Во вторник и в четверток вечера: Аллилуиа. 4 страница



И священник глаголет молитву сию тайно:

Го́споди святы́й, в вы́шних живы́й, и на смире́нныя призира́яй, и всеви́дящим о́ком Твои́м призира́яй на всю тварь, Тебе́ приклони́хом вы́ю се́рдца и телесе́, и мо́лимся Тебе́: простри́ ру́ку Твою́ неви́димую от свята́го жили́ща Твоего́, и благослови́ вся ны. И а́ще что согреши́хом, во́лею или́ нево́лею, я́ко благ и человеколю́бец Бог прости́, да́руя нам мiрная и премiрная блага́я Твоя́.

Возглашает:

Твое́ бо есть е́же ми́ловати и спаса́ти ны́, Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Диакон: Прему́дрость.

Лик: Благослови́.

Священник:

Сый благослове́н Христо́с, Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь. Утверди́, Бо́же, святу́ю правосла́вную ве́ру, правосла́вных христиа́н во ве́к ве́ка.

Священник:

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Лик: Честне́йшую Херуви́м:

Священник:

Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

Священник творит отпуст, в неделю:

Воскресы́й из ме́ртвых, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, (и святаго, егоже есть храм, и святаго, егоже есть день), святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко благ и человеколю́бец.

Таже, лик поет многолетие.

 

В прочия же дни, кроме празднества, предпразднства же и попразднства, и суббот, по кафисмах ектений не бывает. По кафисмах же, 50-й псалом и каноны. По 3-й песни, и по 6-й, и по Досто́йно есть, ектения малая.

По Сла́ва в вы́шних: и Сподо́би, Го́споди, в де́нь сей: ектения: Испо́лним у́треннюю моли́тву на́шу:

И стихиры на стиховне. По Трисвятом и тропарех ектения: Поми́луй нас, Бо́же:

По возгласе же: Прему́дрость.

Лик: Благослови́.

Иерей: Сый благослове́н Христо́с, Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И лик: Ами́нь. Утверди́, Бо́же: И чтец глаголет час 1-й: Прииди́те, поклони́мся: и псалмы.

По молитве же иерей глаголет:

Христе́, Све́те и́стинный, просвеща́яй и освяща́яй вся́каго челове́ка, гряду́щаго в мiр, да зна́менается на нас свет лица́ Твоего́, да в нем у́зрим Свет непристу́пный: и испра́ви стопы́ на́ша к де́ланию за́поведей Твои́х, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, и всех Твои́х святы́х, ами́нь.

Иерей: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: Сла́ва, и ны́не:

И отпуст творит иерей по обычаю и святых храма и дне в нем поминает. И по отпусте лик поет многолетие.

 

Аще есть Четыредесятница:

Бла́го есть испове́датися Го́сподеви: Дважды. Трисвятое. По О́тче наш: Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство:

Чтец: Ами́нь. В хра́ме стоя́ще сла́вы Твоея́: Таже, Го́споди поми́луй, 40. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую Херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́, о́тче.

Священник: Сый благослове́н Христо́с Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Чтец: Ами́нь. Небе́сный Царю́:

Посем поклоны великия три, глаголюще в них на коемждо поклоне молитву преподобнаго Ефрема:

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. Поклон великий.

Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. Поклон великий.

Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. Поклон великий.

Таже малых поклонов 12, глаголюще себе втай на кийждо поклон: Бо́же, очи́сти мя, гре́шнаго.

И паки, скончав поклоны, глаголем молитву всю вышеписанную: Го́споди и Влады́ко живота́ моего́: И поклон един великий.

И по еже востати нам, начинает предстоятель первый час.

 

 

В оглавление.

 


ЧИН СВЯЩЕННЫЯ
И БОЖЕСТВЕННЫЯ ЛИТУРГИИ

Хотяй священник Божественное совершати Тайнодействие, должен есть первее убо примирен быти со всеми и не имети что на кого, и сердце же, елика сила, от лукавых блюсти помыслов, воздержатися же с вечера и трезвитися даже до времене священнодействия. Времени же наставшу, входит во храм и соединився со диаконом, творят вкупе к востоку пред святыми дверьми поклонения три.

Таже глаголет диакон: Благослови́, влады́ко.

Священник: Благослове́н Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Начинает глаголати диакон:

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Таже глаголют:

Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас; / вся́каго бо отве́та недоуме́юще, / сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим: / поми́луй нас.

Слава: Го́споди, поми́луй нас, / на Тя бо упова́хом; / не прогне́вайся на ны зело́, / ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших, / но при́зри и ны́не я́ко благоутро́бен, / и изба́ви ны от враг на́ших; / Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, / вси дела́ руку́ Твое́ю, и и́мя Твое́ призыва́ем.

И ныне: Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, / благослове́нная Богоро́дице, / наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, / но да изба́вимся Тобо́ю от бед: / Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Таже отходят ко иконе Христове и целуют ю, глаголюще:

Пречи́стому о́бразу Твоему́ покланя́емся, Благи́й, / прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же: / во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест, / да изба́виши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия. / Тем благода́рственно вопие́м Ти: / ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш, / прише́дый спасти́ мiр.

