Во вторник и в четверток вечера: Аллилуиа. 5 страница



И тако полагает третию частицу доле вторыя, скончавая первый чин.

Таже глаголет:

И́же во святы́х оте́ц на́ших святи́телей: Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго, Афана́сия и Кири́лла, Никола́я Мирлики́йскаго, Петра́, Алекси́я, Ио́ны, Фили́ппа и Ермоге́на, Моско́вских, Ники́ты, епи́скопа Новгоро́дскаго, Лео́нтия, епи́скопа Росто́вскаго, и всех святы́х святи́телей.

И взем четвертую частицу, полагает ю́ близ первыя частицы, творя второе начало.

Таже паки глаголет:

Свята́го Апо́стола, первому́ченика и архидиа́кона Стефа́на, святы́х вели́ких му́чеников: Дими́трия, Гео́ргия, Фео́дора Ти́рона, Фео́дора Стратила́та, и всех святы́х му́ченик. И му́чениц: Фе́клы, Варва́ры, Кириаки́и, Евфи́мии и Параске́вы, Екатери́ны и всех святы́х му́чениц.

И взем пятую частицу, полагает ю доле первыя, сущия началом втораго чина.

Таже глаголет:

Преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших: Анто́ния, Евфи́мия, Са́ввы, Ону́фрия, Афана́сия Афо́нскаго, Анто́ния и Феодо́сия Пече́рских, Се́ргия Ра́донежскаго, Варлаа́ма Ху́тынскаго и всех преподо́бных оте́ц. И преподо́бных ма́терей: Пелаги́и, Феодо́сии, Анастаси́и, Евпракси́и, Февро́нии, Феоду́лии, Евфроси́нии, Мари́и Еги́птяныни и всех святы́х преподо́бных ма́терей.

И тако взем шестую частицу, полагает ю доле вторыя частицы, во исполнение втораго чина.

По сих же глаголет:

Святы́х и чудотво́рцев безсре́бреник: Космы́ и Дамиа́на, Ки́ра и Иоа́нна, Пантелеи́мона и Ермола́я, и всех святы́х безсре́бреников.

И взем седмую частицу, полагает ю верх, творя третие начало, по чину.

Таже паки глаголет:

Святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, (и святаго имярек, егоже есть храм и егоже есть день) святы́х равноапо́стольных Мефо́дия и Кири́лла, учи́телей слове́нских, святы́х равноапо́стольных вели́каго кня́зя Влади́мира и вели́кия княги́ни О́льги, и всех святы́х, и́хже моли́твами посети́ ны, Бо́же.

И полагает осмую частицу доле первыя благочинно. Еще же к сим глаголет:

И́же во святы́х отца́ на́шего Иоа́нна, архиепископа Константинопо́льскаго, Златоу́стаго.

Аще поется Литургия его. Аще же поется Великаго Василиа, того поминает.

И тако взем девятую частицу, полагает ю́ в конец третияго чина во исполнение.

Таже прием четвертую просфору, глаголет:

Помяни́, Влады́ко человеколю́бче, святе́йшия правосла́вныя патриа́рхи и вели́каго господи́на и отца́ на́шего Святе́йшаго Патриа́рха имярек, господи́на на́шего преосвяще́ннейшаго имярек и вся́кое епи́скопство правосла́вных, честно́е пресви́терство, во Христе́ диа́конство, и ве́сь свяще́ннический чин: (аще во обители: архимандри́та, или игу́мена, имярек) бра́тию и сослуже́бники на́ша, свяще́нники, диа́коны, и всю бра́тию на́шу, я́же призва́л еси́ во Твое́ обще́ние, Твои́м благоутро́бием, всеблаги́й Влады́ко.

И взем частицу, полагает ю доле Святаго Хлеба.

Таже поминает страну нашу, глаголя сице:

Помяни́, Го́споди, богохрани́мую страну́ на́шу и правосла́вных люде́й ея́.

Таже поминает и ихже имать живых по имени, и на коеждо имя взимает частицу, приглаголя: Помяни́, Го́споди, имярек.

И тако взем частицы, полагает я́ доле Святаго Хлеба.

Таже взем пятую просфору, глаголет:

О па́мяти и оставле́нии грехо́в святе́йших патриа́рхов и блаже́нных созда́телей свята́го хра́ма сего́ (аще во обители: святы́я оби́тели сея́).

Таже поминает рукоположившаго его архиерея, и других, ихже хощет, усопших по имени. На коеждо имя взимает частицу, приглаголя: Помяни́, Го́споди, имярек.

И конечне глаголет сице:

И всех в наде́жде воскресе́ния, жи́зни ве́чныя и Твоего́ обще́ния усо́пших, правосла́вных оте́ц и бра́тий на́ших, человеколю́бче Го́споди.

И взимает частицу. Посем глаголет:

Помяни́, Го́споди, и мое́ недосто́инство, и прости́ ми вся́кое согреше́ние, во́льное же и нево́льное.

