́ма сего́/ (до́ма сего́ и́ли святы́я оби́тели сея́), и о всех/ пре́жде почи́вших/ отце́х,/ ма́терех,/ бра́тиях/ и се́страх,/ зде лежа́щих/ и повсю́ду,/ правосла́вных./

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о ми́лости,/ жи́зни,/ ми́ре,/ здра́вии,/ спасе́нии,/ посеще́нии,/ проще́нии/ и оставле́нии грехо́в/ рабо́в Бо́жиих,/ бра́тии свята́го хра́ма сего́ (аще во обители: святы́я оби́тели сея́).

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Здесь вставляются особые прошения на сугубой ектении о здравии и прочем.

Еще́ мо́лимся/ о плодонося́щих/ и доброде́ющих/ во святе́м/ и всечестне́м хра́ме сем,/ тружда́ющихся,/ пою́щих/ и предстоя́щих лю́дех,/ ожида́ющих от Тебе́/ вели́кия и бога́тыя/ ми́лости.

Лик: Го́споди, поми́луй, (трижды).

Возглашение: Яко Милостив/ и Человеколюбец Бог еси,/ и Тебе славу возсылаем:/ Отцу,/ и Сыну,/ и Святому Духу/ ныне,/ и присно/ и во веки веков.

Лик: Ами́нь.

 Священник глаголет ектению об усопших (в большие праздники и воскресения эта ектения не произносится):

Поми́луй нас, Бо́же,/ по вели́цей ми́лости Твое́й,/ мо́лим Ти ся,/ услы́ши/ и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Еще́ мо́лимся/ о упокое́нии душ/ усо́пших рабо́в Бо́жиих/ имярек, и о е́же прости́тися им, вся́кому прегреше́нию,/ во́льному же/ и нево́льному.

 Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Я́ко да Госпо́дь Бог/ учини́т ду́ши их,/ иде́же пра́веднии упокоя́ются.

Лик: Го́споди, поми́луй , (трижды).

Ми́лости Бо́жия,/ Ца́рства Небе́снаго,/ и оставле́ния грехо́в их,/ у Христа́ Безсме́ртнаго/ Царя́ и Бо́га на́шего/ про́сим.

Лик: Подай, Господи .

Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Священник: Бо́же духо́в, и вся́кия пло́ти, сме́рть попра́вый и диа́вола упраздни́вый, и живо́т мiру Твоему́ дарова́вый: Сам, Го́споди, поко́й ду́ши усо́пших раб Твои́х, имярек, в ме́сте све́тле, в ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, отню́дуже отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние. Вся́кое согреше́ние, соде́янное и́ми сло́вом, или́ де́лом, или́ помышле́нием, я́ко благи́й Человеколю́бец Бог, прости́. Я́ко несть челове́к, и́же жив бу́дет и не согреши́т. Ты бо Еди́н кроме́ греха́, пра́вда Твоя́ пра́вда во ве́ки, и сло́во Твое́ и́стина.

 Возглашение:

Я́ко/ Ты еси́ воскресе́ние,/ и живо́т,/ и поко́й усо́пших раб Твои́х, имярек, Христе́ Бо́же наш,/ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ со безнача́льным Твои́м Отце́м,/ и Пресвяты́м/ и Благи́м/ и Животворя́щим Твои́м Ду́хом,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Го́споду помо́лимся

Лик: Го́споди, поми́луй.

Молитва верных первая:

Ты, Го́споди, показа́л еси́ нам вели́кое сие́ спасе́ния Та́инство. Ты сподо́бил еси́ нас, смире́нных и недосто́йных раб Твои́х, бы́ти служи́телем Свята́го Твоего́ Же́ртвенника. Ты удовли́ нас, си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха, в слу́жбу сию́, да неосужде́нно ста́вше пред Свято́ю Сла́вою Твое́ю, принесе́м Ти же́ртву хвале́ния. Ты бо еси́ де́йствуяй вся во всех. Да́ждь, Го́споди, и о на́ших гресе́х, и о людски́х неве́дениих, прия́тней бы́ти же́ртве на́шей, и благоприя́тней пред Тобо́ю.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас, Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик:Го́споди, поми́луй.

