На чому повинні базуватися відносини між людьми за вченням Мо-дзи?
Елементом якого світогляду була політична та правова думка у народів давнього Сходу?
1) Наукового світогляду;
2) Раціоналістичного світогляду;
3) Первісного світогляду;
4) Міфологічного світогляду;
5) Ідеалістичного світогляду.
Які уявлення про походження існуючих відносин влади і порядку характерні для народів давнього Сходу?
1) Уявлення про земне походження існуючих відносин влади і порядку;
2) Уявлення про людське походження існуючих відносин влади і порядку;
3) Уявлення про божественне походження існуючих відносин влади і порядку;
4) Уявлення про раціональне походження існуючих відносин влади і порядку;
5) Уявлення про договірне походження існуючих відносин влади і порядку;
Яка доктрини державної влади бере початок розвитку в Єгипті?
1) Теократична доктрини державної влади;
2) Демократична доктрини державної влади;
3) Теологічна доктрини державної влади;
4) Договірна доктрини державної влади;
5) Класова доктрини державної влади.
Яка головна ідея «Повчання Аменемопе» написаному в X-XI ст. до н.е.?
1) Необхідність сильної і жорстокої влади;
2) Необхідність поміркованості та обережності в державних справах;
3) Необхідність відповідальності кожного за стан справ у державі;
4) Необхідність тримати народ в тривозі;
5) Необхідність соціальної ієрархії.
З якої праці взяті ці слова: „Оберігайся карати несправедливо. Не вбивай. Не добре це для тебе... Твори істину, і ти будеш довго жити на землі. Втішай того хто плаче, не притісняй вдову, не проганяй людину через майно батька її”?
|
|
1) „Повчання Гераклеопольського царя своєму синові”;
2) „Повчення Аменемопе”;
3) „Повчення Птахотепа”;
4) Настанови фараона Аменемхета І;
5) Настанови фараона Тутмоса ІІІ.
Якого правителя поважає народ на думку фараона Аменемхета І?
1) Народ поважає того, хто тримає його в покорі;
2) Народ поважає того, хто здійснює свою владу за згодою з народом;
3) Народ поважає того, хто тримає його в тривозі;
4) Народ поважає того, хто здійснює свою владу справедливо;
5) Народ поважає того, хто не зловживає владою.
Що є основою державного буття на думку Птахотепа?
1) Влада;
2) Закон;
3) Покарання;
4) Соціальна ієрархія;
5) Майновий поділ.
В який період було створено таку пам'ятку політичних та правових вчень, як „Повчання Птахотепа”
1) приблизно II тисячоліття до н.е.;
2) приблизно I тисячоліття до н.е.;
3) приблизно III тисячоліття до н.е.;
4) приблизно III тисячоліття н.е.;
5) приблизно I тисячоліття н.е.
В якій державі було створено таку пам'ятку політичних та правових вчень, як „Повчання Птахотепа”?
|
|
1) В давній Індії;
2) В давньому Китаї;
3) В античній Греції;
4) В античному Римі;
В давньому Єгипті.
Кому належать слова: „...згинай покірно свою спину перед твоїм начальником... І тоді дім твій простоїть довго, і все, що в домі збережеться, і нагорода тобі буде відповідна. Погано бути впертим по відношенню до начальника. Жити спокійно можна лише тоді, коли начальник ласкавий до нас. Якщо ти в покорі слухаєш начальника, ти добре чиниш по відношенню до бога”?
1) Гераклеопольському цареві;
2) Аменемопе;
3) Птахотепу;
4) Фараонові Аменемхету І;
5) Фараонові Тутмосу ІІІ.
Як називається священна книга брахманізму?
1) „Рігведа”;
2) „Книга Ману”;
3) „Махабхарата”;
4) „Рамаяна”;".
5) „Упанішада”.
В якому поетичному епосі знаходять своє закріплення політичні та правові ідеї стародавньої Індії?
1) „Рігведа”;
2) „Книга Ману”;
3) „Яджурведа”;
4) „Рамаяна”;".
5) „Упанішада”.
В якому поетичному епосі знаходять своє закріплення політичні та правові ідеї стародавньої Індії?
1) „Атхарваведа”;
2) „Книга Ману”;
3) „Яджурведа”;
4) „Махабхарата”;.
5) „Упанішада”.
Що служить запорукою дотримання закону, за „Законами Ману”?
|
|
1) Справедливість;
2) Влада;
3) Правитель;
4) Покарання;
5) Страх.
Кому належать слова: „Влада оберігає сонного, панує над всіма істотами, охороняє їх, стоїть на сторожі загального порядку”?
1) Каутільї;
2) Аменемопе;
3) Птахотепу;
4) Фараонові Аменемхету І;
5) Фараонові Тутмосу ІІІ.
Що є найважливішим елементом, без якого суспільство не могло б існувати за . „Архашастрою”?
1) Справедливість;
2) Влада;
3) Правитель;
4) Покарання;
5) Страх.
В який період було створено таку пам'ятку політичних та правових вчень, як „Артхашастра” ("Книга про користі)?
1) II тисячоліття до н.е.;
2) I тисячоліття до н.е.;
3) III тисячоліття до н.е.;
4) III тисячоліття н.е.;
5) I тисячоліття н.е.
З якої пам’ятки правової та політичної думки взято дане твердження: „Покарання є правитель, це керівник, воно служить запорукою дотримання закону... Тільки покарання править всіма істотами... мудрі вважають покарання тотожним до закону”?
1) „Атхарваведа”;
2) „Закони Ману”;
3) „Махабхарата”;.
4) „Яджурведа”;
5) „Упанішада”.
З якої пам’ятки правової та політичної думки взято дане твердження: „Вчинене беззаконня ніколи не залишається без наслідків для того, хто його вчинив”?
|
|
1) „Атхарваведа”;
2) „Махабхарата”;.
3) „Яджурведа”;
4) „Закони Ману”;
5) „Упанішада”.
З чим пов’язується зародження державної організації згідно з „Книгою Ману” і висловлюваннями Каутільї?
1) З появою приватної власності, зокрема на землю;
2) З економічним розвитком;
3) З людською природою;
4) З занепадом моральності серед людей;
5) З розшаруванням суспільства на багатих і бідних.
Яке основне завдання володаря визначає Великий план (Хунг фан)?
1) Забезпечення у світі гармонії;
2) Утвердження справедливості;
3) Турбота про підданих;
4) Захист від зовнішніх посягань;
5) Здійснення влади на основі всеосяжної любові.
На чому повинні базуватися відносини між людьми за вченням Мо-дзи?
1) На справедливості;
2) На законах;
3) На моралі;
4) На п’яти залежностях;
На всеосяжній любові.
Ідеал якого китайського мислителя висловлений в цих словах: „Я дбав би, щоб міста і площі не були більше обгороджені мурами, і тоді народ перекує мечі на орала і без страху і боязні буде пасти свою худобу в долинах і лісах. Я подбав би про тисячолітній мир”?
1) Конфуцій;
2) Лао-цзи;
3) Мо-дзи;
4) Хань Фей;
5) Шан Ян.
Дата добавления: 2018-04-15; просмотров: 939; Мы поможем в написании вашей работы! |
Мы поможем в написании ваших работ!