И взимает частицу. И прием гу́бу, собирает на дискос частицы доле Святаго Хлеба, якоже быти во утвержении, и не испаднути чесому. Таже диакон прием кадильницу и фимиам вложив в ню, глаголет к священнику:

Благослови́, влады́ко, кади́ло.

И абие сам глаголет: Го́споду помо́лимся.

И священник молитву кадила:

Кади́ло Тебе́ прино́сим, Христе́ Бо́же наш, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, е́же прие́м в пренебе́сный Твой же́ртвенник, возниспосли́ нам благода́ть Пресвята́го Твоего́ Ду́ха.

Диакон: Го́споду помо́лимся.

Священник покадив звездицу, полагает верху Святаго Хлеба, глаголя:

И прише́дши звезда́, ста верху́, иде́же бе Отроча́.

Диакон: Го́споду помо́лимся.

Иерей, покадив первый покро́вец, покрывает Святый Хлеб с дискосом, глаголя:

Госпо́дь воцари́ся, в ле́поту облече́ся: облече́ся Госпо́дь в си́лу и препоя́сася, и́бо утверди́ вселе́нную, я́же не подви́жится. Гото́в престо́л Твой отто́ле: от ве́ка Ты еси́. Воздвиго́ша ре́ки, Го́споди, воздвиго́ша ре́ки гла́сы своя́. Во́змут ре́ки сотре́ния своя́, от гласо́в вод мно́гих. Ди́вны высоты́ морски́я, ди́вен в высо́ких Госпо́дь. Свиде́ния Твоя́ уве́ришася зело́, до́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, Го́споди, в долготу́ дний.

Диакон: Го́споду помо́лимся. Покры́й, влады́ко.

Иерей же, покадив вторый по́кровец, покрывает святый потир, глаголя:

Покры́ небеса́ доброде́тель Твоя́, Христе́, и хвалы́ Твоея́ испо́лнь земля́.

Диакон: Го́споду помо́лимся. Покры́й, влады́ко.

Иерей же, покадив покров, сиречь возду́х, покрывает и́ обоя, глаголя:

Покры́й нас кро́вом крилу́ Твое́ю, отжени́ от нас вся́каго врага́ и супоста́та. Умири́ на́шу жизнь, Го́споди, поми́луй нас и мiр Твой, и спаси́ ду́ши на́ша, я́ко благ и человеколю́бец.

Таже прием священник кадильницу, кадит предложение, глаголя трижды:

Благослове́н Бог наш, си́це благоволи́вый, сла́ва Тебе́.

Диакон же на коемждо глаголет:

Всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И покланяются благоговейно оба, трижды.

Таже диакон глаголет:

О предложе́нных Честны́х Даре́х Го́споду помо́лимся.

Священник же молитву предложения:

Бо́же, Бо́же наш, Небе́сный Хлеб, пи́щу всему́ мiру, Го́спода на́шего и Бо́га Иису́са Христа́ посла́вый, Спа́са и Изба́вителя и Бла́годетеля, благословя́ща и освяща́юща нас, Сам благослови́ предложе́ние сие́, и приими́ е́ в пренебе́сный Твой же́ртвенник. Помяни́, я́ко благ и человеколю́бец, прине́сших и и́хже ра́ди принесо́ша, и нас неосужде́ны сохрани́ во священноде́ствии Боже́ственных Твои́х Та́ин.

Я́ко святи́ся и просла́вися пречестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И посем творит отпуст тамо, глаголя сице:

Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Диакон: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

Священник глаголет отпуст.
Аще убо есть неделя:

Воскресы́й из ме́ртвых:

Аще ли же ни:

Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере, и́же во святы́х отца́ на́шего Иоа́нна, архиепи́скопа Константинопо́льскаго, Златоу́стаго.

Аще же совершается Литургия Великаго Василия, глаголет: Васи́лия Вели́каго, архиепископа Кесари́и Каппадоки́йския, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко благ и человеколю́бец.

Диакон: Ами́нь.

По отпусте же кадит диакон святое предложение. Таже отходит, и кадит святую трапезу кругом крестовидно, глаголя в себе:

Во гро́бе пло́тски, во а́де же с душе́ю я́ко Бог, в раи́ же с разбо́йником и на престо́ле был еси́ Христе́, со Отце́м и Ду́хом, вся исполня́яй неопи́санный.

Таже псалом 50.

И покадив святилище же и храм весь, входит паки во святый олтарь, и покадив святую трапезу паки, и священника, кадильницу убо отлагает на место свое, сам же приходит ко иерею. И ставше вкупе пред святою трапезою, покланяются трижды, в себе молящеся и глаголюще:

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Сла́ва в Вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. Дважды.

Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́.