Прему́дрость.

Возглашение: Я́ко/ подоба́ет Тебе́/ вся́кая сла́ва,/ честь/ и поклоне́ние,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Па́ки/ и па́ки/ ми́ром Го́споду/ помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Молитва верных вторая:

Бо́же, посети́вый в ми́лости и щедро́тах смире́ние на́ше, поста́вивый нас смире́нных и гре́шных и недосто́йных раб Твои́х пред Свято́ю Сла́вою Твое́ю, служи́ти Свято́му Же́ртвеннику Твоему́. Ты укрепи́ нас си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха в слу́жбу сию́, и да́ждь нам сло́во во отверзе́ние у́ст на́ших, во е́же призыва́ти благода́ть Свята́го Твоего́ Ду́ха на хотя́щия предложи́тися Да́ры.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Прему́дрость.

Возглашение: Я́ко/ да под держа́вою Твое́ю/ всегда́ храни́ми,/ Тебе́ сла́ву возсыла́ем,/ Отцу́,/ и Сы́ну,/ и Свято́му Ду́ху,/ ны́не/ и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

 

А вку́пе с про́поведью/ Ты соверши́л еси́ мно́жество чуде́с и исцеле́ний,/ избра́л еси́ Апо́столы Твоя́/ и возше́д на го́ру со избра́нными их, показа́л еси́ им Боже́ственную Сла́ву Свою́.

Снова вертикально крестит горящей свечой Просфору и, высоко подняв свечу над ней, держит в этом положении до завершения пения тропаря Преображению Господню:

Тропарь Преображению Господню,(глас 7):

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

 А потом, совершив ею еще одно вертикальное крестное знамение над Просфорой и дискосом, ставит свечу направо выше Голгофы (место свечи №4)

И пре́жде шести́ дней Па́схи, Ты возсе́л еси на жребя́ о́сля, и, возше́д во Иерусали́м, сотвори́л еси би́ч от ве́рвий и вся́ продаю́щыя и купу́ющыя из Хра́ма изгна́л еси́.

И нача́ша все́ мно́жество младе́нец и учени́к Твои́х воспева́ти Бо́га, глаго́люще: благослове́н гряды́й Ца́рь во и́мя Госпо́дне.

И переносит дискос в центр антиминса под пение:

Тропарь Входа Господня во Иерусалим (глас 1):

О́́бщее воскресе́ние,/ пре́жде Твоея́ стра́сти уверя́я,/ из ме́ртвых воздви́гл еси́ Ла́заря, Христе́ Бо́же./

 Тем же́ и мы, яко о́троцы побе́ды зна́мения нося́ще,/ Тебе́ Победи́телю сме́рти вопие́м:/ оса́нна в вы́шних,// благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

После чего глаголет:

А егда́ испо́лнил еси́ вся́,/ иже бе предопределе́на на Предве́чнем Сове́те Пресвяты́я Тро́ицы,/ собра́л еси Апо́столы Твоя́ на Пасха́льную Ве́черю/ и утверди́л еси Та́инство Евхари́стии,/ глаго́лаше им:

Воздевает дискос горе над престолом и возглашает:

Аз есмь хлеб живо́тный,/ иже сше́дый с небесе́,/ аще кто снесть от хле́ба сего́,/ жив бу́дет во ве́ки,/ и хлеб, его́же Аз дам,/ Плоть Моя есть,/ ю́же Аз дам за живо́т ми́ра./

 Ами́нь,/ ами́нь глаго́лю вам,/ а́ще не сне́сте Пло́ти Сы́на Челове́ческаго,/ ни пие́те Кро́ве Его,/ живота́ не и́мате в себе./

 Яды́й Мою Плоть/ и пия́й Мою Кровь/ и́мать живо́т ве́чный,/ и Аз воскрешу́ его в после́дний день.