Таже целуют и икону Богородицы, глаголюще тропарь:

Милосе́рдия су́щи исто́чник, / ми́лости сподо́би нас Богоро́дице, / при́зри на лю́ди согреши́вшия, / яви́ я́ко при́сно си́лу Твою: / на Тя бо упова́юще, ра́дуйся вопие́м Ти, / я́коже иногда́ Гаврии́л безпло́тных архистрати́г.

Таже, приклонь главу, иерей глаголет:

Го́споди, низпосли́ ру́ку Твою́ с высоты́ свята́го жили́ща Твоего́ и укрепи́ мя в предлежа́щую слу́жбу Твою́, да неосужде́нно предста́ну стра́шному престо́лу Твоему́, и безкро́вное священноде́йствие совершу́, я́ко Твоя́ есть си́ла и сла́ва во ве́ки веко́в, ами́нь.

Таже творят и к ликом поклоны по единому, и тако отходят в жертвенник, глаголюще:

Вни́ду в дом Твой, поклоню́ся ко хра́му свято́му Твоему́, в стра́се Твое́м. Го́споди, наста́ви мя пра́вдою Твое́ю, враг мои́х ра́ди испра́ви пред Тобо́ю путь мой. Я́ко несть во усте́х их и́стины, се́рдце их су́етно, гроб отве́рст горта́нь их: язы́ки свои́ми льща́ху. Суди́ им, Бо́же, да отпаду́т от мы́слей свои́х, по мно́жеству нече́стия их изри́ни я́, я́ко преогорчи́ша Тя, Го́споди. И да возвеселя́тся вси упова́ющии на Тя, во век возра́дуются, и всели́шися в них, и похва́лятся о Тебе́ лю́бящии и́мя Твое́. Я́ко Ты благослови́ши пра́ведника, Го́споди: я́ко ору́жием благоволе́ния венча́л еси́ нас.

Вшедше же во святилище, творят поклоны три пред святою трапезою, и целуют святое Евангелие и святую трапезу. Таже приемлют в руки своя кийждо стихарь свой, и творят поклоны три к востоку, глаголюще в себе кийждо:

Бо́же, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя.

Таже приходит ко священнику диакон, держа в десной руце стихарь со орарем, и подклонив ему главу, глаголет:

Благослови́, влады́ко, стиха́рь со ораре́м.

Священник глаголет:

Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Таже отходит диакон во едину страну святилища, и облачится в стихарь, моляся сице:

Возра́дуется душа́ моя́ о Го́споде, облече́ бо мя в ри́зу спасе́ния, и оде́ждею весе́лия оде́я мя. Я́ко жениху́ возложи́ ми вене́ц, и я́ко неве́сту украси́ мя красото́ю.

И орарь убо целовав, налагает на левое рамо. Нарукавницы же налагая на руки, на десную убо, глаголет:

Десни́ца Твоя́, Го́споди, просла́вися в кре́пости. Десна́я Твоя́ рука́, Го́споди, сокруши́ враги́ и мно́жеством сла́вы Твоея́ стерл еси́ супоста́ты.

На левую же, глаголет:

Ру́це Твои́ сотвори́сте мя и созда́сте мя. Вразуми́ мя и научу́ся за́поведем Твои́м.

Таже отшед в предложение, уготовляет священная. Святый убо дискос поставляет о шуюю страну, потир же, еже есть святую чашу, одесную, и прочая с ними.

Священник же сице облачится: прием стихарь в левую руку, и поклонився трижды к востоку, якоже речеся, назнаменует, глаголя:

Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Таже облачится, глаголя:

Возра́дуется душа́ моя́ о Го́споде, облече́ бо мя в ри́зу спасе́ния, и оде́ждею весе́лия оде́я мя. Я́ко жениху́ возложи́ ми вене́ц, и я́ко неве́сту украси́ мя красото́ю.

Таже прием епитрахиль и назнаменав, облагается ею, глаголя:

Благослове́н Бог, излива́яй благода́ть Свою́ на свяще́нники Своя́, я́ко мv́ро на главе́, сходя́щее на браду́, браду́ Ааро́ню, сходя́щее на оме́ты оде́жди его́.

Таже прием пояс и опоясуяся, глаголет:

Благослове́н Бог, препоясу́яй мя си́лою и положи́ непоро́чен путь мой, соверша́яй но́зе мои́, я́ко еле́ни, и на высо́ких поставля́яй мя.

Нарукавницы же, яко выше речеся, налагая на руки, на десную убо, глаголет:

Десни́ца Твоя́, Го́споди, просла́вися в кре́пости. Десна́я Твоя́ рука́, Го́споди, сокруши́ враги́ и мно́жеством сла́вы Твоея́ стерл еси́ супоста́ты.

На левую же, глаголет:

Ру́це Твои́ сотвори́сте мя и созда́сте мя. Вразуми́ мя и научу́ся за́поведем Твои́м.

