Тема 14. Музика Австрії першої половини ХХ століття.
· Тенденції австрійської художньої культури першої половини ХХ века. Течения новой музыки, постромантизм, необарокко.
· Ранний период творчества А.Шенберга. Атональный период.
· Додекафонные произведения А. Шенберга 20-х годов (путь к двенадцатитоновой технике)
· Музыкально-общественная и педагогическая
деятельность А.Шенберга. Творчество 30-40-х годов.
· Оперное творчество А.Берга. «Воццек». «Лулу».
· Творческий путь Антона Веберна. Основные произведения
· Творческий путь Антона Веберна. Основные произведения
· Неовенская оперетта. Творчество Ференца Легара.
· Неовенская оперетта. Творчество Имре Кальмана.
Рекомендована література
13. Шахназарова Н.Г. Арнольд Шенберг. Стиль и идея. – В книге: Шахназарова Н.Г. Проблемы музыкальной эстетики. – М., 1975.
14. Берг А. О музыкальных формах в моей опере «Воццек» // Зарубежная музыка ХХ века. – М., 1975.
15. Воробьев Д. О некоторых противоречиях идейно-эстетической концепции оперы А.Берга «Лулу» // Кризис буржуазной культуры и музыка. – М., 1976. – Вып.3.
16. Холопова В., Холопов Ю. Антон Веберн: Жизнь и творчество. – М., 1984.
17. Беляев Виктор. Пауль Хиндемит: Очерк. – Л., 1927.
18. Левая Т., Леонтьева О. Пауль Хиндемит. – М., 1974.
Тема 15. Музика Германії першої половини ХХ століття.
· Еволюція композиторського мислення П.Хіндеміта (на прикладі творів для музичного театру).
· Симфонії і концерти П.Хіндеміта.
|
|
· Творчий шлях Курта Вайля.
· Характеристика творчості Ханса Ейслера.
· Сценічні кантати Карла Орфа («Кармина Бурана», «Катули Кармина», «Триумф Афродити»)
· Принципи театра К.Орфа. Риси стилю.
Рекомендована література
8. Беляев Виктор. Пауль Хиндемит: Очерк. – Л., 1927.
9. Левая Т., Леонтьева О. Пауль Хиндемит. – М., 1974.
10. Нестьев И. История одного содружества (Брехт и Вайль) // Из истории музыки социалистических стран. – М., 1975.
11. Леонтьева О. Курт Вайль // Советская музыка, 1963., №1.
12. Клемм Э. Ганс Эйслер. Творческий портрет. – М., 1979.
13. Леонтьева О. Карл Орф. – М., 1984.
14. Дофлейн Э. Музыкальный театр Карла Орфа // Зарубежная музыка ХХ века. Материалы и документы. – М., 1975. – С.210-216.
Тема 16. Музика Італії. Музика Англії (перша половина ХХ століття).
· Творчий шлях Ільдебрандо Піццетті.
· Творчий шлях Джан Франческо Маліп’єро.
· Творчий шлях Отторіно Респігі.
· Оперний театр Бенджаміна Бріттена (опера «Питер Граймс», «Поворот винта»...)
· Камерно-симфонічна творчість Бенджаміна Бріттена («Воєнний реквієм»...)
· Мініатюрізація як одна з тенденцій пізнього періоду творчості Б.Бріттена
Рекомендована література
8. Богоявленский С. Отторино Респиги // Богоявленский С. Итальянская музыка первой половины ХХ века: Очерки. – Л., 1986.
|
|
9. Богоявленский С. Ильдебрандо Пиццетти // Богоявленский С. Итальянская музыка первой половины ХХ века: Очерки. – Л., 1986.
10. Богоявленский С. Джан Франческо Малипьеро // Богоявленский С. Итальянская музыка первой половины ХХ века: Очерки. – Л., 1986.
11. Конен В. Взгляд на оперы Бриттена // Этюды о зарубежной музыке. – М., 1975.
12. Таурагис А. Бенджамин Бриттен: Очерк жизни и творчества. – М., Л., 1965.
13. Таурагис А. Опера Бенджамина Бриттена «Питер Граймс» // Из истории зарубежной музыки. – М., 1971.
14. Орлов Г. Военный реквием Бриттена // Вопросы теории и эстетики музыки. – Л., 1967. – Вып.5.
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
Індивідуальна робота студента є важдивим засобом оволодіння навчальним матеріалом.
Зміст індивідуальної роботи студента над конкретною дисципліною визначається навчальною програмою дисципліни, методичними матеріалами, завданнями та вказівками викладача.
Індивідуальна робота студента над засвоєнням навчального матеріалу з дисципліни „Історія зарубіжної музики” може виконуватися в університеті, а також в домашніх умовах.
Музичний матеріал навчальної дисципліни „Історія зарубіжної музики”, передбачений навчальним планом для засвоєння студентами в процесі індивідуальної роботи, виноситься на підсумковий контроль поряд з навчальним матеріалом, який опрацьовувався при проведенні навчальних занять.
|
|
Для опрацювання завдання по дисципліні „Історія зарубіжної музики”студент обирає твори композитора зі списку музичної літератури до курсу. Перший етап роботи передбачає пошук та ознайомлення з зазначеним у програмі дисципліни твором, що характеризує творчість обраного автора. Студент повинен вивчити цей твір, або уривок з твору, наголошуючи на його найсуттєвіших рисах і особливостях . Далі передбачається аналіз особливостей твору, що характеризує творчість обраного композитора. Студент має обов’язково вказати на найхарактерніші риси його творчості.
Другий етап роботи передбачає ознайомлення з іншими творами обраного композитора. Студент має вказати на місце цих творів у творчості автора, та загальносвітовому культурному процесі. Також студент має грунтовно проаналізувати вивчені музичні твори.
Підсумком індивідуальної роботи є виконання твору, або його уривку на музичному інструменті.
Виконати на інструменті (фортепіано, баян, акордеон)
· Три уривка з трьох п’єс фортепіанного циклу «Спогади про Бразилію» Д.Мійо.
Дата добавления: 2018-05-02; просмотров: 317; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!