И сия́ проглаго́лаше, Иису́се,/ Ты возве́л еси́/ о́чи Свои́ на небо́,/ и рекл еси́:/ О́тче,/ прии́де час,/ просла́ви Сы́на Твое́го,/ да и Сын Твой просла́вит Тя.

 Творит им вертикальное крестное знамение и опускает дискос в самый низ антиминса со словами:

И воспе́вше,/ изыдо́ша по обы́чаю/ в го́ру Елео́нскую,/ по Тебе́ же идо́ша/ ученицы́ Твоя́.

А затем переставляет дискос вправо в угол антиминса на место №6, и глаголет:

И преше́д от них ма́ло,/ Ты пал еси́ на лице́ Свое́м,/ моля́ся и глаго́ля:/ Óтче Мой,/ а́ще возмо́жно есть,/ да мимои́дет от Мене́ ча́ша сия́,/ oбаче не я́коже Аз хощу́,/ но я́коже Ты./

 И бысть же пот Твой,/ яко ка́пля кро́ве, ка́плющи на зе́млю.

И рекл еси́, Спасе, по сем Свои́м ученико́м: Воста́ните, и́дем, се прибли́жися час, и Сын Челове́ческий предае́тся в ру́ки гре́шников

Лик поет тропарь 1 часа:

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Стих 1: Глаго́лы моя́ внуши́, Го́споди, разуме́й зва́ние мое́.

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Стих 2: Я́ко к Тебе́ помолю́ся, Го́споди.

Зау́тра услы́ши глас мой, / Царю́ мой и Бо́же мой.

Переносит дискос в правый верхний угол антиминса выше потира на место №7, глаголя:

Еще́ же Тебе́ глаго́лющу,/ се, наро́д, и нарица́емый Иу́да,/ а́бие приступи́ к Тебе́, Иису́се, рече́:/ ра́дуйся, Равви́,/ и облобыза́ Тя./ И во́ини е́мше Тебе́, Христе́ Спа́се,/ ведо́ша к Каиа́фе архиере́ови.

 А затем переносит дискос в середину верхней части антиминса на место дискоса №1 и, приподнимая и вновь опуская дискос на выделенных словах, глаголет:

 От Каиа́фы же в пре́тор/ к иге́мону Понти́йскому Пила́ту.

 И изы́де ко Иуде́ом Пила́т/ и глаго́ла им:/ аз ни еди́ныя вины́ обрета́ю в Нем/.

Они же вопия́ху:/ распни́,/ распни́ Его./ И хотя́ Пила́т наро́ду хоте́ние сотвори́ти,/ бив,/ предаде́ Тебе́ во́ли их.

И передвигает дискос в левый верхний угол антиминса на место №8.

И Лик поет тропарь 3 часа.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха / в тре́тий час Апо́столом Твои́м низпосла́вый: / Того́, Благи́й, не отыми́ от нас, / но обнови́ нас, моля́щих Ти ся.

Стих 1: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха…

Стих 2: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха…

Тогда́ собра́ша на Тя, Иису́се,/ все мно́жество во́ин./

 И спле́тше вене́ц от те́рния,/ возложи́ша на главу́ Твою́,/ и трость вложи́ша в десни́цу Твою́./

 И покло́ньшеся пред Тобо́ю,/ руга́хуся Тебе́/ и плюва́ху на Тя,/ прия́ша трость,/ и бия́ху по главе́ Твое́й.

И ставит дискос на место №9, после чего, взяв в левую руку дискос, а потир в правую, одновременно передвигает их вниз антиминса со словами:

И егда́ поруга́шася Тебе́,/ облеко́ша Тя в ри́зы Твоя́,/ возложи́ша на Тя Крест Твой/ и ведо́ша Тебе на пропя́тие.

И ставит на соответствующие места №10 и №6 в левом и правом углах антиминса.

