Запустіть проект та переконайтесь у правильності обчислень.

Лабораторна робота №9

Тема:Введення й виведення даних, робота зі змінними.                                                                           Мета роботи: Ознайомитися із введенням та виведенням даних на формi: застосування текстового поля (TextBox) для введення даних, використання функції InputBox для введення даних.           Обладнання робочого мiсця: системний блок, монiтор, клавiатура, миша

                                                      Короткi теоретичнi відомостi                                                                            Елемент керування – текстове поле (TextBox) –об’єкт класу TextBox – призначений для органiзацiї введення-виведення даних. Дане задають на етапi проектування як значення властивостi Text поля у вiкнi Рroperties або на етапi виконання проекту за допомогою команди присвоєння, наприклад, так:
Text1.Text = 5                                               ‘3адамо значення поля 5
TextЗ.Text = “Данило”                              ‘Значення поля – Данило
Text3.Text = TextЗ.Text & ”Галицький”
Операцiя &забезпечує злиття текстiв (додававнятекстових даних). У полi TextBoxз отримаємо текст “Данило Галицький”. Нехай у результатi обчислень отримали х = 10, а у = 25. Щоб подати цей результат на екран удеякому полi Text2, пишуть
Text2.Text = “х =“ & х & “  “&  “у=” &у                                                ‘або                                                                          Text2.Text = “х =“ & Str(х) & “  “&  “у=” &Str(у),
де Str()– необов’язкова функцiя перетворення даного з числового типу в текстовий. Щоб вивести результати у полi TextBox увиглядi таблицi значень змiнних х та у, використовують такий прийом: Text2.Text = Text2.Text & х & “ “ & у & vbNewLine. Рядок пропускiв “ “ призначений для розмежування даних декiлькома пропусками. Стандартна стала vbNewLine призначена для переходу на новий рядок.                                                                                  Для елемента TextBox на етапi конструювання задають властивiсть Multilinе як Тruе для виведення текстiв у декiлькох рядках, смуги прокручування (ScrollBars як Both) i достатнi розмiри (Sizе).                                Використання функцiї InputBox для введення даних. Функція InputBox має вигляд: А = InputBox(<підказка>, <заголовок вікна>, <значення за замовчуванням>, <Х-коорд. вікна>, <У-коорд. вікна>). Коротка форма команди така: А = InputBox(<підказка>). Дія команди: з’явиться діалогове вікно, в якому треба ввести потрібне значення або залишити без змін значення за замовчуванням і натиснути кнопку Ok.                                                                                       Завдання:                                                                              Задача про планети. Є три планети: Земля, Марс, Венера. Знаючи радiус планети, обчислити довжину екватора i площу поверхнi кожної планети.
Математична модель. Моделлю задачi є куля, де, знаючи радiус r, потрiбно знайти довжину кола li площу поверхнi кулi s.
Метод розв’язування. З курсу математики вiдомо, що l= 2pr, s = 4/3pr2.
Алгоритм. Алгоритм розв’язування задачi такий:
Ввести r                                                                                                        
l = 2*рi*r                        
s = 4/3*рi*r2
Вивести l, s                                                                                                                                                                        Повторити попереднi пункти ще двiчi.         

                    

                                                 Iнтерфейс проекту (рис. 3).                                                                        1. Увiйдіть в середовище i створіть новий проект з назвою Planets.                                                        2. На формi Form1 “Планети”, зверху i праворуч вiд середини розташуйте поле ТехtВох1 (у полі буде назва Техt1) для введення значення радiуса планети. Лiворуч вiд поля помiстіть напис Label1 “Радiус:”. Під ним розташуйте кнопку Вutton1 “Обчислити”, а пiд кнопкою – два поля ТехtВох2 та ТехtВох3 для отримання результатiв. Над полями розташуйте написи Label2 «Екватор:» та Label3 «Площа поверхнi:», а пiд ними – кнопку Вutton2 «Кiнець». По черзi вибирайте елементи i, користуючись клавiшами переміщення курсору, вирiвняйте їх, як на рис. 3.                                                                                                   3. Кнопку «Обчислити» програмуйте так (щоб запрограмувати кнопку двічі клацніть на ній лівою клавішею):                                                                                                                                                                                            Dim r, l, s As Single                                                                                                                                                     r = Техt1.Техt                                                                                                                                                                        l = 2*3.14*r                                                                                                                                                                       s = 4/3*3.14*r^2                                                                                                                                                                   Техt2.Техt = 1                                                                                                                                                        Техt3.Техt = s.                                                                                                                                                  Розгляньте iнший спосiб програмування цiєї кнопки без застосування допомiжних змiнних r, l, s:
Техt2.Техt = 2*3.14*Техt1.Техt
Техt3.Техt = 4/3*3.14*Техt1.Техt^2.                                                                                                                                         4. Пiсля запуску проекту текстовi поля порожнi. Фокус розмiщений у першому текстовому полi. Сюди введіть значення радiуса першої планети. Пiсля клацання на кнопцi «Обчислити» результати з’являться у вiдповiдних полях. Запишіть їх у зошит.                                                                                                                    5. Закрийте проект.                                                                                                                                                     6. Виконайте проект ще двiчi, вводячи щоразу радiуси двох iнших планет. Результати перепишіть у зошит.                                                                                                                                                                                              7. Запрограмуйте кнопку «Кiнець» набравши одну команду End.                                               8.Вiдкомпiлюйте проект (Вuild Planets) i виконайте його.Введiть значення радiуса і натиснiть кнопку «Обчислити». Результати перепишiть у зошит.                                                                                                                     9. Закрийте вiкно проекту.                                                                                                                                                         10. Виконайте проект ще двiчi (для цього натискайте на F5) для дослiдження iнших планет.                    11. Змодифiкуйте проект, щоб отримати всi результати без його перезапускiв. Для цього поряд з кнопкою «Обчислити» помiстіть на форму кнопку Вutton3 «Очистити», яка очищуватиме всі текстовi поля. 12. А код кнопки «Очистити» створіть так:
Техt1.Техt = “”
Техt2.Техt = “”                                                                                                                                                               Техt3.Техt = “”
Зауважте, що швидко переходити вiд вiкна форми до коду можна за допомогою клавiшi F7, а назад – Shift+F7.    13. Тепер натисніть на кнопку «Обчислити» ще раз, введіть радiус i отримайте дані щодо другої планети. Пiсля цього знову натисніть кнопки «Очистити» i «Обчислити».                                                          14. Створіть ще один проект з назвою Кub.

15. Аналогічно до попередньої задачі, розв’яжіть задачу для знаходження об’єму куба зі стороною а.

Зауваження. У цьому проекті буде лише два поля ТехtВох: Техt1 для введення сторони куба та Техt2 для отримання результату. Усі інші елементи на формі створіть аналогічно.

Запустіть проект та переконайтесь у правильності обчислень.


Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 208; Мы поможем в написании вашей работы!

Поделиться с друзьями:




Мы поможем в написании ваших работ!