Таже целуют, священник убо святое Евангелие, диакон же святую трапезу. И посем подклонив диакон свою главу священнику, держа и орарь треми персты десныя руки, глаголет:

Вре́мя сотвори́ти Го́сподеви, влады́ко, благослови́.

Священник, знаменуя его, глаголет: Благослове́н Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Таже диакон: Помоли́ся о мне́, влады́ко святы́й.

Священник: Да испра́вит Госпо́дь стопы́ Твоя́.

И паки диакон: Помяни́ мя, влады́ко святы́й.

Священник: Да помяне́т тя Госпо́дь Бог во Ца́рствии Свое́м, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диакон же: Ами́нь.

И поклонився исходит северными дверьми, понеже царския двери до входа не отверзаются. И став на обычном месте, прямо святых дверей, покланяется со благоговением, трижды, глаголя в себе:

Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя возвестя́т хвалу́ Твою́.

И посем начинает глаголати: Благослови́, влады́ко.

И начинает священник: Благослове́но Ца́рство:

Ведати подобает: аще без диакона служит иерей, в проскомидии диаконских слов, и на Литургии пред евангелием, и на ответ его: Благослови́, влады́ко, и Прободи́, влады́ко, и Вре́мя сотвори́ти, да не глаголет, точию ектении и чиновное предложение. Аще же собором служат священнии мнози, действо проскомидии един иерей токмо да творит и глаголет изображенная. Прочии же служители ничтоже проскомидии особно да глаголют.

 

 

В оглавление.

 


БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ
ИЖЕ ВО СВЯТЫХ ОТЦА НАШЕГО
ИОАННА ЗЛАТОУСТАГО

Диакон: Благослови́, влады́ко.

Иерей: Благослове́но Ца́рство Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Диакон: Ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О ми́ре всего́ мiра, благостоя́нии святы́х Бо́жиих церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих в онь, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем, Святе́йшем Патриа́рхе (имярек), и о господи́не на́шем преосвяще́ннейшем митрополи́те (или архиепи́скопе, или епи́скопе) (имярек), честне́м пресви́терстве, во Христе́ диа́констве и о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О гра́де сем, (или о ве́си сей, или о святе́й оби́тели сей), вся́ком гра́де, стране́ и ве́рою живу́щих в ни́х, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О бла́горастворе́нии возду́хов, о изоби́лии плодо́в земны́х и вре́менех ми́рных, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных и о спасе́нии их, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О изба́витися нам от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, пречи́стую, преблагослове́нную, сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Священник глаголет молитву перваго антифона:

Го́споди Бо́же наш, Его́же держа́ва несказа́нна и сла́ва непостижи́ма, Его́же ми́лость безме́рна и человеколю́бие неизрече́нно. Сам, Влады́ко, по благоутро́бию Твоему́ при́зри на ны и на святы́й храм сей, и сотвори́ с на́ми и моля́щимися с на́ми, богатыя ми́лости Твоя́ и щедро́ты Твоя́.

Возглашение:

Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

И поется первый антифон от певцев.

Диакон же поклонився уступает от места своего, и отшед стоит пред иконою Христовою, держа и орарь треми персты десныя руки.

По исполнении же антифона, пришед диакон, и став на обычном месте и поклонився, глаголет:

Па́ки и па́ки, ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, пречи́стую, преблагослове́нную, сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Молитва втораго антифона:

Го́споди Бо́же наш, спаси́ лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, исполне́ние Це́ркве Твоея́ сохрани́, освяти́ лю́бящия благоле́пие до́му Твоего́. Ты те́х воспросла́ви Боже́ственною Твое́ю си́лою и не оста́ви нас, упова́ющих на Тя.

Возглашение:

Я́ко Твоя́ держа́ва и Твое́ есть Ца́рство и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

И поется подобне от певцев вторый антифон. Диакон же подобне творит, якоже и в первей молитве.

Таже диакон: Па́ки и па́ки, ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, пречи́стую, преблагослове́нную, сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Молитва третияго антифона:

И́же о́бщия сия́ и согла́сныя дарова́вый нам моли́твы, и́же и двема́ или́ трем согласу́ющимся о и́мени Твое́м проше́ния пода́ти обеща́вый, Сам и ны́не раб Твои́х проше́ния к поле́зному испо́лни, подая́ нам и в настоя́щем ве́це позна́ние Твоея́ и́стины, и в бу́дущем живо́т ве́чный да́руя.

Возглашение:

Я́ко благ и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Зри. Зде отверзаются двери на малый вход.

Певаему же третиему антифону от певцев, или Блаженнам, аще есть неделя, егда приидут на Славу, священник и диакон, ставше пред святою трапезою, творят поклоны три. Таже прием священник святое Евангелие, дает диакону, и идут от десныя страны созади престола, и тако изшедше северною страною, предыдущим им лампадам, творят малый вход, и ставше на обычном месте, приклоняют оба главы.


Дата добавления: 2019-02-13; просмотров: 103; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!