И приведо́ша Тебе́, Иису́се,/ на Голго́фу ме́сто,/ е́же есть сказа́емо, Ло́бное ме́сто./

 Иде́же и распя́ша/ меж двух разбо́йник в час шесты́й.

А с этими последними словами переносит дискос и потир с углов на соответствующие места №3 и №5 в середине и в правой стороне антиминса на изображении Голгофы.

После чего крестится с поясными поклонами:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.(трижды)

И поочередно поднося к своим губам богослужебные предметы, целует их и глаголет:

Искупи́л ны еси от кля́твы зако́нныя (Просфору) честно́ю Твое́ю Кро́вию, (потир) на Кресте́ пригвозди́вся (звездицу) и копие́м пробо́дся, (копие) безсме́ртие источи́л еси́ челове́ком, (лжицу) Спа́се наш,/ сла́ва Тебе́.

После чего, взяв в руки копие, трижды, крестообразно, осеняет кончиком его Просфору, от края до края (верх-низ-лево-право), придерживая Просфору левой рукой и глаголя при этом:

В воспомина́ние Кре́стныя Сме́рти/ Го́спода - и Бо́га - и Спа́са на́шего - Иису́са Христа́.(трижды)

И начинает вырезать кубической формы Агнец (на основе изображенных на Просфоре его границ), следующим образом:

Повернув Просфору на 180 ° , по часовой стрелке, надписями вниз, делает вертикальный разрез, с правой стороны ее по линии стороны квадрата, немного не дорезая до основания Просфоры (3-5 мм), и до дальней стенки (за угол квадрата), произнося, при этом, слова: «Я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся». Затем поворачивает Просфору в первоначальное положение и делает точно такой же разрез с противолежащей стороны Агнца (для нас снова правой), со словами: «И я́ко а́гнец непоро́чен пря́мо стригу́щаго его безгла́сен, та́ко не отверза́ет уст Свои́х», а затем, повернув на 90 ° по часовой стрелке, делает такой же разрез по верхней стороне квадрата, со словами : «Во смире́нии Его суд Его взя́тся» и затем - по нижней, повернув ее уже против часовой стрелки на 180 ° , со словами : «Род же Его́ кто испове́сть», после чего, обхватив Просфору со всех сторон пальцами левой руки, кладет ее на левый бок, и отрезает основание Просфоры, толщиной 1 см или примерно половину нижней части ее, со словами: «Яко взе́млется от земли́ живо́т Твой».

 И снова ставит ее на место, после чего аккуратно, обеими руками, крестообразно раскладывает отрезанные части Просфоры, каждую - в свою сторону, оставляя в середине кубический Агнец.

При необходимости откладывания частиц для антидора, а также по причине большого размера Просфоры и малой вместимости потира, можно оставить на дискосе только верхушечки боковых частей Просфоры, отрезая и откладывая, на другую тарелку, нижние их части.

Но после Преложения Даров откладывать частички на антидор уже НЕЛЬЗЯ!

 После чего священник переворачивает куб Агнца печатью вниз на основание, и очень осторожно крестообразно разрезает Его на четыре равные части, не доводя, однако, разрезы до поверхности печати (3-5 мм), чтобы она оставалась неповрежденной и цельнокупной, и при этом глаголет:

Жре́тся А́гнец Бо́жий, взе́мляй грех мiра, за мiрски́й жи́вот и спасе́ние.

Очищает нож-копие от налипших крошек пальцами (делает это каждый раз при его применении) и кладет его справа ниже потира, переворачивает Агнец и ставит на свое место надписями « I С|ХС» вверх, еще раз поправив разложенные частицы. После чего глаголет:

При Кресте́ Твое́м стоя́ше Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Ея́же моли́твами приими́, Го́споди, Же́ртву сию́ в пренебе́сный и мы́сленный Свой же́ртвенник.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас!

Предста́ Цари́ца оде́сную Тебе́, в ри́зах позлаще́нных оде́яна, приукраше́на.

 И с этими последними словами поднимает в вертикальное положение и ставит вплотную к основанию разрезом внутрь левую частичку (от нас) «в честь Пресвятой Богородицы».