Таже прием набедренник, аще имать, и благословив и́, и целовав, глаголет:

Препоя́ши меч Твой по бедре́ Твое́й, Си́льне, красото́ю Твое́ю и добро́тою Твое́ю, и наляцы́, и успева́й, и ца́рствуй и́стины ра́ди, и кро́тости, и пра́вды, и наста́вит Тя ди́вно десни́ца Твоя́, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Таже прием фелонь и благословив, целует глаголя сице:

Свяще́нницы Твои́, Го́споди, облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Твои́ ра́достию возра́дуются всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Таже отшедше в предложение, умывают руки, глаголюще:

Умы́ю в непови́нных ру́це мои́, и обы́ду же́ртвенник Твой, Го́споди, е́же услы́шати ми глас хвалы́ Твоея́, и пове́дати вся чудеса́ Твоя́. Го́споди, возлюби́х благоле́пие до́му Твоего́ и ме́сто селе́ния сла́вы Твоея́. Да не погуби́ши с нечести́выми ду́шу мою́, и с му́жи крове́й живо́т мой. И́хже в руку́ беззако́ния, десни́ца их испо́лнися мзды. Аз же незло́бою мое́ю ходи́х, изба́ви мя, Го́споди, и поми́луй мя. Нога́ моя́ ста на правоте́, в це́рквах благословлю́ Тя, Го́споди.

Таже поклонения три пред предложением сотворше, глаголют кийждо:

Бо́же, очи́сти мя, гре́шнаго, и поми́луй мя. И: Искупи́л ны еси́ от кля́твы зако́нныя / честно́ю Твое́ю Кро́вию, / на Кресте́ пригвозди́вся и копие́м пробо́дся, / безсме́ртие источи́л еси́ челове́ком, / Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Таже глаголет диакон: Благослови́, влады́ко.

И начинает священник:

Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диакон: Ами́нь.

Таже приемлет священник левою убо рукою просфору, десною же святое копие, и зна́менуя им трижды верху печати просфоры, глаголет:

В воспомина́ние Го́спода и Бо́га, и Спа́са на́шего Иису́са Христа́. Трижды.

И абие водружает копие в десную страну печати, и глаголет режя:

Я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся.

В левую же: И я́ко а́гнец непоро́чен пря́мо стригу́щаго его́ безгла́сен, та́ко не отверза́ет уст Свои́х.

В горнюю же страну печати:

Во смире́нии Его́ суд Его́ взя́тся.

В долнюю же страну:

Род же Его́ кто испове́сть.

Диакон же, взирая благоговейно на сицевое таинство, глаголет на едином коемждо резании: Го́споду помо́лимся, держа и орарь в руце.

По сих глаголет: Возми́, влады́ко.

Священник же, вложив святое копие от косвенныя десныя страны просфоры, взимает Святый Хлеб, глаголя сице:

Я́ко взе́млется от земли́ живо́т Его́.

И положив и́ взнак на святем дискосе, рекшу диакону: Пожри́, влады́ко.

Жрет его крестовидно, сице глаголя:

Жре́тся А́гнец Бо́жий, взе́мляй грех мiра, за мiрски́й живо́т и спасе́ние.

И обращает горе́ другую страну, имущую крест. Диакон глаголет: Прободи́, влады́ко.

Священник же, прободая и́ в десную страну копием, глаголет:

Еди́н от во́ин копие́м ре́бра Его́ прободе́, и а́бие изы́де кровь и вода́. И ви́девый свиде́тельствова и и́стинно есть свиде́тельство его́.

Диакон же, прием вино и воду, глаголет ко священнику: Благослови́, влады́ко, свято́е соедине́ние.

Иерей благословляет соединение:

Благослове́нно соедине́ние святы́х Твои́х всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

И взем над ними благословение, вливает во святый потир от вина вкупе и воды.

Священник, прием в руце вторую просфору, глаголет:

В честь и па́мять преблагослове́нныя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, Ея́же моли́твами приими́, Го́споди, же́ртву сию́ в пренебе́сный Твой же́ртвенник.

И взем частицу, полагает ю́ одесную Святаго Хлеба, близ среды его, глаголя:

Предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́, в ризы позлаще́нны оде́яна, преукраше́нна.

Таже прием третию просфору, глаголет:

Честна́го сла́внаго проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна.

И взем первую частицу, полагает ю́ о шуюю страну Святаго Хлеба, творя начало перваго чина.

Таже глаголет:

Святы́х сла́вных проро́ков: Моисе́я и Ааро́на, Илии́ и Елиссе́я, Дави́да и Иессе́я, святы́х трие́х отроко́в, и Дании́ла проро́ка, и всех святы́х проро́ков.

И взем частицу, полагает ю́ доле первыя благочинно.

Таже паки глаголет:

Святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол Петра́ и Па́вла, и про́чих всех святы́х апостолов.


Дата добавления: 2019-02-13; просмотров: 105; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:






Мы поможем в написании ваших работ!