Святи́и же Богоотцы́ Иоаки́м и А́нна, пра́ведный Ио́сиф Обру́чник, пра́отцы Ада́м и Е́ва со все́ми от ве́ка благоугоди́вшими Тебе́ Пра́отцы, Отцы́, Патриа́рси и Проро́ки, просвеще́нныя соше́дым во ад Иоа́нном Предте́чею, я́ко из пеще́ры Ада́мовы со стра́хом и упова́нием взира́ху на вся происходя́щая на Голго́фе.

Моли́твами всех Святы́х Ве́тхаго Заве́та, Го́споди, поми́луй нас!

И с этими словами поднимает Агнец над отрезанным основанием, показывая его как частичку «за всех Ветхозаветных Святых».

А с други́я стороны́ Креста́ стоя́ше Апо́стол Иоа́нн Богосло́в и Жены́-мироно́сицы, а ны́не предстоя́т зде и вси святи́и Апо́столи, Му́ченицы, Безсре́бренницы, Святи́тели, Преподо́бнии, Пра́веднии и Святи́и (перечисление их имен), и́хже па́мять ны́не соверша́ем, и Вси Святи́и Новозаве́тней Це́ркви Твоея́.

 Вси Святи́и Но́ваго Заве́та, моли́те Бо́га о нас!

 И поднимает в вертикальное положение и ставит к основанию справа частичку «за всех Новозаветных Святых».

Же́ртва, принесе́нная Тобо́ю на Голго́фе, есть же́ртва и за вся ны́не живу́щия на Земли́ лю́ди. Помяни́, Го́споди, вся Держа́щия После́дняго Правосла́внаго Ца́рства и по́дданныя его, Апо́столы, свяще́нницы, диакони́ссы Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви и чле́ны ея, а та́кожде вся правосла́вныя христиа́ны, с ни́миже и рабов Божиих (здесь можно перечислить имена близких, но необязательно), дабы́ обрести́ им полноту́ покая́ния и ста́ти ча́стию Те́ла Твоего́.

 После чего поднимает и ставит к основанию сверху частичку «за всех живых».

Помяни́, Го́споди, и вся усо́пшыя от века правосла́вныя христиа́ны, с ни́миже и рабо́в Бо́жиих (имена), прости́в им вся согреше́ния во́льная и нево́льная и омы́в грехи́ их в Кро́ви Твоей Святе́й.

 И поднимает в вертикальное положение и ставит к основанию нижнюю частичку «за всех усопших».

 После чего тщательно очищает друг о друга пальцы от налипших крошек (так поступает всегда после прикосновения руками к Агнцу или частичкам Просфоры). После чего Лик поет:

 

Тропарь 6 часа (глас 2):

И́же в шесты́й день же и час, / на Кресте́ Пригвожде́й / в Раи́ дерзнове́нный Ада́мов грех, / и согреше́ний на́ших рукописа́ние раздери́, / Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Стих 1: Внуши́, Бо́же, моли́тву мою́, и не пре́зри моле́ния моего́.

И́же в шесты́й день же и час…

Стих 2 : Аз к Бо́гу воззва́х, и Госпо́дь услы́ша мя.

И́же в шесты́й день же и час…

А потом служащий совершает три земных поклона, с молитвой (если здоровье не позволяет, то поклоны совершаются поясные):

Кресту́ Твоему покланя́емся, Влады́ко, и свято́е Воскресе́ние Твое сла́вим!

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

Со страхом Божиим и верою берет правой рукой не сам Агнец, а дискос с лежащим на нем Агнцем и поднимает над потиром со словами:

И вознесо́ша Тя пря́мо над пеще́рою пра́отца Ада́ма/ Искупле́ния ра́ди грехо́в челове́ческих.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

  От шеста́го же часа́/ тьма бысть по всей земли́,/ до часа́ девя́таго,/ и поме́рче со́лнце,/ и заве́са церко́вная раздра́ся посреде́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Господи, помилуй! Господи, помилуй!

И ви́дя,/ я́ко Искупле́ние ро́да челове́ческаго соверши́ся, попра́на смерть и упраздни́ся диа́вол,/ Ты возгласи́л еси́ гласом ве́лиим, глаго́ля:/ О́тче,/ в ру́це Твои́ предаю́ дух Мой./

 И прекло́нь главу́, пре́дал еси Свой Дух.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

 Опускает дискос вниз на прежнее место, а Лик поет тропарь 9 часа:

Тропарь 9 часа (глас 8):

И́же в девя́тый час/ нас ра́ди пло́тию смерть вкуси́вый,/ умертви́ пло́ти на́шея мудрова́ние,/ Христе́ Бо́же, и спаси́ нас.

Стих 1: Да прибли́жится моле́ние мое́ пред Тя, Го́споди, по словеси́ Твоему́ вразуми́ мя.

И́же в девя́тый час…

Стих 2: Да вни́дет проше́ние мое́ пред Тя, Го́споди, по словеси́ Твоему́ изба́ви мя.

И́же в девя́тый час…

А затем берет сверху ручку копия прямыми пальцами правой руки, лезвием - в сторону мизинца (как на фото в приложении), и глаголет :

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

Произносит нижеследующие слова не спеша, чтобы успеть совершить все необходимые действия:

Еди́н от во́ин копие́м ре́бра Твоя́ прободе́,…

И, придерживая Агнец сверху вертикально расположенными прямыми пальцами левой руки, прободает его снизу вверх правой рукой, расположенной под левой рукой, кончиком копия в верхнюю часть частички « IC » (верхней слева).

…и а́бие изы́де кровь и вода́.

И тут же вливает в чашечку с красным вином воду, благословляет соединение, а потом вливает его в потир.

И ви́девый свиде́тельствова,/ и и́стинно есть свиде́тельство его́.

Лик: Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй! Го́споди, поми́луй!

 

 Убирает использованные сосуды для воды и вина в сторону, а дискос и потир сдвигает влево, поставив их рядом в центре антиминса, в образ положения на Камень Помазания, и трижды кадит Дары со словами:

 

Благослове́н Бог наш, си́це благоволи́вый, сла́ва Тебе́.

Всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. (трижды)

И глаголет:

О предложе́нных Честны́х Даре́х Го́споду помо́лимся.

Го́споди, поми́луй,

И читает молитву предложения:

Бо́же, Бо́же наш, Небе́сный Хлеб, пи́щу всему́ мíру, Го́спода на́шего и Бо́га Иису́са Христа́ посла́вый, Спа́са и Изба́вителя и Благоде́теля, благословя́ща и освяща́юща нас, Сам благослови́ предложе́ние сие́, и приими́ е в пренебе́сный Твой же́ртвенник. Помяни́, я́ко Благ и Человеколю́бец, прине́сших и и́хже ра́ди принесо́ша, и нас неосужде́ны сохрани́ во священноде́йствии Боже́ственных Твоих Таин.

Я́ко святи́ся и просла́вися пречестно́е и великоле́п́ое и́мя Твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А потом, при пении ликом Херувимской песни, взяв кадильницу, кадит святую трапезу окрест, храм, аналой, люди, трапезу спереди и горнее место, глаголя при этом 50-й псалом.

И глаголет молитву сию:

Никто́же досто́ин от связа́вшихся плотски́ми похотьми́ и сластьми́ приходи́ти, или́ прибли́житися, или́ служи́ти Тебе́, Царю́ Сла́вы: е́же бо служи́ти Тебе́, вели́ко и стра́шно и саме́м Небе́сным Си́лам. Но оба́че неизрече́ннаго ра́ди и безме́рнаго Твоего́ человеколю́бия, непрело́жно и неизме́нно был еси́ Челове́к, и Архиере́й нам был еси́: и служе́бныя сея́ и безкро́вныя же́ртвы священноде́йствие пре́дал еси́ нам, я́ко Влады́ка всех. Ты бо еди́н, Го́споди Бо́же наш, влады́чествуеши небе́сными и земны́ми, и́же на престо́ле Херуви́мсте носи́мый, и́же Серафи́мов Госпо́дь, и Ца́рь Изра́илев, и́же Еди́н свят, и во святы́х почива́яй. Тя у́бо молю́, Еди́наго Блага́го и Благопослушли́ваго: при́зри на мя, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, и очи́сти мою́ ду́шу и се́рдце от со́вести лука́выя, и удовли́ мя, си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха, облече́на благода́тию свяще́нства, предста́ти святе́й Твое́й сей трапе́зе, и священноде́йствовати Свято́е и Пречи́стое Твое́ Те́ло и Честну́ю Кровь. К Тебе́ бо прихожду́ прикло́нь мою́ вы́ю, и молю́ Ти ся, да не отврати́ши лица́ Твоего́ от мене́, ниже́ отри́неши мене́ от о́трок Твои́х, но сподо́би принесе́нным Тебе́ бы́ти, мно́ю гре́шным и недосто́йным рабо́м Твои́м, даро́м сим. Ты бо еси́ принося́й и приноси́мый, и прие́мляй и раздава́емый, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По прочтении молитвы, священник становится перед престолом и глаголет, воздевая руки:

И́́же Херуви́мы та́йно образу́юще и Животворя́щей Тро́ице Трисвяту́ю песнь припева́юще, вся́кое ныне жите́йское отложи́м попече́ние. Я́́ко да Царя́ всех поды́мем, А́нгельскими неви́димо дориноси́ма чи́нми. Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Стих 1: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Боже, и дух прав обнови́ во утро́бе моей (крестное знамение).

Иже Херуви́мы тайно образующе…

Стих 2: Не отве́ржи мене от Лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́ (крестное знамение).

Иже Херуви́мы тайно образующе…

 

И молится с поясными поклонами:

Боже, очи́сти мя, гре́шнаго и поми́луй мя(трижды).

Возми́те ру́ки ва́ша во свята́я, и благослови́те Господа.

 

После чего берет в левую руку дискос, а в правую - потир и, несколько воздев их вверх над престолом (если служит один), или повернувшись через правое плечо к людям, глаголет, и совершает, в нужных местах, два плавных (во избежание расплескивания вина и рассыпания частичек) небольших крестных знамения обеими сосудами одновременно:

Держа́щих После́дняго Правосла́внаго Ца́рства/ и всех по́дданных его,/ да помяне́т Госпо́дь Бог во Ца́рствии Свое́м/ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Апо́столы Ца́рстей Правосла́вней Це́ркви,/ весь свяще́ннический, диа́конский и мона́шеский чин,/ бра́тию и се́стры свята́го хра́ма сего́/ вас и всех правосла́вных христиа́н,/ да помяне́т Го́сподь Бог/ во Ца́рствии Свое́м/ всегда́, ны́не и при́сно,/ и во ве́ки веко́в.

После чего снова поворачивается к престолу, через правое плечо, и ставит дискос и потир (или просто опускает, после воздевания над престолом) вниз, поверх тридневного ложа Христова на изображение соответствующих сосудов в руках Ангелов под песнопение:

Я́ко да Царя́ всех поды́мем,/ А́нгельскими неви́димо/ дориноси́ма чи́нми./

Аллилу́иа,/ аллилу́иа,/ аллилу́иа.

А затем священник глаголет:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве покры́в, положи́.

И, покадив над открытым кадилом звездицу, крестит ею дискос, касаясь на выделенных словах его ободка (верх-низ-лево-право), и поставляет поверх Даров:

Во Гро́бе пло́тски, - во а́де же с душе́ю я́ко Бог, - в Раи́ же с разбо́йником, - и на Престо́ле был еси́, Христе́ , со Отце́м и Ду́хом вся исполня́яй неопи́санный.

Яко живоно́сец, яко Рая красне́йший, вои́стину и черто́га вся́каго ца́рскаго показа́ся светле́йший, Христе́, гроб Твой, исто́чник на́шего воскресе́ния.

И покадив плат для причащения, покрывает им сосуды с Дарами поверх звездицы, глаголя:

Благообра́зный Ио́сиф, с дре́ва снем Пречи́стое Те́ло Твое́, плащани́цею чи́стою обви́в, и благоуха́ньми во гро́бе но́ве покры́в, положи́.

А затем, прием кадильницу, кадит предложение трижды, глаголя один раз:

Ублажи́, Го́споди,/ благоволе́нием Твои́м Сио́на,/ и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския:/ тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды,/ возноше́ние/ и всесожега́емая,/ тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Лик поет кондак Великой Субботы, (глас 6):

Бе́здну заключи́вый, мертв зри́тся,/ и сми́рною и плащани́цею обви́вся,/ во гро́бе полага́ется, яко сме́ртный, Безсме́ртный;/ жены́ же приидо́ша помаза́ти Его ми́ром,/ пла́чущия го́рько и вопию́щия:/ сия Суббо́та есть Преблагослове́нная,/ в не́йже Христо́с усну́в,// воскре́снет тридневен.

Ектения по перенесению Даров:

Испо́лним моли́тву на́шу/ Го́сподеви.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О предложе́нных/ Честны́х Даре́х,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем,/ и с ве́рою,/ благогове́нием/ и стра́хом Бо́жиим/ входя́щих в онь,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О изба́витися нам/ от вся́кия ско́рби,/ гне́ва/ и ну́жды,/ Го́споду помо́лимся.

Лик: Господи, помилуй.

Молитва приношения, по поставлении Божественных Даров на святейтрапезе:

Го́споди Бо́же наш, созда́вый нас, и введы́й в жизнь сию́, показа́вый нам пути во спасе́ние, дарова́вый нам Небе́сных Та́ин открове́ние. Ты бо еси́ положи́вый нас в слу́жбу сию́, си́лою Ду́ха Твоего́ Свята́го. Благоволи́ у́бо, Го́споди, бы́ти нам служи́телем но́ваго Твоего́ Заве́та, слуга́м Святы́х Твои́х Та́инств. Приими́ нас, приближа́ющихся Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, по мно́жеству ми́лости Твоея́, да бу́дем досто́йни приноси́ти Тебе́ слове́сную сию́ и безкро́вную Же́ртву о на́ших согреше́ниих и о людски́х неве́жествиих: ю́же прие́м во Святы́й и Пренебе́сный, и мы́сленный Твой Же́ртвенник, в воню́ благоуха́ния, возниспосли́ нам благода́ть Свята́го Твоего́ Ду́ха. При́зри на ны, Бо́же, и ви́ждь на слу́жбу сию́ на́шу, и приими́ ю́, я́коже прия́л еси́ А́велевы да́ры, Но́евы же́ртвы, Авраа́мова всепло́дия, Моисе́ова и Ааро́нова свяще́нства, Самуи́лова мирная. Я́коже прия́л еси́ от Святы́х Твои́х Апо́стол и́стинную сию́ слу́жбу, си́це и от ру́к нас, гре́шных, приими́ Да́ры сия в бла́гости Твое́й, Го́споди, я́ко да сподо́бльшеся служи́ти без поро́ка Свято́му Твоему́ Же́ртвеннику, обря́щем мзду ве́рных и му́дрых строи́телей в день стра́шный воздая́ния Твоего́ пра́веднаго.

Заступи́,/ спаси́,/ поми́луй/ и сохрани́ нас,/ Бо́же,/ Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй .

Дне всего́ соверше́нна,/ свя́та,/ ми́рна/ и безгре́шна,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .

А́нгела ми́рна,/ ве́рна наста́вника,/ храни́теля душ/ и теле́с на́ших,/ у Го́спода про́сим.

Лик: Пода́й, Го́споди .


Дата добавления: 2019-02-22; просмотров: 125; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!